Ένα γιγάντιο κιόσκι από μπαμπού δείχνει το δρόμο για μια οικολογική αρχιτεκτονική Facebook Twitter

Ένα γιγάντιο κιόσκι από μπαμπού δείχνει το δρόμο για μια οικολογική αρχιτεκτονική

0

Στην περιοχή Yanqing του Πεκίνου, το αρχιτεκτονικό στούντιο Cardenas Conscious Design σχεδίασε ένα εξαιρετικά μοντέρνο κιόσκι-κήπο, κατασκευασμένο από μπαμπού.


Ο τίτλος του πρότζεκτ είναι «Bamboo Eye» και φαίνεται σαν να «λιώνει» και να προσαρμόζεται με το περιβάλλον που υπάρχει τριγύρω, σχηματίζοντας μια ιδιαίτερη καμπύλη γεμάτη πράσινο στην κορυφή της.


Η INBAR, που αποτελεί τον πελάτη για τον οποίο έχει δημιουργηθεί αυτό το πρότζεκτ, είναι ένας οργανισμός που προωθεί την περιβαλλοντικά βιώσιμη αρχιτεκτονική μέσα από τη χρήση του μπαμπού και του ρατάν (ινδικό καλάμι).

Έχοντας αυτό το σκεπτικό κατά νου, η ομάδα ξεκίνησε τη διαδικασία του σχεδιασμού λαμβάνοντας αρχικά υπ'όψιν με ποιον τρόπο το έργο θα αντανακλούσε τον χαρακτήρα της INBAR. Έτσι, το τελικό κτίριο είναι μια σύγχρονη διάσταση ενός παραδοσιακού garden pavilion, με την ταυτόχρονη όμως ενσωμάτωσή του στο έντονο πράσινο στοιχείο της περιοχής.

Το κτίριο είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να βασίζεται ελάχιστα στο τεχνητό φως και φυσικά να «καταναλώνει» ελάχιστες ποσότητες μη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Ένα γιγάντιο κιόσκι από μπαμπού δείχνει το δρόμο για μια οικολογική αρχιτεκτονική Facebook Twitter
Φωτο: Pan Ζhenyu


Η όλη κατασκευή είναι φτιαγμένη από φυσικό μπαμπού σε στρογγυλές δοκούς, το μήκος των οποίων φτάνει τα 32 μέτρα. Αυτή η χρήση του αποτελεί τέλειο παράδειγμα για το πώς τα υλικά της φύσης μπορούν να αξιοποιηθούν με μεγάλη αποτελεσματικότητα για τη δημιουργία σύγχρονων αρχιτεκτονικών έργων.


To ταβάνι είναι φτιαγμένο μέσω μιας παραδοσιακής, κινεζικής τεχνικής ύφανσης που ακολουθείται αρκετές φορές για κτίρια αντίστοιχου μεγέθους. Στόχος αυτής της τεχνικής είναι να δώσει μια οικεία και ευχάριστη ατμόσφαιρα στους επισκέπτες. Η αισθητική του ταβανιού είναι ίδια και με την εσωτερική διακόσμηση του χώρου, η οποία ξεχωρίζει επίσης για το μπαμπού και το ρατάν.


Βέβαια, η στρατηγική της βιωσιμότητας που τηρεί η INBAR δε βασίζεται μόνο σε απτά υλικά, όπως το μπαμπού, τα φυτά, το νερό και τα βότσαλα, αλλά και σε άυλα, όπως το φως του ήλιου, ο φυσικός εξαερισμός και ο ακουστικός έλεγχος.


Με άλλα λόγια, το κτίριο είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να βασίζεται ελάχιστα στο τεχνητό φως και φυσικά να «καταναλώνει» ελάχιστες ποσότητες μη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Ένα γιγάντιο κιόσκι από μπαμπού δείχνει το δρόμο για μια οικολογική αρχιτεκτονική Facebook Twitter
Φωτο: Pan Ζhenyu
Ένα γιγάντιο κιόσκι από μπαμπού δείχνει το δρόμο για μια οικολογική αρχιτεκτονική Facebook Twitter
Φωτο: Pan Ζhenyu
Ένα γιγάντιο κιόσκι από μπαμπού δείχνει το δρόμο για μια οικολογική αρχιτεκτονική Facebook Twitter
Φωτο: Pan Ζhenyu
Ένα γιγάντιο κιόσκι από μπαμπού δείχνει το δρόμο για μια οικολογική αρχιτεκτονική Facebook Twitter
Φωτο: Pan Ζhenyu
Ένα γιγάντιο κιόσκι από μπαμπού δείχνει το δρόμο για μια οικολογική αρχιτεκτονική Facebook Twitter
Φωτο: Pan Ζhenyu

Με πληροφορίες από Design Boom

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ