Έτσι θα είναι το (βυθισμένο) Λονδίνο το 2090, λόγω της κλιματικής αλλαγής

Έτσι θα είναι το (βυθισμένο) Λονδίνο το 2090, λόγω της κλιματικής αλλαγής Facebook Twitter
1

Το στούντιο ψηφιακού σχεδιασμού Squint/Opera επανεξέδωσε μια σειρά από θεωρητικά σχέδια για το πως πρόκειται να είναι το Λονδίνο το 2090, όταν πλέον η κλιματική αλλαγή θα έχει αφήσει το μεγαλύτερο μέρος της πόλης κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η σειρά με τίτλο Flooded London, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2008 και δείχνει τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες χρειάζεται να προσαρμοστούν στην καταστροφική αύξηση της θερμοκρασίας και της στάθμης της θάλασσας.

"Ο κόσμος αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στα πρόθυρα μιας πιθανής κλιματικής καταστροφής κι επομένως, οι εικόνες αυτές δε θα μπορούσαν να είναι πιο σχετικές με αυτό που αναμένεται να συμβεί", ανέφερε η διευθύντρια της εταιρίας Squint/Opera εξηγώντας έτσι τον λόγο για τον οποίο αποφάσισε να επανεκδώσει τις συγκεκριμένες φωτογραφίες.  

Έτσι θα είναι το (βυθισμένο) Λονδίνο το 2090, λόγω της κλιματικής αλλαγής Facebook Twitter
Η εταιρία Squint/Opera επανεξέδωσε τη φωτογραφική σειρά με τίτλο Flooded London

Ο κόσμος αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στα πρόθυρα μιας πιθανής κλιματικής καταστροφής κι επομένως, οι εικόνες αυτές δε θα μπορούσαν να είναι πιο σχετικές με αυτό που αναμένεται να συμβεί

"Μάλιστα, τον περασμένο μήνα το Ηνωμένο Βασίλειο έγινε η πρώτη χώρα που εξέπεμψε βοήθεια αναφορικά με το θέμα της κλιματικής αλλαγής, και κάπως έτσι αισθανθήκαμε ότι ήταν η πλέον κατάλληλη στιγμή για να επανεκδώσουμε αυτές τις φωτογραφίες θέλοντας μ'αυτόν τον τρόπο να προβληματιστούν οι Λονδρέζοι γύρω από το πως η θεωρητικά αφηρημένη έννοια της κλιματικής αλλαγής μπορεί να επηρεάσει τις ζωές τους σε καθημερινό επίπεδο και όλο αυτό το μέσα από σημεία της πόλης, που είναι οικεία σε όλους."

Έτσι θα είναι το (βυθισμένο) Λονδίνο το 2090, λόγω της κλιματικής αλλαγής Facebook Twitter
Οι κάτοικοι του πλημμυρισμένου Λονδίνου φαίνονται παραδόξως αρκετά χαλαροί

Οι εικόνες αυτές, τις οποίες η Squint/Opera περιγράφει ως "περιέργως ουτοπικές", είχαν αρχικά δημιουργηθεί για μια έκθεση, που έγινε στο Λονδίνο το 2008, και απεικονίζουν την όψη της πόλης το 2090. Μία από αυτές τις εικόνες δείχνει έναν άνδρα ντυμένο με μαγιό, ο οποίος ετοιμάζεται να βουτήξει από τη Whispering Gallery στον πλημμυρισμένο Καθεδρικό ναό του Αγίου Παύλου, ο οποίος είναι ασφαλώς εγκαταλελειμμένος και καταπράσινος. Παράλληλα, μία άλλη φωτογραφία δείχνει το νότιο προάστιο του Λονδίνου Honor Oak, όπου η ταράτσα ενός σπιτιού σε Βικτωριανό στιλ εξαφανίζεται κάτω από τα πλημμυρικά ύδατα, ενώ ένας άνδρας επιχειρεί να επισκευάσει το υποβρύχιό του. 

Έτσι θα είναι το (βυθισμένο) Λονδίνο το 2090, λόγω της κλιματικής αλλαγής Facebook Twitter

"To γενικό σενάριο διαδραματίζεται σε περίπου 80 χρόνια από τώρα, όταν πια η στάθμη της θάλασσας θα έχει ανέβει σημαντικά", έγραψε η εταιρία Squint/Opera το 2008, έτος δημιουργίας της παραπάνω έκθεσης. "Η καταστροφική πλευρά της θάλασσας θα είναι εμφανής σε λίγα χρόνια, με τις πέντε αυτές εικόνες να δείχνουν τους ανθρώπους σε καθημερινές δραστηριότητες της ζωής τους, αφού θα έχουν πλέον αποδεχθεί αυτή τη νέα περιβαλλοντική συνθήκη παγκοσμίως. Οι σκηνές απεικονίζουν το Λονδίνο σαν μια ήρεμη ουτοπία, ενώ οι άνθρωποι φαίνονται αρκετά χαλαροί και ευτυχισμένοι στο περιβάλλον τους."

Σε μια άλλη εικόνα, δύο γυναίκες ψαρεύουν σε ένα εγκαταλελειμμένο γραφείο στο Canary Wharf, ενώ σε μία τρίτη ένας άνδρας και μια γυναίκα, στα απομεινάρια της γκαλερί τέχνης Tate Modern, προσπαθούν να παράξουν ενέργεια χρησιμοποιώντας ένα πεντάλ από μηχανήματα, που βρήκαν εκεί. Η τελευταία εικόνα της συγκεκριμένης σειράς είναι μια υποβρύχια λήψη του ναού St. Mary Woolnoth, που βρίσκεται στο Λονδίνο και σχεδιάστηκε από τον Nicholas Hawksmoor το 1727, στον οποίο τα ψάρια κολυμπούν κατά ομάδες και περνούν κάτω από τη βυθισμένη σιδερένια πύλη, ενώ μια κωπηλατική λέμβος επιπλέει στα ήρεμα νερά. 

Έτσι θα είναι το (βυθισμένο) Λονδίνο το 2090, λόγω της κλιματικής αλλαγής Facebook Twitter
Οι εικόνες παρουσιάζουν το Λονδίνο σαν μια "ήρεμη ουτοπία".

"Τα installations είναι αισιόδοξα και αποκαλύπτουν ότι δεν είναι απλώς μια τραγωδία, καθώς οι πλημμύρες έχουν οδηγήσει σε έναν πιο βελτιωμένο τρόπο ζωής στην πρωτεύουσα", αναφέρει το στούντιο Squint/Opera, το οποίο χρησιμοποίησε τη φωτογραφία, τις τρισδιάστατες απεικονίσεις και άλλες ψηφιακές τεχνοτροπίες στην προσπάθειά του να δημιουργήσει εικόνες που αποτίουν φόρο τιμής στα εξιδανικευμένα τοπία των Βικτοριανών ζωγράφων. "Ειλικρινά εντυπωσιαστήκαμε από το μέλλον των πόλεων, καθώς και από τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνονται οι άνθρωποι σε ένα περιβάλλον που διαρκώς αλλάζει μέσα από την τεχνολογία και την ανθρώπινη συμπεριφορά", ισχυρίζεται η Britton. 

Έτσι θα είναι το (βυθισμένο) Λονδίνο το 2090, λόγω της κλιματικής αλλαγής Facebook Twitter
Οι εικόνες δείχνουν την όψη της πόλης το 2090

"Ως εταιρία που ασχολείται με ζητήματα επικοινωνίας, τεχνολογίας και περιβάλλοντος, θέλαμε να δώσουμε μια φρέσκια οπτική στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ίσως ανταποκριθούν στην κλιματική αλλαγή, οραματιζόμενοι ένα μέλλον που είναι περιέργως ουτοπικό." Ενώ οι επιστήμονες συμφωνούν ότι η κλιματική αλλαγή θα συμβάλλει στην αύξηση της στάθμης των θαλασσών, ορισμένες μελέτες προβλέπουν μια ευρεία γκάμα πιθανών σεναρίων γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα με το πιο αισιόδοξο σενάριο να κάνει λόγο για αύξηση της στάθμης στα 50 εκατοστά και το λιγότερο αισιόδοξο να αγγίζει ακόμη και τα δύο μέτρα, μέχρι το τέλος του 21ου αιώνα. - Με στοιχεία από το Dezeen

 

Design
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Design / Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Το hotspot της γαλλικής αριστοκρατίας των δεκαετιών πριν από τη Γαλλική Επανάσταση ζωντανεύει έναν τρόπο ζωής υψηλής τέχνης και μια καθημερινότητα γεμάτη ακραία εξωπραγματική πολυτέλεια. Τώρα είναι και πάλι ανοιχτό για το κοινό. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση

Interiors / Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση στο Παγκράτι

Ο φωτογράφος μόδας Θανάσης Κρίκης ζει σε ένα διαμέρισμα που το αισθάνεται σαν προέκταση του εαυτού του. Σε αυτό κυριαρχούν οι φωτογραφίες μόδας, τα ζωγραφικά του έργα και τα design έπιπλα, μα, πάνω απ’ όλα, η ικανότητά του να τα συνθέτει όλα αυτά και να δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύμπαν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα dream house

Design / Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Design / Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Σε μια υπερυψωμένη βιτρίνα στο Κολωνάκι συναντάμε μια σειρά από έργα τριών καλλιτεχνών οι οποίοι δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, που απ’ έξω δεν μαρτυρά τι ακριβώς κρύβει μέσα του. 
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT
Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Design / Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Η αυθεντικότητα είναι ο πυρήνας της κουλτούρας των Deplot. Δημιουργώντας αξία μέσα από το design σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες, διατηρούν τις ρίζες τους στην αυθεντική αισθητική και κουλτούρα της Μεσογείου, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία που παραμένουν πιστά στην αυθεντική ουσία της περιοχής.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

σχόλια

1 σχόλια
Αν και υποτίθεται ότι πρόκειται για εικόνες "καταστροφής", αυτές οι εικόνες είναι υπερβολικά αισιόδοξες, έως αφελείς. Εάν επαληθευθούν οι προβλέψεις της διεθνούς ομάδας επιστημόνων για την κλιματική αλλαγή (και κυρίως εάν αποδειχθεί ότι το "πλέον μαύρο" σενάριο από τη δέσμη σεναρίων που εκπονούν ήταν τελικά μάλλον αισιόδοξο), η ανθρωπότητα θα αντιμετωπίζει στην πραγματικότητα καταστάσεις Μαντ Μαξ, όπου συμμορίες αδίστακτων ενόπλων θα μάχονται για την εξασφάλιση των λιγοστών πόρων τροφίμων, νερού και ενέργειας.