Bad Education: Η απομυθοποίηση του δημόσιου λειτουργού στη νέα ταινία του HBO

Bad Education: Η απομυθοποίηση του δημόσιου λειτουργού στη νέα ταινία του HBO Facebook Twitter
Μια χούφτα ανθρώπων, αφοσιωμένων στη δουλειά τους, θεωρούν λογικό να βουτήξουν το χέρι στο μέλι επειδή είναι εύκολο, σαν να θέλουν να ισοφαρίσουν τη χρόνια ταλαιπωρία πίσω από τα άχαρα γραφεία και τα κουραστικά συμβούλια.
0

Ο Φρανκ Τασόουν ήταν ένας ευυπόληπτος, ατσαλάκωτος, αλλά φιλικότατος διευθυντής στο γυμνάσιο Ρόσλιν της Νέας Υόρκης, πρώην καθηγητής αγγλικών που προβιβάστηκε σε γενικό επόπτη με ηγετικό ρόλο και οργανωτικά καθήκοντα, ένας, τεχνικά μιλώντας, διοικητικός υπάλληλος του κρατικού συστήματος που λογοδοτούσε στο δημοτικό συμβούλιο και στον σύλλογο γονέων, αλλά πάντα φρόντιζε να τους κολακεύει σε προσωπικό επίπεδο και να ικανοποιεί την ανάγκη τους για προσοχή και ενδιαφέρον, γνωρίζοντας απέξω και ανακατωτά τα ονόματα, τις επιδόσεις και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ακόμη και μαθητών που είχαν αποφοιτήσει χρόνια πριν.

Το χάρισμά του δεν ήταν ουρανόσταλτο: με τη βοήθεια της συνεργάτιδάς του, Πάμελα Γκλάκιν, αφιέρωνε πολλές ώρες προβάροντας τις πληροφορίες που επικοινωνούσε σε κοινωνικές εκδηλώσεις και συναντήσεις, σαν ηθοποιός που ετοιμαζόταν να ανεβεί στη σκηνή για την καθημερινή ερμηνεία του. Αυτό ακριβώς ήταν, ένα κράμα ηθοποιού και πωλητή, με ανεξάντλητη υπομονή και έναν ακούραστο χειρισμό των καταστάσεων, τόσο υπεράνθρωπα απάνθρωπο, που δεν θα μπορούσε παρά να ανασηκώσει τα φρύδια των καχύποπτων. Ωστόσο, η πρόοδος του σχολείου σε όλα τα επίπεδα δεν άφηνε χώρο για αμφισβήτηση. Ο Τασόουν αποδείχτηκε εξαιρετικός στον θεσμικό του ρόλο και η αναψηλάφηση της περίπτωσής του συνέβη από σπόντα.

Το «Bad Education» είναι κάτι παραπάνω από το χρονικό της πιο εκτεταμένης κατάχρησης στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και το πορτρέτο ενός γοητευτικού απατεώνα.

Ένας μαγαζάτορας αναρωτήθηκε γιατί ο γιος της Γκλάκιν αγοράζει οικοδομικά υλικά με την πιστωτική κάρτα του σχολείου και τηλεφώνησε στα γραφεία του γυμνασίου για να ειδοποιήσει. Η Γκλάκιν, επίσης εργατική και παραγωγική, είχε μόλις δανείσει την ίδια κάρτα στη συγγενή της, που επίσης δούλευε σε κατώτερη θέση στο ίδιο σχολείο, για να αγοράσει ένα ΡlayStation για το παιδί της. Η χιονοστιβάδα αποκαλύψεων στοχοποίησε αμέσως την Γκλάκιν και, ενεργώντας ψύχραιμα και γρήγορα, ο Τασόουν καθησύχασε τους συναδέλφους του για το τι θα έπρεπε να γίνει, προτείνοντας να συγκαλύψουν το σκάνδαλο για να μην εκτεθούν και ξοδευτούν σε δικηγόρους, ανακοινώνοντάς της ότι οφείλει να παραιτηθεί σιωπηλά, με ανάκληση της άδειας εργασίας της, και στη συνέχεια να βρει τον τρόπο να επιστρέψει τα 250.000 δολάρια που έκλεψε.

Σοκαρισμένη η Γκλάκιν, που πίστευε μέχρι την τελευταία στιγμή πως ο Φρανκ, με τον οποίο είχε συνωμοτική σχέση και μια πιο προσωπική επαφή, θα έβρισκε λύση υπέρ της, τα έχασε ενόσω συνειδητοποιούσε την οριστική έξωση από τα συγκαταβατικά χείλη των συναδέλφων της. Όταν είδε πως ο Τασόουν επέλεξε να μην απαντά στις κλήσεις της ούτε καν να τη δεχτεί στο πάντα ανοιχτό γραφείο του και να ακούσει τον πόνο ή τις δικαιολογίες της, μάζεψε τα πράγματά της σε ένα κουτί και, πριν αποχωρήσει οριστικά, άφησε ένα σημείωμα που έλεγε: «Ο πραγματικός κοινωνιοπαθής είσαι εσύ».

Παράλληλα, μια μαθήτρια είχε αναλάβει να γράψει ένα άρθρο για την τοπική εφημερίδα με θέμα ένα φιλόδοξο πρότζεκτ του σχολείου της. Ο πάντα προσβάσιμος Τασόουν έσπευσε να τη βοηθήσει, απαντώντας στις ερωτήσεις της, και μάλιστα την ενθάρρυνε να γράψει ένα κομμάτι με βάθος, αληθινά δημοσιογραφικό, και όχι μια εφήμερη «ξεπέτα», άθελά του σκάβοντας το λάκκο του. Διότι, με τη βοήθεια της Γκλάκιν, η οποία της είχε δώσει το κλειδί της αποθήκης για να ψάξει στα παραπεταμένα αρχεία, η μικρή ανακάλυψε εκατοντάδες έγγραφα που αποκάλυπταν μετατοπισμένα και ανακριβή τιμολόγια που οδηγούσαν σε κάθε είδους ατασθαλίες, από τον επιχείρηση του συζύγου της Γκλάκιν μέχρι την κρυφή ζωή του Τασόουν.

Bad Education: Η απομυθοποίηση του δημόσιου λειτουργού στη νέα ταινία του HBO Facebook Twitter
Ο Χιου Τζάκμαν στο ρόλο του Φρανκ Τασόουν με την Άλισον Τζάνεϊ που υποδύεται τη συνεργάτιδά του, Πάμελα Γκλάκιν.

Ο αξιαγάπητος ποιμένας, που δήλωνε γενικώς και αορίστως χήρος και διατηρούσε τη φωτογραφία μιας γυναίκας με νυφικό στο γραφείο του, δίνοντας ασαφείς λεπτομέρειες για το παρελθόν του, μοιραζόταν τη ζωή του με έναν αμέριμνο κύριο στο Μανχάταν επί δεκαετίες και είχε βρει έναν χορευτή στο Λας Βέγκας, του είχε αγοράσει ένα σπίτι και διήγε, τουλάχιστον, τριπλή ζωή. Ο Χιου Τζάκμαν είναι τέλεια επιλογή σε έναν ρόλο που δεν αυξάνει ακριβώς τις μετοχές του στην υποκριτική αλλά επιβεβαιώνει πως δεν αριστεύει μόνο στα δύο άκρα, δηλαδή στη δράση και το μιούζικαλ. Συλλαμβάνει τον ρόλο με πιο πολύπλοκα κριτήρια από τα υλικά του ατελούς, αδύναμου Γκάρι Χαρτ στο «Front Runner» του Τζέισον Ράιτμαν. Είναι αυτό το θεϊκό συμπέρασμα ζωής που είχε πει σε μια συνέντευξή της η Λούλα Αναγνωστάκη, ανατέμνοντας τον χαρακτήρα του Γιώργου Χειμωνά: δεν λέει ψέματα, αλλά είναι ψεύτης!

Ο Τασόουν του περπατά στο νερό σαν τον Ιησού, σκορπάει αυτοπεποίθηση και κοντρόλ, απολαμβάνει με showbiz χάρη τους σπόρους του τέλειου μάνατζερ που έχει συστηματικά σπείρει και στραβώνει μοχθηρά όποτε απειλείται, επιστρατεύοντας αστραπιαία μυστικά όπλα που κρατούσε στη ρεζέρβα της φαρέτρας του για να αντιμετωπίσει τους εχθρούς της βιτρίνας του. Κάτω από την παχιά προφορά του Long Island, η Άλισον Τζάνι προσφέρει και πάλι πολλαπλάσια ποιότητα έναντι της μικρής διάρκειας του χαρακτήρα της στην ταινία. Από τις πρώτες σκηνές διακρίνουμε τη σχεδόν χορευτική της άνεση δίπλα στον Τασόουν του Τζάκμαν, σαν ζευγάρι συνεργατών που δεν συνιστούν απλώς εταιρεία αλλά αρραγή διμελή σπείρα ‒ και δεν το λένε σε κανέναν, γιατί δεν υπάρχει ανάγκη να το παραδεχτούν. Η Γκλάκιν που πλάθει δίπλα στον συγκαλυμμένο ναρκισσισμό του Τασόουν είναι ένα υπόδειγμα άμυαλης αυταπάρνησης, μια μητέρα που υποτίθεται πως θυσιάζεται για τα παιδιά της, αλλά επιδεικνύεται απερίσκεπτα.

Bad Education: Η απομυθοποίηση του δημόσιου λειτουργού στη νέα ταινία του HBO Facebook Twitter
O Χιου Τζάκμαν στα γυρίσματα της ταινίας με τον σκηνοθέτη Κόρι Φίνλεϊ και τον σεναριογράφο Μάικ Μακόφσκι.

Με χιούμορ, όποτε χρειάζεται, και μια συνολική αποτίμηση μιας μάλλον άγνωστης πλευράς της καπιταλιστικής Αμερικής στα προνομιούχα δημόσια σχολεία όπως αυτό του Long Island, που στηρίζονται σε μεσίτες ακινήτων και λειτουργούν ως πλατφόρμες τοπικής κοινωνικής αναρρίχησης, το «Bad Education» του νεότατου Κόρι Φίνλεϊ, που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο και μόλις προβλήθηκε από το HBO, είναι κάτι παραπάνω από το χρονικό της πιο εκτεταμένης κατάχρησης στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και το πορτρέτο ενός γοητευτικού απατεώνα. Μιλάει για τον δικαιωματισμό σε ποινικό βαθμό: μια χούφτα ανθρώπων, αφοσιωμένων στη δουλειά τους, λειτουργών που έχουν φάει τη ζωή τους εξυπηρετώντας αιτήματα και ακούγοντας παράπονα, θεωρούν λογικό να βουτήξουν το χέρι στο μέλι επειδή είναι εύκολο, σαν να θέλουν να ισοφαρίσουν τη χρόνια ταλαιπωρία πίσω από τα άχαρα γραφεία και τα κουραστικά συμβούλια ‒ μια στρεβλή ανταπόδοση δικαιοσύνης προς όλα τα μεγαλοστελέχη του ιδιωτικού τομέα που πλουτίζουν νόμιμα και υπέρμετρα.

Οι Αμερικανοί επαίρονται για την άμεση δράση τους σε υποθέσεις οικονομικού εγκλήματος, με ατρόμητες δημοσιογραφικές έρευνες και κασκαντερικές εισαγγελικές και αστυνομικές παρεμβάσεις, αλλά θα πρέπει να εξηγήσουν στους «φορολογούμενους», όπως τρελαίνονται να αποκαλούν τους πολίτες οι υποψήφιοι πολιτικοί τους άρχοντες για να κολακέψουν την τιμιότητα και να αναδείξουν τον ενεργό τους ρόλο στο πολίτευμα, πώς και γιατί ο, και με τη βούλα των δικαστηρίων, καταδικασμένος, καταφρονεμένος και ατιμασμένος Τασόουν εξακολουθεί να παίρνει τη σύνταξή του, που ανέρχεται στο καθόλου ευκαταφρόνητο ποσόν των 173.000 δολαρίων και κάτι ψιλά ετησίως!

 

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ