ΑΘΗΝΑ

Η Λάιζα Μινέλι είναι πάντα εδώ και μας θυμίζει εποχές πραγματικής λάμψης στα Όσκαρ

Η Λάιζα Μινέλι είναι πάντα εδώ και μας θυμίζει εποχές πραγματικής λάμψης στα Όσκαρ Facebook Twitter
0

Η Λάιζα Μινέλι δεν είναι έμβλημα του Χόλιγουντ, είναι θρύλος της show business συνολικά. Στη διάρκεια της καριέρας της έχει κερδίσει τέσσερα θεατρικά βραβεία Τόνι, δύο μουσικά βραβεία Γκράμι και ένα Όσκαρ. Πολύ πριν όμως χορέψει το πρώτο της βήμα, τραγουδήσει το πρώτο της τραγούδι, αποστηθίσει την πρώτη της σεναριακή ατάκα, ήταν ήδη διάσημη. «Με το που γεννήθηκα, άστραψαν τα φλας», λέει γελώντας η 73χρονη σταρ ποζάροντας για το εξώφυλλο του νέου τεύχους του περιοδικού Variety. Αυτά συμβαίνουν όταν είσαι η κόρη του Βινσέντε Μινέλι και της Τζούντι Γκάρλαντ.

Ποια η γνώμη της για την (υποψήφια στα φετινά Όσκαρ) ερμηνεία της Ρενέ Ζελβέγκερ στην ταινία "Judy", την κινηματογραφική βιογραφία της μητέρας της;

Το μόνο που έχει να πει σχετικά, είναι: «Ελπίζω να πέρασε καλά στα γυρίσματα της ταινίας».

Στα 73 της πλέον, εξακολουθεί να αντιλαμβάνεται τον εαυτό της κυρίως ως χορεύτρια και επιμένει ότι μόνο αυτό ήθελε πάντα να γίνει από μικρή, παρότι μεγάλωσε σε γυρίσματα ταινιών και σε αίθουσες συναυλιών. Το τραγούδι και η ηθοποιία ήταν κάτι το αναπόφευκτο.

Το 1965, δεκαενιά χρονών μόλις, η Λάιζα Μινέλι έγινε το νεότερο άτομο που πήρε το βραβείο Τόνι πρώτου ρόλου σε μιούζικαλ (για το "Flora the Red Menace"), ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα κέρδισε την πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ με την ερμηνεία της στη ρομαντική κομεντί "The Sterile Cuckoo."

Δεν θα περνούσε πολύς καιρός μέχρι να κατακτήσει τελικά και το χρυσό αγαλματίδιο, το οποίο βρέθηκε στα χέρια της στην απονομή του 1973 για τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στο «Καμπαρέ» του Μπομπ Φόσι.

Η Λάιζα Μινέλι είναι πάντα εδώ και μας θυμίζει εποχές πραγματικής λάμψης στα Όσκαρ Facebook Twitter

Θα ακολουθούσαν πρωταγωνιστικοί ρόλοι σε ταινίες όπως το "New York, New York" του Σκορσέζε και το «Άρθουρ» πλάι στον Ντάντλεϊ Μουρ, η προσωπική της ζωή όμως είχε αρχίσει ήδη να καταρρέει.
Συγχρόνως είχε αναδειχθεί σε fashion icon ενώ ήταν και από τους πλέον ενθουσιώδεις και τακτικούς θαμώνες του Studio 54. Εκεί γνωρίστηκε και με τον διάσημο Αμερικανό σχεδιαστή μόδας Halston, που την έχρισε αμέσως μούσα του.

Όπως λέει σήμερα, ένας από τους πρώτους καθοριστικούς της μέντορες όχι μόνο στο τραγούδι αλλά και στην όλη της σκηνική παρουσία, ήταν ο Σαρλ Αζναβούρ. «Όλες μου σχεδόν οι κινήσεις είναι από τον Σαρλ. Ήμουν απολύτως συγκεντρωμένη στο να μην αντιγράφω απλώς αυτά που έκανε η μητέρα μου».

Η Λάιζα Μινέλι είναι πάντα εδώ και μας θυμίζει εποχές πραγματικής λάμψης στα Όσκαρ Facebook Twitter

Όπως συνέβη και με την μητέρα της όμως, τα έντονα ζητήματα υγείας και εθισμών που είχε, την έκαναν από τα τέλη της δεκαετίας του '70 και μετά, μόνιμο στόχο των tabloids. Η Λάιζα Μινέλι έχει παντρευτεί και έχει χωρίσει τέσσερις φορές, τουλάχιστον όσες φορές έχει εισαχθεί σε κέντρα αποτοξίνωσης από το αλκοόλ (κυρίως), με πιο πρόσφατη το 2015. Σήμερα δηλώνει τέσσερα χρόνια νηφάλια. Το μόνο «κουσούρι» που της έχει απομείνει είναι το τσιγάρο.

Το 2000, οι γιατροί είχαν προβλέψει ότι θα περνούσε το υπόλοιπο της ζωής της σε αναπηρική πολυθρόνα εξαιτίας μιας σπάνιας μορφής ιογενούς εγκεφαλίτιδας. Ως εκ θαύματος όμως, όχι μόνο ανέκαμψε αλλά ξεκίνησε αμέσως και τις εμφανίσεις της στην σόλο παράσταση με τον εμφατικό τίτλο"Liza's Back" στη Νέα Υόρκη και στο Λονδίνο. Η πιο πρόσφατη της σταθερή της επαγγελματική απασχόληση ήταν ο ρόλος της στην κωμική τηλεοπτική σειρά "Arrested Development".

Η Λάιζα Μινέλι είναι πάντα εδώ και μας θυμίζει εποχές πραγματικής λάμψης στα Όσκαρ Facebook Twitter
«Δεν πίστευα ότι θα νικούσα», λέει για εκείνη τη βραδιά τον Μάρτιο του 1973 όταν παρέλαβε το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου φορώντας το κίτρινο φόρεμα που είχε σχεδιάσει για την ίδια ο Halston

«Δεν πίστευα ότι θα νικούσα», λέει για εκείνη τη βραδιά τον Μάρτιο του 1973 όταν παρέλαβε το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου φορώντας το κίτρινο φόρεμα που είχε σχεδιάσει για την ίδια ο Halston. «Δεν είχα προετοιμάσει κάποια ομιλία. Αν προσμένεις κάτι και μετά δεν συμβεί, η απογοήτευση είναι βαριά. Ρώτησα θυμάμαι τον πατέρα μου που με συνόδευε, 'τι θα γίνει αν τύχει και κερδίσω; Τι θα πω;'. 'Θα ξέρεις τι θα πεις όταν φτάσει η στιγμή', μου είπε. Όταν ο Τζιν Χάκμαν που παρουσίαζε το βραβείο είπε το όνομά μου, ο πατέρας μου έβγαλε μια κραυγή που με ξεκούφανε κυριολεκτικά. Από τότε έχω εμβοές στα αυτιά εξαιτίας εκείνης της κραυγής του πατέρα μου στα Όσκαρ, δεν αστειεύομαι...».

Με στοιχεία από το Variety

Οθόνες
0

ΑΘΗΝΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM