«All that Jazz»: To αριστούργημα του Μπομπ Φόσι σε μεταμεσονύκτια προβολή στο Midnight Express

«All that Jazz»: To αριστούργημα του Μπομπ Φόσι σε μεταμεσονύκτια προβολή στο Midnight Express Facebook Twitter
Στο «All That Jazz» o Φόσι κατέθεσε τη δική του πρόταση πάνω στο είδος του μιούζικαλ
0

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ο κριτικός κινηματογράφου Άκης Καπράνος καλεί τα μέλη αυτής της ιδιότυπης λέσχης που ακούει στο όνομα Midnight Express να προσέρχονται τα Σάββατα, μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα, στον κινηματογράφο Ααβόρα της Ιπποκράτους. Το εγχείρημα έχει αποκτήσει ένα πιστό κοινό, το οποίο σταδιακά αυξάνεται, οι επιλογές του προγράμματος ποικίλλουν. Μια ροπή προς το σινεμά είδους και ό,τι φαντάζεσαι πως θα μπορούσε να αποτελέσει υλικό μεταμεσονύκτιας προβολής υπάρχει, στο πρόγραμμα, όμως, έχουν χωρέσει κι απρόσμενες επιλογές, όπως το κασσαβετικό «Husbands» ή το λαοφιλές «Rocky IV».


Η σεζόν ξεκίνησε με την «Απειλή» του Τζον Κάρπεντερ, ενώ το προσεχές Σάββατο ακολουθεί το «All that Jazz», που, συμπτωματικά, έρχεται να επαναπροβληθεί σε ελληνική αίθουσα, λίγες μέρες αφότου είδαμε το final cut του «Αποκάλυψη Τώρα» στα πλαίσια των Νυχτών Πρεμιέρας. Δύο τα κοινά χαρακτηριστικά ανάμεσα τους: Το ένα ότι έχασαν το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας από το «Κράμερ Εναντίον Κράμερ» του Ρόμπερτ Μπέντον, από τις περιπτώσεις που σταυροκοπιέσαι ενστικτωδώς, σε όποιον Θεό και να πιστεύεις. Το δεύτερο κοινό είναι ότι ευκαιρίες να τις δεις στη μεγάλη οθόνη πρέπει να τις αρπάζεις από τα μαλλιά, αμφότερες είναι λίγο πιο αριστουργήματα από άλλα «αριστουργήματα».

Εύλογα γοήτευσε κοινό και κριτικούς, ακόμα πιο εύλογα η ταινία του θεωρείται από τις καλύτερες που έχει να επιδείξει αυτή η ευλογημένη Τέχνη σε έναν και βάλε αιώνα ζωής.


Αντλώντας έμπνευση από προσωπικά βιώματα και παρακινημένος από μια παραλίγο θανατηφόρα καρδιακή προσβολή που υπέστη καθώς ετοίμαζε το ανέβασμα του Chicago στο θέατρο και μόνταρε τo «Lenny» –να μια ταινία που θα ήταν επίσης ωραίο να δούμε στο Midnight Express–, o Μπομπ Φόσι έστησε θέαμα ενδοσκόπησης και αυτοβιογραφικής υφής, όχι μακριά από το φελινικό «8 ½», εκπέμποντας όμως τους φελινισμούς του με τη δική του φωνή.


Με το «All That Jazz» o Φόσι κατέθεσε τη δική του πρόταση πάνω στο είδος του μιούζικαλ, κατά την οποία η χορογραφία προκύπτει όχι εντός του κάδρου, αλλά από το μοντάζ –τουλάχιστον η Οσκαρική Ακαδημία αναγνώρισε το επίτευγμα και φιλοδώρησε την ταινία με Όσκαρ Μοντάζ– και ανέδειξε την καλλιτεχνική δημιουργία ως ζήτημα ζωής και θανάτου. Εύλογα γοήτευσε κοινό και κριτικούς, ακόμα πιο εύλογα η ταινία του θεωρείται από τις καλύτερες που έχει να επιδείξει αυτή η ευλογημένη Τέχνη σε έναν και βάλε αιώνα ζωής.


Αν, λοιπόν, σε φέρει ο δρόμος, πέρνα μια βόλτα από την Ααβόρα το Σάββατο γύρω στις 00.30. Μόνο κερδισμένος μπορεί να βγεις.


 

Το τρέιλερ της ταινίας

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ