Όλα τα τεύχη του «Σύγχρονου Κινηματογράφου» ψηφιοποιημένα, μισό αιώνα μετά

Όλα τα τεύχη του «Σύγχρονου Κινηματογράφου» ψηφιοποιημένα, μισό αιώνα μετά Facebook Twitter
Το πρώτο τεύχος του περιοδικού κυκλοφόρησε τέλη Σεπτεμβρίου του 1969
0

Διευθυντής του περιοδικού ήταν ο Βασίλης Ραφαηλίδης που μαζί με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο και κάποια άλλα ανήσυχους δημιουργούς, διανοούμενους, κριτικούς και θεωρητικούς του σινεμά (πολλοί από τους οποίους προέρχονταν από το περιβάλλον της Σχολής Σταυράκου) που βρίσκονταν σε επαφή με τις σύγχρονες τότε σχολές, τάσεις και προσεγγίσεις (ιδεολογικές και αισθητικές) του σινεμά, έστησαν τον «Σύγχρονο Κινηματογράφο» μετά από έντονες ζυμώσεις και συζητήσεις εν μέσω χούντας.

Το εξώφυλλο του πρώτου τεύχους κοσμεί στιγμιότυπο από την ταινία του Μπουνιουέλ «Ο Σίμων της Ερήμου» και στη σελίδα των περιεχομένων και της ταυτότητας των συνεργατών υπάρχει η εξής γλαφυρά διατυπωμένη σύνοψη του φιλμ:

«Η Σύλβια Πινάλ, θηλυκή ένσάρκωσn τοϋ Πνεύματος του Κακού, πείθει τόν Σίμωνα (Κλαούντιο Μπρούκ) νά τήν άκολοuθήσει στή Νέα Υόρκη. Ο Σίμων έγκαταλείπει τήν προσπάθειά του να σώσει τόν κόσμο μέσα απ' την έκσταση, και το ομαδικό ντελlριουμ ενός νεοϋορκέζικου νάιτ-κλάμπ αποτελεί γι αυτόν την αφορμή για την πρώτη και μόνη αποκάλυψn: ο αγώνας, δεν μπορεί να δοθεί στην έρημο αλλά ανάμεσα στους ανθρώπους».

Όλα τα τεύχη του «Σύγχρονου Κινηματογράφου» ψηφιοποιημένα, μισό αιώνα μετά Facebook Twitter
Το πρώτο τεύχος του περιοδικού κυκλοφόρησε τέλη Σεπτεμβρίου του 1969
Όλα τα τεύχη του «Σύγχρονου Κινηματογράφου» ψηφιοποιημένα, μισό αιώνα μετά Facebook Twitter
Tα περιεχόμενα και οι συνεργάτες του πρώτου τεύχους.

Στην ταυτότητα του πρώτου τεύχους όπου περιλαμβανόταν και ευχετήριο μήνυμα του Φεντερίκο Φελίνι, μπορεί να δει κανείς μεταξύ άλλων τα ονόματα των Παντελή Βούλγαρη, Τώνη Λυκουρέση, του Λάκη Παπαστάθη, του Κώστα Σφήκα, ενώ στη συνέχεια της 15ετούς πορείας του το περιοδικό θα φιλοξενούσε πολύ σημαντικούς συγγραφείς και αρθρογράφους όπως ο Χρήστος Βακαλόπουλος. Η πρώτη περίοδος του περιοδικού θα έληγε με την εξέγερση του Πολυτεχνείου όταν οι υπεύθυνοι του περιοδικού συνελήφθησαν ή πέρασαν στην παρανομία και η δεύτερη θα ξεκινούσε από την αυγή της μεταπολίτευσης και θα διαρκούσε μέχρι το 1984.

Πρόσφατα ψηφιοποιήθηκαν όλα τα τεύχη του θρυλικού πλέον αυτού περιοδικού και βρίσκονται συγκεντρωμένα εδώ.

  

Στο ίδιο site (cinemalab) έχει ολοκληρωθεί η ψηφιοποίηση και αρχειοθέτηση του περιοδικού "Φιλμ" του Θανάση Ρεντζή, το οποίο εκδόθηκε το 1974 και λειτούργησε ως αντίπαλος πόλος του "Σύγχρονου Κινηματογράφου" για την ηγεμονική θεωρητική επικράτηση στον Ελληνικό κινηματογραφικό χώρο.

Όλα τα τεύχη του «Σύγχρονου Κινηματογράφου» ψηφιοποιημένα, μισό αιώνα μετά Facebook Twitter
Οι ευχές του Φελίνι.
Όλα τα τεύχη του «Σύγχρονου Κινηματογράφου» ψηφιοποιημένα, μισό αιώνα μετά Facebook Twitter
Όλα τα τεύχη του «Σύγχρονου Κινηματογράφου» ψηφιοποιημένα, μισό αιώνα μετά Facebook Twitter
Όλα τα τεύχη του «Σύγχρονου Κινηματογράφου» ψηφιοποιημένα, μισό αιώνα μετά Facebook Twitter
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ