Ανταπόκριση από τη Βενετία: Laundromat, o ακτιβισμός της Μέριλ Στριπ

Ανταπόκριση από τη Βενετία: Laundromat, o ακτιβισμός της Μέριλ Στριπ Facebook Twitter
Η Μέριλ Στριπ υποδύεται τρεις ρόλους. Ο εμφανής είναι αυτός της Έλεν Μάρτιν, της μπανάλ, καλοπροαίρετης, αιεκίνητης χήρας ενός φιλήσυχου άνδρα που βρίσκει τον θάνατο σε ατύχημα σε ποταμόπλοιο.
0

Αυτό που διέφυγε από τον Κώστα Γαβρά και την Αίθουσα Ενηλίκων ήταν η φρεσκάδα, ο τρόπος να αποδοθούν με ανθρώπινο πρόσωπο η ξερή στατιστική και τα επίκαιρα γεγονότα. Ο Στίβεν Σόντερμπεργκ τον βρήκε. Το Laundromat, μια από τις καλύτερες ταινίες του, βγάζει στην οθόνη τα άπλυτα της εταιρείας Μόσακ-Φονσέκα, που εξέθεσαν ανεπανόρθωτα τα έγγραφα του Παναμά, τα πολυσυζητημένα Panama Papers.

 

Ο Γκάρι Όλντμαν και ο Αντόνιο Μπαντέρας παίζουν γουστόζικα τα δυο αφεντικά με απόλυτα θεατρικό, καρικατουρίστικο τρόπο, εξηγώντας στο μεγαλύτερο μέρος της κοινής τους εμφάνισης πώς περίπου δουλεύει το βρώμικο σύστημα των εικονικών υπεράκτιων, που σκοπό τους έχουν να κρύβουν χρήματα μέσω ενός απέραντου, υπόγειου δικτύου, να τα ξεπλένουν έντεχνα και να μην εντοπίζονται, έτσι όπως διαμελισμένα και πολλαπλασιασμένα στήνονται.

 

Με μερικές ιστορίες μπλεγμένες κάτω από τη μεγάλη εικόνα, ο Αμερικανός σκηνοθέτης ακολουθεί σατιρικό τόνο, με εμφατική κωμωδία, θεωρώντας πως, όπως και ο Άνταμ Μακέϊ, μόνο με το λαϊκό περνάς το δύσπεπτο. Κι ενώ δεν του βγαίνουν όλα τα φυτίλια που αφήνει, η λοξή παρουσίαση ενός τόσο σοβαρού θέματος, που κόστισε ανθρώπινες ζωές και όντως βασίζεται σε πραγματικά μυστικά, θαμμένα από κυβερνήσεις χωρών και επιφανείς πολίτες, κάνει μια μικρή τομή στην ψυχαγωγική αποστολή του θεσμικού Χόλιγουντ.

 

Η Μέριλ Στριπ υποδύεται τρεις ρόλους. Ο εμφανής είναι αυτός της Έλεν Μάρτιν, της μπανάλ, καλοπροαίρετης, αιεκίνητης χήρας ενός φιλήσυχου άνδρα που βρίσκει τον θάνατο σε ατύχημα σε ποταμόπλοιο. Προσπαθώντας να βρει μια άκρη, και μαζί το δίκιο της, πασχίζει να ακουστεί, και να ξετυλίξει το νήμα μιας πολύπλοκης γραφειοκρατίας, που τελικά οδηγεί στις αποκαλύψεις, χωρίς η ίδια να δοκιμάζει τη χαρά του ηρωισμού ή της λύτρωσης, παρά μόνο έμμεσα. Επίσης, παίζει έναν δεύτερο, δυσδιάκριτο ρόλο με έντονη προφορά, που προς το τέλος φανερώνεται, ως έκπληξη.

 

Μερικά δευτερόλεπτα αργότερα, η Στριπ, εκτός ρόλου, καθισμένη στην καρέκλα του ηθοποιού, κοιτώντας στα μάτια την κάμερα, καταλήγει σε μια έκκληση, ακτιβιστική, αναιρώντας τη μυθοπλασία έστω και για λίγο. Η μεγαλύτερη ηθοποιός του κόσμου  εκπροσωπεί μια βιομηχανία που λοιδωρείται για την διακοσμητική απάθεια και τις διάσπαρτες λιμπεραλίστικες κορώνες της, και μαζί με τον βραβευμένο με Όσκαρ Σόντερμπεργκ, αποφασίζουν να διατυπώσουν την έγερση, στην καρδιά μιας διασκεδαστικής fiction, κι όχι μόνο σε μεθεόρτιες δηλώσεις και σε οργανωμένες συνεντεύξεις τύπου.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ