H συνταρακτική ιστορία του Κινέζου σκηνοθέτη Χου Μπο που αυτοκτόνησε μετά την πρώτη ταινία του

H συνταρακτική ιστορία του Κινέζου σκηνοθέτη Χου Μπο που αυτοκτόνησε μετά την πρώτη ταινία του Facebook Twitter
Ο Μπο έδειχνε πλέον ισορροπημένος μετά τις περιπέτειές του. Εικόνα που όμως ελάχιστη σχέση έχει με την πραγματικότητα.
0
Αισθάνομαι ένοχος που δεν τον προστάτεψα όπως έπρεπε.
Είναι ντροπή.
Όμως, πώς να προστατέψεις κάποιον που βρίσκεται συνεχώς μέσα σε μια θύελλα;
Έγραφε βιβλία, σενάρια, θεατρικά έργα.
Τρομακτικό... Ατέλειωτο...
Στην δουλειά του πάντως ήταν πάντοτε ευαίσθητος και ευγενικός.
Άκουγε τους πάντες και έδινε σημασία σε κάθε λεπτομέρεια.
Βιαζόταν να προλάβει, συνεχώς.
Ίσως και να γνώριζε ότι δεν του έμενε πολύς χρόνος.

Μπέλα Ταρ

 

Πεκίνο, 12 Οκτωβρίου 2017. Ο 29χρονος Χου Μπο έχει χαθεί εδώ και μέρες από τα στέκια και τις παρέες, δεν απαντά στα τηλέφωνα, δεν εμφανίζεται στα ιντερνετικά τσατ.

 

Οι φίλοι του ανησυχούν κι ο κολλητός του φωνάζει τον ιδιοκτήτη του διαμερίσματος του Χου Μπο για να το ανοίξει. Κανείς.

 

Ερευνώντας το κτίριο, στη σκάλα υπηρεσίας που οδηγούσε από τον 16ο στον 17ο όροφο, βρίσκουν τον Χου Μπο απαγχονισμένο. Το σκοινί είναι δεμένο στον 15ο και μετά «περασμένο» στη σκαλωσιά του 17ου.

 

Αστυνομία και ασθενοφόρο διαπιστώνουν τον θάνατό του, οι γονείς έρχονται να παραλάβουν τη σορό, φίλοι και συμφοιτητές συγκεντρώνονται μαζί με περίεργους, μια μεσόκοπη γυναίκα ουρλιάζει: «Πρεζάκιας, αλκοολικός κι αχαΐρευτος, πείραζε όλη την ώρα τα κορίτσια μας, τι καλό να περιμένεις από δαύτον»;

 

Η γυναίκα αυτή είναι η Λιου Γε, παραγωγός μαζί με τον σύζυγό της και γνωστό σκηνοθέτη Γουάνγκ Ζιαοσουάι της πρώτης ταινίας μεγάλου μήκους του αυτόχειρα, που φέρει τον τίτλο «Ένας ελέφαντας στέκεται ακίνητος».

Και η αυτοκτονία του 29χρονου κινηματογραφιστή ήταν η τελευταία πράξη μιας πολύμηνης διαμάχης μεταξύ δημιουργού και παραγωγών για τον έλεγχο της τελικής μορφής του έργου.

Το «στέμμα» του cult ήρθε κατευθείαν, ο θρύλος του σκηνοθέτη που αυτοκτονεί μετά το πρώτο του έργο κινητοποιεί και τους πιο αδιάφορους θεατές.

O Χου Μπο γεννήθηκε στις 20 Ιουλίου 1988 στην πόλη Τσινάν, πρωτεύουσα της επαρχίας Σαντόνγκ, στην Ανατολική Κίνα και αποφοίτησε από την Ακαδημία Κινηματογράφου του Πεκίνου το 2014. Είχε εισαχθεί στα 22 του, ο μεγαλύτερος φοιτητής της τάξης του, καθώς έχασε τρεις χρονιές στο Λύκειο.

Στα μαθήματα που δεν τον ενδιέφεραν, διάβαζε λογοτεχνία ή έγραφε τα δικά του έργα, εξοργίζοντας τους καθηγητές. Στην Ακαδημία κέρδισε από πολύ νωρίς το παρατσούκλι «ο βασιλιάς του ύπνου» μια και συνήθιζε να καθυστερεί στα πρωινά μαθήματα, καθότι ξενύχτης.

Με την αποφοίτησή του γύρισε δυο μικρού μήκους ταινίες που τα πήγαν εξαιρετικά στα τοπικά φεστιβάλ.

H συνταρακτική ιστορία του Κινέζου σκηνοθέτη Χου Μπο που αυτοκτόνησε μετά την πρώτη ταινία του Facebook Twitter
Η ταινία αποτελείται από μεγάλα μονοπλάνα και ένα κύμα καλοκαιρίας υποχρεώνει τον Μπο να κάνει τα γυρίσματα πολύ νωρίς το πρωί και πολύ αργά το απόγευμα κάθε μέρας, προκειμένου να αποφύγει την ηλιοφάνεια.

Κάποιοι παραγωγοί τον προσέγγισαν για να του αναθέσουν σκηνοθεσίες κατά παραγγελία εμπορικών ταινιών εγχώριας κατανάλωσης – αυτό όμως ήταν το τελευταίο που αναζητούσε ο Μπο.

Το 2016 είχε ήδη εκδώσει τη νουβέλα «Ένα τεράστιο ρήγμα», δημιουργώντας αίσθηση στους λογοτεχνικούς κύκλους της Κίνας, και την ίδια χρονιά ο καταξιωμένος σκηνοθέτης Γουανγκ Ζιασουάι και η γυναίκα του Λιου Γε, υπέγραψαν μαζί του συμβόλαιο για την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία.

Ο Μπο παρουσιάζει το σενάριο του «Ένας ελέφαντας στέκεται ακίνητος», βασισμένο σε μια ιστορία από το «Τεράστιο ρήγμα». Το φιλμ προορίζεται να διαρκεί τέσσερις ώρες και τότε ξεσπούν οι πρώτες κάθετες αντιδράσεις από τους δυο παραγωγούς. Μια ταινία τεσσάρων ωρών δεν έχει καμιά προοπτική εκμετάλλευσης στο εσωτερικό.

Οι κόντρες γίνονται εντονότερες και το ζευγάρι των παραγωγών παροτρύνει τον Μπο να παραδειγματιστεί από την επιτυχία των Κορεατών μέινστριμ ομοτέχνων του.

Το γεγονός ότι ο Ζιαοσουάι παρουσίασε φέτος τη νέα του ταινία «Γιε μου», διάρκειας 3 ωρών, μπορεί πλέον να οδηγήσει και σε δεύτερες σκέψεις.

Με τα πολλά, συμφωνούν να φύγει για γυρίσματα 40 ημερών με προϋπολογισμό 900.000 γουάν (περίπου 90.000 δολάρια). 

Μετά την κινέζικη πρωτοχρονιά, τον Φεβρουάριο του 2017, το συνεργείο καταφθάνει στο Ζινγκζινγκ της Δυτικής Κίνας, μια αποβιομηχανοποιημένη πόλη με σκληρό χειμώνα.

Ο Μπο δείχνει να προτιμά το μουντό φως από την λιακάδα. Μαζί του, ο συνομήλικός του και συμφοιτητής του διευθυντής φωτογραφίας Φαν Τσάο. Είναι και γι' αυτόν η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους.

Έχουν στη διάθεσή τους μια mini Alexa, ένα στέντικαμ, ελάχιστα φώτα και μερικούς φακούς Cook (πρόσφατα ο οσκαρικός διευθυντής φωτογραφίας Εντ Λάχμαν έμεινε εμβρόντητος όταν έμαθε για τον φτωχικό εξοπλισμό και το αισθητικό - εικαστικό αποτέλεσμα που κατάφεραν οι πιτσιρικάδες).

Το καστ, μερικοί νεαροί ως επί το πλείστον πρωτάρηδες ηθοποιοί, με εμπειρία καθημερινών σίριαλ και τηλεοπτικών σόου. Με την άφιξή τους στην πόλη, μαθαίνουν ότι έχουν στην διάθεσή τους μόλις 25 μέρες για γυρίσματα κι ότι ο προϋπολογισμός έχει πέσει στα 750.000 γουάν (περίπου 75.000 δολάρια).

H συνταρακτική ιστορία του Κινέζου σκηνοθέτη Χου Μπο που αυτοκτόνησε μετά την πρώτη ταινία του Facebook Twitter
Το καστ της ταινίας αποτελείται από μερικούς νεαρούς ως επί το πλείστον πρωτάρηδες ηθοποιούς, με εμπειρία καθημερινών σίριαλ και τηλεοπτικών σόου.

Η ταινία αποτελείται από μεγάλα μονοπλάνα και ένα κύμα καλοκαιρίας υποχρεώνει τον Μπο να κάνει τα γυρίσματα πολύ νωρίς το πρωί και πολύ αργά το απόγευμα κάθε μέρας, προκειμένου να αποφύγει την ηλιοφάνεια. Το υπόλοιπο διάστημα το καταναλώνει με εξαντλητικές πρόβες, μια και δεν υπάρχει χρόνος για πολλές λήψεις του ίδιου πλάνου.


Από τις πρώτες ημέρες των γυρισμάτων, όταν ο Μπο στέλνει στους παραγωγούς το υλικό, τα μηνύματα από το Πεκίνο είναι αποθαρρυντικά.

«Το υλικό είναι χάλια, κατάλαβε ότι εδώ δεν παίζουμε» ήταν ένα από τα μηνύματα του Ζιασοουάι (ο Μπο κρατούσε screenshots).

Η Γε καθημερινά σχεδόν του τηλεφωνεί και τον προσβάλλει, τον κατηγορεί ότι τεμπελιάζουν όλη μέρα και τρώνε τα λεφτά της παραγωγής.

Εντέλει τα κοπιαστικά γυρίσματα ολοκληρώνονται, ο Μπο επιστρέφει και μοντάρει ο ίδιος την ταινία. Δεν είναι μεγάλη δουλειά, έχει την ταινία ακριβώς στο μυαλό του και το μοντάρισμα μεγάλων μονοπλάνων δεν είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία. Το τελικό cut φτάνει τα 235 λεπτά.

Οι δυο παραγωγοί δεν το συζητούν. Η ταινία δεν υπάρχει περίπτωση να κυκλοφορήσει με αυτή τη διάρκεια και δεν πρόκειται να χρηματοδοτήσουν περαιτέρω το post production.

Με τον Μπο να παραμένει αμετάπειστος, συμβιβάζονται να τους παραδώσει ένα νέο cut δύο ωρών για εμπορική εκμετάλλευση, με την τετράωρη βερσιόν να προορίζεται μόνο για τα φεστιβάλ. Ο Μπο μοντάρει επί ένα μήνα.

Πετσοκόβει τα μεγάλα μονοπλάνα, υποχρεώνεται να ενθέσει μεσότιτλους για να εξηγήσει το στόρι, το δίωρο αποτέλεσμα δεν του λέει τίποτα, η ατμόσφαιρα και ο ρυθμός της ταινίας έχουν χαθεί. Παίρνει και τις δύο εκδοχές και ταξιδεύει στην Ταϊβάν.

Εκεί συναντά τον Λιάο Σανγκ, γνωστό Ασιάτη μοντέρ και μόνιμο συνεργάτη του Χου Χσιάο Σεν. Ο Σανγκ βλέπει και τις δυο βερσιόν και εγκρίνει την τετράωρη χωρίς κουβέντα.

Ο Μπο επιστρέφει στο Πεκίνο δικαιωμένος, ενώ αργότερα θα μάθει ότι κάποια στιγμή η παραγωγή πρότεινε στον Σανγκ να αναλάβει το μοντάζ της ταινίας.

Στο προσωπικό του μπλογκ αρχίζει να ποστάρει κομμάτια με τίτλο «Ο θάνατος ενός νεαρού κινηματογραφιστή». Τις τελευταίες μέρες του Σεπτέμβρη του 2017, βγαίνει στα μπαρ, συναντά τις παρέες του και συζητά για τα «100 χρόνια μοναξιάς» του Μαρκές. Μιλάει συχνά για τον θάνατο και σε ανύποπτο χρόνο δηλώνει ότι «σύντομα θα έχετε νέα μου». Τα μαύρα μαντάτα ήρθαν την 12η Οκτωβρίου.

H συνταρακτική ιστορία του Κινέζου σκηνοθέτη Χου Μπο που αυτοκτόνησε μετά την πρώτη ταινία του Facebook Twitter
Η διεθνής κριτική, ακόμα και πιο συντηρητικά έντυπα σαν το Hollywood Reporter και τον New Yorker, μιλά για την «σπουδαιότερη σύγχρονη ταινία».

Στα γραφεία της παραγωγής, τις επόμενες ημέρες ξεσπάει ένας τρομερός καβγάς μεταξύ του Μπο και των παραγωγών. Ο Μπο τους προτείνει ότι μπορεί να βρει άλλη εταιρεία παραγωγής που θα εξαγοράσει τα δικαιώματα, όμως το ζευγάρι των παραγωγών ζητάει 3,5 εκατομμύρια για να συμφωνήσει!

Στον απορημένο Μπο απαντούν πως πρέπει να συνυπολογιστούν τα λειτουργικά έξοδα και η προσωπική τους εργασία όπως και τα διαφυγόντα κέρδη της εταιρείας παραγωγής.

Μετά από μερικές ημέρες, κατά τη διάρκεια του πάρτι λήξης ενός μεγάλου τοπικού φεστιβάλ του Πεκίνου, η Λιου Γε ταπεινώνει τον Μπο μπροστά στον κόσμο. Ο Μπο δεν απαντά, ακούει σκυφτός τα ντροπιαστικά της λόγια. Την ίδια βραδιά, αποπειράται να φυγαδεύσει τους σκληρούς δίσκους με το υλικό από τα στούντιο της παραγωγής.

Γίνεται αντιληπτός και υποχρεώνεται να επιστρέψει τα κλειδιά του στούντιο. Μετά από λίγες ημέρες, του κοινοποιείται εξώδικο της εταιρείας παραγωγής, κατηγορείται για αντιεπαγγελματική συμπεριφορά και καλείται να αποζημιώσει τους παραγωγούς καθώς έχει αθετήσει το συμφωνητικό που υπέγραψε μαζί τους.

Ο Μπο επαναφέρει την εναλλακτική της δίωρης βερσιόν αλλά οι παραγωγοί δεν το συζητούν. Ο σκηνοθέτης τα παρατάει.

Τον Ιούλιο του 2017, ο Μπο συμμετέχει σε ένα εργαστήριο κινηματογράφου υπό την επίβλεψη του Μπέλα Ταρ, του ινδάλματός του. Ο Ταρ θυμάται ότι αμέσως όταν συναντήθηκαν ένιωσε ότι «αυτός ήταν ο άνθρωπός του».

Ο Μπο του χαρίζει τα βιβλία του, τον αποκαλεί «Νονό» του, του δείχνει φωτογραφίες από τους χώρους και τους ηθοποιούς της ταινίας του.

Στα πλαίσια του εργαστηρίου, ο Μπο είναι αυτός που θα βραβευτεί από τον Ταρ, το βραβείο είναι τα έξοδα παραγωγής μιας ταινίας μικρού μήκους. Ο Ταρ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι αυτό που εκτίμησε ήταν η γενναιότητα του νεαρού κινηματογραφιστή.

Το 14λεπτο «Άνθρωπος στο πηγάδι» συμμετείχε σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ και έκανε την πρεμιέρα του στο Λοκάρνο.

Ο Μπο έδειχνε πλέον ισορροπημένος μετά τις περιπέτειές του. Εικόνα που όμως ελάχιστη σχέση έχει με την πραγματικότητα.

Στο μεταξύ, η δεύτερη νουβέλα του «Βουβαλοβάτραχος» είχε κυκλοφορήσει απολαμβάνοντας θετικές κριτικές, μια άλλη εταιρεία παραγωγής του έδωσε 60.000 γουάν προκαταβολή για μια νέα ταινία, την «Πύλη του Παραδείσου».

Όμως, στο προσωπικό του μπλογκ αρχίζει να ποστάρει κομμάτια με τίτλο «Ο θάνατος ενός νεαρού κινηματογραφιστή». Τις τελευταίες μέρες του Σεπτέμβρη του 2017, βγαίνει στα μπαρ, συναντά τις παρέες του και συζητά για τα 100 χρόνια μοναξιάς του Μαρκές. Μιλάει συχνά για τον θάνατο και σε ανύποπτο χρόνο δηλώνει ότι «σύντομα θα έχετε νέα μου». Τα μαύρα μαντάτα ήρθαν την 12η Οκτωβρίου.

Η αυτοκτονία του Χου Μπο τάραξε βαθιά την κινεζική κινηματογραφική κοινότητα. Η ιστορία με τους παραγωγούς είχε γίνει ευρύτερα γνωστή.

Μια τρίτη εταιρεία παραγωγής μεσολάβησε, η ταινία, στην αρχική τετράωρη εκδοχή της μπήκε στο μιξάζ και ολοκληρώθηκε στα τέλη της χρονιάς.

Παρουσιάστηκε στο διεθνές φεστιβάλ First στο Χονγκ Κονγκ, όπου κέρδισε το βραβείο κοινού. Στους τίτλους της ταινίας, απουσιάζουν τα ονόματα των αρχικών παραγωγών. Στη θέση τους είχε μπει αυτό της μητέρας του Μπο, στην οποία κατέληξαν τελικά τα δικαιώματα, αυτή άλλωστε παρέλαβε και το βραβείο.

H συνταρακτική ιστορία του Κινέζου σκηνοθέτη Χου Μπο που αυτοκτόνησε μετά την πρώτη ταινία του Facebook Twitter
Μετά την κινέζικη πρωτοχρονιά, τον Φεβρουάριο του 2017, το συνεργείο καταφθάνει στο Ζινγκζινγκ της Δυτικής Κίνας, μια αποβιομηχανοποιημένη πόλη με σκληρό χειμώνα.


Όμως, το πραγματικό «μπαμ» έγινε στο Φεστιβάλ Βερολίνου, τον Φεβρουάριο του 2018. Η ταινία προβλήθηκε ανήμερα της κινέζικης Πρωτοχρονιάς. Οι αντιδράσεις από κοινό, επαγγελματίες και κριτικούς ήταν άμεσες. Αυτή ήταν η αποκάλυψη του φεστιβάλ, αν και προβλήθηκε στο ταπεινό Φόρουμ κι όχι στο Επίσημο Διαγωνιστικό (επιλογή για την οποία κατηγορήθηκε και η διεύθυνση του φεστιβάλ).

Το «στέμμα» του cult ήρθε κατευθείαν, ο θρύλος του σκηνοθέτη που αυτοκτονεί μετά το πρώτο του έργο κινητοποιεί και τους πιο αδιάφορους θεατές.

Και ο Μπέλα Ταρ, συντετριμμένος από τον χαμό του Μπο κι όχι χωρίς κάποια ενοχή που δεν τον προστάτεψε όσο έπρεπε, παίρνει επ' ώμου την προώθηση της ταινίας, προλογίζοντας τις προβολές στο Παρίσι. Το ίδιο κι ο Γκας Βαν Σαντ στις ΗΠΑ.

Ο Γουανγκ Μπινγκ, ο Ανγκ Λι, ο Λι Τσαν Ντογκ, ο Χου Χσιάο Σιέν σχεδόν υποκλίνονται μπροστά στο ταλέντο του αυτόχειρα συναδέλφου τους. Η διεθνής κριτική, ακόμα και πιο συντηρητικά έντυπα σαν το Hollywood Reporter και τον New Yorker, μιλά για την «σπουδαιότερη σύγχρονη ταινία».

Και το συγκλονιστικό φιλμ με τίτλο «Ένας ελέφαντας στέκεται ακίνητος», που ήδη χαρακτηρίζεται ως κλασικό, διανέμεται σε 20 χώρες, όντας ένα θριαμβευτικό ντεμπούτο και συγχρόνως κύκνειο άσμα ενός δημιουργού που σύμφωνα με τα λόγια του Μπέλα Ταρ «έκαιγε το κερί του κι από τις δύο άκρες».

 

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ