10+1 προτάσεις του 20ού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που αξίζει να προσέξετε

10+1 προτάσεις του 20ού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που αξίζει να προσέξετε Facebook Twitter
Το ντοκιμαντέρ της Ευαγγελίας Κρανιώτη «Obscuro Barroco»
0

Ένα ζευγάρι, ένας διάσημος μουσικός και η σύζυγός του, σε μια σχέση που ισορροπεί ανάμεσα στην ερωτική διαστροφή και στην υψηλή τέχνη

Τέχνη και διαστροφή | The Artist & The Pervert (Καλειδοσκόπιο)

Μπέατρις Μπεν | Beatrice Behn

Γερμανία, ΗΠΑ 2017, Έγχρωμο 96'

Ο Γκέοργκ Φρίντριχ Χάας είναι ίσως ο πιο σημαντικός εν ζωή συνθέτης συμφωνικής μουσικής και απόγονος μιας οικογένειας ναζιστών.

Η γυναίκα του, με την οποία γνωρίστηκαν μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας γνωριμιών «ΟkCupid», είναι Αφροαμερικανίδα και εκπαιδεύτρια του σεξ, με ειδίκευση στα σαδομαζοχιστικά παιχνίδια. Ο έρωτάς τους είναι ένα ανοιχτό, πλην αμφιλεγόμενο παιχνίδι ρόλων ανάμεσα σ' έναν λευκό αφέντη και μια μαύρη σκλάβα.

Αυτή η ριζοσπαστική ταινία καταγράφει τις ζωές τους που κινούνται ανάμεσα στη διαστροφή και στην τέχνη, τον έρωτα και τον ριζοσπαστικό αυτοπροσδιορισμό.

 

Ένα ντοκιμαντέρ για το μεγαλείο της ιταλικής γαστρονομίας που σίγουρα θα σας... ανοίξει την όρεξη

Φαγητό στο χέρι | Food on the go (Food vs. Food)

Μερσέντες Κόρντομπα | Mercedes Cordova

Ιταλία, Αργεντινή 2017, Έγχρωμο 66'

Πώς μπορεί να επιβιώσει η ιταλική γαστρονομία πέρα από τα σύνορα της χώρας και πώς μεταφράζεται αυτή η κουλτούρα των επίγειων απολαύσεων σε περιβάλλοντα στα οποία σπανίζουν οι καλές πρώτες ύλες και οι άνθρωποι αγνοούν τη σημασία του τραπεζιού ως κοινωνικού χώρου ή δεν σκέφτονται τι τρώνε;

Ένα άκρως ορεκτικό ντοκιμαντέρ για την ιταλική διασπορά και τη μαγειρική της κληρονομιά που μπορεί να κρατήσει την ίδια γεύση ακόμη κι όταν περνάει τον Ατλαντικό.

10+1 προτάσεις του 20ού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που αξίζει να προσέξετε Facebook Twitter
Food on the go (Food vs. Food)

Ένα κορίτσι γίνεται αγόρι, ο Κόμπι. Και η οικογένειά του μαθαίνει σιγά-σιγά να ζει με αυτό. Μια ιστορία γεμάτη θάρρος και ανθρωπιά.

Κόμπι | Coby (Ανθρώπινα Δικαιώματα)

Κρίστιαν Ζόντερεγκερ | Christian Sonderegger

Γαλλία 2017, Έγχρωμο 77'

Σ' ένα μικρό χωριό της αμερικανικής ενδοχώρας, όπου το χιόνι καλύπτει τα ίχνη των ανθρώπων, μια νεαρή γυναίκα αποφασίζει να αλλάξει φύλο.

Καθώς η Σουζάνα μεταμορφώνεται σε Τζέικομπ («Κόμπι»), η κάμερα καταγράφει την αλλαγή στο σώμα και, κυρίως, στην ψυχή ενός ατόμου και μιας οικογένειας σε μετάβαση.

Άλλωστε, σύμφωνα με τον πατέρα του ίδιου του Κόμπι, «η αλλαγή έχει συνέπειες, το ίδιο και η στασιμότητα».

10+1 προτάσεις του 20ού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που αξίζει να προσέξετε Facebook Twitter
Στο «Κόμπι» παρακολουθούμε μια νεαρή γυναίκα που αποφασίζει να αλλάξει φύλο.

Η θρυλική Γαλλίδα σκηνοθέτις Ανιές Βαρντά επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη με ένα ντοκιμαντέρ που συμπυκνώνει όλη τη χαρά της ζωής και θα ανοίξει την αυλαία του 20ού Φεστιβάλ ως μέρος του αφιερώματος που παρουσιάζει η φετινή διοργάνωση στο έργο της δημιουργού

Πρόσωπα & Ιστορίες | Faces Places (Ταινία έναρξης - αφιέρωμα Ανιές Βαρντά)

Ανιές Βαρντά & JR | Agnès Varda & JR

Γαλλία 2017, Έγχρωμο 89' | France 2017, Color 89'

Μια ευτυχής συνεργασία ανάμεσα στη «γιαγιά» της nouvelle vague και τον 33χρονο εικαστικό καλλιτέχνη JR, η οποία ξεκινά από ένα φωτογραφικό πρότζεκτ-οδοιπορικό στα χωριά της Γαλλίας και καταλήγει σ' έναν ύμνο για το αποτύπωμα που αφήνουν οι πιο απρόβλεπτες συναντήσεις, τη φιλία που έχει για θεμέλιο ένα κοινό λοξό βλέμμα στον κόσμο, τους ανθρώπους που κάνουν τους τόπους και τους τόπους που κρύβονται στους ανθρώπους, για την ομορφιά του εφήμερου και την αιωνιότητα της μνήμης.

 

Ένα αφιέρωμα επαναστατικό που φέρνει τα πάνω κάτω: «Το '68 πέρα από το '68» παρουσιάζει ντοκιμαντέρ που επιστρέφουν στο κρίσιμο έτος 1968 και αποκαλύπτουν ελάχιστα γνωστές εξεγέρσεις ανά τον κόσμο.

Στο έντονο παρόν | In The Intense Now (Αφιέρωμα «Το '68 πέρα από το '68»)

Ζουάου Μορέιρα Σάλες | João Moreira Salles

Βραζιλία 2017, Έγχρωμο/Ασπρόμαυρο 127'

Δεμένα με το νήμα μιας πρωτοπρόσωπης αφήγησης, πλάνα από τον Μάη του '68 στη Γαλλία, την Άνοιξη της Πράγας και τον απόηχο των διαδηλώσεων στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού (στο Ρίο ντε Τζανέιρο) διαπλέκονται αρμονικά με πλάνα από την κάμερα της μητέρας του σκηνοθέτη που βρέθηκε ως τουρίστρια στην Κίνα τη χρονιά της Πολιτιστικής Επανάστασης.


Ένας στοχασμός πάνω στη φύση των εικόνων ιστορικού περιεχομένου, ο οποίος γεννά μια σειρά ερωτήσεων: ποιος, γιατί και πώς τραβά αυτές τις εικόνες;

Τι αποκαλύπτει το αρχείο από μόνο του, χωρίς παραπομπές στα ιστορικά συμφραζόμενα; Τι είδους εικόνες δημιουργούνται από τον φόβο, τη χαρά ή την αίσθηση του επείγοντος;

10+1 προτάσεις του 20ού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που αξίζει να προσέξετε Facebook Twitter
In The Intense Now

Ζουμ στη ζωή του σπουδαίου κιθαρίστα Έρικ Κλάπτον, μια καλλιτεχνική και προσωπική πορεία άκρως κινηματογραφική

Έρικ Κλάπτον: Ζωή σε δωδεκάμετρο / Eric Clapton: Life in 12 bars (Ενότητα Μουσική)

Λίλι Φίνι Ζάνακ | Lili Fini Zanuck

Ηνωμένο Βασίλειο 2017, Έγχρωμο/Ασπρόμαυρο 135'

Μια πρωτόγνωρη διαισθητική ματιά στην ιστορία ενός από τους μεγαλύτερους κιθαρίστες και τραγουδοποιούς όλων των εποχών, που γίνεται ακόμα πιο έντονη χάρη στην αφήγηση του ίδιου του Έρικ Κλάπτον.

H γνώριμη, εξομολογητική χροιά του μας καθοδηγεί σε σπάνιο υλικό από παρασκήνια και home videos, εμβληματικές και ιδιωτικές φωτογραφίες, χειρόγραφα σημειώματα και ημερολόγια, φανερώνοντας μια βαθιά εσωτερική πάλη ανάμεσα στο ατόφιο ταλέντο του και στην προσωπική τραγωδία, στη φιλοδοξία και στον εθισμό.

 

Η νεά ταινία της Σάρα Ντράιβερ είναι μια αφιέρωση στον επιδραστικό καλλιτέχνη Ζαν Μισέλ Μπασκιά, μια ανατρεπτική προσωπικότητα που έζησε και δημιούργησε στα άκρα. Φέτος, το 20ό ΦΝΘ δίνει carte blanche στην Ντράιβερ που θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη για να παρουσιάσει αγαπημένες της ταινίες.

Αληθινή έκρηξη: Η ύστερη εφηβεία του Ζαν Μισέλ Μπασκιά | Boom for real: The late teenage years of Jean-Michel Basquiat

Σάρα Ντράιβερ | Sara Driver

ΗΠΑ 2017, Έγχρωμο 78'

Η κληρονομιά του Ζαν Μισέλ Μπασκιά, του καλλιτέχνη που συνδέθηκε όσο κανείς με την τέχνη του δρόμου, την αστική περιπλάνηση, το γκράφιτι, τον Γουόρχολ και την άγρια ζωή στη Νέα Υόρκη του '80, κοινωνείται με ευλάβεια από μια σκηνοθέτιδα που κατάγεται από την ίδια καλλιτεχνική σκηνή.

Ένα ερωτικό γράμμα γι' αυτό το «κράμα Μότσαρτ και Ρεμπό» και για μια εποχή ελευθερίας που χάθηκε ανεπιστρεπτί.

10+1 προτάσεις του 20ού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που αξίζει να προσέξετε Facebook Twitter
«Αληθινή έκρηξη»: Η ύστερη εφηβεία του Ζαν Μισέλ Μπασκιά

Ο πρώτος λόγος στις γυναίκες: Δύο κορίτσια με τραυματικό παρελθόν δεν το βάζουν κάτω και αποτελούν παράδειγμα θάρρους.

Ξαδέλφες | Primas (ενότητα Καλειδοσκόπιο)

Λάουρα Μπάρι | Laura Bari

Καναδάς, Αργεντινή 2017, Έγχρωμο 100'

Δύο ξαδέλφες που μεγαλώνουν σε διαφορετικές χώρες περνούν την εφηβεία τους προσπαθώντας να ξεπεράσουν τα σωματικά και ψυχολογικά τραύματα του σκληρού τους παρελθόντος. Εξασκούνται στον χορό, στο θέατρο, στα ακροβατικά, στις οπτικές τέχνες.

Ώσπου να γνωριστούν, το σώμα τους έχει μάθει να εκφράζει όσα εμποδίζει το φράγμα της γλώσσας, ενώ οι δυο τους καταφέρνουν να αντισταθμίζουν την απόγνωση με την ομορφιά.

 

Μεταμορφώσεις, καρναβάλι, σώμα και ταυτότητα: Μια ακραία περιπλάνηση στο Ρίο ντε Τζανέιρο μέσα από πανέμορφες εικόνες.

Obscuro Barroco (Ελληνικά ντοκιμαντέρ)

Ευαγγελία Κρανιώτη

Γαλλία, Ελλάδα 2018, Έγχρωμο 60'

Ένα ντοκιμαντέρ με στοιχεία μυθοπλασίας και θέμα τη μεταμόρφωση σε μια πόλη των άκρων, το Ρίο ντε Τζανέιρο.

Η ταινία αναζητά απαντήσεις για την ταυτότητά μας μέσα από το φύλο, το καρναβάλι και τις πολιτικές διαμάχες, θέτοντας ερωτήματα σχετικά με την επιθυμία μεταμόρφωσης του σώματος, τόσο σε προσωπικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.

10+1 προτάσεις του 20ού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που αξίζει να προσέξετε Facebook Twitter
Η ταινία αναζητά απαντήσεις για την ταυτότητά μας μέσα από το φύλο.

Οι πιο φανατικές και αξιαγάπητες σινεφίλ αποκαλύπτονται on camera σε ένα ντοκιμαντέρ που θα σας κάνει να λατρέψετε ακόμα περισσότερο το σινεμά.

Οι σινεφίλες | Las Cinephilas (Διεθνές Διαγωνιστικό)

Μαρία Άλβαρες | Marνa Αlvarez

Αργεντινή 2017, Έγχρωμο 74'

Μια πρωτοεμφανιζόμενη σκηνοθέτις κάνει κοντινό στα κουρασμένα, αλλά φωτεινά πρόσωπα έξι γυναικών προχωρημένης ηλικίας, οι οποίες επισκέπτονται κάθε μέρα κάποια σκοτεινή κινηματογραφική αίθουσα στην Ισπανία, στην Αργεντινή και στην Ουρουγουάη.

Ένα τρυφερό ντεμπούτο για την αγέραστη ύλη απ' την οποία πλάθονται τα όνειρα και για το σινεμά ως τελετουργία που καταργεί τη μοναξιά.

 

Γραφειοκρατία στη Σουηδία; Ναι, υπάρχει, και σε αυτό το ντοκιμαντέρ αποτυπώνεται στην πιο ανατρεπτική εκδοχή της.

Ό,τι μας πούνε | As we 're told (Film Forward)

Erik Holmström, Fredrik Wenzel

Σουηδία 2017, Color 28'

Ένας καθηγητής Κοινωνιολογίας εκπονεί μια έρευνα στα γραφεία της πιο μισητής υπηρεσίας του σουηδικού κράτους, ενός δημόσιου πρακτορείου ευρέσεως εργασίας.

Φιλτράροντας τα αποτελέσματα της έρευνας μέσα από ευφάνταστες μεθόδους, π.χ. χρησιμοποιώντας δημιουργικά κούκλες από χαρτόνι, διατυπώνει μια συναρπαστική, κωμική σπουδή για την απέλπιδα προσπάθεια του Δυτικού ανθρώπου να ορθώσει το ανάστημά του απέναντι στη γραφειοκρατία.

10+1 προτάσεις του 20ού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που αξίζει να προσέξετε Facebook Twitter
As we 're told (Film Forward)
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM