Φεστιβάλ Βερολίνου: To εξωτικό queer ντοκιμαντέρ «Obscuro Barroco» της Ευαγγελίας Κρανιώτη κέρδισε το Teddy Jury Award

Φεστιβάλ Βερολίνου: To εξωτικό queer ντοκιμαντέρ «Obscuro Barroco» της Ευαγγελίας Κρανιώτη κέρδισε το Teddy Jury Award Facebook Twitter
0

Γεμάτο συμβολισμούς και με εντυπωσιακή φωτογραφία, το εξωτικό «Obscuro Barroco» της Ευαγγελίας Κρανιώτη διακρίθηκε στα βραβεία Teddy του 68ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο Βερολίνο. 

Τα βραβεία απονέμονται παραδοσιακά εδώ και 31 χρόνια σε ταινίες που αφορούν στην queer κουλτούρα αλλά και ευρύτερα στο χώρο των ανθρώπινων δικαιωμάτων και της ταυτότητας.

Το ντοκιμαντέρ της Ελληνίδας δημιουργού που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο τμήμα του Πανοράματος της 68ης διοργάνωσης απέσπασε το βραβείο της Επιτροπής των φετινών Teddy Awards.

«H ταινία μάς μεταφέρει σε μία πόλη ζωντανή και σουρεαλιστική, σε ένα καρναβάλι γεμάτο όνειρα και εφιάλτες, που βλέπουμε μέσα από τα μάτια ενός queer συμβόλου.Το εντυπωσιακό και μοναδικό όραμα της δημιουργού του σε γοητεύει μέσω της αξιοσημείωτης φωτογραφίας και του ηχητικού σχεδιασμού, καθιστώντας το μοναδικά ποιητικό και οικείο, ένα εξαιρετικό καλλιτεχνικό επίτευγμα», σημείωσε η επιτροπή για την απόφασή της να βραβεύσει το «Obscuro Barroco».

Φεστιβάλ Βερολίνου: To εξωτικό queer ντοκιμαντέρ «Obscuro Barroco» της Ευαγγελίας Κρανιώτη κέρδισε το Teddy Jury Award Facebook Twitter

Το νέο ντοκιμαντέρ της Ευαγγελίας Κρανιώτη, σκηνοθέτιδας του πολυταξιδεμένου και πολυβραβευμένου «Exotica, Erotica, Etc.», περιλαμβάνει στοιχεία μυθοπλασίας και έχει θέμα τη μεταμόρφωση σε μία πόλη των άκρων: το Ρίο ντε Τζανέιρο.

Η Ελληνίδα δημιουργός επικεντρώνεται σε μια διάσημη τρανσέξουαλ της Βραζιλίας, τη Λουάνα Μουνίζ (1961-2017), μια εμβληματική προσωπικότητα της κουλτούρας του Ρίο, που βρίσκεται ανάμεσα στις πολιτικές συγκρούσεις, τη παραζάλη του καρναβαλιού και μιας μεταμόρφωσης που ξεπερνά τις κοινωνικές επιταγές του προσδιορισμού του φύλου. Η πρωταγωνίστρια η οποία πέθανε λίγο μετά την ολοκλήρωση του ντοκιμαντέρ υπήρξε καθοριστική για το έργο, όπως αναφέρει η δημιουργός.

« Τα γυρίσματα με την Λουάνα  κατά το τελευταίο έτος της ζωής της ήταν μια μεγάλη τιμή και μια αξέχαστη εμπειρία. Ακόμη και αν δεν είναι πλέον μαζί μας, η κληρονομιά της παραμένει και θα συνεχίσει να μεγαλώνει. Ελπίζουμε ότι το OBSCURO BARROCO θα συμβάλει σε αυτό, μαζί με όλα τα άλλα καλλιτεχνικά και κοινωνικά έργα στα οποία εμπλέκεται η Luana», αναφέρει η Ευαγγελία Κρανιώτη.

Φεστιβάλ Βερολίνου: To εξωτικό queer ντοκιμαντέρ «Obscuro Barroco» της Ευαγγελίας Κρανιώτη κέρδισε το Teddy Jury Award Facebook Twitter

Η ταινία αναζητά απαντήσεις για την ταυτότητά μας, θέτοντας ερωτήματα σχετικά με την επιθυμία μεταμόρφωσης του σώματος, τόσο σε προσωπικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.

Το Βραβείο Teddy Καλύτερης Ταινίας Μυθοπλασίας κέρδισε το «Tinta Bruta» των Μάρτσιο Ρεολόν και Φιλιπε Ματζεμπάχερ (Πανόραμα), ενώ βραβεία απονεμήθηκαν επίσης στα «Bixa Travesty» της Κλαούντια Πρισίλα (Πανόραμα), «Retablo» του Αλβάρο Ντελγκάδο Απαρίθιο (Generation) και στους «Κληρονόμους» του Μαρτσέλο Μαρτινέσι (Διαγωνιστικό).

Φεστιβάλ Βερολίνου: To εξωτικό queer ντοκιμαντέρ «Obscuro Barroco» της Ευαγγελίας Κρανιώτη κέρδισε το Teddy Jury Award Facebook Twitter

Δείτε κλιπ από το ντοκιμαντέρ:

 

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.