Εν Αιθρία: Η έκθεση κόμικς επιστρέφει για δέκατη χρονιά

Εν Αιθρία: Η έκθεση κόμικς επιστρέφει για δέκατη χρονιά Facebook Twitter
Η έκθεση «Εν Αιθρία» παρουσιάζει αδημοσίευτα έργα 76 νέων και παλαιότερων Ελλήνων δημιουργών. Έργο: Teardropdancer. © Dani
0

Η έκθεση «Εν Αιθρία» επιστρέφει για δέκατη χρονιά και παρουσιάζει αδημοσίευτα έργα 76 νέων και παλαιότερων Ελλήνων δημιουργών. Πρόκειται για μια ομαδική έκθεση κόμικς και εικονογράφησης που διοργανώνουν η Comicdom Press και το Hellenic American College (HAEC), σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικανική Ένωση.

Όπως εξηγεί ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Γαβριήλ Τομπαλίδης, το θέμα της «Εν Αιθρία 10» είναι ελεύθερο, με τους συμμετέχοντες να εκπροσωπούν ένα ευρύ φάσμα τεχνοτροπιών και «σχολών» σε μια προσπάθεια να αποτυπωθεί η δημιουργικότητα των Ελλήνων καλλιτεχνών και όσα τους κινητοποιούν στον παρόντα τόπο και χρόνο.


«Αυτή είναι η φιλοσοφία μας όλα αυτά τα χρόνια. Αφήνουμε πάντα τον δημιουργό να διαλέξει τη θεματική του, γιατί πιστεύουμε πως έτσι θα κάνει καλύτερη δουλειά. Το ξέρουμε πως αυτό δεν συνηθίζεται σε εκθέσεις» σημειώνει ο κ. Τομπαλίδης.

Η ελευθερία επιλογής του θέματος είναι αυτή που φέρνει στην έκθεση και νέους δημιουργούς, οι οποίοι τώρα προσπαθούν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα και να δείξουν το ταλέντο τους στον χώρο.

Η ελευθερία επιλογής του θέματος είναι αυτή που φέρνει στην έκθεση και νέους δημιουργούς, όπως εξηγεί, οι οποίοι τώρα προσπαθούν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα και να δείξουν το ταλέντο τους στον χώρο. «Υπάρχουν αρκετοί παλιοί δημιουργοί, ωστόσο οι νέοι φέρνουν σ' εμάς τις καινούργιες τάσεις. Το κόμικ προχωράει πολύ γρήγορα, το ίδιο και η θεματολογία. Άλλα προβλήματα αντιμετωπίζαμε εμείς όταν ήμασταν νέοι και άλλα αντιμετωπίζουν οι σημερινοί νέοι».


Ένα από τα θέματα που θίγονται είναι και το προσφυγικό, με τον Νικόλα Στεφαδούρο να εικονογραφεί στο έργο του Τελευταία Ελπίδα την ιστορία ενός πατέρα κι ενός γιου, προσφύγων που προσπάθησαν να περάσουν με βάρκα στη «Γη της Επαγγελίας».

Η φετινή χρονιά είναι ιδιαίτερα σημαδιακή για την «Εν Αιθρία», καθώς συμπληρώνει δέκα χρόνια. Ούτε ο ίδιος ο Γαβριήλ Τομπαλίδης, ο οποίος ήταν και ο εμπνευστής της, δεν μπορεί να πιστέψει πως μέσα σε 16 χρόνια, από έναν μικρό χώρο στην Πλάκα το 2003, θα έφτανε σήμερα να φιλοξένει τόσους καλλιτέχνες και τόσα έργα στην γκαλερί Κέννεντυ της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.

Αρκετοί από τους επισκέπτες της έκθεσης είναι σήμερα πενηντάρηδες –οι πρώτοι που γνώρισαν την έκρηξη των κόμικς στην Ελλάδα–, ωστόσο το ενθαρρυντικό είναι πως όλο και νεότεροι την επισκέπτονται και ενδιαφέρονται για την 9η Τέχνη.


Κατά τον κ. Τομπαλίδη, η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη, καθώς οποιοσδήποτε νέος μπορεί να δει και να δημιουργήσει το δικό του έργο πιο εύκολα σε σύγκριση με τη δεκαετία του '80. Ο ίδιος, μάλιστα, χρησιμοποιεί τα social media για να βρίσκει νέα ταλέντα, τα οποία προσπαθούν να δείξουν τα δικά τους κόμικς στο κοινό. «Ήδη έχω 5-6 καλλιτέχνες στο μυαλό μου για του χρόνου» λέει γελώντας.


Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν ξεναγήσεις σχετικά με την ιστορία της και την πορεία των κόμικς στην Ελλάδα, ενώ οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να επιδοθούν σ' ένα «κυνήγι θησαυρού» μέσω των social media, με τους νικητές να κερδίζουν κόμικς και graphic novels.

Εν Αιθρία: Η έκθεση κόμικς επιστρέφει για δέκατη χρονιά Facebook Twitter
© Ntok
Εν Αιθρία: Η έκθεση κόμικς επιστρέφει για δέκατη χρονιά Facebook Twitter
50 Years of Summer. © Kioutsioukis
Εν Αιθρία: Η έκθεση κόμικς επιστρέφει για δέκατη χρονιά Facebook Twitter
© Papatheodorou
Εν Αιθρία: Η έκθεση κόμικς επιστρέφει για δέκατη χρονιά Facebook Twitter
© Theodoropoulou.
Εν Αιθρία: Η έκθεση κόμικς επιστρέφει για δέκατη χρονιά Facebook Twitter
© Lougiaki
Εν Αιθρία: Η έκθεση κόμικς επιστρέφει για δέκατη χρονιά Facebook Twitter
The Coffin. © Dimopoulos

Info

Εν Αιθρία 10

Καλλιτεχνικός Διευθυντής: Γαβριήλ Τομπαλίδης

Επιμελητές: Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου & Δημήτρης Σακαρίδης, με τη συμβολή του Μέλανδρου Γκανά

Ελληνοαμερικανική Ένωση (Μασσαλίας 22, Αθήνα)

Εγκαίνια έκθεσης: 11/9, 19:00, γκαλερί Κέννεντυ

Διάρκεια έκθεσης: 11-28/9

Ώρες λειτουργίας: Δευτ.-Παρ. 12:00-21:00, Σάβ. 10:30-14:30

Είσοδος ελεύθερη

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LifO.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ