ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Εν Αιθρία: Η έκθεση κόμικς επιστρέφει για δέκατη χρονιά

Εν Αιθρία: Η έκθεση κόμικς επιστρέφει για δέκατη χρονιά Facebook Twitter
Η έκθεση «Εν Αιθρία» παρουσιάζει αδημοσίευτα έργα 76 νέων και παλαιότερων Ελλήνων δημιουργών. Έργο: Teardropdancer. © Dani
0

Η έκθεση «Εν Αιθρία» επιστρέφει για δέκατη χρονιά και παρουσιάζει αδημοσίευτα έργα 76 νέων και παλαιότερων Ελλήνων δημιουργών. Πρόκειται για μια ομαδική έκθεση κόμικς και εικονογράφησης που διοργανώνουν η Comicdom Press και το Hellenic American College (HAEC), σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικανική Ένωση.

Όπως εξηγεί ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Γαβριήλ Τομπαλίδης, το θέμα της «Εν Αιθρία 10» είναι ελεύθερο, με τους συμμετέχοντες να εκπροσωπούν ένα ευρύ φάσμα τεχνοτροπιών και «σχολών» σε μια προσπάθεια να αποτυπωθεί η δημιουργικότητα των Ελλήνων καλλιτεχνών και όσα τους κινητοποιούν στον παρόντα τόπο και χρόνο.


«Αυτή είναι η φιλοσοφία μας όλα αυτά τα χρόνια. Αφήνουμε πάντα τον δημιουργό να διαλέξει τη θεματική του, γιατί πιστεύουμε πως έτσι θα κάνει καλύτερη δουλειά. Το ξέρουμε πως αυτό δεν συνηθίζεται σε εκθέσεις» σημειώνει ο κ. Τομπαλίδης.

Η ελευθερία επιλογής του θέματος είναι αυτή που φέρνει στην έκθεση και νέους δημιουργούς, οι οποίοι τώρα προσπαθούν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα και να δείξουν το ταλέντο τους στον χώρο.

Η ελευθερία επιλογής του θέματος είναι αυτή που φέρνει στην έκθεση και νέους δημιουργούς, όπως εξηγεί, οι οποίοι τώρα προσπαθούν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα και να δείξουν το ταλέντο τους στον χώρο. «Υπάρχουν αρκετοί παλιοί δημιουργοί, ωστόσο οι νέοι φέρνουν σ' εμάς τις καινούργιες τάσεις. Το κόμικ προχωράει πολύ γρήγορα, το ίδιο και η θεματολογία. Άλλα προβλήματα αντιμετωπίζαμε εμείς όταν ήμασταν νέοι και άλλα αντιμετωπίζουν οι σημερινοί νέοι».


Ένα από τα θέματα που θίγονται είναι και το προσφυγικό, με τον Νικόλα Στεφαδούρο να εικονογραφεί στο έργο του Τελευταία Ελπίδα την ιστορία ενός πατέρα κι ενός γιου, προσφύγων που προσπάθησαν να περάσουν με βάρκα στη «Γη της Επαγγελίας».

Η φετινή χρονιά είναι ιδιαίτερα σημαδιακή για την «Εν Αιθρία», καθώς συμπληρώνει δέκα χρόνια. Ούτε ο ίδιος ο Γαβριήλ Τομπαλίδης, ο οποίος ήταν και ο εμπνευστής της, δεν μπορεί να πιστέψει πως μέσα σε 16 χρόνια, από έναν μικρό χώρο στην Πλάκα το 2003, θα έφτανε σήμερα να φιλοξένει τόσους καλλιτέχνες και τόσα έργα στην γκαλερί Κέννεντυ της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.

Αρκετοί από τους επισκέπτες της έκθεσης είναι σήμερα πενηντάρηδες –οι πρώτοι που γνώρισαν την έκρηξη των κόμικς στην Ελλάδα–, ωστόσο το ενθαρρυντικό είναι πως όλο και νεότεροι την επισκέπτονται και ενδιαφέρονται για την 9η Τέχνη.


Κατά τον κ. Τομπαλίδη, η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη, καθώς οποιοσδήποτε νέος μπορεί να δει και να δημιουργήσει το δικό του έργο πιο εύκολα σε σύγκριση με τη δεκαετία του '80. Ο ίδιος, μάλιστα, χρησιμοποιεί τα social media για να βρίσκει νέα ταλέντα, τα οποία προσπαθούν να δείξουν τα δικά τους κόμικς στο κοινό. «Ήδη έχω 5-6 καλλιτέχνες στο μυαλό μου για του χρόνου» λέει γελώντας.


Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν ξεναγήσεις σχετικά με την ιστορία της και την πορεία των κόμικς στην Ελλάδα, ενώ οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να επιδοθούν σ' ένα «κυνήγι θησαυρού» μέσω των social media, με τους νικητές να κερδίζουν κόμικς και graphic novels.

Εν Αιθρία: Η έκθεση κόμικς επιστρέφει για δέκατη χρονιά Facebook Twitter
© Ntok
Εν Αιθρία: Η έκθεση κόμικς επιστρέφει για δέκατη χρονιά Facebook Twitter
50 Years of Summer. © Kioutsioukis
Εν Αιθρία: Η έκθεση κόμικς επιστρέφει για δέκατη χρονιά Facebook Twitter
© Papatheodorou
Εν Αιθρία: Η έκθεση κόμικς επιστρέφει για δέκατη χρονιά Facebook Twitter
© Theodoropoulou.
Εν Αιθρία: Η έκθεση κόμικς επιστρέφει για δέκατη χρονιά Facebook Twitter
© Lougiaki
Εν Αιθρία: Η έκθεση κόμικς επιστρέφει για δέκατη χρονιά Facebook Twitter
The Coffin. © Dimopoulos

Info

Εν Αιθρία 10

Καλλιτεχνικός Διευθυντής: Γαβριήλ Τομπαλίδης

Επιμελητές: Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου & Δημήτρης Σακαρίδης, με τη συμβολή του Μέλανδρου Γκανά

Ελληνοαμερικανική Ένωση (Μασσαλίας 22, Αθήνα)

Εγκαίνια έκθεσης: 11/9, 19:00, γκαλερί Κέννεντυ

Διάρκεια έκθεσης: 11-28/9

Ώρες λειτουργίας: Δευτ.-Παρ. 12:00-21:00, Σάβ. 10:30-14:30

Είσοδος ελεύθερη

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LifO.

Εικαστικά
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ