Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
 

Τα πρώτα «ρομπότ του σεξ» δημιουργήθηκαν στην αρχαία Ελλάδα

Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν εκείνοι που πρώτοι είχαν προχωρήσει σε ερωτικές σχέσεις με εξιδανικευμένα ανθρωπόμορφα ομοιώματα σεξουαλικής χρήσης

Η εποχή των ρομπότ του σεξ και των φουτουριστικών πορνείων όπου τους πελάτες υποδέχονται και εξυπηρετούν ανθρωπόμορφες σε κάθε ανατομική λεπτομέρεια ρέπλικες, μοιάζει να βρίσκεται στην κόψη της επιστημονικής φαντασίας αλλά και της σύγχρονης τεχνολογικής πραγματικότητας, οι αρχαίοι Έλληνες όμως ήταν εκείνοι που πρώτοι είχαν προχωρήσει σε ερωτικές σχέσεις με ανθρώπινα ομοιώματα. Στο νέο της βιβλίο «Θεοί και Ρομπότ» (Gods & Robots), η ιστορικός Adrienne Mayor αποκαλύπτει πόσο παλιά πραγματικά είναι η ιδέα του sexbot. Τουλάχιστον με τη μορφή αγάλματος που αποκτά ανθρώπινη και ερωτική υπόσταση.

 

Το πιο γνωστό κλασσικό παράδειγμα αγάλματος που ζωντάνεψε με τη μεσολάβηση της «θείας τάξεως» βρίσκεται βέβαια στο μύθο του Πυγμαλίωνα ο οποίος ερωτεύτηκε το γυμνό ελεφάντινο άγαλμα που ο ίδιος είχε δημιουργήσει, απογοητευμένος από την χυδαιότητα (και προφανώς, την απόρριψη) των πραγματικών γυναικών σύμφωνα με την εκδοχή του μύθου στις «Μεταμόρφωσεις» του Οβιδίου.

 

Η γυμνή φιλντισένια παρθένος τον κάνει να «καίγεται από πάθος» μέχρι που οδηγείται στο Ναό της Αφροδίτης για να κάνει έκκληση στη θεά να ζωντανέψει το ομοίωμα ιδανικής γυναίκας που δημιούργησε. Επιστρέφοντας σπίτι διαπιστώνει συγκλονισμένος ότι η ευχή του έχει ευοδωθεί και το άγαλμα έχει αποκτήσει ανθρώπινη συνείδηση αλλά κυρίως ανθρώπινη σάρκα που τελικά ανταποκρίνεται στα φιλιά και στα χάδια του αφού προηγουμένως έχει «κοκκινήσει από σεμνότητα».

 

Το πιο γνωστό κλασσικό παράδειγμα αγάλματος που ζωντάνεψε με τη μεσολάβηση της «θείας τάξεως» βρίσκεται βέβαια στο μύθο του Πυγμαλίωνα ο οποίος ερωτεύτηκε το γυμνό ελεφάντινο άγαλμα που ο ίδιος είχε δημιουργήσει, απογοητευμένος από την χυδαιότητα (και προφανώς, την απόρριψη) των πραγματικών γυναικών

 

Παρότι ο μύθος του Πυγμαλίωνα έχει παρουσιαστεί στους νεότερους χρόνους κυρίως ως ρομαντικό love story τύπου «Ωραία μου κυρία», η πρωτότυπη εκδοχή αποτελεί μια ανησυχητική και απόκοσμη καταγραφή μιας από τις πρώτες περιπτώσεις ερωτικής συνεύρεσης με «ρέπλικα» στην ιστορία της Δύσης.

 

Η ρέπλικα του Πυγμαλίωνα «υπερβαίνει τα ανθρώπινα όρια» όπως και οι ρέπλικες στο Blade Runner, οι οποίες διαφημίζονται στους υποψήφιους πελάτες ως «πιο ανθρώπινες από τους ανθρώπους». Ο Οβίδιος πάντως συγκρίνει τη σάρκα του αγάλματος όχι με ανθρώπινο δέρμα αλλά με κερί που γίνεται ζεστό, απαλό και ελατό όσο πιο πολύ το πιάνει κάποιος – όπως γράφει χαρακτηριστικά, «γίνεται πιο πολύ χρήσιμο όσο πιο πολύ χρησιμοποιείται».

 

Η φιλντισένια ερωτική σύντροφος του Πυγμαλίωνα δεν ήταν όμως το μοναδικό καλλίπυγο άγαλμα– πραγματικό ή αποκύημα μυθοπλασίας – στην αρχαιότητα που προκαλούσε ερωτικό πόθο σε όσους το αντίκρυζαν. Υπήρχε μακρά παράδοση «αγαλματοφιλίας» και μια από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις ολόσωμου γλυπτού που προσέλκυε τη λαγνεία πολλών ανδρών ήταν το άγαλμα της Αφροδίτης της Κνίδου, έργο του Πραξιτέλη που βρισκόταν στην ομώνυμη αρχαία ελληνική πόλη της Μικράς Ασίας. Σύμφωνα με τις σχετικές καταγραφές, τις νύχτες συνέρρεαν οι άντρες στο βωμό της και άφηναν τα ίχνη της ερωτικής τους διέγερσης στα μαρμάρινα μπούτια του φυσικού μεγέθους αγάλματος.

 

Οι πιο πολλές τέτοιες ιστορίες «αγαλματοφιλίας» στην αρχαιότητα είχαν πρωταγωνιστές άντρες που ερωτεύτηκαν γυναικεία αγάλματα, υπήρχαν όμως και οι αντίστροφες περιπτώσεις. Όπως η τραγική ιστορία της Λαοδαμείας (αλλού αναφέρεται και ως Πολυδώρα), χήρα του Πρωτεσίλαου που έχασε τη ζωή του στον Τρωικό Πόλεμο. Το ζεύγος ήταν νεόνυμφοι την ημέρα που ξεκίνησε για την εκστρατεία ο Πρωτεσίλαος, και η Λαοδαμεία περιμένοντάς τον (μάταια) να επιστρέψει, βρίσκει παρηγοριά σε ένα φυσικού μεγέθους κέρινο ομοίωμα του άντρα της, ο οποίος ήταν φτιαγμένος «για έρωτα, όχι για πόλεμο».

 

Υπάρχουν πολλές παρόμοιες περιγραφές έρωτα (ετεροφυλοφιλικού και ομοφυλοφιλικού) για αγάλματα, όπως προκύπτουν από δεκάδες αρχαιοελληνικές και λατινικές πηγές. Ο ιστορικός E.R.Truitt αποκαλεί αυτές τις ιστορίες «παραβολές για την εξουσία της μιμητικής δημιουργίας» και τους τρόπους που μπορεί κάποιος να χαθεί «συγχέοντας το φυσικό με το τεχνητό». Οι τεχνολογικές εξελίξεις στη δημιουργία ανατομικά ρεαλιστικών "sec dolls" από σιλικόνη και κυβερνο-ρομπότ του σεξ με λειτουργίες Τεχνητής Νοημοσύνης, δεν είναι παρά η εξέλιξη μιας αρχαίας παραφιλίας: η «αγαλματοφιλία» λαμβάνει ήδη (και στο άμεσο μέλλον ακόμα περισσότερο) τη σύγχρονη μορφή της «ρομποτοφιλίας»

 

 

Με στοιχεία από το Gizmodo.com

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άσμα ηρωικό (και πένθιμο) για το μικρό πέος στην αρχαία ελληνική τέχνη

Αρχαιολογία & Ιστορία Άσμα ηρωικό (και πένθιμο) για το μικρό πέος στην αρχαία ελληνική τέχνη

Είναι υπερβολικά μικρά τα πέη των Ελλήνων ηρώων που απεικονίζονται σε αγγεία και αγάλματα; Και γιατί το μικρό πέος ήταν ένδειξη αριστοκρατίας και αρετής;
6 ΩΡΕΣ ΠΡΙΝ
Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι

Αρχαιολογία & Ιστορία Ηρακλής: όμορφος, δίκαιος και παλικάρι

Μια εντυπωσιακή έκθεση για τον Ηρακλή στο Νομισματικό Μουσείο περιλαµβάνει 346 αρχαιότητες, οι περισσότερες από τις οποίες παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό
12.1.2019
Ακούστε το αρχαιότερο μουσικό κομμάτι στον κόσμο

Αρχαιολογία & Ιστορία Ακούστε το αρχαιότερο μουσικό κομμάτι στον κόσμο

Πινακίδα σφηνοειδούς γραφής αποκαλύπτει λατρευτικό ύμνο ηλικίας 3.400 ετών
12.1.2019
Τι γύρευε λίγο λάπις λάζουλι στα δόντια μιας μοναχής του Μεσαίωνα;

Αρχαιολογία & Ιστορία Τι γύρευε λίγο λάπις λάζουλι στα δόντια μιας μοναχής του Μεσαίωνα;

H ανάλυση της οδοντικής πλάκας στα δόντια μιας γυναίκας του Μεσαίωνα ρίχνει φως στην αποσιωπημένη δουλειά των γυναικών αντιγραφέων των μοναστηριών της εποχής
11.1.2019
Οι ερημίτες και η ιστορία τους από το μεσαίωνα έως τις μέρες μας

Αρχαιολογία & Ιστορία Οι ερημίτες και η ιστορία τους από το μεσαίωνα έως τις μέρες μας

Τι, πραγματικά, σημαίνει να ζει κανείς ως ερημίτης: μια καταγραφή στις συνήθειες του Μεσαίωνα και από εκεί σε όσα πιστεύουμε για τους ερημίτες του σήμερα
9.1.2019
 Η σφραγίδα της Πύλου: ένα θαύμα τεχνολογίας και τέχνης που «απλώς δεν έπρεπε να βρίσκεται εκεί»

Αρχαιολογία & Ιστορία Η σφραγίδα της Πύλου: ένα θαύμα τεχνολογίας και τέχνης που «απλώς δεν έπρεπε να βρίσκεται εκεί»

Ποιος απεικονίζεται τελικά στην περιώνυμη σφραγίδα και γιατί οι αρχαιολόγοι μπαίνουν στον πειρασμό να συσχετίζουν το εύρημα με τα ομηρικά έπη;
8.1.2019
Mια σπάνια συνέντευξη με τον σερ Στήβεν Ράνσιμαν, συγγραφέα της «Ιστορίας των Σταυροφοριών»

Αρχαιολογία & Ιστορία Mια σπάνια συνέντευξη με τον σερ Στήβεν Ράνσιμαν, συγγραφέα της «Ιστορίας των Σταυροφοριών»

Το Βυζάντιο, οι Έλληνες και ο κόσμος.
6.1.2019
Μοριάς: Μονεμβασία καί Μυστράς

Αρχαιολογία & Ιστορία Μοριάς: Μονεμβασία καί Μυστράς

Η διακεκριμένη αρχιτέκτων και ιστορικός γράφει για τον μεγάλο φιλέλληνα σερ Στήβεν Ράνσιμαν και την ιδιαίτερη ευαισθησία του για κάποιους συγκεκριμένους τόπους της Ελλάδας.
4.1.2019
Τα κάπως ασυνάρτητα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς είναι ένα δειλό τραγούδι αγάπης

Αρχαιολογία & Ιστορία Τα κάπως ασυνάρτητα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς είναι ένα δειλό τραγούδι αγάπης

Λύνοντας μια απορία που με έτρωγε από παιδί.
30.12.2018
Ποιος ήταν τελικά ο δαιμόνιος καλόγερος Ρασπούτιν;

Αρχαιολογία & Ιστορία Ποιος ήταν τελικά ο δαιμόνιος καλόγερος Ρασπούτιν;

Σαν σήμερα δολοφονείται στην Αγία Πετρούπολη ο καλόγερος που καθόρισε μια από τις πιο κρίσιμες περιόδους της ρωσικής ιστορίας.
30.12.2018
«Απ' όλους τους δυνάστες της Αθήνας οι Οθωμανοί ήταν οι πιο ήπιοι»

Αρχαιολογία & Ιστορία «Απ' όλους τους δυνάστες της Αθήνας οι Οθωμανοί ήταν οι πιο ήπιοι»

Η συγγραφέας και ξεναγός Άρτεμις Σκουμπουρδή κάνει μια αναδρομή στο πονεμένο στόρι της πιο ιστορικής (και ταλαιπωρημένης) περιοχής της Αθήνας.
25.12.2018
Οι διαχρονικές χειμωνιάτικες γιορτές των Αθηναίων

Αρχαιολογία & Ιστορία Οι διαχρονικές χειμωνιάτικες γιορτές των Αθηναίων

Τα «Χριστούγεννα» και η «Πρωτοχρονιά» ήταν μεγάλες γιορτές των Αθηναίων πολύ πριν την γέννηση του Χριστού.
25.12.2018
Αρχαιοφοβία, γεροντική ασθένεια της ιδεοληπτικής Αριστεράς

Αρχαιολογία & Ιστορία Αρχαιοφοβία, γεροντική ασθένεια της ιδεοληπτικής Αριστεράς

Πέρα από τις κοινοτυπίες που πρωθυπουργός και υπουργοί επαναλαμβάνουν τελετουργικά στους δανειστές για τη χώρα που γέννησε τη δημοκρατία, η αρχαιότητα είναι απαξιωμένη. Γιατί;
22.12.2018
Μαριάννα Κορομηλά: «Είμαστε το πιο ανιστόρητο έθνος του κόσμου»

Αρχαιολογία & Ιστορία Μαριάννα Κορομηλά: «Είμαστε το πιο ανιστόρητο έθνος του κόσμου»

Η γνωστή ιστορικός που συστήνεται ως «Αρβανίτισσα εξ Αθήνας» σχολιάζει το θερμό κλίμα των ημερών και όλα τα φλέγοντα ζητήματα της επικαιρότητας
15.12.2018
8 λεπτά στη ζωή της εκδότριας του «'Ικαρου», Κατερίνας Καρύδη

Αρχαιολογία & Ιστορία 8 λεπτά στη ζωή της εκδότριας του «'Ικαρου», Κατερίνας Καρύδη

Η Κατερίνα Ι. Ανέστη εισβάλλει στις ζωές γνωστών προσώπων, από πολλούς και ετερόκλητους κόσμους, με μόνο της όπλο ένα κινητό τηλέφωνο.
13.12.2018
3 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Citellus citellus Citellus citellus 10.12.2018 | 00:54
Όταν τα έλεγε ο Λιακόπουλος κάποια ζώα δεν τον πιστεύανε! Τώρα θα τον πιστέψουνε και τα ζώα!
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 10.12.2018 | 12:07
κουφαλίτσες οι αρχαίοι ημών ;-)

Я твой слуга
Я твой работник
avatar Βεβαιως 10.12.2018 | 13:52
Θαυμα η λεγομενη αρχαια Ελλαδα! Με τη νεα δεν ξερω τι κανουμε...
Προηγούμενα 1 Επόμενα