Ώπα…, ο «αφελής – αν και συγκοινωνιολόγος – κ. Βαβάκος» εδώ, καλησπέρα.Αγαπητέ/ή tropique, διάβασα με πολύ ενδιαφέρον το σχόλιό σου, μου επιτρέπεις κάποιες σκέψεις στις παρατηρήσεις σου;1.Χίλια κοινόχρηστα ποδήλατα δεν είναι και λίγα για μια πρώτη πιλοτική φάση εφαρμογής στο Δήμο Αθηναίων. Τα 1000 ποδήλατα με τους 70 σταθμούς σε απόσταση περίπου 300μ μεταξύ τους, καλύπτουν αρκετά καλά το κέντρο της Αθήνας. Σε μια φάση πλήρους ανάπτυξης ίσως και 15.000 ποδήλατα για το λεκανοπέδιο να είναι λίγα (Παρίσι σήμερα ~ 27.000 κοιν. ποδ. και Λονδίνο ~ 8.000 στη δεύτερη φάση ανάπτυξης). Όμως με κάποιο εύλογο νούμερο πρέπει να ξεκινήσουμε και μας φάνηκε λογικό ότι με 1000 κοινόχρηστα ποδήλατα σε πρώτη φάση, όποιος είναι διατεθειμένος να τα χρησιμοποιήσει θα έχει μεγάλη πιθανότητα να βρει και πάρει ένα περίπου απ’ όπου τον βολεύει και να το αφήσει περίπου όπου τον βολεύει στην περιοχή του κέντρου. Αν ο κόσμος τα αγαπήσει και τα προστατεύσει, τα κοινόχρηστα ποδήλατα δεν θα καταλήξουν στα χυτήρια. Θέλει όμως προσπάθεια και αποφασιστικότητα με τα λόγια και τις πράξεις ώστε να μην ανεχτούμε κάτι τέτοιο να συμβεί. Ο φόβος έτσι κι αλλιώς δεν είναι καλός σύμβουλος και πρέπει να τον ξεπεράσουμε.2.Η πρώτη μισή ώρα δωρεάν χρήσης κάθε φορά που παίρνεις ένα κοινόχρηστο ποδήλατο δεν είναι «βλακεία», αντιθέτως θα έλεγα ότι είναι μεγάλη «εξυπνάδα» όπως το είδαμε να λειτουργεί σε συστήματα αντιστοίχων μεγάλων πόλεων (Παρίσι, Λονδίνο, κλπ) και αυτό διότι σε 30 λεπτά κάνεις 4-8 χιλιόμετρα με μέτρια ταχύτητα ενώ οι μεγαλύτερες αποστάσεις στην περιοχή του κέντρου που θα καλύπτεται από το σύστημα δεν θα ξεπερνούν τα 4-5 χιλιόμετρα. Έτσι οι χρήστες θα ενθαρρύνονται να επιστρέφουν τα ποδήλατα εγκαίρως για να μπορούν να τα χρησιμοποιούν και άλλοι συμπολίτες, όσο το δυνατόν περισσότεροι. Αν πάλι πρέπει να το χρησιμοποιήσεις για περισσότερα από 30 λεπτά, ενδιαμέσως το αφήνεις σε κάποιο σταθμό και το ξαναπαίρνεις αμέσως ή παίρνεις ένα άλλο κοινόχρηστο ποδήλατο και ο δωρεάν χρόνος ισχύει πάλι για τα πρώτα 30 λεπτά της κάθε κούρσας. Τέλος μη ξεχνάμε ότι είναι δίκαιο και ο επιχειρηματίας που θα εγκαταστήσει, θα λειτουργεί και θα συντηρεί το σύστημα να έχει κάποιο έσοδο που θα επιτρέπει στο σύστημα κοινοχρήστων ποδηλάτων να επιβιώνει οικονομικά και αυτό δεν πρέπει να μας φαίνεται λάθος.3.Κι εγώ ελπίζω και εύχομαι να βρουν χορηγούς οι εταιρείες που εγκαθιστούν και λειτουργούν κοινόχρηστα ποδήλατα στην Ελλάδα, διότι χωρίς αυτούς είναι κάπως δύσκολο να αποκτήσει η Αθήνα κοινόχρηστα ποδήλατα.4.Έλα τώρα…, δεν χρειάζεται να με αποκαλείς αφελή…, αφού είναι φανερό και το καταλαβαίνεις ότι αυτό που ήθελα να πω με μεταφορικό τρόπο είναι πως η σήμανση των ποδηλατολωρίδων δεν συγκρίνεται από πλευράς κόστους με την κατασκευή ΜΕΤΡΟ ή Αυτοκινητοδρόμων. Μια απόφαση είναι για λίγο χρώμα και πινακίδες, που θα συνοδεύεται όμως από διάλογο και επικοινωνία ώστε να καλλιεργηθεί ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των συν-πολιτών. Το τελευταίο είναι το δύσκολο που δεν έχουμε συνηθίσει να κάνουμε, με το χρώμα θα τα βρούμε. Ναι, όντως, θέλει αρετή και τόλμη η «ποδηλασία»!5.Τέλος, ας ευχηθούμε, στις ιδιαίτερα δύσκολες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα και στις ιδιαίτερες συνθήκες της πόλης της Αθήνας, να βρεθούν οι τολμηροί επιχειρηματίες που θα ανταποκριθούν και μαζί με τους συν-πολίτες θα αναλάβουν να αναμετρηθούν με τις προκλήσεις και θα κερδίσουν το στοίχημα των κοινοχρήστων ποδηλάτων. Καλή επιτυχία και μακάρι κάτι ν’ αλλάζει!Καλό βράδυ, από τον «κ. Βαβάκο» (λέγε με Βασίλη).Δες κι αυτό: https://www.dropbox.com/s/gwmd0x14bvkmftl/Athens%20Bike%20Sharing%20---%20Diavoulefsi%20April%202013.pdf
Σχολιάζει ο/η