ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Θλίψη προκαλεί αυτή η δήλωση...Θλίψη και ντροπή...Προφανώς ο συνθέτης πάντα συμφωνούσε με τον τύραννο σχετικά και με τα στρατόπεδα συγκέντρωσης UMAP, που γέμισαν με αντιφρονούντες, με χριστιανούς, με ομοφυλόφιλους, με διανοούμενους κ.λπ...Όμοιος ομοίω αεί πελάζει... Και δεν εννοώ μόνο το πόσο στενόμυαλα αντιμετώπιζαν την κοινή τους ιδεολογία ο comandante-maestro και ο maestro-comandante... Αρκεί να ξανακούσει κανείς το «Κάντο Χενεράλ», που τόσο τους ένωσε, για να συμπεράνει ότι η χαιρέκακη ρητορεία των λόγων του ενός βρίσκει την απόλυτη μουσική αντιστοιχία της στις παρτιτούρες του άλλου... Το άκουσμα σήμερα των περισσότερων έργων του Θεοδωράκη, ακόμα και αν κριθεί καθαρά μουσικά, ξεχειλίζει από έπαρση, στόμφο, μεγαλομανία... Άσε πια τον εθνικισμό και τη μισαλλοδοξία... Απ' το μπαλκόνι ο ένας κι απ' το πόντιουμ ο άλλος, την ίδια μισαλλόδοξη αλαζονεία αποπνέουν από την όλη εικόνα και τη γλώσσα του σώματος, όπως είναι αδιάψευστα αποτυπωμένα σε οπτικά ντοκουμέντα (βλ. links στο τέλος)... Κρατάω την «όμορφη πόλη» και κάποιες ακόμα εμπνευσμένες στιγμές του Θεοδωράκη... Κάτι μου λέει ότι τα υπόλοιπα θα τα κατατάξει η ιστορία της μουσικής σε περιοχές ανάλογες εκείνων όπου η ιστορία θα στοιβάξει τους στομφώδεις λόγους και τα έργα του αποδημήσαντος τυράννου...https://www.youtube.com/watch?v=Nnvrx10mUQ8 https://www.youtube.com/watch?v=1hTKcYsMfVk
Σχολιάζει ο/η