Συγνώμη για την περαιτέρω δέσμευση του χώρου. Θεωρώ απαραίτητη μία-κατόπιν εορτής…- συνολική έκθεση του συλλογισμού/προβληματισμού μου που όπως αυτός φάνηκε (ή δεν φάνηκε) στα παραπάνω σχόλια. Θα ήθελα απλά να υπάρχει στην σελίδα.Ας θεωρήσουμε πως υπάρχουν δύο αντικρουόμενες σχολές σε αυτά τα θέματα: 1)Οι (εκάστοτε) κοινωνίες αυτορυθμίζονται πλήρως και εντελώς, προσαρμόζοντας τα αξιακά τους συστήματα στις απαιτήσεις της κάθε ομάδας πίεσης, με μεγάλη ευκολία.2)Οι (εκάστοτε) κοινωνίες διέπονται μορφικά από μία «ουσιοκρατική» άποψη. Κάποιες θεμελιώδεις αξίες π.χ. του ετερόφυλος γάμος- ως θεσμός και όχι απλή ένωση προσώπων, ή της μορφή της οικογένειας στέκονται στον πυρήνα της ανάπτυξης των κοινωνιών και δεν μπορούν να «νοθευθούν» θεσμικά (το σύμφωνο δεν είναι θεσμική-αξιακή παρέμβαση) εν μία νυκτί χωρίς συνέπειες. Δεν είμαι κοινωνιολόγος ούτε ανθρωπολόγος. Είμαι ένας άνθρωπος με τρομερή άγνοια και πάρα πολλά ερωτήματα και το παραδέχομαι. Κάποια από αυτά είναι;Υπήρξε ποτέ διαφοροποίηση του παραδοσιακού οικογενειακού μοντέλου (που στέκεται ως πρότυπο στον δυτικό κόσμο);Αν ναι, με ποια μορφή; (π.χ. πολυγαμικές οικογένειες-και τι τύπου; gay οικογένειες;) και για πόσο; Όπου υπήρξε, ετέθει ως αλλαγή κάποια δεδομένη στιγμή ως ανάγκη που προέκυψε ξαφνικά από μία αναδυόμενη κοινωνική πραγματικότητα ή προϋπήρχε αρχής γενομένης του εκάστοτε πολιτισμού; Όπου υπήρξε, συνυπήρχε με άλλα πρότυπα οικογένειας ή υπήρχε ως αντίστοιχη «εκεί» πυρηνική οικογένεια;Δεδομένων των παραπάνω απαντήσεων μπορούν αυτές οι κοινωνίες να χρησιμοποιηθούν ως αντι-παραδείγματα συγκριτικά με την αίτηση για μία gay οικογένεια στον σύγχρονο δυτικό κόσμο; Και εν τέλει τι από το 1) και 2) ισχύει, ΑΝ ισχύει κάτι εντελώς. Πού γέρνει η πλάστιγγα, προς την φιλελεύθερη αυτορρύθμιση των βασικών θεσμών ή προς την «ουσιοκρατία»; (Υ.Γ.: Κατόπιν τούτων ποία είναι τα όρια του χαρακτηρισμού «ομοφοβίκός»;)
Σχολιάζει ο/η