Καταρχάς, ευχαριστώ.Αν καταλαβαίνω τι ρωτάς, η απάντηση είναι, εν ολίγοις, όχι, δε νομίζω πως πράγματι ταυτίζονται. Οι μηχανισμοί των οποίων μετέρχονται είναι διαφορετικοί. Για παράδειγμα, απέναντι στην είδηση : "Κάτοικοι πετούν γουρουνοκεφαλές σε καταυλισμό προσφύγων" θέλω να πιστεύω ότι ένα πρόχειρο αριστερό identity politics πλαίσιο θα κρατούσε άλλη στάση. Αυτός ο μηχανισμός θα λειτουργούσε διαφορετικά: πιθανώς θα καπηλευόταν την κρίση των προσφύγων ως μια ταντρική σχεδόν εκπλήρωση των παλιών κραυγών του για ανθρωπιστική κρίση. Πιθανώς να έμπαινε σε μια λογική επεκτατικής αυτοθυματοποίησης με ξένα κόλλυβα: "όλοι κάτω απ' τον ίδιο ιμπεριαλιστικό νεοφιλελε ζυγό στενάζουμε", και θα έβλεπες μια πιο ακτιβιστική όψη του εξωφύλλου του Νταουν Ταουν (με τα σωσίβια). Πάντως κάποια μέλη τους πιστεύω θα προστάτευαν τους πρόσφυγες. Οι αντίστοιχοι κοινωνοί μιας "ελληνορθόδοξης" πηγής ταυτότητας δε νομίζω. Αυτό είναι φυσικά ένα μόνο αντιθετικό τους δίπολο, πάνω σε ένα μόνο θέμα. Υπάρχει ο πειρασμός να τους δεις ως κάτι κοινά αντιδραστικό, όμως έχει μια αλαζονεία αυτό, και μια προχειρότητα που θυμίζει αντικατοπτρισμό της θεωρίας των δύο άκρων. Κάτι παρόμοιο κάναν αρκετοί αριστεροί αναλυτές του Μπρέξιτ πχ, βλέποντας καταδίκη του νεοφιλελεδισμου στην απόλυτη θατσερική ονείρωξη, νομίζοντας πως ο οργισμένος φαινότυπος του Άγγλου ανέργου 55άρη είναι εκπλήρωση κάθε φαντασίωσής τους, κι ας ήταν αυτουργός ρατσιστικής βίας.Εν κατακλείδι, θεωρώ πως η ταυτοτική πολιτικοποίηση δε θα 'χει ζωτικό χώρο προσφοράς σε έναν κόσμο που η πληροφορία διαχέεται τόσο εύκολα όσο σήμερα. Δε θεωρώ πως κάθε ταυτοτική πολιτικοποίηση είναι ίδια ή εξίσου βλαπτική ή πρέπει να αντιμετωπίζεται με τον ίδιο τρόπο "απ' όπου κι αν προέρχεται".
Σχολιάζει ο/η