Και την ίδια στιγμή η ΕΡΤ ήταν συμπαραγωγός στις τελευταίες ταινίες του Αγγελόπουλου, του Βούλγαρη, του Λάνθιμου και του Οικονομίδη. Ούτε εδώ προήχθη πολιτισμός; Υπάρχει άλλος φορέας στην Ελλάδα που θα εμπλέκονταν σε ταινίες όπως αυτές; Προφανώς τα ερωτήματα είναι ρητορικά...Το μόνο κοινό που βλέπω στις 2 ταινίες είναι 2 ξοφλημένοι δημιουργοί: ο ένας με πολύ σημαντικές ταινίες στο πολύ μακρινό παρελθόν, ο άλλος με λίγες καλούτσικες ταινιούλες στην αρχή της καριέρας του και τίποτα άλλο. Ο μεγαλύτερος δεν έχει καταλάβει πως καλλιτεχνικά είναι πεθαμένος εδώ και δεκαετίες και κακώς χρηματοδοτήθηκε, ο μικρότερος τσαλαβουτάει στο βούρκο του τηλεοπτικού γούστου με χαρά και επιμονή, άλλωστε πουλάει εισιτήρια και τον στηρίζουν οι των ιδιωτικών καναλιών. Αυτός είναι ο κανόνας στις τέχνες στην Ελλάδα και ευτυχώς σε κάθε κανόνα υπάρχουν και οι εξαιρέσεις.Για την κατάσταση της Ελληνικής Κινηματογραφίας καλύτερα να ξεκινήσουμε από τη ρίζα, του ίδιους τους δημιουργούς της. Γενικά στην τέχνη δεν πιστεύω στους αδικημένους, δεν ζούμε στον μεσοπόλεμο αλλά στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αφού λοιπόν εδώ αν δεν ανήκουν στις γνωστές παρέες τους τρώει η μαρμάγκα, γιατί δεν δοκιμάζουν την τύχη τους αλλού; Και εδώ είναι ρητορικό το ερώτημα, καθώς αν δώσουν τα απίστευτα σενάρια που φτιάχνουν αλλού, θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι. Δεν τους φταίει η μακαρίτισσα η ΕΡΤ ή το ΕΚΚ για τη βλακεία που τους δέρνει. Αντί να γκρινιάζουμε, γιατί κανένας δεν αναφέρει πως η Ταινιοθήκη μας μόλις τα πολύ λίγα τελευταία χρόνια απέκτησε αξιοπρεπή στέγη με ενδιαφέρον πρόγραμμα (όσοι πηγαίναμε στις προβολές στο κοτέτσι της Κανάρη ξέρουμε τον καημό, ιδίως όταν είδαμε τι θα πει ταινιοθήκη στο εξωτερικό) ή πως η Ακαδημία Κινηματογράφου λειτουργεί τα τελευταία 2 ή τρία χρόνια μόνο. Που θα σπουδάσουν οι νέοι καλλιτέχνες την τέχνη τους, στη Σχολή Σταυράκου, λες και τους περιμένει ο Φίνος να τους προσλάβει; Που θα δουν στο πανί ταινίες επιπέδου και αφιερώματα; Που θα μελετήσουν βιβλία κινηματογραφικής θεωρίας; Και αφού όλα αυτά λείπουν ή κατά μεγάλο μέρος έλειπαν μέχρι προχτές, τι είδους "νέα παιδιά" θα βγάλει ο χώρος;
Σχολιάζει ο/η