Το δικαίωμα αναιτιολόγητης επιστροφής εντός 14 ημερών για συμβάσεις που συνάπτονται από απόσταση, προβλέπεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία εδώ και πολλά χρόνια, ενώ συγκεκριμένα για την Ελλάδα από τον νόμο 2251/1994 για την προστασία των καταναλωτών (Άρθρο 4).Ειδικά στις αγορές μέσω internet τα πράγματα δυσκολεύουν (εξ ου και η πρώτη φορά που βλέπουμε κάτι ανάλογο), καθώς η νομοθεσία δίνει γενικά το δικαίωμα στον καταναλωτή να ασκήσει το δικαίωμα υπαναχώρησης και "να επιστρέψει" το προϊόν στον πωλητή, ενώ αυτός θα του επιστρέψει τα χρήματα. Τεχνικά λοιπόν θα πρέπει να μπορεί να εξασφαλιστεί από τον ηλεκτρονικό πωλητή ότι ο καταναλωτής δεν θα μπορεί να εξακολουθεί να κάνει χρήση του προϊόντος μετά την υπαναχώρηση. Δεν έχω γνώσεις προγραμματισμού και θα πίστευα ότι αυτό θα μπορούσε ήδη να έχει εξασφαλιστεί, αλλά όπως φαίνεται μάλλον ήταν πιο δύσκολο από ότι φαινόταν.Μάλλον γι' αυτό το άρθρο στο τέλος γράφει "αλλά μεταφράζεται σε προβλήματα για τις εταιρείες λογισμικού που κατασκευάζουν applications. Πηγή: www.lifo.gr"Μελλοντικά όμως είναι σίγουρο ότι θα επεκταθεί το μέτρο γενικά.Και κάτι τελευταίο, άσχετο με την Αpple, αλλά σχετικό με την προστασία του καταναλωτή. Δεν είμαι ειδικός στα θέματα προστασίας καταναλωτή, αλλά διαβάζοντας παραπάνω τι προβλέπουν οι ευρωπαϊκές οδηγίες (μπράβο τον αρθογράφο για την παράθεση του link) και συγκρίνοντάς τα με την ελληνική νομοθεσία, βλέπουμε ότι ενώ οι οδηγίες, στις συμβάσεις από απόσταση, προβλέπουν σαφώς δικαίωμα δοκιμής, αρκεί να μην θιγεί το προϊόν, η ελληνική νομοθεσία το αφήνει λίγο αόριστο και αναφέρει απλά ότι το προϊόν πρέπει να επιστραφεί από τον καταναλωτή "στην αρχική του κατάσταση".Αυτό μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στους καταναλωτές που άνοιξαν την συσκευασία και δοκίμασαν έστω και λίγο το προϊόν. Έχω την εντύπωση ότι η νομοθεσία μας δεν είναι σωστά εναρμονισμένη με την ευρωπαϊκή.
Σχολιάζει ο/η
Scroll to top icon