Oι βιομήχανοι αναψυκτικών στην Ευρώπη δεσμεύονται να μειώσουν τις θερμίδες στα αναψυκτικά

Oι βιομήχανοι αναψυκτικών στην Ευρώπη δεσμεύονται να μειώσουν τις θερμίδες στα αναψυκτικά Facebook Twitter
0

Η Ένωση Ευρωπαϊκών Συνδέσμων Βιομηχανιών Αναψυκτικών (UNESDA) στην Ευρώπη ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τα προστιθέμενα σάκχαρα των προϊόντων της κατά επιπλέον 10% έως το 2020. Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η δέσμευση θα εφαρμοστεί σε όλη την Ευρώπη. Η πρωτοβουλία αυτή ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών για την πρόσληψη ζάχαρης και στην πρόσκληση των Κρατών Μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μια συντονισμένη προσέγγιση στην ανασύνθεση των προϊόντων και στη μείωση της ζάχαρης.

 

Ο κλάδος - ο οποίος περιλαμβάνει εμπορικές επωνυμίες όπως: Coca-Cola, Pepsi και Orangina - θα καινοτομεί, θα ανασυνθέτει, θα χρησιμοποιεί μικρότερα μεγέθη συσκευασιών και θα ενθαρρύνει τους καταναλωτές να επιλέγουν προϊόντα με λίγες ή καθόλου θερμίδες, με σκοπό να επιτύχει τον φιλόδοξο στόχο του.

 

Ο κλάδος των αναψυκτικών είναι πρωτοπόρος στη μείωση των προστιθέμενων σακχάρων με την πορεία του να ξεκινάει στη δεκαετία του 1970, όταν εισήχθησαν στην αγορά τα πρώτα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη και χωρίς θερμίδες. Στα αναψυκτικά, η μείωση των προστιθέμενων σακχάρων οδηγεί απευθείας σε μείωση θερμίδων. Η βιομηχανία αναψυκτικών μείωσε τη ζάχαρη στα ανθρακούχα και μη ανθρακούχα αναψυκτικά κατά 12% από το 2000 έως το 2015, έτσι η νέα δέσμευση τριπλασιάζει αυτό το ρυθμό, προσθέτοντας μια περαιτέρω μείωση κατά 10% στα επόμενα πέντε χρόνια.

 

Ενώνοντας τις δυνάμεις της βιομηχανίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η δέσμευση έχει το πλεονέκτημα ότι θέτει σε εφαρμογή την στρατηγική αυτή σε ολόκληρη την Ευρώπη, επηρεάζοντας πάνω από 500 εκατομμύρια καταναλωτές. Η δέσμευση του 10% είναι ένα συνολικό μέγεθος που λαμβάνει υπόψη τις υφιστάμενες και τις νέες τοπικές δεσμεύσεις της βιομηχανίας για μείωση της ζάχαρης, αντικατοπτρίζοντας την διαφορετικότητα των διατροφικών προτύπων και των προτιμήσεων των καταναλωτών σε κάθε χώρα της ΕΕ.

 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η πρωτοβουλία ανταποκρίνεται στις προτιμήσεις των καταναλωτών όσον αφορά στη ζάχαρη και την πρόσληψη θερμίδων. Είναι επίσης μια απάντηση στην έκκληση της ΕΕ για ανασύνθεση και μείωση των προστιθέμενων σακχάρων σε όλη τη βιομηχανία τροφίμων. Η δέσμευση υποστηρίζει τον Ευρωπαϊκό Οδικό Χάρτη Δράσης για την Βελτίωση των Τροφίμων και Ποτών και το Παράρτημα Εθελοντικής Μείωσης των Προστιθέμενων Σακχάρων με στόχο τη μείωση της ζάχαρης κατά 10%, όπως συμφωνήθηκε μεταξύ των Κρατών Μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

 

Η βιομηχανία θα επιτύχει τον στόχο της μέσω της αύξησης των προσπαθειών της για ανασύνθεση των προϊόντων της και την καινοτομία σε νέα προϊόντα - μεταξύ άλλων με τη χρήση ολιγοθερμιδικών γλυκαντικών - και μέσω της αύξησης της διαθεσιμότητας μικρότερων μεγεθών συσκευασιών, επιτρέποντας έτσι τον έλεγχο της μερίδας και την κατανάλωση με μέτρο. Επιπλέον, οι παραγωγοί αναψυκτικών θα επενδύσουν στην προώθηση των προϊόντων με μειωμένη ή καθόλου ζάχαρη, ώστε να ενθαρρύνουν ενεργά την επιλογή των καταναλωτών προς τα προϊόντα με λίγες ή καθόλου θερμίδες. Η πρόοδός μας θα παρακολουθείται μέσω ανεξάρτητης έρευνας από τρίτους, την οποία και θα μοιραζόμαστε με τους ενδιαφερόμενους φορείς.

 

Σε σχετικές δηλώσεις του o Stanislas de Gramont, Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαϊκών Συνδέσμων Βιομηχανιών Αναψυκτικών στην Ευρώπη και Διευθύνων Σύμβουλος της Suntory Beverage and Food για την Ευρώπη, ανέφερε: «Χαιρετίζουμε την πολιτική της ΕΕ για την ανασύνθεση των προϊόντων και τη μείωση της ζάχαρης, η οποία βασίζεται στη συνεργασία και μας επιτρέπει να πετύχουμε το στόχο μας, αυξάνοντας την ταχύτητα και την κλίμακα των ενεργειών μας. Η δέσμευση αυτή για επιπλέον μείωση της ζάχαρης κατά 10%, αντιστοιχεί σε τριπλασιασμό του ρυθμού των προσπαθειών μας μέχρι σήμερα. Θα χρειαστεί να χρησιμοποιούμε ένα ευρύ φάσμα εργαλείων για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου μας και ελπίζουμε ότι και άλλες κατηγορίες τροφίμων θα ακολουθήσουν το παράδειγμά μας, ώστε να δημιουργήσουμε μία σημαντική μάζα [εταιρειών] συνολικά».

 

Η βιομηχανία αναψυκτικών είναι ο πρώτος κλάδος που κάνει ένα βήμα μπροστά με μια δέσμευση που απαντά στο στόχο της ΕΕ για μείωση των προστιθέμενων σακχάρων κατά 10%. Η βιομηχανία εργάζεται ήδη ενεργά με τις τοπικές κυβερνήσεις και τους ενδιαφερόμενους φορείς σε ολόκληρη την Ευρώπη με σκοπό να μειώσει τη ζάχαρη και προσβλέπει στη συνέχιση των προσπαθειών αυτών, προσαρμόζοντάς τις στις τοπικές συνήθειες και ανάγκες, τονίζεται στην ανακοίνωση.

 

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Ψυχή & Σώμα / Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Τι ακριβώς αναζητούν όσοι συμμετέχουν σε retreats ευεξίας; Πρόκειται για απόδραση ή επιστροφή σε κάτι πιο αυθεντικό; Είναι μόνο για ευκατάστατους ξένους τουρίστες ή υπάρχουν προτάσεις και για τους «κανονικούς» ανθρώπους; Απαντά η δημιουργός των Fykiada Retreats, Άννα Μαρίνου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Living / Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Ξέρουμε όλοι ότι προσφέρει τριπλό όφελος: προστατεύει την επιδερμίδα από το οξειδωτικό στρες και τις ελεύθερες ρίζες, ενισχύει τη σύνθεση κολλαγόνου και συμβάλλει στην ομοιογένεια του τόνου, μειώνοντας σταδιακά δυσχρωμίες και σημάδια από τον ήλιο. Δεν υπόσχεται. Δουλεύει.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την Devin Halbal, την πιο viral tiktoker του πλανήτη, στο κέντρο της Αθήνας

Devin Halbal / «Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την πιο viral TikToker του πλανήτη στο Σύνταγμα

Τα βίντεό της την έχουν κάνει πασίγνωστη στο ελληνικό κοινό. Άλλοι αγαπούν την Devin Halbal σαν θεά κι άλλοι δεν μπορούν ούτε να την ακούν. Το απόγευμα της περασμένης Κυριακής έκανε την εμφάνισή της στο κέντρο της πόλης. Την ακολουθήσαμε.
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ
Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Plāsmata 3 / Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Συζητήσεις για τους ανθρώπους, τα φυτά, τα ζώα και τα πουλιά που αποτελούν το οικοσύστημα του Πεδίου του Άρεως αλλά και για τις μεγάλες και μικρές ιστορίες που απαρτίζουν την πολιτισμική και κοινωνική του πραγματικότητα.
M. HULOT
Pet sitters, dog walkers και κατ’ οίκον επισκέψεις: Η λύση που έχουν βρει πολλοί κηδεμόνες κατοικιδίων 

Living / Κατοικίδια, ταξίδια και άγχος αποχωρισμού: Η άνοδος των daycare και pet sitters

Άνθρωποι που κάνουν pet sitting, βγάζουν βόλτα τον σκύλο μας ή έρχονται στο σπίτι για να φροντίσουν το κατοικίδιό μας: επαγγελματίες και κηδεμόνες εξηγούν γιατί αυτός ο τομέας γνωρίζει άνθηση. 
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Morning Wood: Η Αθήνα ξυπνάει καυλωμένη. Ανάγνωση με το ποτήρι γάλα σου…

Living / Morning Wood: Η Αθήνα ξυπνάει ερεθισμένη. Ανάγνωση με το ποτήρι γάλα σου…

Το πρωί τούς ξυπνά με φιλιά. Τους χαϊδεύει απαλά τα μαλλιά. Και μετά; Σεξ. Μετά αυνανισμός. Μετά παρτούζα. Τουρίστες, φίλοι ή και εντελώς άγνωστα σ’ εμάς πρόσωπα φωτογραφίζονται και μιλούν, δίχως ντροπές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΕΛΗΝΗ ΒΑΡΔΑ