Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter
0
Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

Το Project D3, στο οποίο έχουν συμβάλει δύο έλληνες σχεδιαστές, είναι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα για χρήση σε αστικό περιβάλλον, το οποίος προορίζεται για ανθρώπους με αναπηρία, πάνω σε αναπηρικό αμαξίδιο. Το όχημα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει ακόμα έναν επιβάτη και κάποιες αποσκευές.

Πρόκεται για ένα πρωτότυπο σύστημα ανάρτησης σχεδιασμένο από την εταιρία Korres Engineering, το οποίο χαρακτηρίζεται από μία καταπληκτική ποιότητα κύλισης ανεξαρτήτως της ποιότητας του οδοστρώματος.

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

Έχει επίσης τη δυνατότητα να χαμηλώνει έτσι ώστε το πίσω μέρος του να ακουμπά στο επίπεδο του δρόμου (ή του κρασπέδου) κάνοντας εύκολη την είσοδο του αναπηρικού αμαξιδίο, χωρίς την ανάγκη ράμπας ή επιπλέον εξοπλισμού.

Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης εισέρχονται και εξέρχονται από το πίσω μέρος του οχήματος. Το όχημα μπορεί να χωρέσει οποιοδήποτε αναπηρικό αμαξίδιο - ηλεκτρικό ή χειροκίνητο, ενώ ο συνεπιβάτης κάθεται σε ειδικά σχεδιασμένο ανακλινόμενο κάθισμα, το οποίο βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του οχήματος (για εξοικονόμηση χώρου και πρακτικότητα κατά την είσοδο-έξοδο από το όχημα).

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

Η οδήγηση γίνεται μέσω ειδικά σχεδιασμένων joystick για αναπήρους. Όλες οι δευτερεύουσες λειτουργίες του οχήματος γίνονται είτε αυτόματα, είτε με υποβοήθησημ ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για έκδοση με συμβατικό τιμόνι μηχανής (για τους παραπληγικούς). Για καλύτερη κυκλοφορία του αέρα στο εσωτερικό, υπάρχει ένα συρόμενο κομμάτι στα πλαϊνά παράθυρα αλλά και εισαγωγές αέρα μπροστά και πίσω από τα πλαϊνά παράθυρα (οι οποίες ανοίγουν όταν υπάρχει ανάγκη). Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για μικρούς ανεμιστήρες στην πίσω πόρτα για την ενίσχυση αυτού του ρεύματος αέρα (κάτι που μπορεί να χρειαστεί σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας).

Το Project D3 ανήκει στην κατηγορία των heavy quadricycle (όπως το renault twizy). Για την κίνησή του, διαθέτει 4 ηλεκτροκινητήρες τύπου hub motors με συνολική ισχύ 6kW. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε 2 συστοιχίες μπαταριών (μία σε κάθε πλευρά του οχήματος - εμφανείς από το εξωτερικό) - 240A συνολικά. Το βάρος του οχήματος υπολογίζεται περίπου στα 350 με 400 κιλά χωρίς τους επιβάτες. Η αυτονομία του υπολογίζεται περίπου στα 100km σε κάθε φόρτιση. Το μήκος του είναι 2550mm, το πλάτος του 1400mm και το ύψος του 1700mm.

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

Τέλος, το κάτω μέρος του οχήματος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά σαν κοινή πλατφόρμα για άλλα είδη οχημάτων. Αυτή τη στιγμή συνεχίζεται η εξέλιξη του concept με στόχο να κατασκευαστεί ένα πρωτότυπο και ίσως μελλοντικά να παραχθεί.

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

 Σχεδιαστές

 

Ο Κωνσταντίνος Μαλανδρίνος (σχεδιασμός και εξέλιξη) έχει εμπλακεί ενεργά σε πολυάριθμα projects σχεδιασμού αυτοκινήτων και κατασκευής πρωτοτύπων στην Ελλάδα και έχει αρκετή εμπειρία στο σχεδιασμό οχημάτων.

Ο Θάνος Παππάς (έρευνα, σχεδιασμός και εξέλιξη) είναι τελειόφοιτος του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και ασχολείται ενεργά με το σχεδιασμό οχημάτων.

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter
Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK Ένα πρωί αναζητήσαμε πουλιά στον Εθνικό Κήπο

Living / Birdwatching στην Αθήνα: Παρατηρώντας πρωί-πρωί πουλιά στον Εθνικό Κήπο

Το birdwatching στην πόλη μας είναι πολύ πιο δημοφιλές από ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς. Οι ξένοι το λατρεύουν, και παίρνουν τα πάρκα και τα βουνά για να ανακαλύψουν τσαλαπετεινούς και κουκουβάγιες, σε ένα «κυνήγι» με τα κιάλια που κάνει το συγκεκριμένο τουρ από τα πιο διαδεδομένα στην Ελλάδα.
M. HULOT
Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Ψυχή & Σώμα / Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Τι ακριβώς αναζητούν όσοι συμμετέχουν σε retreats ευεξίας; Πρόκειται για απόδραση ή επιστροφή σε κάτι πιο αυθεντικό; Είναι μόνο για ευκατάστατους ξένους τουρίστες ή υπάρχουν προτάσεις και για τους «κανονικούς» ανθρώπους; Απαντά η δημιουργός των Fykiada Retreats, Άννα Μαρτίνου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Living / Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Ξέρουμε όλοι ότι προσφέρει τριπλό όφελος: προστατεύει την επιδερμίδα από το οξειδωτικό στρες και τις ελεύθερες ρίζες, ενισχύει τη σύνθεση κολλαγόνου και συμβάλλει στην ομοιογένεια του τόνου, μειώνοντας σταδιακά δυσχρωμίες και σημάδια από τον ήλιο. Δεν υπόσχεται. Δουλεύει.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την Devin Halbal, την πιο viral tiktoker του πλανήτη, στο κέντρο της Αθήνας

Devin Halbal / «Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την πιο viral TikToker του πλανήτη στο Σύνταγμα

Τα βίντεό της την έχουν κάνει πασίγνωστη στο ελληνικό κοινό. Άλλοι αγαπούν την Devin Halbal σαν θεά κι άλλοι δεν μπορούν ούτε να την ακούν. Το απόγευμα της περασμένης Κυριακής έκανε την εμφάνισή της στο κέντρο της πόλης. Την ακολουθήσαμε.
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ
Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Plāsmata 3 / Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Συζητήσεις για τους ανθρώπους, τα φυτά, τα ζώα και τα πουλιά που αποτελούν το οικοσύστημα του Πεδίου του Άρεως αλλά και για τις μεγάλες και μικρές ιστορίες που απαρτίζουν την πολιτισμική και κοινωνική του πραγματικότητα.
M. HULOT