ADVERTORIAL

 

.

Οι νέοι του σήμερα έχουν την ικανότητα να γίνουν οι δημιουργοί του αύριο. Χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία και τη δύναμη της τεχνολογίας, σε συνδυασμό με τη θέλησή τους να φτιάξουν έναν καλύτερο κόσμο για όλους, η νέα γενιά καινοτομεί και προχωρά μπροστά. Το μόνο που χρειάζονται είναι η κατάλληλη ευκαιρία - και τα απαραίτητα εφόδια.

 

.

Κι αυτό ακριβώς υποστηρίζει το Ίδρυμα Vodafoneμέσω του προγράμματος Generation Next, το οποίο παρέχει σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου τα εφόδια προκειμένου να ανακαλύψουν πόσο εύκολη και διασκεδαστική μπορεί να γίνει η μάθηση και η δημιουργία με τη χρήση της τεχνολογίας. Το Generation Next είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάπτυξης STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) δεξιοτήτων με ελεύθερη πρόσβαση για όλους. Μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας www.generationnext.vodafone.gr οι μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου έρχονται σε επαφή με τις εκθετικές τεχνολογίες, αποκτώντας πρόσβαση σε σύγχρονο οπτικοακουστικό περιεχόμενο γύρω από τον θαυμαστό κόσμο της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών. Παράλληλα καλούνται να εμπνευστούν από την καθημερινότητά τους και να αναπτύξουν λύσεις για να αντιμετωπίσουν πραγματικά προβλήματα της κοινωνίας.
 

.

Μέχρι σήμερα, μέσω του προγράμματος γεννήθηκαν 374 καινοτόμες ιδέες από 94 περιοχές της χώρας, ενώ 84.000 άνθρωποι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις νέες τεχνολογίες και να πειραματιστούν με τον κόσμο του STEM.
 

.

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Generation Next: νικήτρια η καινοτομία με ανθρωπιστικό και περιβαλλοντικό πρόσημο

Ένα σύστημα πληροφόρησης και άμεσης ειδοποίησης αναγκών αιμοδοσίας, μία εφαρμογή που διευκολύνει τη μετακίνηση των ΑμεΑ και ένα «έξυπνο» σύστημα αειφόρου γεωργίας, απαρτίζουν τη νικητήρια τριάδα του 2ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού για μαθητές Γυμνάσιου και Λυκείου που διεξήχθη στο πλαίσιο του Generation Next.

 

Με όχημα την ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα Generation Next, και με την πολύτιμη συνδρομή των εκπαιδευτών τους, εκατοντάδες έφηβοι από όλη την Ελλάδα, γνώρισαν τις νέες τεχνολογίες, εκπαιδεύτηκαν μέσα από τη STEM μεθοδολογία και αξιοποίησαν τη δύναμη των εκθετικών τεχνολογιών, προκειμένου να προτείνουν λύσεις για ζητήματα και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους, τόσο οι ίδιοι όσο και η τοπική κοινότητα στην οποία ανήκουν.

 

.

Παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες της φετινής διοργάνωσης, λόγω της πανδημίας, η συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών ήταν δυναμική, τόσο στον διαγωνισμό όσο και στα ψηφιακά STEM Labs και τα Virtual Classrooms που διοργάνωσε το Ίδρυμα Vodafone, αποδεικνύοντας το ισχυρό ενδιαφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας για τις νέες τεχνολογίες και το STEM. Οι μαθητές ανακάλυψαν, έμαθαν, πειραματίστηκαν και άδραξαν την ευκαιρία να κάνουν τις ιδέες τους πράξη.
 

.

1η θέση: Οι LAB Web από την Κομοτηνή με την εφαρμογή e-Αιμοδότες

Η ομάδα LAB Web που απαρτίζεται από τους μαθητές Βασίλειο Ευτυχιάκο, Λέανδρο Κουρτίδη και Άγγελο-Μιχαήλ Χουβαρδά, από το 3ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής, δημιούργησε το σύστημα «e-Αιμοδότες». Στόχος τους είναι να ενημερώσουν και να ενθαρρύνουν τους συμπολίτες τους να συμμετέχουν ενεργά σε εθελοντικές δράσεις, όπως η αιμοδοσία, η αιμοπεταλιοαφαίρεση και η δωρεά μυελού των οστών, αλλά και να συμβάλλουν στην έγκαιρη κάλυψη αναγκών αίματος στην πόλη τους.

Όπως μας δήλωσαν, η ιδέα γεννήθηκε μετά από έρευνα που πραγματοποίησαν για τις ανάγκες αιμοδοσίας στην Κομοτηνή. Διαπιστώνοντας ότι τα αποθέματα αίματος στις Υπηρεσίες Αιμοδοσίας δεν ανανεώνονται τακτικά μέσω συστηματικής αιμοδοσίας με αποτέλεσμα να μην υπάρχει επάρκεια και η ανάγκη εξεύρεσης αίματος να αποτελεί διαχρονικό ζήτημα, αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα Πληροφοριακό Σύστημα και μια εφαρμογή android. Το σύστημα, το οποίο λειτουργεί σε συνεργασία με την Υπηρεσία Αιμοδοσίας του Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής, και το app, αφενός θα ευαισθητοποιεί τους συμπολίτες ως προς τα οφέλη της τακτικής, εθελοντικής αιμοδοσίας και αφετέρου θα ενημερώνει για έκτακτες ανάγκες για προσφορά αίματος.
 

.

Οι LAB Web από το 3ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής με την εφαρμογή e-Αιμοδότες

 

.

Με τη βοήθεια της τεχνολογίας έκαναν την έρευνά τους, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν μία λύση για ένα ζήτημα που απασχολεί την πόλη τους: «Συνεργαστήκαμε άψογα, παρά το γεγονός ότι λόγω της πανδημίας καθένας μας εργαζόταν στο δικό του χώρο μακριά από τον άλλο. Χρησιμοποιήσαμε διαδικτυακές πλατφόρμες για να επικοινωνούμε μεταξύ μας αλλά και με τους καθηγητές μας, όσο συχνά χρειαζόταν, και τελικά καταφέραμε κάτι που θεωρούμε ότι θα βοηθήσει πολύ την εθελοντική αιμοδοσία στην πόλη μας» ανέφεραν οι LAB Web.

 

Μάθετε περισσότερα για τους LAB Web και το ολοκληρωμένο σύστημα «e-Αιμοδότες» εδώ.

 

.

2η θέση: Οι Envi.Tech από το Κερατσίνι με το σύστημα Newclear Vision

Η ομάδα Envi.Tech από το 3ο Γενικό Λύκειο Κερατσινίου, δηλαδή ο Γεώργιος Κρανιδιώτης και η Παναγιώτα Τρελλοπούλου έχει ένα ξεκάθαρο όραμα για το μέλλον: φιλοδοξεί να αντιμετωπίσει τα περιβαλλοντικά προβλήματα που πλήττουν τις καλλιέργειες με τη χρήση της τεχνολογίας. Γι’ αυτό και σχεδίασε και κατασκεύασε το Newclear Vision.

Σύμφωνα με τους μαθητές αφορμή για τη σύλληψη της ιδέας τους ήταν μία ασθένεια που έπληξε την καλλιέργεια λαχανικών του καθηγητή τους. Αναγνωρίζοντας τον τρόπο με τον οποίο το περιβάλλον παίζει καθοριστικό ρόλο για την έκβαση κάθε αστικής ή γεωργικής καλλιέργειας, σκέφτηκαν να κατασκευάσουν ένα πλήρως οικολογικό σύστημα καλλιέργειας που βασίζεται σε ανανεώσιμους πόρους όπως η ηλιακή ακτινοβολία και το βρόχινο νερό και συμβάλλει στη βιώσιμη διαχείριση των φυσικών πόρων.

 

.

Οι Envi.Tech από το 3ο Γενικό Λύκειο Κερατσινίου με το σύστημα Newclear Vision

 

.

«Στο Newclear Vision, έχουμε ενσωματώσει τη χρήση της Mηχανικής Όρασης και της Τεχνητής Νοημοσύνης, σε συνδυασμό με το Machine Learning, με το οποίο μαθαίνουμε το σύστημα να αναγνωρίζει σημάδια ασθενειών. Έτσι, μας δίνεται η δυνατότητα αναγνώρισης των πιθανών άρρωστων φυλλωμάτων μέσω μιας κάμερας και κατά συνέπεια μπορούμε να προλάβουμε και να αποφύγουμε την καταστροφή της σοδειάς» όπως μας δήλωσαν οι Envi.Tech.

Μάθετε περισσότερα για τους Envi.Tech και το πρωτοποριακό σύστημά «NewClear Vision» εδώ.

 

.

3η θέση: Οι SmartPath από τα Τρίκαλα με την εφαρμογή SmartPath

Η Μαρία Κωστάκη, Ο Αποστόλης Μηλιώτης, η Κατερίνα Τεντολούρη και ο Βαγγέλης Τσίπρας είναι οι μαθητές του 6ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων που σχεδίασαν την εφαρμογή SmartPath, προκειμένου να βοηθήσουν τους συμπολίτες τους με αναπηρία ώστε να μετακινούνται με περισσότερη ασφάλεια στην πόλη τους.

Το γεγονός που κινητοποίησε τους SmartPath ήταν τα απογοητευτικά στοιχεία για την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία στη χώρα μας. Ειδικότερα, μετά από έρευνα που πραγματοποίησαν στους δημόσιους χώρους των Τρικάλων, διαπίστωσαν ότι τα πεζοδρόμια δεν πληρούν όλες τις προδιαγραφές και παρουσιάζουν ελλείψεις, δυσχεραίνοντας την ελεύθερη μετακίνηση των ανθρώπων με αναπηρία. Με τον προγραμματισμό και τη χρήση της εφαρμογής AppInventor, έφτιαξαν μία νέα εφαρμογή η οποία χαρτογραφεί τα πεζοδρόμια και τα αξιολογεί ως προς την καταλληλότητά τους.

 

.

Οι SmartPath από το 6ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων με την εφαρμογή SmartPath

 

.

Όπως μας ανέφεραν: «Με τη χρήση της εφαρμογής η μετακίνηση των συνανθρώπων μας που αντιμετωπίζουν προβλήματα μετακίνησης θα γίνει πιο εύκολη και πιο ασφαλής. Επιπλέον, οι τουρίστες που επισκέπτονται τα Τρίκαλα θα έχουν τη δυνατότητα να πληροφορούνται μέσω της εφαρμογής για την προσβασιμότητα των διαδρομών που θέλουν να ακολουθήσουν, έτσι ώστε να σχεδιάζουν με άνεση και ασφάλεια την περιήγησή τους».

Μάθετε περισσότερα για τους SmartPath και την εφαρμογή τους εδώ.

 

.

Το πρόγραμμα υλοποιείται από το Ίδρυμα Vodafone, σε συνεργασία με τον Εκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό SciCo – Επιστήμη Επικοινωνία και την ακαδημαϊκή συμβολή της Ελληνογερμανικής Αγωγής.
 

.