Με τον Κύριο Κ. στο I.P.P.O.

Με τον Κύριο Κ. στο I.P.P.O. Facebook Twitter
Φωτό: Photoharrie.
0


ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΘΗΣΕΩΣ, στο κέντρο της Αθήνας, μέχρι πριν από μερικούς μήνες βρίσκονταν, εκτός από τα καταστήματα με συσκευασίες και τα αργυροχρυσοχοεία (παραδοσιακά ο δρόμος τους), το μαγαζί με τις γραβάτες του ηλικιωμένου κυρίου με την τρίκυκλη αντίκα BMW και δυο καφενεία μέσα σε αντίστοιχες στοές (στο ένα, μάλιστα, οι θαμώνες έχουν ένα jour fex και στήνουν αυτοσχέδια μεσημεριανά γλέντια με κρασί και τηγανητά κεφτεδάκια).

Τώρα, πέραν του κομμωτηρίου The Box, που επιμελείται το κούρεμα των μισών Ελλήνων δημοσιογράφων, και το Story Cafe που κατευνάζει την επιθυμία για καφεΐνη των σπουδαστών του από πάνω κολεγίου, υπάρχει και το I.P.P.O, το μπαρ του Ιπποκράτη Ναυρίδη, ενός τύπου που φωτογραφίζει συναυλίες από το 1992. Εκεί, ανάμεσα σε δεκάδες photo pass λάφυρα του Ιπποκράτη από τις συναυλίες που έχει τραβήξει («είναι πάνω από 8.000»), τα οποία κρέμονται πάνω απ’ το μπαρ δίπλα σ’ ένα συμβόλαιο (από αυτά που υπογράφουν μερικές φορές οι φωτογράφοι για τη μελλοντική χρήση των φωτογραφιών) από συναυλία του Moby, ένα setlist των Prodigy από μια συναυλία τους στο Ρίμινι τον Απρίλιο του 2010 κι ένα καταπληκτικό μπομπινόφωνο, κάθεται ο μυστηριώδης Κύριος Κ. ένα Σάββατο βράδυ με πηχτή ζέστη.

«Αυτό που κάνω είναι ακραία μπάσταρδο, αλλά επιμένω στον ελληνικό στίχο γιατί μου λείπει μια ελληνοκεντρική ματιά στην indie σκηνή που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Είμαι της άποψης “think locally, fuck globally”».

Τον Κύριο Κ. τον γνώρισα πριν από έξι χρόνια με το κανονικό του όνομα (το οποίο δεν μου επιτρέπει ν’ αποκαλύψω), όταν συμμετείχε στο αναβιωμένο τότε Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης και ξεχώριζε με διαφορά απ’ το υπόλοιπο εντεχνο-λαϊκό πλαίσιο («Είμαι χαρούμενος που ήμασταν με τα πειραματόζωα και όχι με όλους τους υπόλοιπους»). Είχε από τότε μια ώριμη (μη κλασικίζουσα) ροκιά μέσα του και στίχους που μύριζαν από μακριά ότι έχει καταπιεί μερικά βιβλία παραπάνω. «Μεγάλωσα ακούγοντας Offspring και Red Hot Chili Peppers, αλλά αργότερα κόλλησα με Gossip και Black Keys. Η πρώτη συναυλία ξένου συγκροτήματος που είδα ήταν των Muse στο Rockwave, το καλοκαίρι του 2000, και είχα πάθει πλάκα», μου λέει ο Κ.

Από τα ηχεία ακούγονται ένα web radio και η καθησυχαστική φωνή του Βρετανού παρουσιαστή που σε κάνει να νομίζεις ότι βρίσκεσαι σ’ ένα local στα νοτιοανατολικά προάστια του Λονδίνου και ότι σε λίγο θα χτυπήσει το καμπανάκι και ο μπάρμαν θα σου πει «last orders at the bar, please». Το επόμενο κομμάτι είναι το «Blinded by the light» των Manfred Mann’s Earth Band και ο Κύριος Κ. μού εξιστορεί την εμπειρία του ως χαρτογράφου, όταν μ’ ένα palmtop στο χέρι έπρεπε να περπατήσει κάθε παραμικρό δρόμο και στενό στη Μύκονο, τη Σαντορίνη, την Αίγινα και αλλού, ώστε να στέλνει τα στοιχεία στον δορυφόρο για να σχεδιαστούν με ακρίβεια οι χάρτες.

«Εκείνη την περίοδο διάβαζα τον Πύργο του Κάφκα, όπου ο κεντρικός ήρωας, ένας τοπογράφος, λέγεται Κ. Έτσι, σκέφτηκα να το υιοθετήσω κι εγώ. Επίσης, όταν σπούδαζα στο ΤΕΙ Μουσικής Τεχνολογίας στο Ρέθυμνο, κόλλησα με τον Πεσόα, που κι αυτός είχε διάφορα ψευδώνυμα, και μου φάνηκε γενικά καλή ιδέα να έχω κι εγώ ένα». Ο Κύριος Κ. κυκλοφόρησε πέρυσι ένα single με τα τραγούδια «Το κορίτσι του μήνα» και «Μπαμ» στη θεσσαλονικιώτικη Coo Records, για να φτάσει πολύ σύντομα στα γραφεία της πολυεθνικής ΕΜΙ, η οποία, προφανώς, αναζητούσε το νέο ελληνόφωνο ποπ-ροκ είδωλο, παρόλο που ο Κ. έχει μια post-punk βάση στη μουσική του, οι στίχοι του είναι βουτηγμένοι σ’ ένα άλλοτε ειρωνικό κι άλλοτε σκοτεινό ωκεανό από ιστορίες και διηγήσεις, τα γυρίσματα της φωνής του έχουν κάτι από τα ‘70s και το συνολικό αποτέλεσμα απέχει πολύ απ’ το mainstream, όσο κι αν ο ελληνικός στίχος μπορεί να παραπλανήσει μερικούς.

«Αυτό που κάνω είναι ακραία μπάσταρδο, αλλά επιμένω στον ελληνικό στίχο γιατί μου λείπει μια ελληνοκεντρική ματιά στην indie σκηνή που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Είμαι της άποψης “think locally, fuck globally”. Στιχουργικά με έχουν καθορίσει το Νεκρό Σπίτι του Ρίτσου, ένα σκοτεινό αριστούργημα που με επηρέασε πολύ, οι “Επιθυμίες” του Καβάφη, τα βιβλία του Έντγκαρ Κέρετ και άλλα πολλά». Ο Κύριος Κ. μένει στον Κόκκινο Μύλο, κοντά στον Sillyboy, στις συναυλίες του οποίου παίζει κιθάρα και κάνει φωνητικά. «Τα νέα σε αυτές τις περιοχές φτάνουν λίγο αργότερα απ’ ό,τι στο κέντρο. Οπότε, ή έχεις συνέχεια την αίσθηση ότι κάτι χάνεις κι εγκλωβίζεσαι ή χαλαρώνεις και το απολαμβάνεις. Πάντως, μια χαρά είναι η περιοχή. Τώρα έχει και προαστιακό».

«Ποια είναι η στάση;».

«ΣΚΑ. Και παραδίπλα είναι το ska punk».

 
Γεύση
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δώδεκα Πιάτα: Νέα αθηναϊκή κουζίνα με υπογραφή

Γεύση / Δώδεκα Πιάτα: Τρώγοντας λαχανοντολμάδες και κεμπάπ σε λευκά τραπεζομάντιλα

Ο βραβευμένος με αστέρι Michelin σεφ Παύλος Κυριάκης, μετά το Κουκάκι, άνοιξε εστιατόριο στο κέντρο της πόλης, κρατώντας το όνομα και τον μικρό κατάλογο με κλασικά πιάτα, σαν αυτά που θα 'θελε να βλέπει κι ο ίδιος σε ένα μενού.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Είναι η Αίτνα η πιο «καυτή» περιοχή στον κόσμο του κρασιού τώρα;

Το κρασί με απλά λόγια / Είναι η Αίτνα η πιο «καυτή» περιοχή στον κόσμο του κρασιού τώρα;

Ο Παναγιώτης Ορφανίδης και η Υρώ Κολιακουδάκη «ταξιδεύουν» στη Σικελία και ανακαλύπτουν τα κρασιά της λάβας και του πάγου μέσα από τις ιστορίες και τα μυστικά τριών σπουδαίων παραγωγών: του Giuseppe Russo, του Angelo di Garcia (Tornatore) και του Federico Graziani.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Το αρμενοβίλ της Θεσσαλονίκης είναι σοκ!

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Κυρίου Ρεμί / Το αρμενοβίλ της Θεσσαλονίκης είναι σοκ!

Ο κύριος Ρεμί πιστεύει ότι τα τρίγωνα Πανοράματος είναι καλά μόνο για να βγάζεις φωτογραφίες. Σε κάθε περίπτωση, προτιμάει να δοκιμάζει φαγητά παρά να βλέπει ταινίες – εξαίρεση έκανε μόνο για την καινούργια ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΡΕΜΙ
Pfalz: Η νέα δύναμη του Riesling και του Pinot Noir, που «ταράζει» την Ευρώπη

Το κρασί με απλά λόγια / Εξαιρετικά Riesling. Δυνατά Pinot Noir. Πώς το Pfalz έκανε τη Γερμανία σοβαρό παίκτη στο κρασί

Στο νέο επεισόδιο της σειράς «Το κρασί με απλά λόγια» η Υρώ Κολιακουδάκη DipWSET και ο Παναγιώτης Ορφανίδης μας ταξιδεύουν στο Pfalz, τη μεγαλύτερη οινοπαραγωγική περιοχή Riesling στον κόσμο, μέσα από τις φωνές τεσσάρων κορυφαίων προσωπικοτήτων του γερμανικού κρασιού: της Caro Maurer MW, του Frank John, του Dominik Sona και του Nicola Libeli.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Όχι άλλη σφυρίδα!

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Κυρίου Ρεμί / Όχι άλλη σφυρίδα στο Προεδρικό Μέγαρο!

Ο κύριος Ρεμί βαρέθηκε τα αποδομημένα, παράτολμα και ανέμπνευστα πιάτα - κάνε μια σωστή «ιεροσυλία», αλλιώς μείνε στα απλά. Στην τελική, προτιμά μια βραδιά στην παραλιακή, με πίτσα, μπίρα και Χούλιο Ιγκλέσιας.
ΡΕΜΙ
«Τριλέτσε, κουλάτς, μπομπόνες»: Η Αναστασία έκανε τα αλβανικά γλυκά viral

Γεύση / «Τριλέτσε, κουλάτς, μπομπόνες»: Η Αναστασία έκανε τα αλβανικά γλυκά viral

Τα βίντεό της κάνουν εκατοντάδες χιλιάδες προβολές στο TikTok και μας δείχνουν τι χάναμε τόσο καιρό που αγνοούσαμε κλασικά γλυκά της γειτονικής μας χώρας. Η ίδια, βέβαια, πιστεύει ότι τα φτιάχνει καλύτερα.
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ
«Χίλιες φορές μακαρόνια παρά σπανακόρυζο»

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Κυρίου Ρεμί / «Χίλιες φορές μακαρόνια παρά σπανακόρυζο»

Ο Κύριος Ρεμί στοχάζεται πάνω στα όρια της κριτικής εστιατορίων, μαγειρεύει τέσσερις παστιτσάδες μέσα στην εβδομάδα και δεν έχει κάτι προσωπικό με το σπανακόρυζο. Απλώς δεν είναι μακαρονάδα!
ΡΕΜΙ
«Όταν παραγγέλνεις delivery μαναβική, θα σου φέρουν ό,τι πιο άγουρο υπάρχει»

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Κυρίου Ρεμί / «Όταν παραγγέλνεις delivery μαναβική, θα σου φέρουν ό,τι πιο άγουρο υπάρχει»

Ο κύριος Ρεμί τρώει σπίτι του πιο συχνά απ' ότι νομίζεις, προτείνει να παίρνεις καλύτερες φακές και λέει αυτό που ξέρουμε όλοι και δεν λέμε για το delivery.
ΡΕΜΙ
Από τη Νεμέα στην Καλιφόρνια: Ο Άρης Τσέλεπος ταξιδεύει στην καρδιά του αμερικανικού κρασιού

Το κρασί με απλά λόγια / Από τη Νεμέα στην Καλιφόρνια: Ο Άρης Τσέλεπος ταξιδεύει στην καρδιά του αμερικανικού κρασιού

Ο χαρισματικός οινοποιός Άρης Τσέλεπος μεταφέρει την Υρώ Κολιακουδάκη-Dip WSET και τον Παναγιώτη Ορφανίδη στη Napa Valley και στα αμπέλια της Καλιφόρνιας μέσα από μια συναρπαστική συζήτηση για το κρασί και τα μαθήματα που μπορεί να αντλήσει η Ελλάδα από μια από τις πιο εμβληματικές οινοπαραγωγικές περιοχές του κόσμου.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ & ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Θύμηση, μια νέα κρεμερία στο Παγκράτι

Γεύση / Θύμηση: Ο Νίκος και ο πατέρας του έφεραν ξανά το γαλακτοπωλείο στο Παγκράτι

Παίρνει στοιχεία από τα παλιά γαλακτοπωλεία αλλά δεν στέκεται εκεί. Προσθέτει γλυκά –λευκά, όπως αυτά που του αρέσουν– και πίτες. Αυτή η κρεμερία είναι μία από τις καλύτερες ιδέες που έχουμε δει στο χώρο της ζαχαροπλαστικής φέτος.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ