LIVE!

Speedos: Τα μικροσκοπικά ανδρικά μαγιό επιστρέφουν μαζικά στις παραλίες

Speedos: Τα μικροσκοπικά ανδρικά μαγιό επιστρέφουν μαζικά στις παραλίες Facebook Twitter
Υπάρχει ένα macho μεγαλείο σ' αυτό το τόσο δα μαγιουδάκι, ακόμα κι αν δεν το φοράει ένας τύπος με τέλειες αναλογίες.
0

Κάποιοι θα ισχυριστούν ότι το μικρό τριγωνικό κομμάτι λίκρα των αθλητικών αγωνισμάτων του νερού πάντα είχε μια θέση ανάμεσά μας… Η νότια Γαλλία υπήρξε πάντα μια ζεστή αγκαλιά για τους λάτρεις του στυλ, η Βραζιλία δημιούργησε την εικονογραφία της τάσης και τη συντήρησε με τη σέξι κουλτούρα της παραλίας της και τα μέλη της γκέι κοινότητας με ολυμπιακή κορμοστασιά αναδείκνυαν τα φυσικά τους προσόντα με αυτά τα μαγιό.

Από καθαρά «τεχνική» άποψη, το συγκεκριμένο μαγιό, εργονομικό και αεροδυναμικό, προσφέρεται για επαγγελματίες της κολύμβησης που δεν θέλουν τίποτα να βαραίνει ανάμεσα στα πόδια τους ενώ σχίζουν τα νερά κυνηγώντας ένα μετάλλιο. Οι κανονικοί λουόμενοι, πάντως, δεν το προτιμούσαν. Σαν να τους φαινόταν ελαφρώς ανάρμοστο και αχρείαστα επιδεικτικό.

Στο μακρινό 2018, ένας άντρας εκδιώχθηκε(!) από την πισίνα του ξενοδοχείου Wynn στο Λας Βέγκας «επειδή ήμουν ένας γκέι που φορούσε ένα λίγο αδερφίστικο μαγιό». «Δεν έχει σχέση η σεξουαλική του προτίμηση, απλώς αυτός είναι ο κανόνας εκ της διευθύνσεως», απάντησε τότε το ξενοδοχείο.

Οι κανόνες, όμως, αλλάζουν, ακόμα και στα πιο συντηρητικά, υπερατλαντικά νερά. Έτσι, αμέσως μετά το τέλος της πανδημίας, τα ανδρικά σορτσάκια για τη θάλασσα άρχισαν ολοένα να μικραίνουν (όπως αντίστοιχα και τα εσώρουχα), φθάνοντας στο σχήμα Υ που σήμερα κερδίζει σε δημοφιλία σε ένα ευρύτερο κοινό, ιδίως στις ευρωπαϊκές αγορές του Νότου.

Τα πρώτα speedos στην παραλία Bondi του Σίδνεϊ, το 1961, σόκαραν με το size τους και οδήγησαν έως και σε συλλήψεις για λόγους αιδούς, ένα επεισόδιο που απλά διαφήμισε το νέο στυλ. Στη δεκαετία που ακολούθησε, τα μαγιό αυτά κατάφεραν να αποχαρακτηριστούν από αθλητικά και να γίνουν η αγαπημένη περιβολή παραλίας στις ιταλικές και γαλλικές ακτές από άντρες κάθε ηλικίας.

Επινοημένα από τη Speedo το 1956 ως μια αθλητική εναλλακτική των κλασικών μαγιό-σορτς, τα briefs έγιναν τόσο γνωστά ώστε κάθε κομμάτι ανάλογου στυλ περιγράφεται από τότε με το όνομα της εταιρείας, ως speedo. Αποτελούν την πιο διάσημη δημιουργία του Αυστραλού καλλιτέχνη και σχεδιαστή Πίτερ Τράβις (επίσης, κεραμίστα, παθιασμένου σέρφερ και κατασκευαστή kite), που όταν προσελήφθη στη Speedo, οι άντρες έβγαιναν στην παραλία με μακριά σορτς και ασορτί πουκάμισα σε χαβανέζικο στυλ.

Η αθλητική εταιρεία του ζήτησε να κάνει κάτι ανάλογο, ο Τράβις, όμως, είχε υπόψη του μια πιο μαζεμένη ιδέα. Τα μαγιό του ήταν ιδιαιτέρως «συνοπτικά», σε παραλλαγές των 17,5, 12,5 και 7,5 εκατοστών φάρδους. «Δεν σκόπευα να προβώ σε κάποιου είδους δήλωση μόδας, ούτε να προκαλέσω», έλεγε τότε ο Τράβις. Οι πονηρές φαντασιώσεις που συνόδευσαν τα briefs του ήταν κατά τον ίδιο απλά «ένα μπόνους».

Speedos: Τα μικροσκοπικά ανδρικά μαγιό επιστρέφουν μαζικά στις παραλίες Facebook Twitter
Σελίδα από τον κατάλογο της σειράς Speedo Golden Sands Series για το καλοκαίρι του 1960-61.

Την ίδια χρονιά του λανσαρίσματός τους, τα νέα μαγιό της Speedo φορέθηκαν από την ολυμπιακή κολυμβητική ομάδα της Αυστραλίας στους καλοκαιρινούς αγώνες της Μελβούρνης. Τα αγόρια επέστρεψαν με οκτώ χρυσά μετάλλια και η καυτή αθλητική φιγούρα τους με αυτά τα μικροσκοπικά μαγιουδάκια πάνω στα βάθρα των νικητών έκανε τον γύρο του κόσμου.

Η επικράτησή τους στο ευρύ κοινό δεν υπήρξε εύκολη στη χώρα που τα γέννησε. Τα πρώτα speedos στην παραλία Bondi του Σίδνεϊ, το 1961, σόκαραν με το size τους και οδήγησαν έως και σε συλλήψεις για λόγους αιδούς, ένα επεισόδιο που απλά διαφήμισε το νέο στυλ. Στη δεκαετία που ακολούθησε, τα μαγιό αυτά κατάφεραν να αποχαρακτηριστούν από αθλητικά και να γίνουν η αγαπημένη περιβολή παραλίας στις ιταλικές και γαλλικές ακτές από άντρες κάθε ηλικίας.

Speedos: Τα μικροσκοπικά ανδρικά μαγιό επιστρέφουν μαζικά στις παραλίες Facebook Twitter
Ο Αμερικανός κολυμβητής Mark Spitz κέρδισε 7 χρυσά μετάλλια στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου το 1972, φορώντας speedo.

Διέθεταν, μάλιστα, έναν (απρόθυμο, έστω) πρεσβευτή και στα λογοτεχνικά νερά: Τον Τόμας Ρίπλεϊ, τον σκοτεινό ήρωα της Πατρίσια Χάισμιθ στον Ταλαντούχο κύριο Ρίπλεϊ. Αν ο Μποντ είχε το σμόκιν του, ο Ρίπλεϊ είχε το speedo του. «Ένα μαυρο-κίτρινο πραγματάκι ελάχιστα μεγαλύτερο από ένα G-string», το περιέγραψε η Χάισμιθ στο μυθιστόρημά της, που στη μεγάλη οθόνη φόρεσε πρώτος ο Αλέν Ντελόν.

«Σιχαινόταν τα μαγιό, ιδίως αυτό εδώ το αποκαλυπτικό», σημείωνε η συγγραφέας. Και στις τρεις μεταφορές του βιβλίου στην οθόνη, τα speedos διατηρήθηκαν προσφέροντας πληροφορίες για τον χαρακτήρα του Ρίπλεϊ – στην πρώτη του ανάγνωση στα '60s, με τον Ντελόν, ο Ρίπλεϊ εμφανίζεται σαν γόης που συνδέεται ερωτικά με τη Μαρτζ. Κανένα queer κρυφό νόημα για τη σχέση με τον Ντίκι Γκρίνλιφ δεν διαφαίνεται ακόμα, γι' αυτό και το μαγιό δεν φορτίζεται με κάποια ιδιαίτερη σημασία για την προσωπικότητά του. 

Η εκδοχή του Άντονι Μινγκέλα παραμένει η πιο τολμηρή, με τον Ματ Ντέιμον –με πράσινο φλούο brief– να εκφράζει ιδανικά το αρχέτυπο ενός ντροπαλού, θηλυπρεπούς νεαρού άντρα που συνειδητοποιεί ότι μετράει σεξουαλικά κι ότι είναι ικανός για ανομολόγητα σατανικές πράξεις.

O Ρίπλεϊ ως μίνι σειρά του Στίβεν Ζάιλιαν με τον Άντριου Σκοτ στον βασικό ρόλο χτίζει ολόκληρη σκηνή γύρω από τη φράση του βιβλίου για το μαγιό, στέλνοντας τον Σκοτ να αγοράσει ένα brief (ελλείψει άλλου σχεδίου στο κατάστημα) και να φρικάρει στην ιδέα ότι θα βγει μ' αυτό στην παραλία.

Speedos: Τα μικροσκοπικά ανδρικά μαγιό επιστρέφουν μαζικά στις παραλίες Facebook Twitter
Ο Αλέν Ντελόν ως Τομ Ρίπλεϊ.
Speedos – μια ένοχη απόλαυση επέστρεψε! Facebook Twitter
Ο Ματ Ντέιμον στην ταινία του Άντονι Μινγκέλα.

Σε αντίθεση, πάντως, με τον Ρίπλεϊ που δεν το αισθάνθηκε ποτέ άνετα στο πετσί του, το speedo αγαπήθηκε μέσα στα χρόνια από άνδρες με αυτοπεποίθηση και σωματική ρώμη. 

Στους Ολυμπιακούς του Μεξικό, το 1968, 27 από τους 29 «χρυσούς» αθλητές στα αγωνίσματα του νερού φορούσαν μαγιό Speedo στη μικροσκοπικότερη εκδοχή του. Στα μεθυστικά χρόνια των '70s και '80s, τα briefs κυριάρχησαν παντού, ώσπου στα '90s, οι πλούσιοι όγκοι και το grunge έφθασαν ως την παραλία και τα παρέσυραν στην αφάνεια. Τα speedos κατάντησαν ανέκδοτο, ένα απομεινάρι μιας ξεπερασμένης εποχής.

Σταδιακά, όμως, όσο το ζητούμενο της άνεσης στο ντύσιμο κέρδιζε έδαφος, το αθλητικό αντρικό μαγιό αναδείχθηκε ως πολιτιστική παρακαταθήκη μέσα από την αναπαραγωγή εικόνων με αστέρες της ψυχαγωγίας και του αθλητισμού να το φορούν την τελευταία 20αετία: Ο Ντάνιελ Κρεγκ στο Καζινό Ρουαγιάλ (2006), ο Ζακ Έφρον στο διαφημιστικό για το Superbowl (2017), ο δύτης-θρύλος και πρότυπο της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, Τομ Ντέιλι, ο Ντέιβιντ Μπέκαμ, ο Ρονάλντο και, φυσικά, ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ που υπερασπίστηκε το στυλ επί δεκαετίες.

Το 2000, η εικόνα ενός τσουρουφλισμένου από τον ήλιο, καλοθρεμμένου Ρέι Γουίνστοουν με πορτοκαλί μαγιουδάκι στην ταινία Sexy Beast του Τζόναθαν Γκλέιζερ έγινε cult, τόσο ώστε να πωλείται σήμερα στο etsy. 

Speedos – μια ένοχη απόλαυση επέστρεψε! Facebook Twitter
O Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ υπερασπίστηκε το στυλ επί δεκαετίες. Φωτ.: Keystone/Getty Images/Ideal Image

Μ' αυτά και μ' εκείνα, η στιγμή του ήρθε ξανά, με ένα σωρό μάρκες να το λανσάρουν σαν ποθητό κομμάτι της καλοκαιρινής αντρικής γκαρνταρόμπας. Η Speedo ανέφερε αύξηση άνω του 200% το 2023 στις παραγγελίες και τις πωλήσεις των «εμβληματικών, κλασικών» μαγιό της σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ και η πολυτελής μόδα έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η ακάλυπτη αντρική σάρκα σε δημόσια θέα είναι και πάλι αποδεκτή:  Burberry (στο χαρακτηριστικό καρό της), Versace, Dsquared2, Dolce & Gabbana (σε λεοπάρ) έως και η Miu Miu (που προτείνει και για άντρες τα σλιπ των μπικίνι της) λάνσαραν φέτος briefs για όλους, χωρίς εκζήτηση και σέξι υπαινιγμούς. 

Οι ιδρυτές της CDLP, μιας νέας cult μάρκας με βασικά, καθημερινά ρούχα με έδρα την Στοκχόλμη, υποστηρίζουν ότι το κοινό δεν θα εγκαταλείψει τα μαγιό-σορτσάκια, απλά θα τα εναλλάσσει με τα briefs, καλύπτοντας διαφορετικές χρήσεις.

Στο ίδιο πνεύμα, αλλά ένα βήμα παραπέρα, το brand αντρικών μαγιό Abtany, που σύστησε το 2020 ο Ιρανός Σουρένα Γκαφάρι, προτείνει ασορτί brief με σορτσάκια σε υπέροχα αφηρημένα patterns, ζωγραφισμένα στο χέρι. Τα «μπικίνι» για την ηλιοθεραπεία και το κολύμπι, τα σορτσάκια για τις κοινωνικές συναναστροφές.

Μια κλασική εταιρεία καλοκαιρινής ένδυσης, η Vilebrequin, φρόντισε να κοντύνει και να συμμαζέψει ορισμένα πατρόν της, όπως στη σειρά Man που καλύπτει μόνο το πάνω μέρος των μηρών, αντί να φθάνει ως τα γόνατα, κερδίζοντας σε αεροδυναμική και άνεση. 

Speedos – μια ένοχη απόλαυση επέστρεψε! Facebook Twitter
Από την πρόσφατη συλλογή του Versace.
Speedos – μια ένοχη απόλαυση επέστρεψε! Facebook Twitter
Tο brand αντρικών μαγιό Abtany, που σύστησε το 2020 ο Ιρανός Σουρένα Γκαφάρι, προτείνει ασορτί brief με σορτσάκια.

Τελικά, η επανεμφάνισή τους ίσως και να οφείλεται στο απλό γεγονός ότι τα speedos είναι «πολυμορφικά». Ένα κλασικό μαύρο ταιριάζει σε έναν μαυρισμένο βετεράνο της παραλίας στο Σεν Τροπέ, ενώ ένα φλουο με prints παρτάρει τέλεια σε μια παραλία της Μυκόνου.

Υπάρχει ένα macho μεγαλείο σ' αυτό το τόσο δα μαγιουδάκι, ακόμα κι αν δεν το φοράει ένας τύπος με τέλειες αναλογίες. Αν και απέχουμε από το σημείο που το σκηνικό στις παραλίες θα παραπέμπει σε διαφήμιση του Versace, με φουσκωτά αρσενικά κορμιά οριακά καλυμμένα, τα speedos φαίνεται πως θα ζήσουν μια νέα περήφανη αναγέννηση.

Μόδα & Στυλ
0

LIVE!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ποιος ήταν ο Λάγκερφελντ πριν γίνει διάσημος;

Οθόνες / Ποιος ήταν ο Λάγκερφελντ πριν γίνει διάσημος;

Μέσα από ένα μοιραίο ερωτικό τρίγωνο στο Παρίσι των ‘70s, η σειρά «Becoming Karl Lagerfeld» μας κάνει, αν όχι να συμπαθήσουμε, να κατανοήσουμε τον Καρλ Λάγκερφελντ, παρακολουθώντας τον στα άσημα χρόνια του στη μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

Μόδα & Στυλ / Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

H πιο ισχυρή παρέλαση διασημοτήτων και brands στον κόσμο ή, για άλλους, η άποψη της «Vogue» για τον κόσμο, τιμά σήμερα τους Μαύρους Δανδήδες της ιστορίας με ένα show που υπόσχεται άψογο tailoring, διαμάντια και φρου φρου. Λίγο πριν συντονιστείτε στο livestreaming της βραδιάς, δείτε μαζί μας τι σημαίνει το φετινό θέμα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Μόδα & Στυλ / «Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Η Μιρκέτα Βιδάλη, δημιουργός των brands «No Thinkin» και «Tanpire», μιλά για την εμπειρία της από τον κόσμο της επιχειρηματικότητας και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε. Πώς διαχειρίστηκε τα hate comments στα social media και τι συμβουλεύει άλλες γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν τον δρόμο της;
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Retro vs Approach – Νέο δίλημμα στην αγορά sneakers

Μόδα & Στυλ / Τα νέα sneakers είναι για ορειβασία στις «πλαγιές» της πόλης

Μετά την κυριαρχία των retro sneakers, τα approach shoes, μια νέα γενιά ορειβατικών αθλητικών παπουτσιών, κερδίζει συνεχώς έδαφος στα αστικά πεζοδρόμια, εκφράζοντας την καθημερινή άνεση που όλοι αποζητούμε.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Μόδα & Στυλ / Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Η Μάιλι Σάιρους, η Κένταλ Τζένερ, η Dua Lipa και πολλές ακόμα σταρ έχουν φορέσει τα πλεκτά του ανερχόμενου σχεδιαστή μόδας από τη Βέροια, που στα 23 του έχει ήδη κατακτήσει το Λονδίνο. 
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior; / Ποιος θα βρεθεί τελικά στο τιμόνι του Dior; / Όργιο φημών και παρασκήνιο στον οίκο Dior

Μόδα & Στυλ / Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior;

Με τμηματικές ανακοινώσεις και μισές αλήθειες που εμπλέκουν τον Jonathan Anderson και τη Maria Grazia Chiuri, ο ιστορικός γαλλικός οίκος πλήττει την αξιοπιστία της μόδας και εκθέτει τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ