Prada: Αειθαλής κομψότητα σε ένα σόου με επίκεντρο την γυναίκα

Prada: Αειθαλής ομορφιά εν καιρώ πολέμου Facebook Twitter
Σιλουέτες, χρώματα, attitude, ήταν όλα βγαλμένα από την ιστορία του brand όλα αυτά τα χρόνια.
0

Βρισκόμαστε ήδη στα μισά της εβδομάδας μόδας του Μιλάνου, η οποία ομολογουμένως ξεκίνησε με τις καλύτερες προθέσεις, προσφέροντας 5 γεμάτες ημέρες και μετρώντας συνολικά 57 επιδείξεις μόδας και 59 αλλά events με φυσική παρουσία.

Τίποτα δε θύμιζε τις ημέρες της καραντίνας, όπου τα digital shows αποτελούσαν τη νέα πραγματικότητα. Αντίθετα, οι γεμάτες θεάματα ημέρες χαρακτηρίζονταν νέoυς σχεδιαστές που έκαναν το ντεμπούτο τους σε θέσεις καλλιτεχνικών διευθυντών μεγάλων οίκων και την επιστροφή διαφόρων διεθνώς γνωστών προσωπικοτήτων. 

Όμως κάποιες φορές η πραγματικότητα είναι απρόβλεπτη, σκληρή και αρκετά δυσοίωνη. Την Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου ξεκινήσαμε την καθημερινότητα μας γνωρίζοντας τις ειδήσεις για τον πόλεμο στην Ουκρανία. Όσο οι καταιγιστικές εξελίξεις στην Ευρώπη απασχολούσαν την διεθνή επικαιρότητα, η Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο συνεχίστηκε με τον οίκο Prada να υποδέχεται καλεσμένους όπως η Κim Kardashian στο Fondazione Prada της οδού Lorenzini 14.

Prada: Αειθαλής ομορφιά εν καιρώ πολέμου Facebook Twitter
To ατμοσφαιρικά φωτισμένο catwalk της Prada.
Prada: Αειθαλής ομορφιά εν καιρώ πολέμου Facebook Twitter
Kim Kardashian. Φωτ.: Pietro S. D'Aprano/Getty Images for Prada
Prada: Αειθαλής ομορφιά εν καιρώ πολέμου Facebook Twitter
Mahmood. Φωτ.: Vittorio Zunino Celotto/Getty Images for Prada
Prada: Αειθαλής ομορφιά εν καιρώ πολέμου Facebook Twitter
Rita Ora και Taika Waititi. Φωτ.: Pietro S. D'Aprano/Getty Images for Prada

Η Miuccia Prada και ο Raf Simons ένωσαν αναπάντεχα τις δυνάμεις τους το 2020 εν μέσω πανδημίας κάτω από μια αβέβαιη περίοδο για τη διεθνή βιομηχανία της μόδας. Αυτή η απόφαση των διευθυνόντων συμβούλων του ιταλικού power house, των Patrizio Bertelli και Miuccia Prada, μπορούμε να πούμε ότι τους δικαίωσε καθώς οι πωλήσεις το 2021 αυξήθηκαν κατά 41%. Με τον αέρα ανανέωσης να φυσάει δυνατά, οι δυο καλλιτεχνικοί διευθυντές μας έδειξαν τις προτάσεις τους για τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2022-2023 μέσα σε ένα κατάμεστο και ιδιαίτερα εντυπωσιακό set, ειδικά σχεδιασμένο από το αρχιτεκτονικό γραφείο ΑΜΟ.

Τα μοντέλα ξεκίνησαν να ξεπροβάλουν μέσα από ένα φουτουριστικό τούνελ γεμάτο ροζ led φώτα. Η έναρξη ήταν πολύ γνώριμη ως αίσθηση. Σιλουέτες, χρώματα, attitude, ήταν όλα βγαλμένα από την ιστορία του brand όλα αυτά τα χρόνια. Λευκά φανελάκια συνδυάζονταν με διαφανείς φούστες, την ώρα που το αυστηρό tailoring παρελάμβανε τη σκυτάλη της ζιγκ ζαγκ πασαρέλας. Ενώ τα χαρακτηριστικά 90s «ugly» μοτίβα της εταιρείας δεν άργησαν να κάνουν την εμφάνισή τους, τη στιγμή που αυστηρά ανδροπρεπή δερμάτινα παλτό τα πλαισίωναν.

Για τη νέα τους συλλογή οι δυο σχεδιαστές επέλεξαν να κάνουν μια βουτιά στο παρελθόν, ώστε να μπορέσουν να δημιουργήσουν το μέλλον. Πώς όμως αναμένεται να είναι αυτό; Ρούχα και αξεσουάρ φτιαγμένα για κάθε στιγμή της ημέρας, κομμάτια πραγματικά και όχι ιδεαλιστικά, fashion goodies που φέρουν την κληρονομιά και τις αναμνήσεις ανθρώπων, μόδα που έχει στο επίκεντρο της κάθε τύπο γυναίκας. Αυτά φαίνεται να είναι τα χαρακτηριστικά που σκιαγραφούν το λαμπρό μέλλον της εταιρείας. 

Prada: Αειθαλής ομορφιά εν καιρώ πολέμου Facebook Twitter
Το μοντέλο Κaia Gerber.
Prada: Αειθαλής ομορφιά εν καιρώ πολέμου Facebook Twitter
Το μοντέλο Laura Reyes.
Prada: Αειθαλής ομορφιά εν καιρώ πολέμου Facebook Twitter
To μοντέλο Αnok Yai.
Prada: Αειθαλής ομορφιά εν καιρώ πολέμου Facebook Twitter
To μοντέλο Kendall Jenner.
Prada: Αειθαλής ομορφιά εν καιρώ πολέμου Facebook Twitter
Το μοντέλο Chloe Oh.
Prada: Αειθαλής ομορφιά εν καιρώ πολέμου Facebook Twitter
To μοντέλο Selena Forrest.

Εξιστορώντας τη ζωή των μοντέλων στα κοινωνικά της δίκτυα, η Prada μας έκανε μια εισαγωγή στο τι θα βλέπαμε στο show. Έτσι και έγινε. Μοντέλα μεγαλύτερης ηλικίας, τα οποία περπατούσα για τον οίκο 20 χρόνια πριν, όπως οι Erin O’Connor, Liya Kebede, Elise Crombez και Hannelore Knuts εμφανίστηκαν μαζί με νεότερα όπως η Hunter Schafer. Γυναίκες κάθε ηλικίας, γυναίκες διαφορετικού σωματότυπου, γυναίκες με ατέλειες και αφοπλιστική γοητεία, γυναίκες που έδειχναν δυνατές και σίγουρες για τον εαυτό τους. Άλλωστε η αυτοπεποίθηση, η ιδιαιτερότητα και η αειθαλής φινέτσα είναι αυτά τα στοιχεία του προσδιορίζουν τόσο τη Miuccia Prada όσο και τη γυναίκα για την οποία δημιουργεί όλα αυτά τα χρόνια. Αξίες που εξυμνούν τη ζωή, τον ίδιο τον άνθρωπο και μας καλούν να ζήσουμε τη στιγμή. Όπως αναφέραμε και στην αρχή το μέλλον παραμένει αβέβαιο, dress like you mean it.

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικό design: Υπάρχει και αυτή είναι η ιστορία του

Μόδα & Στυλ / Η ιδέα της Ελλάδας στη μόδα: ένα στοίχημα που επιτέλους αποδίδει

Πώς μια χούφτα brands και fashion insiders πήραν την απόφαση να χτίσουν πάνω στα αχαρτογράφητα νερά της «ελληνικότητας» και να μιλήσουν με όρους σύγχρονου design και marketing γι’ αυτό που θα μπορούσε να είναι το ελληνικό προϊόν στη διεθνή μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η νοσταλγία του καλοκαιριού

Μόδα & Στυλ / Jacquemus: Ο μοντερνιστής με καρδιά μικρού παιδιού, έφερε τη μόδα του στην Ελλάδα

Με το ολοκαίνουριο κατάστημά του στο Nammos Beach της Μυκόνου, τον χαιρετίζουμε, αναγνωρίζοντάς τον ως βασιλιά της καλοκαιρινής ανεμελιάς σε κάθε σικ προορισμό στη Μεσόγειο.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Το ήθος της χειρονομίας

Μόδα & Στυλ / Η νέα καμπάνια της Bottega Veneta και το ήθος της χειρονομίας

Καλλιτέχνες και τεχνίτες μπλέκουν τα χέρια τους για χάρη του οίκου, δημιουργώντας ένα εγχειρίδιο χειρονομιών γεμάτο εσωτερικότητα, χορογραφημένο από τη Λενιώ Κακλέα, που μιλά στη LiFO από το Παρίσι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ
75’ με τη Lysa Cooper

Μόδα & Στυλ / «Αν ζούσαν άνθρωποι σαν τον Basquiat, δεν θα υπήρχε όλη αυτή η μετριότητα»

Προσωπική φίλη του Jean-Michel Basquiat και θρυλική στυλίστρια, η Lysa Cooper, σε μια συνέντευξη-χείμαρρο στη LIFO, περιγράφει την εποχή όπου η τέχνη δεν κυνηγούσε νούμερα, αναγγέλλει την επικράτηση της ασημαντότητας, κατακεραυνώνει τον Τραμπ και παραδέχεται πως η ίδια απλώς ήταν εκεί «όταν συνέβαιναν όλα, στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή».
M. HULOT