Ο μυστικός κώδικας επικοινωνίας της Anna Wintour με τους δημοσιογράφους της

Ο μυστικός κώδικας επικοινωνίας της Anna Wintour με τους δημοσιογράφους της Facebook Twitter
H ακαταπόνητη διευθύντρια της "Vogue" αντιμετωπίζεται μέχρι σήμερα ως μύθος στο παγκόσμιο εκδοτικό στερέωμα.
0

 

Τα έργα, οι ημέρες, και κυρίως ο δύστροπος χαρακτήρας της έχουν γεμίσει άρθρα επί άρθρων, έχουν γίνει βιβλίο και ταινία. Όμως, ακόμη κι αν φαίνεται ότι έχουν γραφτεί και ειπωθεί τα πάντα για την Anna Wintour, πάντα προκύπτει κάποια έκπληξη από το θρυλικό πλέον γραφείο της, που εξηγεί γιατί η ακαταπόνητη διευθύντρια της "Vogue" αντιμετωπίζεται μέχρι σήμερα ως μύθος στο παγκόσμιο εκδοτικό στερέωμα. 

Τι καινούριο, λοιπόν, προκύπτει για την απαιτητική, σκληρή, αμείλικτη επικεφαλής της λεγόμενης "βίβλου της μόδας" που δεν πρόλαβε να χωρέσει στη δημοφιλή ταινία "Ο Διάβολος Φοράει Prada" με την -ομολογουμένως έξοχη- Μέριλ Στριπ να την ενσαρκώνει; Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα, η Wintour -εκτός απ' όλα τ' άλλα- έχει τον δικό της τρόπο για να επικοινωνεί και να συνεννοείται με τους συνεργάτες της, να προάγει και να επιβραβεύει τους δημοσιογράφους του περιοδικού, αλλά και να "σκοτώνει" την ψυχολογία τους. Όλα αυτά με μόνο δύο λέξεις, εκ των οποίων η μία είναι το δικό της, προσωπικό αρκτικόλεξο. O λόγος για το περίφημο "AWOK", που σημαίνει ότι η Anna Wintour έχει δώσει το "ΟΚ" για κάτι, κοινώς το έχει εγκρίνει. 

Για τη γυναίκα που θα διαβάσει άπειρες φορές ένα άρθρο μέχρι να δώσει την τελική της έγκριση, θεωρείται φόρος τιμής (για τον συντάκτη, φυσικά) να δει ένα post-it με αυτά τα αρχικά επάνω, σημαίνει ότι κάτι έκανε σωστά και κατάφερε να εντυπωσιάσει τη "σιδηρά κυρία" της Vogue. 

"Κανένας δεν ξεχνά το πρώτο του AWOK, γραμμένο απ' το χέρι της. Ούτε δημοσιογράφος, ούτε στιλίστας, ούτε υπεύθυνος παραγωγής κάποιου project. Κανένας!", γράφει η υπεύθυνη του ρεπορτάζ μόδας της Vogue, Chioma Nnadi. Είναι ο τρόπος της Wintour να επιβραβεύει τη δουλειά των ανθρώπων που συνεργάζονται μαζί της, χωρίς πολλά λόγια, κανέναν -φαινομενικά- ενθουσιασμό, χωρίς την παραμικρή ενθάρρυνση. Αυτό, κατά την ίδια, αρκεί.

Φυσικά, υπάρχουν και χειρότερα μηνύματα που μπορεί ένας δημοσιογράφος να βρει γραμμένα πάνω σε κίτρινο χαρτάκι στο γραφείο του. Το ίδιο μονολεκτικά (μετά βίας δύο ή τρεις λέξεις) και το ίδιο αιματηρά. "Όχι", "ξαναπροσπάθησε" και φυσικά υπάρχει η λέξη που μπορεί να προκαλέσει στους ανθρώπους της Vogue όλο το φάσμα των αρνητικών συναισθημάτων ταυτόχρονα: άγχος, ανησυχία, τρόμος στη θέα της λέξης "βαρετό" κάτω από ένα θέμα τους. 

Το να αποκαλεί κάτι ή κάποιον η Wintour βαρετό πολλές φορές ισοδυναμεί με προειδοποιητική βολή γι' αυτόν που την έκανε να βαρεθεί. Υπάρχει κάτι χειρότερο από το "βαρετό"; Βεβαίως. Το post-it που γράφει "συνάντησε με". Κατά την Nnadi κανένα άλλο μήνυμα της Wintour δεν μπορεί να προκαλέσει σε έναν συνεργάτη της μεγαλύτερο πανικό και σύγχυση από αυτό το φαινομενικά αθώο ραβασάκι συνάντησης. Συνήθως, πρόκειται για ραντεβού στα οποία ο παραλήπτης του μηνύματος θα πρέπει να είναι έτοιμος για όλα. Ακόμη και για το ενδεχόμενο να αναζητήσει νέα θέση εργασίας... 

Το ωραιότερο; Όλα αυτά γράφονται στη Vogue, στο ίδιο το περιοδικό που διοικεί η Wintour και με αφορμή την επέτειο των 125 χρόνων της ζωής του. Διαθέτει, λοιπόν, αίσθηση του χιούμορ το μεγάλο αφεντικό της Vogue ή πρόκειται για έναν έμμεσο τρόπο να γραφτεί ακόμη ένας ύμνος για εκείνην που θα ενισχύσει τον μύθο της στις εκδόσεις; 

Με στοιχεία από Vogue, TheCut.com

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
CHECK Τρυφερή είναι η νύχτα

Εβδομάδα Μόδας / Τρυφερή είναι η νύχτα για τον Haider Ackermann

Με τι λόγια να περιγράψει κανείς τη συλλογή του Οίκου Tom Ford που είδαμε μόλις; Μαγνητική, αισθησιακή, υπαινικτική, θανατηφόρα κομψή, θεατρική; Ποιητικές λέξεις για εικόνες που στην πραγματικότητα ήταν αβάσταχτα σέξι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Saint Laurent: Αγάπη από νάιλον και δέρμα

Μόδα & Στυλ / Saint Laurent: Αγάπη από νάιλον και δέρμα

Με σχεδιαστές και corporate στελέχη να αισθάνονται πάνω τους το εξαιρετικό ειδικό βάρος αυτής της παρισινής σεζόν, και τις επιδείξεις να μοιάζουν με διαγωνισμό εντυπώσεων, η εβδομάδα μόδας για την άνοιξη του 2026 εγκαινιάστηκε με μια σαγηνευτική επίδειξη του Anthony Vaccarello για τον οίκο Saint Laurent.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Rachel Scott: Η ωμή ενέργεια των Τροπικών στη Νέα Υόρκη

Μόδα & Στυλ / Rachel Scott: Η ωμή ενέργεια των Τροπικών στη Νέα Υόρκη

Η πολυβραβευμένη σχεδιάστρια του cult brand Diotima μόλις ανέλαβε τα καλλιτεχνικά ηνία στους Proenza Schouler, φέρνοντας ανάγλυφες υφές, χειροποίητες λεπτομέρειες και ένα διάχυτο sexiness, και παράλληλα μια ιδέα για το τι περιμένουμε από τη μόδα σήμερα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Collection D: H νέα συλλογή της Phoebe Philo προοιωνίζεται τη μεγάλη επιστροφή της Couture στη μόδα

Μόδα & Στυλ / Phoebe Philo: H ιέρεια της ήσυχης πολυτέλειας ανεβάζει την ένταση

​Με γλυπτικά τζάκετ, φραμπαλάδες και παντελόνια που σέρνονται, η σχεδιάστρια που ξέρει πώς να δίνει στις γυναίκες κάτι κομψό και συνάμα στραπατσαρισμένο ξαναδείχνει τον παλιό της ατρόμητο ’90s εαυτό και ανοίγει τον δρόμο για τη μεγάλη επιστροφή της couture στη μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ