Ο Γιώργος Μαλεκάκης φωτογραφίζει όμορφες γυναίκες

Ο Γιώργος Μαλεκάκης φωτογραφίζει όμορφες γυναίκες Facebook Twitter
0
Ο Γεώργιος Κωνσταντίνος Μαλεκάκης γεννήθηκε το 1969 στην Κυψέλη. Σπούδασε Oικονομικά στη Βιομηχανική Σχολή Θεσσαλονίκης. Από το 1991 ασχολείται επαγγελματικά με τη φωτογραφία, δουλεύοντας στον χώρο της μόδας, των περιοδικών και της διαφήμισης.

Αυτό δεν τον έχει εμποδίσει να πραγματοποιεί τα προσωπικά καλλιτεχνικά του πρότζεκτ. Είκοσι χρόνια μετά, εξακολουθεί να δραστηριοποιείται στον χώρο διερευνώντας καινούργιους τρόπους έκφρασης και δημιουργίας, με έντονη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και στον εκπαιδευτικό τομέα, με διεξαγωγή σεμιναρίων.

Του ζητήσαμε να ανατρέξει στα πρώτα χρόνια του σαν φωτογράφος, να σχολιάσει την εποχή της ψηφιακής εικόνας και φυσικά να διαλέξει για το LIFO.gr αγαπημένες φωτογραφίες από τα 20 και πλέον χρόνια καριέρας του.
 
"Τα πρώτα χρόνια είναι όμορφα γιατί είναι αθώα και «εκπαιδευτικά», έχουν όρεξη και πειραματισμό που είναι η ουσία της έκφρασης και της τέχνης. Αυτά είναι στοιχεία που πλέον δεν χαρακτηρίζουν ούτε εμένα, λόγω ηλικίας, ούτε όμως και την κοινωνία, που έχει ως κινητήριες δυνάμεις το χρήμα, την αναγνώριση και την εξειδίκευση. Μπορεί έτσι να ήταν πάντα, αλλά εγώ στην αρχή είχα μια αθωότητα ως προς την ενέργεια και τη διάθεση.
Δεν ήθελα να γίνω φωτογράφος από μικρός, απλώς διάλεξα τη φωτογραφία τυχαία ως τεχνική, για να ασχοληθώ με τις τέχνες."
 
 
 
"Αγαπημένες μου στιγμές είναι τα ταξίδια. Αυτά και η φωτογραφία μου φτιάχνουν πάντα τη διάθεση. Πολύ περισσότερο, δε, το να κάνω την παραγωγή σε φωτογραφίσεις σε locations! Μου αρέσουν όλες οι συνεργασίες, καλές και κακές – κάτι αφήνουν στο τέλος. Πρόκειται για ένα ροκ εν ρολ επάγγελμα και με ενοχλεί που προσεγγίζεται πλέον τόσο επαγγελματικά."
 
 
 
"Μου αρέσει πολύ η καινούργια εποχή. Δεν είμαι τεχνοκράτης φωτογράφος, δηλαδή δεν μου αρέσει το τεχνικό κομμάτι της φωτογραφίας αλλά το αισθητικό-συναισθηματικό. Δεν φτιάχνομαι με το φιλμ και το χαρτί. Αν και μου αρέσουν πολύ και εκτιμώ τη διαδικασία, το μόνο που αποδεικνύουν είναι ο χρόνος και το χρήμα που έχει ο φωτογράφος."
 
 
 
"Η σύγχρονη εποχή εκφράζεται με το Ιnstagram, που προσφέρει ταχύτητα κι ευκολία. Έτσι η φωτογραφία παίρνει τη θέση που της αξίζει, είναι κάτι που μπορούν να κάνουν όλοι και στο τέλος ο καλός θα φανεί, αν ξέρεις να τον αναγνωρίσεις βέβαια! Στα μέσα του προηγούμενου αιώνα οι γνωστοί φωτογράφοι τράβαγαν instagram-ικά. Η άνεση που τους πρόσφερε η αστική τάξη, στην οποία ενδεχομένως ανήκαν, τους επέτρεπε να ασχοληθούν με αυτό το πανάκριβο σπορ. Το μόνο που αναπολώ από το παρελθόν είναι ο ελεύθερος χρόνος και η ευχέρεια να απολαμβάνεις και να δίνεις σημασία στα πράγματα, όχι στο φιλμ και το χαρτί και στις μάνιουαλ μηχανές."
 
 
 
"Τώρα, όσον αφορά την πληθώρα των φωτογράφων σήμερα, πιστεύω ότι σίγουρα είναι ένα κορεσμένο και «παλιό» επάγγελμα πλέον, αλλά πάντα θα υπάρχει ως τέχνη και state of mind!
Το μόνο που με ενοχλεί στη σύγχρονη εποχή είναι οι ειδήμονες και οι κριτικοί, οι γκαλερίστες και οι μάνατζερ της τέχνης που δημιουργούν κλισέ και must, ελέγχοντας την ελεύθερη, δημιουργική ματιά με το χρήμα και τη στενομυαλιά που τους διακρίνουν τώρα περισσότερο από ποτέ."
 
 
 
"Ζω στην Ελλάδα, στην Αθήνα, και είμαι περήφανος γι’ αυτό, ειδικά τώρα. Είναι επιλογή μου. Συνεργάζομαι και με το εξωτερικό. Έτσι ταξιδεύω αρκετά και μπορώ να πω ότι ζηλεύω πολλά πράγματα που βλέπω κατά καιρούς, αλλά ταυτόχρονα μου αρέσουν πολλά και εδώ."
 
 
 
"Μου αρέσουν πάρα πολλοί φωτογράφοι, αλλά δεν έχω πρότυπα, ούτε κολλάω σε ονόματα. Μου αρέσουν περίοδοι, φάσεις, στιγμές και εικόνες από πολλούς, αλλά δεν έχω τίποτα και κανέναν αγαπημένο που να με εμπνέει καλλιτεχνικά – εκτός από τον Πικάσο! Αυτόν και τον Νίτσε ευχαρίστως θα τους φωτογράφιζα. Δεν θα ήθελα με τίποτα να φωτογραφίζω την ελληνική showbiz."
 
 
 
 
 
Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Απώλειες / Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Ένας αληθινός τιτάνας της μόδας έφυγε στα 91 του χρόνια, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας ένα συγκλονιστικό αρχείο ένδυσης του 20ού αιώνα και μια multi-billion αυτοκρατορία που πρεσβεύει την ήσυχη κομψότητα σε κάθε πτυχή του τρόπου ζωής.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει.

Μόδα & Στυλ / Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει

Το λανσάρισμα της πρώτης συλλογής μακιγιάζ του οίκου μόδας πυροδότησε μια ζωηρή συζήτηση για τις τιμές των εταιρειών και τα όριά τους. Θα μεταφραστεί αυτός ο θόρυβος σε πωλήσεις; Μήπως το μεγαλύτερο brand πολυτελείας έκανε λανθασμένους υπολογισμούς;  
THE LIFO TEAM
Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Μόδα & Στυλ / Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Σήμερα, στα γενέθλιά του, θυμόμαστε τον μελαγχολικό βασιλιά της γαλλικής couture μέσα από τη διαδρομή του στο Μαρόκο, που δεν υπήρξε απλώς ένας τόπος ελευθερίας αλλά και η μούσα του στη ζωή και στη δουλειά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ελληνικό design: Υπάρχει και αυτή είναι η ιστορία του

Μόδα & Στυλ / Η ιδέα της Ελλάδας στη μόδα: ένα στοίχημα που επιτέλους αποδίδει

Πώς μια χούφτα brands και fashion insiders πήραν την απόφαση να χτίσουν πάνω στα αχαρτογράφητα νερά της «ελληνικότητας» και να μιλήσουν με όρους σύγχρονου design και marketing γι’ αυτό που θα μπορούσε να είναι το ελληνικό προϊόν στη διεθνή μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η νοσταλγία του καλοκαιριού

Μόδα & Στυλ / Jacquemus: Ο μοντερνιστής με καρδιά μικρού παιδιού, έφερε τη μόδα του στην Ελλάδα

Με το ολοκαίνουριο κατάστημά του στο Nammos Beach της Μυκόνου, τον χαιρετίζουμε, αναγνωρίζοντάς τον ως βασιλιά της καλοκαιρινής ανεμελιάς σε κάθε σικ προορισμό στη Μεσόγειο.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ