Ο Γιώργος Μαλεκάκης φωτογραφίζει όμορφες γυναίκες

Ο Γιώργος Μαλεκάκης φωτογραφίζει όμορφες γυναίκες Facebook Twitter
0
Ο Γεώργιος Κωνσταντίνος Μαλεκάκης γεννήθηκε το 1969 στην Κυψέλη. Σπούδασε Oικονομικά στη Βιομηχανική Σχολή Θεσσαλονίκης. Από το 1991 ασχολείται επαγγελματικά με τη φωτογραφία, δουλεύοντας στον χώρο της μόδας, των περιοδικών και της διαφήμισης.

Αυτό δεν τον έχει εμποδίσει να πραγματοποιεί τα προσωπικά καλλιτεχνικά του πρότζεκτ. Είκοσι χρόνια μετά, εξακολουθεί να δραστηριοποιείται στον χώρο διερευνώντας καινούργιους τρόπους έκφρασης και δημιουργίας, με έντονη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και στον εκπαιδευτικό τομέα, με διεξαγωγή σεμιναρίων.

Του ζητήσαμε να ανατρέξει στα πρώτα χρόνια του σαν φωτογράφος, να σχολιάσει την εποχή της ψηφιακής εικόνας και φυσικά να διαλέξει για το LIFO.gr αγαπημένες φωτογραφίες από τα 20 και πλέον χρόνια καριέρας του.
 
"Τα πρώτα χρόνια είναι όμορφα γιατί είναι αθώα και «εκπαιδευτικά», έχουν όρεξη και πειραματισμό που είναι η ουσία της έκφρασης και της τέχνης. Αυτά είναι στοιχεία που πλέον δεν χαρακτηρίζουν ούτε εμένα, λόγω ηλικίας, ούτε όμως και την κοινωνία, που έχει ως κινητήριες δυνάμεις το χρήμα, την αναγνώριση και την εξειδίκευση. Μπορεί έτσι να ήταν πάντα, αλλά εγώ στην αρχή είχα μια αθωότητα ως προς την ενέργεια και τη διάθεση.
Δεν ήθελα να γίνω φωτογράφος από μικρός, απλώς διάλεξα τη φωτογραφία τυχαία ως τεχνική, για να ασχοληθώ με τις τέχνες."
 
 
 
"Αγαπημένες μου στιγμές είναι τα ταξίδια. Αυτά και η φωτογραφία μου φτιάχνουν πάντα τη διάθεση. Πολύ περισσότερο, δε, το να κάνω την παραγωγή σε φωτογραφίσεις σε locations! Μου αρέσουν όλες οι συνεργασίες, καλές και κακές – κάτι αφήνουν στο τέλος. Πρόκειται για ένα ροκ εν ρολ επάγγελμα και με ενοχλεί που προσεγγίζεται πλέον τόσο επαγγελματικά."
 
 
 
"Μου αρέσει πολύ η καινούργια εποχή. Δεν είμαι τεχνοκράτης φωτογράφος, δηλαδή δεν μου αρέσει το τεχνικό κομμάτι της φωτογραφίας αλλά το αισθητικό-συναισθηματικό. Δεν φτιάχνομαι με το φιλμ και το χαρτί. Αν και μου αρέσουν πολύ και εκτιμώ τη διαδικασία, το μόνο που αποδεικνύουν είναι ο χρόνος και το χρήμα που έχει ο φωτογράφος."
 
 
 
"Η σύγχρονη εποχή εκφράζεται με το Ιnstagram, που προσφέρει ταχύτητα κι ευκολία. Έτσι η φωτογραφία παίρνει τη θέση που της αξίζει, είναι κάτι που μπορούν να κάνουν όλοι και στο τέλος ο καλός θα φανεί, αν ξέρεις να τον αναγνωρίσεις βέβαια! Στα μέσα του προηγούμενου αιώνα οι γνωστοί φωτογράφοι τράβαγαν instagram-ικά. Η άνεση που τους πρόσφερε η αστική τάξη, στην οποία ενδεχομένως ανήκαν, τους επέτρεπε να ασχοληθούν με αυτό το πανάκριβο σπορ. Το μόνο που αναπολώ από το παρελθόν είναι ο ελεύθερος χρόνος και η ευχέρεια να απολαμβάνεις και να δίνεις σημασία στα πράγματα, όχι στο φιλμ και το χαρτί και στις μάνιουαλ μηχανές."
 
 
 
"Τώρα, όσον αφορά την πληθώρα των φωτογράφων σήμερα, πιστεύω ότι σίγουρα είναι ένα κορεσμένο και «παλιό» επάγγελμα πλέον, αλλά πάντα θα υπάρχει ως τέχνη και state of mind!
Το μόνο που με ενοχλεί στη σύγχρονη εποχή είναι οι ειδήμονες και οι κριτικοί, οι γκαλερίστες και οι μάνατζερ της τέχνης που δημιουργούν κλισέ και must, ελέγχοντας την ελεύθερη, δημιουργική ματιά με το χρήμα και τη στενομυαλιά που τους διακρίνουν τώρα περισσότερο από ποτέ."
 
 
 
"Ζω στην Ελλάδα, στην Αθήνα, και είμαι περήφανος γι’ αυτό, ειδικά τώρα. Είναι επιλογή μου. Συνεργάζομαι και με το εξωτερικό. Έτσι ταξιδεύω αρκετά και μπορώ να πω ότι ζηλεύω πολλά πράγματα που βλέπω κατά καιρούς, αλλά ταυτόχρονα μου αρέσουν πολλά και εδώ."
 
 
 
"Μου αρέσουν πάρα πολλοί φωτογράφοι, αλλά δεν έχω πρότυπα, ούτε κολλάω σε ονόματα. Μου αρέσουν περίοδοι, φάσεις, στιγμές και εικόνες από πολλούς, αλλά δεν έχω τίποτα και κανέναν αγαπημένο που να με εμπνέει καλλιτεχνικά – εκτός από τον Πικάσο! Αυτόν και τον Νίτσε ευχαρίστως θα τους φωτογράφιζα. Δεν θα ήθελα με τίποτα να φωτογραφίζω την ελληνική showbiz."
 
 
 
 
 
Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Grace Wales Bonner στην Hermès, o Kim Jones στον Bosideng. Αρχίζει μήπως να το ξαναβρίκει η μόδα;

Μόδα & Στυλ / Η Grace Wales Bonner στην Hermès, o Kim Jones στον Bosideng. Αρχίζει μήπως να το ξαναβρίσκει η μόδα;

Μια Αφρο-ευρωπαία στον ιστορικό γαλλικό οίκο και ένας παλαίμαχος σχεδιαστής της πολυτέλειας σε κινεζικό κολοσσό του retail. Η πολυτέλεια αλλάζει περιεχόμενο και ταξιδεύει. Επιτέλους! 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Στις φωτογραφίες του Γιούργκεν Τέλερ όλοι μεταμορφώνονται σε καθημερινά πρόσωπα

Φωτογραφία / Στις φωτογραφίες του Γιούργκεν Τέλερ όλοι μεταμορφώνονται σε καθημερινά πρόσωπα

Διεθνώς αναγνωρισμένος φωτογράφος, είδωλο των ’90s, πρότυπο των ’00s, ένας τύπος που φορά γυαλιστερά σορτσάκια σε φλούο χρώματα, σύζυγος και πατέρας, ντροπαλός ονειροπόλος ή Γερμανός παραμυθάς της εικόνας; Με αφορμή την έκθεσή του που ξεκινά σήμερα στο Onassis Ready ανατρέχουμε στο έργο ενός από τους σημαντικότερους φωτογράφους της εποχής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
CHECK Τρυφερή είναι η νύχτα

Εβδομάδα Μόδας / Τρυφερή είναι η νύχτα για τον Haider Ackermann

Με τι λόγια να περιγράψει κανείς τη συλλογή του Οίκου Tom Ford που είδαμε μόλις; Μαγνητική, αισθησιακή, υπαινικτική, θανατηφόρα κομψή, θεατρική; Ποιητικές λέξεις για εικόνες που στην πραγματικότητα ήταν αβάσταχτα σέξι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Saint Laurent: Αγάπη από νάιλον και δέρμα

Μόδα & Στυλ / Saint Laurent: Αγάπη από νάιλον και δέρμα

Με σχεδιαστές και corporate στελέχη να αισθάνονται πάνω τους το εξαιρετικό ειδικό βάρος αυτής της παρισινής σεζόν, και τις επιδείξεις να μοιάζουν με διαγωνισμό εντυπώσεων, η εβδομάδα μόδας για την άνοιξη του 2026 εγκαινιάστηκε με μια σαγηνευτική επίδειξη του Anthony Vaccarello για τον οίκο Saint Laurent.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ