Ο Άγγελος Μπράτης σχεδιάζει ξανά κάτι μοναδικό

Ο Άγγελος Μπράτης σχεδιάζει ξανά κάτι μοναδικό Facebook Twitter
0
Ο Άγγελος Μπράτης σχεδιάζει ξανά κάτι μοναδικό Facebook Twitter
Ο Άγγελος Μπράτης επί το έργον


Η φετινή χρονιά του ανήκει. Στην πρόσφατη εβδομάδα μόδας του Μιλάνου, οικοδεσπότης της επίδειξης μόδας του Άγγελου Μπράτη ήταν ο Τζόρτζιο Αρμάνι, ενώ Μέσα όπως η Vogue έκαναν αναφορά στις δημιουργίες του, χαρακτηρίζοντάς τον ως έναν από τους πιο καινοτόμους δημιουργούς στον χώρο της μόδας σήμερα. Ο Έλληνας σχεδιαστής έχει έδρα του το Μιλάνο και δικαίως θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους πρεσβευτές της ελληνικής υψηλής ραπτικής στο εξωτερικό, αν και ο ίδιος, όπως μου αναφέρει, δεν θέλει να επωμίζεται τέτοιους βαρείς χαρακτηρισμούς και απλά θέλει η δουλειά του να αρέσει.

Το ένα στοιχείο από το οποίο εμπνεύστηκα ήταν τα νησιά, γιατί κι εμείς έχουμε πολλά που μοιάζουν σαν αποκομμένα και οι κάτοικοί τους δημιουργούν προϊόντα με πάθος, πιστεύουν στις παραδόσεις τους, είναι τοπικιστές, όπως και στη Σκωτία.

Απολύτως λογικό λοιπόν να είναι ο Άγγελος η πρόταση για την ελληνική εκπροσώπηση και έναρξη του "Pioneer with Flavour", της νέας καμπάνιας του Johnnie Walker Black Label. Με πρώτη ύλή το Fabric of Flavour, ένα ύφασμα εμπνευσμένο από τα βασικά χαρακτηριστικά του αρώματος και της γεύσης του δημοφιλούς σκωτσέζικου ουίσκι και δημιουργημένο από τον ιστορικό σκωτσέζικο οίκο μόδας Harris Tweed Hebrides, ο ιδιοφυής σχεδιαστής δημιούργησε ένα σύνολο που αποτελείται από μια κάπα και μια φούστα, καθώς και μια κουβέρτα τύπου σαφάρι που το συνοδεύει.

"Η Βίκυ Καγιά με πρότεινε ως influential designer για την Ελλάδα. Βρήκα αμέσως το πρότζεκτ πολύ ενδιαφέρον, καταρχάς λόγω των Harris Tweed Hebrides που είναι εξαιρετικά υφάσματα, πολύ ιδιαίτερα. Έχουν φοβερή πυκνότητα και είναι πρόκληση η χρήση τους. Συνήθως εγώ χρησιμοποιώ πολύ fluid υφάσματα, αυτά δεν είναι, οπότε έπρεπε να βρω έναν τρόπο να γίνει fluid το τελικό αποτέλεσμα" εξηγεί ο Άγγελος.

Ο Άγγελος Μπράτης σχεδιάζει ξανά κάτι μοναδικό Facebook Twitter
Η δημιουργία του Άγγελου Μπράτη για το Johnnie Walker Black Label με το Fabric of Flavour

Τον ρωτώ ποιες ήταν οι πρώτες του σκέψεις όταν του εξήγησαν το πρότζεκτ. "Κάναμε ένα brainstorming. Ξεκίνησα με τη σκέψη ότι τα υφάσματα αυτά φτιάχνονται στα σκωτσέζικα νησιά από ανθρώπους που μόνο εκείνοι μπορούν να τα κατασκευάσουν. Κάπως έπρεπε να συνδεθεί η Ελλάδα με αυτό, γιατί ζητούν από κάθε influential σχεδιαστή να συνδέσει το Fabric of Flavour με τη χώρα του και τη Σκωτία. Το ένα λοιπόν στοιχείο ήταν τα νησιά, γιατί κι εμείς έχουμε πολλά που μοιάζουν σαν αποκομμένα και οι κάτοικοί τους δημιουργούν προϊόντα με πάθος, πιστεύουν στις παραδόσεις τους, είναι τοπικιστές, όπως και στη Σκωτία. Έπειτα σκέφτηκα τη βάση του ουίσκι που είναι το κριθάρι και το συνέδεσα με τη θεά Δήμητρα, τη μητέρα των δημητριακών και της γης κι έτσι κατέληξα αρχικά στην κάπα κι έπειτα σε ένα ολόκληρο look. Στη συνέχεια, επειδή από μόνο του το υλικό είναι εξαιρετικής ποιότητας και η μυρωδιά που αναδύει είναι υπέροχη, αλλά αν το κόψεις σε μικρά κομμάτια δεν είναι τόσο έντονη, σκέφτηκα να φτιάξω και κάτι ευέλικτο που να μπορεί ο καθένας να το κάνει ό, τι θέλει. Έτσι σχεδιάσαμε με τον Άγγλο φίλο μου τον Justin Capp που είναι δεξιοτέχνης του δέρματος, μια πολύ απλή κατασκευή. Πήραμε έμπνευση από τα fish tales, ένα στοιχείο που συναντάς πολύ συχνά παντού στη Σκωτία. Η λογική του safari blanket είναι ότι μπορείς να το μεταφέρεις όλο μαζί σε μια βαλίτσα γιατί γίνεται flat. Μπορείς να πας στην παραλία, να ανάψεις μια φωτιά, να το βάλεις στα πόδια σου και να πιεις ένα Johnnie Walker Black με τους φίλους σου. Ήθελα να βγει η αίσθηση του cocooning".

Ο Άγγελος Μπράτης σχεδιάζει ξανά κάτι μοναδικό Facebook Twitter

Πώς θα περιέγραφε ο Άγγελος την εσάνς που αναδύεται από το Fabric of Flavour; "Μυρίζει υπέροχα. Δεν μυρίζει ουίσκι, όπως φαντάζονται οι περισσότεροι. H αρωματοποιός Άντζελα Φλάντερς συνέδεσε τα κυριότερα συστατικά της γεύσης του ουίσκι, οπότε υπάρχει εσάνς από βανίλια, τριαντάφυλλο, μπαχαρικά. Η αίσθηση που δίνει σε μένα είναι ενός γαλλικού αρώματος από τα 70s, σαν την ευωδιά που βγαίνει από την ντουλάπα μιας πολύ σικ κυρίας, που την ανοίγεις και είναι γεμάτη Chanel και Yves Saint Lorent".

Η συνεργασία του Άγγελου με το Johnnie Walker Black Label δεν σταματά όμως στη δημιουργία αυτού του συνόλου και την παρουσίασή του. Στις 16 Δεκεμβρίου, παρουσιάζει ένα workshop στη σχολή μόδας της Βίκυς Καγιά. Έχει δώσει στους δευτεροετείς ως θέμα το Fabric of Flavour και την όσφρηση, ζητώντας τους να εμπνευστούν ελέύθερα από προσωπικές εμπειρίες, χωρίς εμπορικούς περιορισμούς. Καθώς η όσφρηση είναι μια αίσθηση ιδιαίτερα συνυφασμένη με τη μνήμη, οι σπουδαστές πρέπει να δημιουργήσουν ένα ρούχο εμπνευσμένο από δικές τους μνήμες σε σχέση με την όσφρηση. Στο μεγάλο πάρτι που θα γίνει στις 16 του μήνα θα παρουσιαστούν όλα τα ρούχα των παιδιών, μαζί με τα mood boards τους, τις καταγραφές των εμπνεύσεών τους.

Ο Άγγελος Μπράτης είναι και ο ίδιος μεγάλος φαν του Johnnie Walker Black Label. Μου περιγράφει ότι η γεύση και το άρωμά του τού φέρνει στο μυαλό μια δερμάτινη πολυθρόνα με μια κουβέρτα στα πόδια -σαν αυτή που έφτιαξε-, Χριστούγεννα, τζάκι, φίλους με κουβέντα και ωραία χαμηλή μουσική να παίζει. Μια και αναφέρει τις γιορτές, των ρωτώ αν έχει ετοιμάσει από τώρα τα New Year's Resolutions του. "Δεν λειτουργώ έτσι, μένω στο πρόγραμμα της κάθε μέρας. Άσε που δεν τα τηρώ μετά τα μακροπρόθεσμα. Είμαι γενικά σε μια αγχωτική-οργανωτική φάση αυτό τον καιρό. Έχω την ιδεά της επόμενης κολεξιόν για το σόου στον Μιλάνο τον Φεβρουάριο - μετά την επιτυχία που είχε η προηγούμενη είναι πολύ αναμενόμενο το επόμενο βήμα. Πάντα επεξεργάζομαι πολύ στο μυαλό μου την κάθε ιδέα. Φαντάζομαι ακόμα και τις τελικές λεπτομέρειες του σόου, τα κορίτσια, τα μαλλιά τους, τον φωτισμό, όλα".

Ο Άγγελος Μπράτης σχεδιάζει ξανά κάτι μοναδικό Facebook Twitter
Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η νοσταλγία του καλοκαιριού

Μόδα & Στυλ / Jacquemus: Ο μοντερνιστής με καρδιά μικρού παιδιού, έφερε τη μόδα του στην Ελλάδα

Με το ολοκαίνουριο κατάστημά του στο Nammos Beach της Μυκόνου, τον χαιρετίζουμε, αναγνωρίζοντάς τον ως βασιλιά της καλοκαιρινής ανεμελιάς σε κάθε σικ προορισμό στη Μεσόγειο.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Το ήθος της χειρονομίας

Μόδα & Στυλ / Η νέα καμπάνια της Bottega Veneta και το ήθος της χειρονομίας

Καλλιτέχνες και τεχνίτες μπλέκουν τα χέρια τους για χάρη του οίκου, δημιουργώντας ένα εγχειρίδιο χειρονομιών γεμάτο εσωτερικότητα, χορογραφημένο από τη Λενιώ Κακλέα, που μιλά στη LiFO από το Παρίσι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ
75’ με τη Lysa Cooper

Μόδα & Στυλ / «Αν ζούσαν άνθρωποι σαν τον Basquiat, δεν θα υπήρχε όλη αυτή η μετριότητα»

Προσωπική φίλη του Jean-Michel Basquiat και θρυλική στυλίστρια, η Lysa Cooper, σε μια συνέντευξη-χείμαρρο στη LIFO, περιγράφει την εποχή όπου η τέχνη δεν κυνηγούσε νούμερα, αναγγέλλει την επικράτηση της ασημαντότητας, κατακεραυνώνει τον Τραμπ και παραδέχεται πως η ίδια απλώς ήταν εκεί «όταν συνέβαιναν όλα, στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή».
M. HULOT
Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ