Ο Άγγελος Μπράτης σχεδιάζει ξανά κάτι μοναδικό

Ο Άγγελος Μπράτης σχεδιάζει ξανά κάτι μοναδικό Facebook Twitter
0
Ο Άγγελος Μπράτης σχεδιάζει ξανά κάτι μοναδικό Facebook Twitter
Ο Άγγελος Μπράτης επί το έργον


Η φετινή χρονιά του ανήκει. Στην πρόσφατη εβδομάδα μόδας του Μιλάνου, οικοδεσπότης της επίδειξης μόδας του Άγγελου Μπράτη ήταν ο Τζόρτζιο Αρμάνι, ενώ Μέσα όπως η Vogue έκαναν αναφορά στις δημιουργίες του, χαρακτηρίζοντάς τον ως έναν από τους πιο καινοτόμους δημιουργούς στον χώρο της μόδας σήμερα. Ο Έλληνας σχεδιαστής έχει έδρα του το Μιλάνο και δικαίως θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους πρεσβευτές της ελληνικής υψηλής ραπτικής στο εξωτερικό, αν και ο ίδιος, όπως μου αναφέρει, δεν θέλει να επωμίζεται τέτοιους βαρείς χαρακτηρισμούς και απλά θέλει η δουλειά του να αρέσει.

Το ένα στοιχείο από το οποίο εμπνεύστηκα ήταν τα νησιά, γιατί κι εμείς έχουμε πολλά που μοιάζουν σαν αποκομμένα και οι κάτοικοί τους δημιουργούν προϊόντα με πάθος, πιστεύουν στις παραδόσεις τους, είναι τοπικιστές, όπως και στη Σκωτία.

Απολύτως λογικό λοιπόν να είναι ο Άγγελος η πρόταση για την ελληνική εκπροσώπηση και έναρξη του "Pioneer with Flavour", της νέας καμπάνιας του Johnnie Walker Black Label. Με πρώτη ύλή το Fabric of Flavour, ένα ύφασμα εμπνευσμένο από τα βασικά χαρακτηριστικά του αρώματος και της γεύσης του δημοφιλούς σκωτσέζικου ουίσκι και δημιουργημένο από τον ιστορικό σκωτσέζικο οίκο μόδας Harris Tweed Hebrides, ο ιδιοφυής σχεδιαστής δημιούργησε ένα σύνολο που αποτελείται από μια κάπα και μια φούστα, καθώς και μια κουβέρτα τύπου σαφάρι που το συνοδεύει.

"Η Βίκυ Καγιά με πρότεινε ως influential designer για την Ελλάδα. Βρήκα αμέσως το πρότζεκτ πολύ ενδιαφέρον, καταρχάς λόγω των Harris Tweed Hebrides που είναι εξαιρετικά υφάσματα, πολύ ιδιαίτερα. Έχουν φοβερή πυκνότητα και είναι πρόκληση η χρήση τους. Συνήθως εγώ χρησιμοποιώ πολύ fluid υφάσματα, αυτά δεν είναι, οπότε έπρεπε να βρω έναν τρόπο να γίνει fluid το τελικό αποτέλεσμα" εξηγεί ο Άγγελος.

Ο Άγγελος Μπράτης σχεδιάζει ξανά κάτι μοναδικό Facebook Twitter
Η δημιουργία του Άγγελου Μπράτη για το Johnnie Walker Black Label με το Fabric of Flavour

Τον ρωτώ ποιες ήταν οι πρώτες του σκέψεις όταν του εξήγησαν το πρότζεκτ. "Κάναμε ένα brainstorming. Ξεκίνησα με τη σκέψη ότι τα υφάσματα αυτά φτιάχνονται στα σκωτσέζικα νησιά από ανθρώπους που μόνο εκείνοι μπορούν να τα κατασκευάσουν. Κάπως έπρεπε να συνδεθεί η Ελλάδα με αυτό, γιατί ζητούν από κάθε influential σχεδιαστή να συνδέσει το Fabric of Flavour με τη χώρα του και τη Σκωτία. Το ένα λοιπόν στοιχείο ήταν τα νησιά, γιατί κι εμείς έχουμε πολλά που μοιάζουν σαν αποκομμένα και οι κάτοικοί τους δημιουργούν προϊόντα με πάθος, πιστεύουν στις παραδόσεις τους, είναι τοπικιστές, όπως και στη Σκωτία. Έπειτα σκέφτηκα τη βάση του ουίσκι που είναι το κριθάρι και το συνέδεσα με τη θεά Δήμητρα, τη μητέρα των δημητριακών και της γης κι έτσι κατέληξα αρχικά στην κάπα κι έπειτα σε ένα ολόκληρο look. Στη συνέχεια, επειδή από μόνο του το υλικό είναι εξαιρετικής ποιότητας και η μυρωδιά που αναδύει είναι υπέροχη, αλλά αν το κόψεις σε μικρά κομμάτια δεν είναι τόσο έντονη, σκέφτηκα να φτιάξω και κάτι ευέλικτο που να μπορεί ο καθένας να το κάνει ό, τι θέλει. Έτσι σχεδιάσαμε με τον Άγγλο φίλο μου τον Justin Capp που είναι δεξιοτέχνης του δέρματος, μια πολύ απλή κατασκευή. Πήραμε έμπνευση από τα fish tales, ένα στοιχείο που συναντάς πολύ συχνά παντού στη Σκωτία. Η λογική του safari blanket είναι ότι μπορείς να το μεταφέρεις όλο μαζί σε μια βαλίτσα γιατί γίνεται flat. Μπορείς να πας στην παραλία, να ανάψεις μια φωτιά, να το βάλεις στα πόδια σου και να πιεις ένα Johnnie Walker Black με τους φίλους σου. Ήθελα να βγει η αίσθηση του cocooning".

Ο Άγγελος Μπράτης σχεδιάζει ξανά κάτι μοναδικό Facebook Twitter

Πώς θα περιέγραφε ο Άγγελος την εσάνς που αναδύεται από το Fabric of Flavour; "Μυρίζει υπέροχα. Δεν μυρίζει ουίσκι, όπως φαντάζονται οι περισσότεροι. H αρωματοποιός Άντζελα Φλάντερς συνέδεσε τα κυριότερα συστατικά της γεύσης του ουίσκι, οπότε υπάρχει εσάνς από βανίλια, τριαντάφυλλο, μπαχαρικά. Η αίσθηση που δίνει σε μένα είναι ενός γαλλικού αρώματος από τα 70s, σαν την ευωδιά που βγαίνει από την ντουλάπα μιας πολύ σικ κυρίας, που την ανοίγεις και είναι γεμάτη Chanel και Yves Saint Lorent".

Η συνεργασία του Άγγελου με το Johnnie Walker Black Label δεν σταματά όμως στη δημιουργία αυτού του συνόλου και την παρουσίασή του. Στις 16 Δεκεμβρίου, παρουσιάζει ένα workshop στη σχολή μόδας της Βίκυς Καγιά. Έχει δώσει στους δευτεροετείς ως θέμα το Fabric of Flavour και την όσφρηση, ζητώντας τους να εμπνευστούν ελέύθερα από προσωπικές εμπειρίες, χωρίς εμπορικούς περιορισμούς. Καθώς η όσφρηση είναι μια αίσθηση ιδιαίτερα συνυφασμένη με τη μνήμη, οι σπουδαστές πρέπει να δημιουργήσουν ένα ρούχο εμπνευσμένο από δικές τους μνήμες σε σχέση με την όσφρηση. Στο μεγάλο πάρτι που θα γίνει στις 16 του μήνα θα παρουσιαστούν όλα τα ρούχα των παιδιών, μαζί με τα mood boards τους, τις καταγραφές των εμπνεύσεών τους.

Ο Άγγελος Μπράτης είναι και ο ίδιος μεγάλος φαν του Johnnie Walker Black Label. Μου περιγράφει ότι η γεύση και το άρωμά του τού φέρνει στο μυαλό μια δερμάτινη πολυθρόνα με μια κουβέρτα στα πόδια -σαν αυτή που έφτιαξε-, Χριστούγεννα, τζάκι, φίλους με κουβέντα και ωραία χαμηλή μουσική να παίζει. Μια και αναφέρει τις γιορτές, των ρωτώ αν έχει ετοιμάσει από τώρα τα New Year's Resolutions του. "Δεν λειτουργώ έτσι, μένω στο πρόγραμμα της κάθε μέρας. Άσε που δεν τα τηρώ μετά τα μακροπρόθεσμα. Είμαι γενικά σε μια αγχωτική-οργανωτική φάση αυτό τον καιρό. Έχω την ιδεά της επόμενης κολεξιόν για το σόου στον Μιλάνο τον Φεβρουάριο - μετά την επιτυχία που είχε η προηγούμενη είναι πολύ αναμενόμενο το επόμενο βήμα. Πάντα επεξεργάζομαι πολύ στο μυαλό μου την κάθε ιδέα. Φαντάζομαι ακόμα και τις τελικές λεπτομέρειες του σόου, τα κορίτσια, τα μαλλιά τους, τον φωτισμό, όλα".

Ο Άγγελος Μπράτης σχεδιάζει ξανά κάτι μοναδικό Facebook Twitter
Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

Μόδα & Στυλ / Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

H πιο ισχυρή παρέλαση διασημοτήτων και brands στον κόσμο ή, για άλλους, η άποψη της «Vogue» για τον κόσμο, τιμά σήμερα τους Μαύρους Δανδήδες της ιστορίας με ένα show που υπόσχεται άψογο tailoring, διαμάντια και φρου φρου. Λίγο πριν συντονιστείτε στο livestreaming της βραδιάς, δείτε μαζί μας τι σημαίνει το φετινό θέμα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Μόδα & Στυλ / «Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Η Μιρκέτα Βιδάλη, δημιουργός των brands «No Thinkin» και «Tanpire», μιλά για την εμπειρία της από τον κόσμο της επιχειρηματικότητας και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε. Πώς διαχειρίστηκε τα hate comments στα social media και τι συμβουλεύει άλλες γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν τον δρόμο της;
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Retro vs Approach – Νέο δίλημμα στην αγορά sneakers

Μόδα & Στυλ / Τα νέα sneakers είναι για ορειβασία στις «πλαγιές» της πόλης

Μετά την κυριαρχία των retro sneakers, τα approach shoes, μια νέα γενιά ορειβατικών αθλητικών παπουτσιών, κερδίζει συνεχώς έδαφος στα αστικά πεζοδρόμια, εκφράζοντας την καθημερινή άνεση που όλοι αποζητούμε.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Μόδα & Στυλ / Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Η Μάιλι Σάιρους, η Κένταλ Τζένερ, η Dua Lipa και πολλές ακόμα σταρ έχουν φορέσει τα πλεκτά του ανερχόμενου σχεδιαστή μόδας από τη Βέροια, που στα 23 του έχει ήδη κατακτήσει το Λονδίνο. 
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior; / Ποιος θα βρεθεί τελικά στο τιμόνι του Dior; / Όργιο φημών και παρασκήνιο στον οίκο Dior

Μόδα & Στυλ / Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior;

Με τμηματικές ανακοινώσεις και μισές αλήθειες που εμπλέκουν τον Jonathan Anderson και τη Maria Grazia Chiuri, ο ιστορικός γαλλικός οίκος πλήττει την αξιοπιστία της μόδας και εκθέτει τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ