Το νέο σάιτ του i-D θα υπνωτίσει τους fashionistas

Το νέο σάιτ του i-D θα υπνωτίσει τους fashionistas Facebook Twitter
0

Από το Γιώργο Γέρου

 

Στις 13 Νοεμβρίου το Vice ανακοίνωσε ότι τo περιοδικό i-D, η «εμβληματική έκδοση της μόδας και του lifestyle» θα αποκάλυπτε σύντομα το νέο του σάιτ και προετοίμασε τους αναγνώστες για την «επανεφεύρεση του τρόπου που λειτουργεί η μόδα ονλάιν». Την ανακοίνωση συνόδευε ένα teaser βίντεο στο οποίο συνδυάζονται με λέξεις κάποιες ιδιαίτερα στιλιζαρισμένες εικόνες, κάποια ονόματα Οίκων μόδας ενώ η Cara Delevigne επιχειρεί να σαγηνεύσει τους αναγνώστες υπό τους ήχους του νέου τραγουδιού της M.I.Α, Y.A.L.A.


Στα σχόλια οι αντιδράσεις ήταν σχεδόν χλιαρές: Ένας ενθουσιάστηκε, κάποιος το βρήκε βαρετό ενώ κάποιος άλλος «δεν ήταν σίγουρος τι ακριβώς παρακολούθησε.» Η κοινότητα του YouTube όμως, απέδωσε στο γεγονός τις πραγματικές του διαστάσεις: Κάποιοι σχολιαστές κατάφεραν να συνδέσουν το λογότυπο του περιοδικού με τους Illuminati, την Cara Delevigne με τη λατρεία του Σατανά ενώ απέδωσαν σκληρές ευθύνες στο περιοδικό, που με την προώθηση αυτών των «καθυστερημένων ζόμπι» και των βυζιών (τους) ωθεί τους νέους στην άγνοια, τις παραισθήσεις μεγαλείου και τέλος, στο απόλυτο mind control από τον Εωσφόρο.

Ο δικός μου προβληματισμός ήταν πιο απλός: Η διαφορά στην αισθητική των δύο εκδόσεων, που πλέον παντρεύονται με την εξαγορά του i-D από τον όμιλο Vice. Πως θα εξελιχθεί στο μέλλον η παράλληλη πορεία δύο (σχεδόν) άκρων; Το i-D είναι ένα περιοδικό που έχει υπάρξει πρωτοποριακό στην προώθηση μιας hip αλλά πάντα στιλιζαρισμένης αισθητικής, ενώ το Vice ομολογουμένως πρεσβεύει μια σχετικά νέα τάση, αυτή της «ωμής» παρουσίασης, είτε στην εικόνα, είτε στην πληροφόρηση.

Το νέο σάιτ του i-D θα υπνωτίσει τους fashionistas Facebook Twitter


Το i-D γεννήθηκε το 1980, το πρώτο τεύχος είχε μόλις 40 σελίδες που λειτούργησαν ως καθρέφτης της βρετανικής υποκουλτούρας και του street style της εποχής. Ήταν δεμένο με τρεις συνδετήρες και κόστιζε 50 σεντ. Τα πρακτορεία εφημερίδων δεν άργησαν να παραπονεθούν για τους συνδετήρες, λέγοντας ότι κάποιοι πελάτες τρύπησαν τα δάχτυλά τους στις σελίδες του, με το αίμα να στάζει στα άλλα περιοδικά. Συνολικά πουλήθηκαν 50 αντίτυπα, είχε πει παλιότερα στον Independent ο ιδρυτής του περιοδικού, Terry Jones

Σήμερα το i-D έχει πια καταξιωθεί στις συνειδήσεις και τα coffee tables των συντακτών μόδας και έχει οδηγήσει στην ενηλικίωση αρκετές γενιές fashionistas. Για το εξώφυλλο του έχουν ποζάρει κλείνοντας το μάτι εκατοντάδες άνθρωποι, μεταξύ αυτών η Madonna, η Grace Jones, ο Κarl Lagerfeld, η Carine Roitfeld και η κόρη της Julia, η Kate Moss και η Cara Delevigne, φωτογραφημένοι από μεγάλους φωτογράφους όπως ο Mario Testino ο Terry Richardson και ο Nick Knight. Σύμφωνα με τον πρώην συντάκτη του, Dylan Jones, «πάνω από όλα [το i-D] ήταν πάντα για τους ανθρώπους. Σε αντίθεση με την υπεροπτική, άμωμη αισθητική των εκδόσεων της εποχής, το i-D αντιπροσώπευε μια σφαιρική πρόσκληση προς τους αναγνώστες να έρθουν όπως είναι. Και με τον τρόπο αυτό, οδήγησε στην εκδημοκράτιση της μόδας».

Το νέο σάιτ του i-D θα υπνωτίσει τους fashionistas Facebook Twitter


Το νέο σάιτ του i-D θα υπνωτίσει τους fashionistas Facebook Twitter


Το νέο σάιτ του i-D θα υπνωτίσει τους fashionistas Facebook Twitter


Τελικά φαίνεται ότι υπάρχουν κοινά στοιχεία με το Vice. Ο Andrew Creighton, πρόεδρος του Vice είπε ότι γνωρίζει καλά το εμπορικό σήμα του i-D, μια που στα τέλη της δεκαετίας του 1990 εργάστηκε στο τμήμα διαφήμισης του περιοδικού. «Εκεί ήταν που ακόνισα τα δόντια μου στον κόσμο των εκδόσεων. Μερικά από τα μαθήματα που πήρα, υπήρξαν εξαιρετικά πολύτιμα για μένα ενώ έχτιζα το Vice.»

Το νέο σάιτ του i-D θα υπνωτίσει τους fashionistas Facebook Twitter


Το νέο σάιτ του i-D θα υπνωτίσει τους fashionistas Facebook Twitter


Το νέο σάιτ του i-D θα υπνωτίσει τους fashionistas Facebook Twitter

 
Το Vice έχει σήμερα πέντε ψηφιακά κανάλια - συμπεριλαμβανομένου του μουσικού καναλιού Noisey και του επιστημονικού ενδιαφέροντος Motherboard ενώ φιλοδοξεί να φτάσει τα 16 μέχρι το τέλος του 2014. Τα προγραμματισμένα κανάλια θα καλύψουν τους τομείς του αθλητισμού, των ειδήσεων, της φωτογραφίας και του φαγητού. Η μόδα είναι ένα θέμα που συμπληρώνει την ήδη υπάρχουσα κάλυψη του Ομίλου Vice: «Οι αναγνώστες μας ήταν της μόδας, αλλά [το Vice] δεν είναι περιοδικό μόδας αυτό καθεαυτό» ξεκαθαρίζει ο Creighton.

Το νέο σάιτ είναι το αποτέλεσμα εννέα μηνών συνεργασίας και συνομιλιών των τμημάτων ψηφιακής ανάπτυξης του i-D και του Vice. H νέα εικόνα του χαρακτηρίζεται από μινιμαλιστική απλότητα, χωρίς καθόλου borders, με λευκά κενά και τεράστιες εικόνες υψηλής ευκρίνειας. Προς το παρόν χωρίζεται σε τρεις ενότητες: read, watch, look και αναμένεται το listen.

Δείτε το εδώ.

Μου άρεσε -το παραδέχομαι- και περιμένω να δω πως θα εξελιχθεί στο μέλλον αυτή η συνεργασία, αλλά και το σχέδιο του Vice για παγκόσμια κυριαρχία.

 

Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

Μόδα & Στυλ / Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

H πιο ισχυρή παρέλαση διασημοτήτων και brands στον κόσμο ή, για άλλους, η άποψη της «Vogue» για τον κόσμο, τιμά σήμερα τους Μαύρους Δανδήδες της ιστορίας με ένα show που υπόσχεται άψογο tailoring, διαμάντια και φρου φρου. Λίγο πριν συντονιστείτε στο livestreaming της βραδιάς, δείτε μαζί μας τι σημαίνει το φετινό θέμα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Μόδα & Στυλ / «Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Η Μιρκέτα Βιδάλη, δημιουργός των brands «No Thinkin» και «Tanpire», μιλά για την εμπειρία της από τον κόσμο της επιχειρηματικότητας και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε. Πώς διαχειρίστηκε τα hate comments στα social media και τι συμβουλεύει άλλες γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν τον δρόμο της;
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Retro vs Approach – Νέο δίλημμα στην αγορά sneakers

Μόδα & Στυλ / Τα νέα sneakers είναι για ορειβασία στις «πλαγιές» της πόλης

Μετά την κυριαρχία των retro sneakers, τα approach shoes, μια νέα γενιά ορειβατικών αθλητικών παπουτσιών, κερδίζει συνεχώς έδαφος στα αστικά πεζοδρόμια, εκφράζοντας την καθημερινή άνεση που όλοι αποζητούμε.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Μόδα & Στυλ / Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Η Μάιλι Σάιρους, η Κένταλ Τζένερ, η Dua Lipa και πολλές ακόμα σταρ έχουν φορέσει τα πλεκτά του ανερχόμενου σχεδιαστή μόδας από τη Βέροια, που στα 23 του έχει ήδη κατακτήσει το Λονδίνο. 
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior; / Ποιος θα βρεθεί τελικά στο τιμόνι του Dior; / Όργιο φημών και παρασκήνιο στον οίκο Dior

Μόδα & Στυλ / Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior;

Με τμηματικές ανακοινώσεις και μισές αλήθειες που εμπλέκουν τον Jonathan Anderson και τη Maria Grazia Chiuri, ο ιστορικός γαλλικός οίκος πλήττει την αξιοπιστία της μόδας και εκθέτει τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ