K-fashion: Είναι η Σεούλ το επόμενο κέντρο της μόδας;

K-fashion: Είναι η Σεούλ το επόμενο κέντρο της μόδας; Facebook Twitter
0

Μπορεί οι πρωτεύουσες της μόδας να θεωρούνται οι γνωστές σε όλους Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Παρίσι και Μιλάνο, ωστόσο, η Σεούλ αποτελεί πλέον μία δυνατή ανταγωνίστρια.

Από τότε που το ενδιαφέρον στράφηκε προς τη βιομηχανία της κορεάτικης ομορφιάς –από προϊόντα περιποίησης μέχρι διεξοδικές τελετουργίες για την επιδερμίδα– φέρνοντας ένα μεγάλο κύμα από κορεάτικα beauty trends στο προσκήνιο (Κ-beauty) και μετά την ένταξη της K-pop στη mainstream μουσική κουλτούρα, σειρά έχει η K-fashion.

Μία από τις μεγαλύτερες τάσεις που κυριαρχούν στη Σεούλ είναι το streetwear –δηλαδή ογκώδη αθλητικά παπούτσια, φόρμες και φαρδιά φούτερ, σκεφτείτε '00s hip hop στιλ–, όπως και το sportswear, ενώ τα matching sets και τα μονόχρωμα looks έχουν την τιμητική τους.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Noha Nabil نهى نبيل (@nohastyleicon) στις

Από το 2015, η πρωτεύουσα της Νότιας Κορέας φιλοξενεί δύο φορές τον χρόνο το Seoul Fashion Week, με ανερχόμενους σχεδιαστές να παρουσιάζουν τις συλλογές τους και όλο και περισσότερους editors και influencers να την επισκέπτονται έτσι ώστε να πάρουν μία γεύση από την πιο ανερχόμενη σκηνή της μόδας. Μπορεί να μην συγκαταλέγεται στις «Big Four», αλλά η Σεούλ δεν έχει τίποτα να φοβηθεί από τις υπόλοιπες πρωτεύουσες της μόδας και ειδικότερα σε ο,τι αφορά το street style.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη STREETPER (@streetper) στις

Μία από τις μεγαλύτερες τάσεις που κυριαρχούν στη Σεούλ είναι το streetwear –δηλαδή ογκώδη αθλητικά παπούτσια, φόρμες και φαρδιά φούτερ, σκεφτείτε '00s hip hop στιλ–, όπως και το sportswear, ενώ τα matching sets και τα μονόχρωμα looks έχουν την τιμητική τους. Το νεανικό κοινό της είναι γνωστό για την ταχύτητά του να εφαρμόζει άμεσα τα μεγαλύτερα trends που κάνουν την εμφάνισή τους στα social media, ενώ με μία γρήγορη ματιά στις street style φωτογραφίες από το Dongdaemun Design Plaza, σχεδιασμένο από τη Zaha Hadid, όπου φιλοξενείται η Seoul Fashion Week τη φετινή σεζόν, φαίνεται πως υιοθετούν μία πιο «αυστηρή» προσέγγιση όσον αφορά το styling, με λιγότερα logos και περισσότερα κομψά σακάκια και κοστούμια. Ο τρόπος με τον οποίον συνδυάζουν τη vintage, τη streetwear και την workwear αισθητική είναι ίσως και ο λόγος που η K-fashion έχει λάβει τόση δημοσιότητα.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη STREETPER (@streetper) στις

Αυτό που φαίνεται πως το street style κοινό της Σεούλ έχει τελειοποιήσει είναι η ιδιαίτερη τεχνική του layering: Σορτσάκια φορεμένα πάνω από παντελόνια, διπλές φούστες, τριπλά μπλουζάκια και διαφορετικά είδη από πανωφόρια φορεμένα μαζί. Ο τρόπος που συνδυάζονται όλα τα διαφορετικά ρούχα, αξεσουάρ, prints, κοσμήματα και παπούτσια είναι τόσο προσεγμένος που τίποτα δεν μοιάζει ακριβώς υπερβολικό, όσο εμπνευσμένο. Συγχρόνως, ακόμα και τα maximal looks, με μία πρώτη ματιά δείχνουν minimal, χάρη στην προσοχή στη λεπτομέρεια και την ανέκαθεν αντισυμβατική οπτική της σύγχρονης κορεάτικης κουλτούρας.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη STREETPER (@streetper) στις

Ανάμεσα στα αυστηρά κοστούμια και τα εκκεντρικά γυαλιά ηλίου, αυτό που πραγματικά ξεχωρίζει στο τέλος της ημέρας είναι η αυθεντικότητα. Ο συνδυασμός της αυθεντικότητας με τη νεανική αισθητική που χαρακτηρίζει το stylish κοινό της Σεούλ, την κατατάσσει ψηλά στις λίστες με ο,τι θεωρείται ανερχόμενο για το 2020. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζουν και οι σχεδιαστές, που εκτός από φρέσκια οπτική, παράγουν ρούχα και αξεσουάρ σε πολύ προσιτές τιμές – επομένως, το νεανικό κοινό της μόδας έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει οποιαδήποτε τάση χωρίς να ξοδέψει μεγάλα χρηματικά ποσά.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη STREETPER (@streetper) στις

Η κουλτούρα του street style εδώ και χρόνια αποτελεί πόλο έλξης για τη βιομηχανία της μόδας, καθώς θεωρείται ισάξια πηγή έμπνευσης και δημιουργίας όσο και οι πασαρέλες των σχεδιαστών στις Εβδομάδες Μόδας. Πολλές φορές, μάλιστα, τα looks που φωτογραφίζονται έξω από τις πασαρέλες αποτελούν σημεία έναρξης για ολόκληρες collections, ενώ οι παρευρισκόμενοι συχνά αναδεικνύονται ως «street style stars» χάρη στους φωτογράφους που πασχίζουν για μία λήψη των ιδιαίτερων looks τους. Υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία που καθιστούν το street style κάθε πρωτεύουσας της μόδας, αναγνωρίσιμο –το Λονδίνο έχει τις εκκεντρικές του λεπτομέρειες και το Μιλάνο τα luxury brands του– κι εδώ έρχεται η Σεούλ για να κάνει τη διαφορά.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη STREETPER (@streetper) στις

Το street style της Σεούλ βασίζεται πολύ περισσότερο στον συνδυασμό των ρούχων, παρά στα ίδια τα ρούχα. Δημιουργεί την αίσθηση πως οποιοσδήποτε μπορεί να αναδημιουργήσει οποιοδήποτε outfit, καθώς με το σωστό styling μπορεί να δείχνει σαν να έχει αγοραστεί απευθείας από την πασαρέλα. Σίγουρα, οίκοι όπως Gucci, Balenciaga και Off-White έχουν την τιμητική τους στις προτιμήσεις των νεαρών καταναλωτών της Σεούλ, αλλά η δημιουργικότητα όσον αφορά το styling είναι αυτό που τους κάνει να ξεχωρίζουν, δίνοντας μία νέα πνοή σε αυτό που ορίζουμε ως το «στυλ των δρόμων».

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη STREETPER (@streetper) στις

 

Όσοι οι μεγαλύτεροι όμιλοι και οίκοι μόδας κυριαρχούν στον Δυτικό κόσμο, τόσο η βιομηχανία αναζητά συνεχώς το «next big thing». Η Σεούλ αυτήν τη στιγμή προσφέρει όχι μόνο το διαφορετικό όσον αφορά την αυθεντικότητα και το προσωπικό στυλ, αλλά και τον χώρο για νέους, ανερχόμενους σχεδιαστές να αναπτυχθούν και να παρουσιάσουν μία φρέσκια οπτική στο design. Μπορεί το Dongdaemun Design Plaza να μην φιλοξενεί ονόματα όπως Chanel και Prada, αλλά ίσως να είναι η στιγμή που η προσοχή θα στραφεί στο τι έχει να προσφέρει η νεότερη γενιά μίας εξίσου πλούσιας σε ιστορία και κουλτούρα ασιατικής πρωτεύουσας.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη STREETPER (@streetper) στις

Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικό design: Υπάρχει και αυτή είναι η ιστορία του

Μόδα & Στυλ / Η ιδέα της Ελλάδας στη μόδα: ένα στοίχημα που επιτέλους αποδίδει

Πώς μια χούφτα brands και fashion insiders πήραν την απόφαση να χτίσουν πάνω στα αχαρτογράφητα νερά της «ελληνικότητας» και να μιλήσουν με όρους σύγχρονου design και marketing γι’ αυτό που θα μπορούσε να είναι το ελληνικό προϊόν στη διεθνή μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η νοσταλγία του καλοκαιριού

Μόδα & Στυλ / Jacquemus: Ο μοντερνιστής με καρδιά μικρού παιδιού, έφερε τη μόδα του στην Ελλάδα

Με το ολοκαίνουριο κατάστημά του στο Nammos Beach της Μυκόνου, τον χαιρετίζουμε, αναγνωρίζοντάς τον ως βασιλιά της καλοκαιρινής ανεμελιάς σε κάθε σικ προορισμό στη Μεσόγειο.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Το ήθος της χειρονομίας

Μόδα & Στυλ / Η νέα καμπάνια της Bottega Veneta και το ήθος της χειρονομίας

Καλλιτέχνες και τεχνίτες μπλέκουν τα χέρια τους για χάρη του οίκου, δημιουργώντας ένα εγχειρίδιο χειρονομιών γεμάτο εσωτερικότητα, χορογραφημένο από τη Λενιώ Κακλέα, που μιλά στη LiFO από το Παρίσι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ
75’ με τη Lysa Cooper

Μόδα & Στυλ / «Αν ζούσαν άνθρωποι σαν τον Basquiat, δεν θα υπήρχε όλη αυτή η μετριότητα»

Προσωπική φίλη του Jean-Michel Basquiat και θρυλική στυλίστρια, η Lysa Cooper, σε μια συνέντευξη-χείμαρρο στη LIFO, περιγράφει την εποχή όπου η τέχνη δεν κυνηγούσε νούμερα, αναγγέλλει την επικράτηση της ασημαντότητας, κατακεραυνώνει τον Τραμπ και παραδέχεται πως η ίδια απλώς ήταν εκεί «όταν συνέβαιναν όλα, στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή».
M. HULOT
Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ