Η Έφη Γούση μιλά στη LiFO για τη φωτογράφιση της καμπάνιας του οίκου Dior στη Μήλο

Η Έφη Γούση μιλά στη LIFO.gr για τη φωτογράφιση της καμπάνιας του οίκου Dior στη Μήλο Facebook Twitter
Η φωτογράφιση για περιοδικό του οίκου Dior | Φωτο: Έφη Γούση
0

Το αφιερωμένο στην Ελλάδα φετινό πρότζεκτ του οίκου Christian Dior και της καλλιτεχνικής του διευθύντριας Μαρία Γκράτσια Kιούρι, με τίτλο «Odysseys», περιλαμβάνει και μια φωτογράφιση σε ελληνικό νησί που κοσμεί το περιοδικό του οίκου και έχει την υπογραφή της ηθοποιού και φωτογράφου Έφης Γούση.

Η Έφη αντιμετωπίζει εδώ και χρόνια τη φωτογραφία σαν σκηνοθέτις και την ενδιαφέρει να μοιράζεται ένα σύμπαν, μια αφορμή για ένα όνειρο.

Με τα καθαρά της κάδρα, μέσα στη δουλειά της ζωντανεύει ένας ολόκληρος κόσμος με γυναίκες, αισθήματα σε σιωπή, πόνο, μεγάλο σκοτάδι και άπλετο φως και αυτό το πολύ προσωπικό ύφος ξεχωρίζει στη δουλειά της και είναι άμεσα αναγνωρίσιμο.  

«Δεν ήξερα κανέναν και με ανακάλυψαν από το Instagram» λέει η Έφη. «Πέρσι, στις 9 Δεκεμβρίου, έλαβα ένα μήνυμα στο Instagram και στο email μου ταυτόχρονα, από το Image Department της Dior για συνεργασία. Αρχικά νόμιζα ότι μου κάνει κάποιος πλάκα, δεν μπορούσα να το πιστέψω.

Η πρώτη αυτή επαφή αφορούσε ένα πρότζεκτ κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου στην Ελλάδα, που λόγω κορωνοϊού όμως ακυρώθηκε. Μετά από λίγους μήνες μου έκαναν ξανά κρούση για άλλο πρότζεκτ στην Ελλάδα τον Ιούνιο, που όμως τώρα λόγω των γυρισμάτων που είχα για ταινία που συμμετείχα ως ηθοποιός, δεν μπορούσα να το αναλάβω. Είχα στενοχωρεθεί παρά πολύ.

Μετά από λίγες ημέρες, λαμβάνω ακόμη ένα email που αφορούσε τη φωτογράφιση για το περιοδικό, που καταφέραμε να κλείσουμε την τελευταία ημέρα πριν φύγουν για Παρίσι. Σε αυτό με βοήθησαν πια και η ομάδα της ταινίας και η παραγωγή, κατάφερα και πέταξα από Μυτιλήνη βράδυ, με την τελευταία πτήση για Αθήνα και με την πρώτη πρωινή για Μήλο». 

Όταν έφτασα στο νησί, μία ημέρα πριν από την προγραμματισμένη της φωτογράφισης, για να δω με την παραγωγή και από κοντά το σημείο, μας περίμενε μια έκπληξη, μια οχιά!

Η φωτογράφιση ήταν μέρος ενός συνολικού πρότζεκτ που ήθελε ο οίκος αυτή τη χρονιά να αφιερώσει στην Ελλάδα. Προηγούμενες χρονιές αντίστοιχα το είχαν κάνει για το Μεξικό και την Αφρική. Η αρχική έμπνευση της Μαρία Γκράτσια Κιούρι για τη συλλογή, που οδήγησε και στο σύνολο των δράσεων στην Ελλάδα, ήταν η φωτογραφία του 1951 στον Παρθενώνα με τα φορέματα της συλλογής Dior. 

Η ιδέα να φωτογραφηθούν τα ρούχα του οίκου στη Μήλο ήταν της φωτογράφου. Όταν της ανέφεραν ότι ήθελαν να φωτογραφίσουν τη συλλογή στην Αθήνα και σε κάποια νησιά, εκείνη τους εξέφρασε την επιθυμία να φωτογραφίσει σε κάποιο νησί, γιατί εκεί οι εικόνες θα έχουν μια εξαιρετική ποίηση και μαγεία.

«Η Μαρία Γκράτσια Κιούρι εμπνεύστηκε, μεταξύ άλλων, και από τον Τζόρτζιο ντε Κίρικο, οπότε σχεδίασα τις εικόνες με βάση αυτό» λέει.

Ο σχεδιασμός της φωτογράφισης είχε ξεκινήσει αρκετό καιρό πριν, με zoom calls, emails, ήταν όλα οργανωμένα και είχαν όλοι επιλέξει να γίνει η φωτογράφιση σε ένα μεγάλο ξηρό και αχανές λιβάδι.

«Εδώ πρέπει να μοιραστώ μία backstage ιστορία. Όταν έφτασα στο νησί, μία ημέρα πριν από την προγραμματισμένη της φωτογράφισης, για να δω με την παραγωγή και από κοντά το σημείο, μας περίμενε μια έκπληξη, μια οχιά!» λέει η Έφη.

«Θα ήταν αδύνατο να ρισκάρουμε να δουλέψουμε εκεί. Έπρεπε μέσα σε λίγες ώρες να βρούμε άλλο σημείο κι έτσι καταλήξαμε στην πόλη, που είχε τελείως διαφορετική προσέγγιση από αυτήν που υπολόγιζα αρχικά. Επέλεξα να στήσω όλο το πρότζεκτ γύρω από μια εκκλησία και να κάνω τον χώρο να μοιάζει με την Τσινετσιτά. Η παλέτα μου ήθελα να είναι τρία χρώματα, λευκό, εκρού και γαλάζιο, αντιπροσωπευτική της Ελλάδας».

Η Έφη Γούση μιλά στη LIFO.gr για τη φωτογράφιση της καμπάνιας του οίκου Dior στη Μήλο Facebook Twitter
Το εξώφυλλο του περιοδικού του οίκου Dior

Η Έφη Γούση ήθελε να συνδυάσει την ελληνικότητα του τοπίου με τα ρούχα του οίκου μέσα σε μια καθαρά ελληνική ατμόσφαιρα. «Τα ρούχα ήταν εμπνευσμένα από την Ελλάδα, είχαν γραμμικότητα, συμμετρία, και αυτό ήθελα να αναδείξω μέσα από μια σουρεαλιστική ατμόσφαιρα, μιας παγωμένης σιωπής» μας εξηγεί και όταν τη ρωτάω για τα μοντέλα που μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό, αναφέρει ότι ήθελε να παίξει με την έννοια του διπλού και να υπάρχουν δυο κορίτσια στη φωτογραφία. «Ήταν κάτι που ήθελα από την αρχή και χάρηκα πολύ που καταφέραμε να έχουμε δύο κορίτσια δίδυμα για μοντέλα. Ήταν ένας τρόπος να πετύχω την ψευδαίσθηση και τη σουρεαλιστική ατμόσφαιρα». 

 Η Έφη Γούση ετοιμάζει αυτή την περίοδο ένα fashion film. «Ταυτόχρονα, προετοιμάζω νέο υλικό φωτογραφιών κι εύχομαι σιγά-σιγά να έρθω πιο κοντά στον στόχο μου, που είναι ο κινηματογράφος». 

Η Έφη Γούση γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1984. Αποφοίτησε από τη δραματική σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, το 2008. Έκτοτε, δουλεύει στον χώρο του θεάτρου, του κινηματογράφου και της μόδας, ως ηθοποιός, σκηνοθέτις και φωτογράφος. Από το 2009 έως σήμερα, έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις Dogville, Cleansed, Fuite or the three sisters, Chez Alba, Medea 4.48, καθώς και μία fashion performance με τίτλο 6 Minute Fashion Clue.

Η Έφη Γούση μιλά στη LIFO.gr για τη φωτογράφιση της καμπάνιας του οίκου Dior στη Μήλο Facebook Twitter
Η φωτογράφιση για περιοδικό του οίκου Dior | Φωτο: Έφη Γούση

Το 2013 έγραψε και σκηνοθέτησε την πρώτη της ταινία μικρού μήκους, La Nuance bleue du profond Rouge, που έκανε πρεμιέρα και βραβεύτηκε στο 7th Τhessaloniki International Short Film Festival, ενώ συμμετείχε και στο Cluj Shorts International Short Film Festival 2014 της Ρουμανίας.

Ξεκίνησε να φωτογραφίζει από ένα τυχαίο περιστατικό, όταν, καλοκαίρι του 2009, επέστρεφε από την Αίγινα σε μια αποτυχημένη προσπάθεια να βρει δουλειά. Στο πλοίο δίπλα της καθόταν μια οικογένεια Γερμανών με δύο ξανθά μικρά κορίτσια – το ένα ήταν μεγαλύτερο.

Κάποια στιγμή σηκώθηκαν κι άρχιζαν να παίζουν, να τρέχουν, να γελάνε. Κι εκεί, επάνω στο παιχνίδι, το πιο μικρό έπεσε και χτύπησε στο γόνατο. Δεν έκλαψε, αλλά το κοιτούσε ξανά και ξανά σαν να προσπαθούσε να βρει την πληγή που δεν φαινόταν. «Την ώρα που κοίταζε το γόνατό της, την έβγαλα φωτογραφία. Συνειρμικά μου ήρθε στο μυαλό η ταινία του Ρομέρ Το γόνατο της Κλερ». Έτσι ξεκίνησε η περιπέτειά της με τη φωτογραφία.

Έχει πάρει μέρος ως φωτογράφος στις εκθέσεις σύγχρονης τέχνης Rooms 2014 με το Skin Possesion και Vanity με το Etoile, στην γκαλερί Καππάτου και στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μυκόνου αντίστοιχα. Τέλος, συνεργάστηκε στο θέατρο ως ηθοποιός, με τους Μ. Μαρμαρινό, Γ. Χουβαρδά, Γ. Παρασκευόπουλο, Α. Ρίγλη, Α. Φωνιαδάκη.

Η Έφη Γούση μιλά στη LIFO.gr για τη φωτογράφιση της καμπάνιας του οίκου Dior στη Μήλο Facebook Twitter
Η φωτογράφιση για περιοδικό του οίκου Dior | Φωτο: Έφη Γούση
Η Έφη Γούση μιλά στη LIFO.gr για τη φωτογράφιση της καμπάνιας του οίκου Dior στη Μήλο Facebook Twitter
Η φωτογράφιση για περιοδικό του οίκου Dior | Φωτο: Έφη Γούση
Η Έφη Γούση μιλά στη LIFO.gr για τη φωτογράφιση της καμπάνιας του οίκου Dior στη Μήλο Facebook Twitter
Η φωτογράφος, σκηνοθέτις και ηθοποιός Έφη Γούση | Φωτο: Βάσια Αναγνωστοπούλου
Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Maria Grazia Chiuri

Μόδα & Στυλ / Μαρία Γ. Κιούρι: Η επικεφαλής του Dior μετατρέπει απόψε το Καλλιμάρμαρο σε καμβά των αναζητήσεών της

Η πρώτη γυναίκα καλλιτεχνική διευθύντρια του εμβληματικού οίκου μόδας είναι μια ηγετική φυσιογνωμία της σύγχρονης μόδας με νεοφεμινιστικές ανησυχίες, μια εξαιρετικά χαρισματική και πανίσχυρη γυναίκα που καταφέρνει εδώ και πέντε χρόνια να σμιλεύει το σύγχρονο πρόσωπο του Dior με τον πιο ευφυή τρόπο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στο Καλιμάρμαρο η συλλογή του οίκου Ντιορ από Έλληνες δημιουργούς για τα 200 χρόνια της Επανάστασης

Πολιτισμός / Στο Καλλιμάρμαρο η συλλογή του οίκου Ντιόρ για τα 200 χρόνια της Επανάστασης― Αποκλειστικό

«Η Ελλάδα είναι μια χώρα που ήταν πάντα στην καρδιά μου», δήλωσε η Maria Grazia Chiuri, καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Ντιορ , όταν ανακοίνωσε ότι η ελληνική πρωτεύουσα θα είναι το μέρος στο οποίο θα παρουσιαστεί η νέα κολεξιόν του οίκου.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ