Γιατί οι Dolce & Gabbana είναι η Hello Kitty της μόδας

Γιατί οι Dolce & Gabbana είναι η Hello Kitty της μόδας Facebook Twitter
0
Γιατί οι Dolce & Gabbana είναι η Hello Kitty της μόδας Facebook Twitter
Τα ρούχα των Dolce & Gabbana δεν έχουν χαρακτήρα, φοράς ένα και γίνεται η προβολή σου. Χάρη σε αυτήν τη σατανική ποπ ρηχότητα ανήκουν σε όλους.

Σε περίπτωση που η φράση «Hello Kitty» δεν σας λέει σχεδόν τίποτα, θα σας πω ότι πρόκειται για ένα γιαπωνέζικο cartoon ετών 40. Ένα λευκό, τρισχαριτωμένο γατάκι, χωρίς στόμα, που λατρεύεται σαν τοτέμ χαράς και τρυφερότητας από εκατομμύρια ανθρώπους (κυρίως γυναίκες) όλων των ηλικιών. Τη στιγμή που διαβάζετε αυτές τις γραμμές υπάρχουν πάνω από 50.000 διαφορετικά προϊόντα Hello Kitty σε 130 χώρες του κόσμου, πιθανότατα έχετε κοιτάξει κι εσείς μια λαμπάδα Hello Kitty το Πάσχα (για την ορθόδοξη αλητεία) και εγώ εντελώς ασυναίσθητα αγόρασα πριν από μήνες ένα Ηello Κitty δοχείο φαγητού για τη γάτα. Σχεδόν νομοτελειακά, είναι αδύνατον να της αντισταθείς.


Γιατί όμως; Η Hello Kitty κουβαλά μέσα της μια απλότητα, ένα εγκεκριμένο για τον χρήστη ρετρό (δεν είναι παλιακό), μια εξωτική γιαπωνεζίλα, σε κάνει να νιώθεις χαρούμενη και τρυφερή κι αθώα σαν παιδί ξανά. Την ίδια στιγμή, ακολουθεί όλα τα ρεύματα της εποχής της για μη μας χάσει από πουθενά και ποτέ. Ακόμα και αν αντισταθείς σθεναρά στο υπερβολικό ροζ της, είναι αδύνατο να μη χαζέψεις μπροστά σε μια φάνκι κόκκινη εκδοχή της ή στην κουλ, ρομποτική της έκδοση.

Γιατί οι Dolce & Gabbana είναι η Hello Kitty της μόδας Facebook Twitter
H ρομποτική έκδοση της Hello Kitty


Ας γυρίσουμε τώρα στα δικά μας και στον βροντερό τίτλο του κειμένου αυτού. Το πασίγνωστο ιταλικό δίδυμο Dolce & Gabbana επιβίωσε της άκρατης μινιμαλιάς που τώρα βασιλεύει και φτάνει μέχρι το Ζara της γειτονιά σας, για τους ίδιους πάνω κάτω λόγους που η Hello Kitty κέρδισε όλα τα στοιχήματα. Η γυναίκα Dolce & Gabbana είναι βέρα Ιταλίδα του Νότου, αυτό που λέμε «φωτιά και λαύρα» στο χωριό μου. Φοράει τα εφαρμοστά, αλλά όχι τα κολλητά, χαίρεται τη ζωή της, διαθέτει μια ακατανόητη, ποθητή ιταλική φινέτσα και της αρέσουν τα μεγάλα και πολλά φο-μπιζού. Ενώ αυτή η ωραία συνταγή δούλευε και πολλές έξυπνες γυναίκες που δεν ήθελαν πολλά-πολλά άρχισαν να τους φοράνε (δες Μαντόνα) και το όνομα του διδύμου βούιζε, μαζί με τα τσιφτετέλια, στην ελληνική πίστα τις ένδοξες εποχές, κάποια στιγμή έγινε μια κοιλιά. Τα ρούχα τους αντιγράφτηκαν, και μάλιστα πολύ, τα 90s πέρασαν, το 2000 πέρασε, επήλθε το μούδιασμα. Κάτι έπρεπε να γίνει.


Αντί να κωλώσουν, πήραν φόρα. Πήραν το ιταλικό και του άλλαξαν τα φώτα. Κάθε συλλογή έκλεβε ένα συγκροτημένο, μεγάλο κομμάτι της ιταλικής κληρονομιάς. Θες το βυζαντινό από τις εκκλησίες της Ραβένας; Δώσ' του πορφυρό κόκκινο και βγάλε έναν στρατό από μοντέλα στο τέλος της επίδειξης με τυπώματα από τα μωσαϊκά των εκκλησιών. Θέλεις τα χαρακτηριστικά φλοράλ του ιταλικού Νότου που μυρίζουν γυναίκες με μέση και 50s; Δώσε πάλι στρατιές με μοντέλα να παρελαύνουν μες στο φο-μπιζού και στο μεγαλείο, ατρόμητα μέσα στον χρυσό. Όλες οι καμπάνιες φωτογραφίζονται στον ιταλικό Νότο σε σκηνές φολκλόρ καθημερινότητας, με τα μοντέλα να συμμετέχουν σε αυτή την τελειότητα.

Γιατί οι Dolce & Gabbana είναι η Hello Kitty της μόδας Facebook Twitter
Dolce & Gabbana FW 2013-2014


Πού να αντισταθείς; Επί της ουσίας, τα ρούχα δεν είναι κομπλικέ, αλλά απλά και θηλυκά με τον «κλασικό» τρόπο, με ένα εγκεκριμένο για τον χρήστη ρετρό (δεν είναι παλιακά), με το εξωτικό ιταλικό μέσα, σε κάνουν να νιώθεις γυναίκα και ποθητή, αλλά θέλεις και μια καντάδα κάτω από το παραθύρι σου. Καλό; Συνταγή Ηello Κitty, δηλαδή.


Κάποια στιγμή ρώτησαν τη σχεδιάστρια των προϊόντων Hello Kitty, Yuko Yamaguchi, γιατί το διάσημο καρτούν δεν έχει στόμα. Η απάντηση ήταν (κυριολεκτικά και μεταφορικά ) αποστομωτική:
«Είναι έτσι, δηλαδή έχει ένα πρόσωπο χωρίς έκφραση, για να μπορούν οι άνθρωποι που την κοιτάζουν να προβάλλουν τα δικά τους συναισθήματα πάνω της. H Kitty φαίνεται χαρούμενη όταν οι άνθρωποι είναι χαρούμενοι. Δείχνει λυπημένη, όταν οι άνθρωποι είναι λυπημένοι».

 
Τα ρούχα των Dolce & Gabbana δεν έχουν χαρακτήρα, φοράς ένα και γίνεται η προβολή σου. Χάρη σε αυτήν τη σατανική ποπ ρηχότητα ανήκουν σε όλους. Έτσι, όταν η Mελάνια Tραμπ φόρεσε ένα μαύρο φόρεμά τους, η φωτογραφία της μπήκε στα social media τους με hashtag #DGWoman και στην τελευταία τους ανδρική επίδειξη, λίγες μέρες πριν, με τίτλο «Millennials», εικοσάρηδες και influencers του Instagram, περπάτησαν φορώντας κορόνες (πρώτος και καλύτερος ο Cameron Dallas με 17 εκατ. followers) και χωρίς καμία καλλιτεχνική ιδιότητα, κάνοντας δικό τους κάτι που στην ουσία δεν είναι τίποτα, αλλά και μέρος της συνταγής.


Γιατί, όπως είπαμε, είναι αδύνατο να αντισταθείς.

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Jelly Time

Μόδα & Στυλ / Jellies: Από τις βοτσαλωτές ακτές της Μεσογείου στα πιο σικ αστικά πεζοδρόμια

Παρά την άχαρη καταγωγή και την αμφισβητούμενη καλαισθησία τους, τα πλαστικά αντιολισθητικά παπουτσάκια των παιδικών μας χρόνων επέστρεψαν καθαγιασμένα από το savoir-faire της υψηλής μόδας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Speedos: Τα μικροσκοπικά ανδρικά μαγιό επιστρέφουν μαζικά στις παραλίες

Μόδα & Στυλ / Speedos: Τα μικροσκοπικά ανδρικά μαγιό επιστρέφουν μαζικά στις παραλίες

Στο στυλιστικό πυρ το εξώτερον επί δεκαετίες, τα αθλητικά ανδρικά μαγιό, μικρά, πρακτικά και πικάντικα, βγαίνουν διστακτικά από τις πισίνες και διεκδικούν μια mainstream θέση στις παραλίες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος ήταν ο Λάγκερφελντ πριν γίνει διάσημος;

Οθόνες / Ποιος ήταν ο Λάγκερφελντ πριν γίνει διάσημος;

Μέσα από ένα μοιραίο ερωτικό τρίγωνο στο Παρίσι των ‘70s, η σειρά «Becoming Karl Lagerfeld» μας κάνει, αν όχι να συμπαθήσουμε, να κατανοήσουμε τον Καρλ Λάγκερφελντ, παρακολουθώντας τον στα άσημα χρόνια του στη μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η σύντομη αλλά φωτογενής και απόλυτα τραγική ιστορία ζωής του Billy Bo

Πέθανε Σαν Σήμερα / Η σύντομη αλλά φωτογενής και απόλυτα τραγική ιστορία ζωής του Billy Bo

Το όμορφο αγόρι από την Κοκκινιά που στα λαμπερά '80s ήταν ο σούπερσταρ της μόδας και της αθηναϊκής κοσμικής ζωής ήταν από τα πρώτα θύματα του AIDS στη χώρα μας. Πέθανε σαν σήμερα, στις 13 Ιουνίου του 1987.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ