Anti-aging ή Pro-aging; Οι λέξεις που χρησιμοποιούμε στην ομορφιά έχουν σημασία

Anti-aging ή Pro-aging; Οι λέξεις που χρησιμοποιούμε στην ομορφιά έχουν σημασία Facebook Twitter
Σ’ έναν κόσμο που αλλάζει τόσο γρήγορα, η αποδοχή της ηλικίας και η έμφαση στην υγιή γήρανση προσφέρουν μια αίσθηση σταθερότητας και ειλικρίνειας. Φωτ.: Yana Iskayeva/Getty Images/Ideal Image
0


Η ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΤΟΥ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΣ
 από την «αντιγήρανση» στην «υγιή γήρανση» δεν φαίνεται να είναι μόνο μια νέα διαφήμιση. Είναι μια αλλαγή στην αντίληψη. Ωστόσο, αν αυτήν τη στιγμή θελήσεις να δεις κάτω από τη λέξη «αντιγήρανση», θα βρεις κάτι σε glow, φροντίδα και αποδοχή. Οι όροι αλλάζουν, μα όχι οι προσδοκίες. Η νεότητα παραμένει το ζητούμενο, απλώς πιο διακριτικά.

Σκέψου λίγο πως κάποτε η λέξη «anti-aging» ήταν παντού. Στα βαζάκια με τις κρέμες, στις ετικέτες των ορών, ακόμα και στα βλέμματα των διαφημιστικών που υπονοούσαν διακριτικά −ή όχι και τόσο− ότι η γήρανση είναι μια «εχθρική δύναμη» που θες να νικήσεις. Κάτι σαν τον κακό της υπόθεσης. Και δεν είχες δικαίωμα να πεις και πολλά. Και να έλεγες, δεν σε άκουγε κανείς!

Σήμερα, όμως, το 2025, με την Gen Z να κάνει normalize τις ρυτίδες στο TikTok και με influencers 50+ να γίνονται viral με skincare ρουτίνες και self-love μηνύματα, η βιομηχανία της ομορφιάς δεν μιλά για καμία μάχη με τον χρόνο, αλλά για μια ωραιότατη συμφιλίωση με τα σημάδια του. Κι έτσι, λογικό κι επόμενο μια νέα φρασεολογία να κάνει την εμφάνισή της στον κόσμο της ομορφιάς: «pro-aging», «graceful aging», «slow beauty». Κι αν όλα αυτά ακούγονται σαν λέξεις-κλειδιά για νέες στρατηγικές μάρκετινγκ, στην πραγματικότητα αντανακλούν κάτι πιο ευρύ: μια μεγάλη αλλαγή νοοτροπίας.

Τα beauty brands έχουν στα χέρια τους όλες τις αποδείξεις για το ότι η πλειοψηφία δεν αρέσκεται στο να κρύβει τα σημάδια του χρόνου με πανίσχυρες και πανάκριβες θεραπείες, αλλά προτιμάει προϊόντα που σέβονται και ενδυναμώνουν την επιδερμίδα, χωρίς ποικίλες ψευδαισθήσεις.

Αυτή η αλλαγή εμπεριέχει μια νέα φιλοσοφία, που ανατρέπει την παλιά κουλτούρα της διόρθωσης. Αντί για «λύσεις» και «θαύματα», οι εταιρείες προτείνουν πλέον φροντίδα για την επιδερμίδα κάθε ηλικίας. Σαν να λένε: η ηλικία δεν είναι κάτι που πρέπει να διορθώσουμε, αλλά κάτι που χρειάζεται να αγκαλιάσουμε. Η νέα ομορφιά δεν κρύβει, δεν διορθώνει, δεν αναιρεί, αλλά αποκαλύπτει και συντηρεί. Και όσο πιο πολύ συνειδητοποιούμε αυτό το μήνυμα τόσο οι εταιρείες θα προσαρμόζονται στη νέα πραγματικότητα, καθώς το ζητούμενο δεν είναι η αέναη νεότητα, αλλά η υγιής, αυθεντική παρουσία σε κάθε στάδιο της ζωής μας.

Τα beauty brands έχουν στα χέρια τους όλες τις αποδείξεις για το ότι η πλειοψηφία δεν αρέσκεται στο να κρύβει τα σημάδια του χρόνου με πανίσχυρες και πανάκριβες θεραπείες, αλλά προτιμάει προϊόντα που σέβονται και ενδυναμώνουν την επιδερμίδα, χωρίς ποικίλες ψευδαισθήσεις. Η ιδέα της «σωστής φροντίδας» και όχι της «μαγικής αντιγήρανσης» αποκτά ολοένα μεγαλύτερη σημασία κι αυτό δείχνει να επηρεάζει και τον τρόπο που μικρές και μεγάλες εταιρείες ομορφιάς διαμορφώνουν τα προϊόντα τους. Η αγορά του beauty αναγκάζεται να προσαρμοστεί. 

Σ’ έναν κόσμο που αλλάζει τόσο γρήγορα, η αποδοχή της ηλικίας και η έμφαση στην υγιή γήρανση προσφέρουν μια αίσθηση σταθερότητας και ειλικρίνειας. Η εποχή της «διόρθωσης» έχει χάσει την αίγλη της. Στη θέση της έρχεται μια ολόκληρη φιλοσοφία που προτιμά τη συντήρηση από την απόκρυψη, τη φροντίδα από την ακύρωση. Όπως αποδεικνύεται, δεν απαιτείται να ανατρέπουμε τον χρόνο, αλλά είναι προτιμότερο να φροντίζουμε καλύτερα την ομορφιά μας σε κάθε ηλικία. Οι περισσότερες εταιρείες, πολύ έξυπνα, δεν υπόσχονται πια «μαγικές λύσεις», αλλά προτείνουν «υγιή επιδερμίδα σε κάθε ηλικία». Λες και για πρώτη φορά ο αριθμός των κεριών στην τούρτα δεν είναι κάτι που χρειάζεται επεξεργασία.

Anti-aging ή Pro-aging; Οι λέξεις που χρησιμοποιούμε στην ομορφιά έχουν σημασία Facebook Twitter
Η εποχή που η ομορφιά ήταν συνώνυμη της νεότητας τελειώνει και τη θέση της παίρνει μια νέα υπόσχεση. Φωτ.: Unsplash

Όλη αυτή η επεξεργασία δεν αφορά κάποιο νέο ρομαντικό κίνημα, αλλά μια έξυπνη στρατηγική. Όσο περισσότερο απορρίπτουμε τις τοξικές αφηγήσεις γύρω από τη νεότητα τόσο περισσότερο η αγορά του beauty θα αναγκάζεται να αναπροσαρμόζει το λεξιλόγιό της. Εσύ αγοράζεις σήμερα προϊόντα που σου δίνουν υποσχέσεις αιώνιας νεότητας ή προτιμάς αυτά που σέβονται το δέρμα σου και το τώρα σου;

Νέοι όροι, παλιές προθέσεις;

 Αν όμως πιστεύεις ότι οι εταιρείες απαρνιούνται τη γοητεία του «before & after», ξανασκέψου το! Απλώς πλέον οι μεταμορφώσεις έχουν αλλάξει θεματολογία: δεν αφορούν το σβήσιμο της ρυτίδας αλλά τη λάμψη, την υφή και κυρίως την ενέργεια της επιδερμίδας. Η λέξη «νεότητα» αντικαθίσταται από τη λέξη «φρεσκάδα». Κι εδώ ξεκινάει μια νέα συζήτηση: είναι αυτό πραγματικά διαφορετικό ή απλώς ένας πιο κομψός τρόπος να ειπωθεί το ίδιο πράγμα; Η απάντηση βρίσκεται κάπου στη μέση. Από τη μία, οι λέξεις έχουν δύναμη και η αποδόμηση του όρου anti-aging σηματοδοτεί μια πολιτισμική αλλαγή. Από την άλλη, η αγορά θα βρίσκει πάντα τον τρόπο να προσαρμόζεται στις κοινωνικές εξελίξεις. 

Ας παραδεχθούμε, τελικά, ότι η γλώσσα της ομορφιάς αλλάζει κι αυτό είναι καλό νέο. Όταν αλλάζουμε τις λέξεις που χρησιμοποιούμε, δεν αλλάζουμε μόνο την αγορά. Αλλάζουμε την ίδια την εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας. Η γήρανση δεν είναι πλέον μια εξαίρεση στην ομορφιά, αλλά μέρος της. Και όσο κι αν ο όρος «pro-aging» μπορεί να ακούγεται σαν σλόγκαν σε διαφήμιση, εμπεριέχει κάτι πιο ριζοσπαστικό: την ιδέα ότι μπορείς να μεγαλώνεις και να είσαι ακόμα εσύ, χωρίς disclaimers. Η εποχή που η ομορφιά ήταν συνώνυμη της νεότητας τελειώνει και τη θέση της παίρνει μια νέα υπόσχεση. Να είσαι καλά στο δέρμα σου, όποια κι αν είναι η ηλικία του.

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ
75’ με τη Lysa Cooper

Μόδα & Στυλ / «Αν ζούσαν άνθρωποι σαν τον Basquiat, δεν θα υπήρχε όλη αυτή η μετριότητα»

Προσωπική φίλη του Jean-Michel Basquiat και θρυλική στυλίστρια, η Lysa Cooper, σε μια συνέντευξη-χείμαρρο στη LIFO, περιγράφει την εποχή όπου η τέχνη δεν κυνηγούσε νούμερα, αναγγέλλει την επικράτηση της ασημαντότητας, κατακεραυνώνει τον Τραμπ και παραδέχεται πως η ίδια απλώς ήταν εκεί «όταν συνέβαιναν όλα, στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή».
M. HULOT
Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

Μόδα & Στυλ / Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

H πιο ισχυρή παρέλαση διασημοτήτων και brands στον κόσμο ή, για άλλους, η άποψη της «Vogue» για τον κόσμο, τιμά σήμερα τους Μαύρους Δανδήδες της ιστορίας με ένα show που υπόσχεται άψογο tailoring, διαμάντια και φρου φρου. Λίγο πριν συντονιστείτε στο livestreaming της βραδιάς, δείτε μαζί μας τι σημαίνει το φετινό θέμα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Μόδα & Στυλ / «Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Η Μιρκέτα Βιδάλη, δημιουργός των brands «No Thinkin» και «Tanpire», μιλά για την εμπειρία της από τον κόσμο της επιχειρηματικότητας και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε. Πώς διαχειρίστηκε τα hate comments στα social media και τι συμβουλεύει άλλες γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν τον δρόμο της;
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Retro vs Approach – Νέο δίλημμα στην αγορά sneakers

Μόδα & Στυλ / Τα νέα sneakers είναι για ορειβασία στις «πλαγιές» της πόλης

Μετά την κυριαρχία των retro sneakers, τα approach shoes, μια νέα γενιά ορειβατικών αθλητικών παπουτσιών, κερδίζει συνεχώς έδαφος στα αστικά πεζοδρόμια, εκφράζοντας την καθημερινή άνεση που όλοι αποζητούμε.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Μόδα & Στυλ / Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Η Μάιλι Σάιρους, η Κένταλ Τζένερ, η Dua Lipa και πολλές ακόμα σταρ έχουν φορέσει τα πλεκτά του ανερχόμενου σχεδιαστή μόδας από τη Βέροια, που στα 23 του έχει ήδη κατακτήσει το Λονδίνο. 
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior; / Ποιος θα βρεθεί τελικά στο τιμόνι του Dior; / Όργιο φημών και παρασκήνιο στον οίκο Dior

Μόδα & Στυλ / Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior;

Με τμηματικές ανακοινώσεις και μισές αλήθειες που εμπλέκουν τον Jonathan Anderson και τη Maria Grazia Chiuri, ο ιστορικός γαλλικός οίκος πλήττει την αξιοπιστία της μόδας και εκθέτει τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ