Smoke: Ενδιαφέροντα συμπεράσματα για τη χρήση προϊόντων καπνού στην Ελλάδα δίνουν δύο νέες μελέτες

Smoke: Ενδιαφέροντα συμπεράσματα για τη χρήση προϊόντων καπνού στην Ελλάδα δίνουν δύο νέες μελέτες Facebook Twitter
Καταγράφεται μείωση της χρήσης των συμβατικών τσιγάρων, με ένα μικρό, αλλά διαρκώς αυξανόμενο ποσοστό καπνιστών να έχει στραφεί στα εναλλακτικά προϊόντα χωρίς καύση.
0

Στη χώρα με τους πιο αμετανόητους καπνιστές δύο νέες έρευνες που εκπόνησαν επιστήμονες του Εργαστηρίου Υγιεινής Επιδημιολογίας και Στατιστικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ αποκαλύπτουν τις επιλογές των ενηλίκων σε ό,τι αφορά τα καπνικά προϊόντα που χρησιμοποιούν.

Τα ευρήματα δίνουν ενθαρρυντικά στοιχεία για το πώς έχουν λειτουργήσει μέχρι στιγμής οι προσπάθειες της πολιτείας αλλά και των επιστημόνων όσον αφορά τη μείωση του καπνίσματος. Τις δύο μελέτες στo σύνολο του πληθυσμού αλλά και στην ομάδα των νεαρών ενηλίκων (18-24) πραγματοποίησαν οι καθηγητές κ. Βάνα Σύψα και κ. Άγγελος Χατζάκης μαζί με τη συνεργάτιδά τους κ. Βασιλική Εγκέλη από το Εργαστήριο Υγιεινής, Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ.

Κάθε έρευνα έχει ένα σημείο εκκίνησης, ένα καταληκτικό σημείο και ένα ή περισσότερα συμπεράσματα. Όταν μελετάμε τις καπνιστικές συνήθειες στην Ελλάδα, το σημείο εκκίνησης δεν μπορεί παρά να είναι η αρνητική πρωτιά της χώρας μας στο κάπνισμα σε σύγκριση με τα άλλα κράτη, κυρίως εντός Ευρώπης. Η συχνότητα του καπνίσματος παγκοσμίως το 2019 κυμαινόταν το 32,7% για τους άνδρες και στο 6,6% για τις γυναίκες. Αντίστοιχα, το 2019 στην Ελλάδα η διάδοση του καπνίσματος ήταν πολύ μεγαλύτερη· κάπνιζε το 44,1% των ανδρών και το 32,2% των γυναικών. Αυτή η επίδοση μάς κατατάσσει στην 5η θέση στον κόσμο σε ό,τι αφορά τον επιπολασμό του καπνίσματος μεταξύ 159 χωρών, με τον πληθυσμό των καπνιστών να εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 2 εκατ. ανθρώπους στην Ελλάδα. Τα υψηλά ποσοστά καπνίσματος στη χώρα μας επιβεβαιώνονται από το ευρωβαρόμετρο, την έρευνα που διεξάγεται στην Ε.Ε., σύμφωνα με την οποία το 2020 η Ελλάδα κατείχε την αρνητική πρωτιά, με το 42% του πληθυσμού να καπνίζει. 

Η συνολική χρήση καπνού και νικοτίνης έχει πτωτική πορεία την περίοδο αυτή, καταγράφοντας μεγάλη πτώση στα συμβατικά τσιγάρα, η οποία μειώνεται σχεδόν κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες, και μικρότερη άνοδο στα εναλλακτικά προϊόντα χωρίς καύση, η οποία αυξάνεται κατά περίπου 3 μονάδες. Καταγράφεται, λοιπόν, ένα θετικό ισοζύγιο που υποδεικνύει ότι τα εναλλακτικά προϊόντα χρησιμοποιούνται κυρίως από καπνιστές.  


Τα τελευταία χρόνια μπήκαν στη ζωή των αμετανόητων καπνιστών τα εναλλακτικά καπνικά προϊόντα στο πλαίσιο μιας στρατηγικής για τη μείωση της βλάβης από το κάπνισμα. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει παρακολούθηση της καπνιστικής συνήθειας και της πορείας χρήσης των εναλλακτικών προϊόντων στο σύνολο του πληθυσμού αλλά και σε συγκεκριμένες υποομάδες, ώστε να υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα της αποδοτικότητας των μέτρων που εφαρμόζονται  

Νέα μελέτη για την παρακολούθηση της καπνιστικής συνήθειας

Η έρευνα των επιστημόνων Βάνας Σύψα, Άγγελου Χατζάκη και Βασιλικής Εγκέλη από το Εργαστήριο Υγιεινής, Επιδημιολογίας και Στατιστικής στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ είχε στόχο να διερευνήσει τη διάδοση των καπνικών προϊόντων στον ενήλικο πληθυσμό της Ελλάδας κατά το χρονικό διάστημα 2022-2023. Παράλληλα, στόχος της ήταν να εκτιμήσει το ποσοστό των ενηλίκων που έχουν στραφεί στα εναλλακτικά προϊόντα καπνού. Οι συμμετέχοντες ήταν κατά τι περισσότερες γυναίκες, είχαν μέση ηλικία τα 52 έτη και ήταν κυρίως κάτοικοι αστικών περιοχών.  

Τα ευρήματα έδειξαν ότι από τον Ιούνιο του 2022 έως τον Μάιο του 2023 καταγράφηκε συνολικά μικρή μείωση στη χρήση προϊόντων καπνού και νικοτίνης, από 34,4% σε 32,7%. Η μείωση ήταν αισθητά μεγαλύτερη στη χρήση συμβατικών τσιγάρων (πακέτο ή στριφτά), από 29,5% σε 24,8%. Αντίστοιχα, για τα εναλλακτικά προϊόντα καπνού –στα οποία δεν συντελείται καύση– καταγράφηκε αύξηση από 3,8% στο 4,6% στα ηλεκτρονικά τσιγάρα και ακόμα μεγαλύτερη στα θερμαινόμενα προϊόντα καπνού, από το 4,3% στο 6,4%. 

Τα συμπεράσματα που θα μπορούσαμε να εξάγουμε από την έρευνα αυτή είναι πολύ ενθαρρυντικά. Η συνολική χρήση καπνού και νικοτίνης έχει πτωτική πορεία την περίοδο αυτή, καταγράφοντας μεγάλη πτώση στα συμβατικά τσιγάρα, η οποία μειώνεται σχεδόν κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες, και μικρότερη άνοδο στα εναλλακτικά προϊόντα χωρίς καύση, η οποία αυξάνεται κατά περίπου 3 μονάδες. Καταγράφεται, λοιπόν, ένα θετικό ισοζύγιο που υποδεικνύει ότι τα εναλλακτικά προϊόντα χρησιμοποιούνται κυρίως από καπνιστές.  

Πάμε τώρα να δούμε τον βαθμό ενημέρωσης των πολιτών γι’ αυτές τις επιλογές. Οι Έλληνες εμφανίζονται ενημερωμένοι για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα σε ποσοστό 95,6% το 2023. Λιγότερο ικανοποιητική είναι η ενημέρωσή τους για τα θερμαινόμενα προϊόντα καπνού, που φέτος αγγίζει το 66,4%.

Συμπεράσματα

Η έρευνα φανερώνει ότι ένας στους τρεις ενηλίκους στην πατρίδα μας χρησιμοποιεί κάποιο προϊόν καπνού ή νικοτίνης συστηματικά. Καταγράφεται όμως μείωση της χρήσης των συμβατικών τσιγάρων, με ένα μικρό, αλλά διαρκώς αυξανόμενο ποσοστό καπνιστών να έχει στραφεί στα εναλλακτικά προϊόντα χωρίς καύση. Ειδικά η χρήση των θερμαινόμενων προϊόντων καπνού παρουσιάζει αυξητική τάση. Τέλος, μόνο 4 στους 10 πολίτες θεωρούν ότι τα εναλλακτικά προϊόντα είναι λιγότερο βλαβερά από το συμβατικό τσιγάρο. 


Η καπνιστική συνήθεια στους νεαρούς ενήλικες

Το δεύτερο σκέλος της μελέτης που εκπόνησε η ομάδα του Εργαστηρίου Υγιεινής, Επιδημιολογίας και Στατιστικής του ΕΚΠΑ κατέγραψε την αντίστοιχη διάδοση και τις τάσεις στον πληθυσμό των νεαρών ενηλίκων (18-24 ετών) το διάστημα Μάιος - Ιούνιος 2023. Ο αριθμός των συμμετεχόντων από αυτή την ηλικιακή ομάδα αυξήθηκε, ώστε να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.

Σύμφωνα με την παγκόσμια στρατηγική για τον έλεγχο του καπνίσματος, ο στόχος είναι να μειωθεί κατά 30% η χρήση καπνού στα άτομα ηλικίας 15 ετών και άνω μέχρι το 2025. Σε αυτήν τη λογική διερευνήθηκε η χρήση των προϊόντων καπνού και νικοτίνης στις ηλικίες 18-24, όπως και ποια προϊόντα ξεκινούν να χρησιμοποιούν, και πότε. 
Σε αυτό το πεδίο το 40% χρησιμοποιεί γενικά κάποιο προϊόν καπνού ή νικοτίνης. Ειδικότερα, το 27,3% επιλέγει τσιγάρο (πακέτο ή στριφτό), το 9,9% ηλεκτρονικό τσιγάρο και το 13,4% θερμαινόμενα προϊόντα καπνού. 

Όταν η ερώτηση στοχεύει στην αποκλειστική χρήση μιας κατηγορίας προϊόντων καπνού, οι απαντήσεις διαμορφώνονται ως εξής: το 63,3% καπνίζει αποκλειστικά τσιγάρο, το 42% αποκλειστικά ηλεκτρονικό τσιγάρο και το 54,3% αποκλειστικά θερμαινόμενα προϊόντα καπνού. Από τα ποσοστά αυτά μπορούμε να συμπεράνουμε ότι οι νέοι κάνουν σε υψηλότερο βαθμό «διπλή χρήση», δηλαδή μπορεί να είναι χρήστες και συμβατικού τσιγάρου και κάποιου εναλλακτικού προϊόντος.

Πάμε να δούμε τώρα τι πρωτοδοκιμάζουν οι νέοι μας. Το μεγαλύτερο μέρος των νέων ενηλίκων δοκιμάζει για πρώτη φορά, ξεκινώντας ουσιαστικά το κάπνισμα, συμβατικά τσιγάρα σε πακέτο ή στριφτά. Συγκεκριμένα, ως πρώτο προϊόν, από το σύνολο των νέων, το 55,9% δοκιμάζει το τσιγάρο (διάμεση ηλικία τα 16 έτη), το 8,8% το ηλεκτρονικό τσιγάρο (διάμεση ηλικία 17 ετών) και το 1,4% τα θερμαινόμενα καπνικά προϊόντα (διάμεση ηλικία 18 ετών). Αν θέλουμε να το δούμε από μια άλλη οπτική γωνία και εξαιρέσουμε τους νέους που δήλωσαν ότι δεν έχουν δοκιμάσει κάποιο καπνικό προϊόν, από αυτούς που είχαν μια τέτοια εμπειρία το 81,1% δήλωσε ότι αυτή ήταν με συμβατικά τσιγάρα σε πακέτο ή στριφτά. Τα ποσοστά για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα και θερμαινόμενα προϊόντα καπνού ήταν 12,7% και 2% αντίστοιχα. 

Σε ό,τι αφορά το ερώτημα αν τα εναλλακτικά προϊόντα είναι λιγότερο βλαβερά από το συμβατικό τσιγάρο, μόνο οι μισοί από τους νεαρούς ενήλικες το πιστεύει αυτό. Σε κάθε περίπτωση, η νεολαία θα πρέπει να πειστεί για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος και να διακόψει τη χρήση όλων αυτών των προϊόντων όχι γιατί οι μεγαλύτεροι τούς κουνάμε το δάκτυλο αλλά γιατί οι ίδιοι αντιλαμβάνονται τα οφέλη.  

Σύγκριση των αποτελεσμάτων

Ενδιαφέρουσα όμως είναι και η σύγκριση των νεαρών ενηλίκων σε σχέση με τα αποτελέσματα που παρατηρήσαμε στον γενικό ενήλικο πληθυσμό. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι νεαροί ενήλικες χρησιμοποιούν περισσότερο τα προϊόντα καπνού και νικοτίνης (40% σε σχέση με 32,7%). Ειδικότερα χρησιμοποιούν συμβατικό τσιγάρο σε ποσοστό 27,3% (οι ενήλικοι σε ποσοστό 24,8%), ηλεκτρονικά τσιγάρα σε ποσοστό 9,9% (οι ενήλικοι σε ποσοστό 4,6%) και θερμαινόμενα προϊόντα καπνού σε ποσοστό 13,4% (οι ενήλικοι σε ποσοστό 6,4%). Άρα καταγράφεται υψηλότερη διάδοση της χρήσης προϊόντων καπνού στους νεαρούς ενήλικες στην πατρίδα μας, με 4 στους 10 εξ αυτών να χρησιμοποιούν τουλάχιστον ένα καπνικό προϊόν (γενικά). 

Συμπεράσματα

Συμπερασματικά, οι νεότερες ηλικίες χρησιμοποιούν περισσότερο τα προϊόντα καπνού από τον μέσο ενήλικα, ενώ αυξητική τάση παρουσιάζει και η χρήση εναλλακτικών προϊόντων καπνού. Το τσιγάρο παραμένει το προϊόν που πρωτοδοκιμάζουν οι νεότεροι, ενώ πολύ χαμηλά είναι τα ποσοστά δοκιμής για τα προϊόντα θέρμανσης καπνού. Τέλος, οι προσπάθειες της πολιτείας αλλά και των επιστημόνων θα πρέπει να ενταθούν, ώστε οι νέοι να έχουν πρόσβαση σε υπεύθυνη ενημέρωση σε σύγχρονη, κατανοητή γλώσσα.       

Υγεία & Ευεξία
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η παχυσαρκία είναι πολύπλοκη νόσος, που χρειάζεται ολιστική αντιμετώπιση

Υγεία & Ευεξία / Η παχυσαρκία είναι πολύπλοκη νόσος, που χρειάζεται ολιστική αντιμετώπιση

Η παχυσαρκία είναι μια πολυπαραγοντική χρόνια νόσος και η αντιμετώπισή της είναι πολύπλοκη. Πέρα από την υιοθέτηση ενός σωστού τρόπου διατροφής και άσκησης, συνήθως απαιτείται και η προσθήκη φαρμακευτικής αγωγής, με τη «μάχη» να μην αντιστοιχεί σε σπριντ, αλλά σε μαραθώνιο.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΑΡΜΠΑΓΙΑΝΝΗ
Στα κρίσιμα φάρμακα του ΠΟΥ προστίθενται τα νέα ογκολογικά και οι θεραπείες για την παχυσαρκία

Υγεία & Ευεξία / Στα κρίσιμα φάρμακα του ΠΟΥ προστίθενται τα νέα ογκολογικά και οι θεραπείες για την παχυσαρκία

Επικαιροποιημένη έκδοση της λίστας των απαραίτητων φαρμάκων για τους ενήλικες και για τα παιδιά συνέταξε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), προσθέτοντας στην προϋπάρχουσα νέες ανοσοθεραπείες για τον καρκίνο, καθώς και τις περιζήτητες θεραπείες κατά της παχυσαρκίας, Ozempic και Mounjaro.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Πρόωρη γήρανση των ωοθηκών και «ανδρόπαυση» επιταχύνουν το δημογραφικό

Υγεία & Ευεξία / Πρόωρη γήρανση των ωοθηκών και «ανδρόπαυση» επιταχύνουν το δημογραφικό

Η σφαιρική ενημέρωση ανδρών και γυναικών γύρω από τα θέματα γονιμότητας και τις διαθέσιμες επιλογές αλλά και η στήριξη από την πολιτεία είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Η Gen A είναι πιο ευάλωτη στους viral κινδύνους και χρειάζεται το «Kids Wallet»

Υγεία & Ευεξία / Η Gen A είναι πιο ευάλωτη στους viral κινδύνους και χρειάζεται το «Kids Wallet»

Ακολουθώντας το παράδειγμα της Αυστραλίας, της μόνης χώρας που απαγορεύει την πρόσβαση στα social media σε εφήβους κάτω των 16 ετών με νόμο, αλλά επιλέγοντας διαφορετική προσέγγιση, η Ελλάδα θα γίνει η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα η οποία θα ενσωματώσει τη λειτουργία της επαλήθευσης ηλικίας στο «Kids Wallet», για την προστασία των ανηλίκων από όλους τους viral κινδύνους και το βίαιο περιεχόμενο των social media.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Το Κέντρο Μαστού της Ευρωκλινικής στην πρώτη γραμμή της πρόληψης

Υγεία & Ευεξία / Το Κέντρο Μαστού της Ευρωκλινικής στην πρώτη γραμμή της πρόληψης

Διεθνείς μελέτες επιβεβαιώνουν ότι οι ασθενείς με καρκίνο του μαστού έχουν μεγαλύτερο προσδόκιμο επιβίωσης και καλύτερη ποιότητα ζωής όταν αντιμετωπίζονται σε ένα πρότυπο κέντρο για τη νόσο τους από διεπιστημονική ομάδα με μεγάλη εμπειρία.
ΠΕΤΡΟΣ ΜΑΛΑΚΑΣΗΣ
Νέο υπερσύγχρονο Tμήμα Eπειγόντων Περιστατικών στο Μetropolitan General Χολαργού

Υγεία & Ευεξία / Νέο υπερσύγχρονο Tμήμα Eπειγόντων Περιστατικών στο Μetropolitan General Χολαργού

Τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών αποτελούν ταυτόχρονα την υποδοχή και την καρδιά ενός νοσοκομείου, γιατί εκεί απευθύνονται οι ασθενείς με προβλήματα υγείας που επιβάλλουν άμεση περίθαλψη. Πιστό στη δέσμευσή του να προσφέρει ιατρικές υπηρεσίες άριστης ποιότητας, το Metropolitan General αποκτά νέο ανακαινισμένο χώρο ΤΕΠ, ανεβάζοντας ακόμα πιο ψηλά τον πήχη των προδιαγραφών ποιότητας στον Όμιλο HHG.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Ένας οδικός χάρτης για την ασφάλιση υγείας

Υγεία & Ευεξία / Ένας οδικός χάρτης για την ασφάλιση υγείας

Η επιλογή ασφάλισης υγείας μπορεί να μοιάζει με ένα ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά. Γι’ αυτό χρειαζόμαστε τις συμβουλές ενός ειδικού. Ο Νίκος Μωράκης, αρχισυντάκτης του περιοδικού «Ασφαλιστικό marketing» και της ιστοσελίδας insurancedaily.gr, μάς καθοδηγεί ώστε να μάθουμε να διαβάζουμε ανάμεσα στις γραμμές, να προσπερνάμε τους σκοπέλους και να διαλέγουμε, σε συνεργασία με τον ασφαλιστή μας, το ασφαλιστήριο συμβόλαιο που ταιριάζει στις ανάγκες μας.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Επιστημονική αριστεία με ανθρωποκεντρική φροντίδα στο Διεθνές Ογκολογικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης

Υγεία & Ευεξία / Επιστημονική αριστεία με ανθρωποκεντρική φροντίδα στο Διεθνές Ογκολογικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης

Η Θεσσαλονίκη καθίσταται σημείο αναφοράς για την ογκολογική φροντίδα των ασθενών της Βόρειας Ελλάδας και της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων, με τη λειτουργία του Διεθνούς Ογκολογικού Κέντρου του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών, που τοποθετεί τον ασθενή στο επίκεντρο.
THE LIFO TEAM
Καρδιά, κάπνισμα και μείωση της βλάβης

Υγεία & Ευεξία / Καρδιά, κάπνισμα και μείωση της βλάβης

Το κάπνισμα συνδέεται με υψηλό φορτίο νοσηρότητας, και για τους αμετανόητους καπνιστές υπάρχει η δυνατότητα της μείωσης της βλάβης στον οργανισμό, αρκεί να είναι ενήμεροι για τις επιλογές τους. Ο καθηγητής Καρδιολογίας του ΕΚΠΑ, Ιγνάτιος Οικονομίδης, εξηγεί σε γλώσσα απλή και κατανοητή.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Στο Ωνάσειο Νοσοκομείο αρχίζει η νέα εποχή της υγείας

Υγεία & Ευεξία / Στο Ωνάσειο Νοσοκομείο αρχίζει η νέα εποχή της υγείας

Με αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Ωνάση ύψους 82 εκατ. ευρώ και επιπλέον επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα δεκαετίας, η χώρα μας αποκτά το πρώτο πλήρως ψηφιακό νοσοκομείο, αφιερωμένο στην Καρδιολογία, την Καρδιοχειρουργική –για τον ενήλικα και το παιδί– αλλά και στις μεταμοσχεύσεις συμπαγών οργάνων. Το υπερσύγχρονο Ωνάσειο Νοσοκομείο λειτουργεί ήδη, ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα στο μέλλον της υγείας.
THE LIFO TEAM
Έχεις email από τον ΕΟΜ για τη δωρεά οργάνων

Υγεία & Ευεξία / Έχεις email από τον ΕΟΜ για τη δωρεά οργάνων

Περισσότερα από 1 εκατ. email έστειλε μέσα σε λίγα 24ωρα ο Εθνικός Οργανισμός Μεταμοσχεύσεων, για να ενημερώσει τους πολίτες για τη σημασία της δωρεάς οργάνων. Η κοινωνική αυτή εκστρατεία θα ολοκληρωθεί με την αποστολή ενημέρωσης σε 6 εκατ. ασφαλισμένους για την υπέρτατα αλτρουιστική πράξη της δωρεάς οργάνων.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Στον λαβύρινθο της ενίσχυσης της φαρμακευτικής καινοτομίας αναζητείται μίτος

Υγεία & Ευεξία / Στον λαβύρινθο της ενίσχυσης της φαρμακευτικής καινοτομίας αναζητείται μίτος

Στον μύθο του Θησέα, ο ήρωας εισέρχεται στον λαβύρινθο με σκοπό να απαλλάξει την πόλη του, την Αθήνα, από τον βαρύ φόρο αίματος που πληρώνει στον βασιλιά της Κρήτης, Μίνωα. Η μεγαλύτερη, όμως, πρόκληση –από την αρχή– δεν είναι πώς θα μπει να πολεμήσει το τέρας αλλά πώς θα βγει από τον λαβύρινθο, χωρίς να τριγυρνά χαμένος (μέχρι να πεθάνει) στους εναλλακτικούς δρόμους που εμφανίζονται μπροστά του.
«Άλμα Ζωής»: Ολιστική αντιμετώπιση του καρκίνου του μαστού σε εξειδικευμένα κέντρα

Υγεία & Ευεξία / «Άλμα Ζωής»: Ολιστική αντιμετώπιση του καρκίνου του μαστού σε εξειδικευμένα κέντρα

Με αφορμή τον μήνα Οκτώβρη, που είναι αφιερωμένος στην έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του μαστού, η πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής», Παρασκευή Μιχαλοπούλου, μιλά για την ανάγκη ολιστικής αντιμετώπισης του καρκίνου του μαστού σε εξειδικευμένα κέντρα με μεγάλη εμπειρία.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Στην Ελλάδα καταγράφονται 9 περιστατικά καρκίνου του μαστού ανά 1.000 γυναίκες

Υγεία & Ευεξία / Στην Ελλάδα καταγράφονται 9 περιστατικά καρκίνου του μαστού ανά 1.000 γυναίκες

Η νέα έρευνα της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας σε 18.000 γυναίκες που εξετάστηκαν σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας, στο πλαίσιο των οδοιπορικών της Κινητής Μονάδας Μαστογράφου, αποκαλύπτει όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τον καρκίνο του μαστού. Σε αυτό το οδοιπορικό γνώσης –και κατάρρευσης πολλών μύθων– μας καθοδηγεί ο πρόεδρος της ΕΑΕ, Ευάγγελος Φιλόπουλος.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
1566: Ρεκόρ κλήσεων για ραντεβού στα νοσοκομεία - αποτυπώνουν την ανάγκη του πολίτη

Υγεία & Ευεξία / 1566: Ρεκόρ κλήσεων για ραντεβού στα νοσοκομεία - αποτυπώνουν την ανάγκη του πολίτη

Από την 1η Οκτωβρίου μέχρι και την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, κλείστηκαν συνολικά πάνω από 86.000 ραντεβού, μέσω της τηλεφωνικής γραμμής του 1566, της εφαρμογής MyHealth και της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr
THE LIFO TEAM