Τι να μαγειρέψω πάλι αύριο;

Τι να μαγειρέψω πάλι αύριο; Facebook Twitter
0
ADVERTORIAL

Μια ερώτηση -καμιά φορά ρητορική- που διαπερνά κάθε νοικοκυριό, παραδοσιακό ή και φρεσκοβαμμένο. Η Μαίρη, ο Νίκος και η μικρή Πηνελόπη έχουν μόλις μετακομίσει σε νέα γειτονιά στην Αθήνα. Μαζί με το καινούργιο σπιτικό έρχονται και φρέσκες προκλήσεις. Πρώτη μέρα στον παιδικό για το νεότερο μέλος της οικογένειας, επιστροφή στην official εργασιακή πραγματικότητα για τη Μαίρη, κουζίνα σε εκκρεμότητα. Από τον κάτω όροφο, μυρίζει σκόρδο, κρεμμύδι και ντομάτα. Αυτή η γνώριμη φασαρία κάποιου που σπαταλά χρόνο και προσπάθεια για να «ταΐσει» κάποιον άλλον. Ήχος που φέρνει θαλπωρή. Ζεστό φαγητό που αχνίζει και ξυπνά τις αισθήσεις. Μενού νόστιμο και οικείο. Η γιαγιά Πηνελόπη, μητέρα του Νίκου, έχει αφιχθεί στο σπίτι από νωρίς το πρωί για να ξεπροβοδίσει άπαντες με ευχές και κολατσιά φτιαγμένα με τέχνη.

Τι να μαγειρέψω πάλι αύριο; Facebook Twitter

Το ζευγάρι έχει επιμεληθεί το γέμισμα του ψυγείου και των ντουλαπιών με υλικά ποιοτικά, αγαπημένα και ταπεινά. Τα σύγχρονα, οικογενειακά ψώνια μοιάζουν πλέον με δύσκολη άσκηση στα μαθηματικά της τρίτης Λυκείου. Μια καθημερινή πάλη με τις ανατιμήσεις, τις σπαζοκεφαλιές και τις ανάγκες. Κι όλα αυτά για εκείνα τα ανεκτίμητα, πιο απολαυστικά λεπτά της ημέρας… μαζί. Το περασμένο Σάββατο τα ψώνια είχαν Lidl στη νέα περιοχή, εύκολη άφιξη στο απλωτό πάρκινγκ, σημειωματάριο γεμάτο και πορτοφόλι πολύ, μα πολύ συγκεκριμένο. Διαφορετικό κατάστημα, ίδια γνώριμη πλοήγηση στα ράφια με στόχο τις μόνιμα μειωμένες τιμές. Ξέρουν το δρόμο καλά, γιατί και πριν έρθει το παιδί, τα πράγματα εξακολουθούσαν να είναι περιορισμένα στα εργένικα ακόμη πορτοφόλια τους. Τώρα, ένας λόγος παραπάνω να οδηγούν στο καρότσι τους στοχευμένα ποιοτικές πρώτες ύλες, χωρίς να ξεφεύγουν από το budget που έχει χιλιοκουτσουρέψει η καθημερινότητα. Ένας λόγος αυτός κι ένας ακόμη της κυρίας Πηνελόπης, που «κατεβαίνει με προτάσεις» τηλεφωνικά κάθε βδομάδα, έχοντας πρώτα ξεσκονίσει το φυλλάδιο Lidl.

Τι να μαγειρέψω πάλι αύριο; Facebook Twitter

Η Μαίρη, όσο αγαπά τη μαγειρική, άλλο τόσο στρεσάρεται στην ερώτηση που συχνά μένει αναπάντητη: «τι θα φάμε αύριο;». Κι ευτυχώς η Πηνελόπη, συνταξιούχα πλέον και γιαγιά που τρελαίνεται να προσφέρει με τα χέρια της από παραδοσιακές γεύσεις μέχρι σφιχτές αγκαλιές, την αγαπάει την κουζίνα ακόμη, παρόλο που τα κουρασμένα χέρια της μαρτυρούν το αντίθετο. Τις ντομάτες τις κόβει κυδωνάτες και τον άνηθο των κρατάει σε ματσάκια με ειδικές τεχνικές για να μένει φρέσκος. Η ίδια έχει λόξα με τα βιολογικά. Καλή λόξα. Έγνοια και πρόθεση που φανερώνει αγάπη – να τρώει η εγγονή της υγιεινά. Στο Lidl της δικής της γειτονιάς ξέρει τους ανθρώπους με το μικρό. Και την ξέρουν κι εκείνοι. Οι συνταγές της, μετρημένες επακριβώς, πάνε πακέτο με τη μαγειρική της νοοτροπία σχεδόν από πάντα. Όμως η εκτέλεση είναι πια απλοποιημένη, συμφωνημένη με τους χρόνους και τα απαιτούμενα της ζωής σήμερα. Το σπιτικό που προμηθεύει με τις γεύσεις της δύο με τρεις φορές την εβδομάδα είναι μοντέρνο και τα θέλει «μοντέρνα». Η ίδια συμβιβάζεται, ακολουθεί, μαθαίνει και ανακαλύπτει συνεχώς. Οι συμπάθειές της στα ταμεία την καθοδηγούν με ζήλο για να μη μένει «πίσω» λεπτό. Κι αυτή τους ανταμείβει με μυστικά της κουζίνας και πλατιά χαμόγελα.

Τι να μαγειρέψω πάλι αύριο; Facebook Twitter

Το ρεπερτόριο της Μαίρης στην κουζίνα είναι πιο φρέσκο και καινοτόμο. Όταν τουλάχιστον προλαβαίνει. Όπως οι περισσότερες νέες μαμάδες σήμερα, συχνά βρίσκει τον εαυτό της σε πλήρη άγνοια ως προς το τι να φτιάξει. Το δείπνο είναι πολύ σημαντικό για να αφεθεί στην τύχη. Και η γιαγιά Πηνελόπη είναι πάντα εκεί διαθέσιμη να δώσει μια σχετικά «παλιά» ιδέα που όμως καταφέρνει να φέρει εις πέρας το δύσκολο έργο. Και η αλήθεια είναι πως όταν μαγειρεύει γεύσεις γραμμένες με τον έναν ή τον άλλον τρόπο στο DNA της, η Μαίρη νιώθει διπλά ευχαριστημένη. Η σπιτική μαγειρική είναι ανίκητη. Και χρειάζεται. Γιατί γράφει πάνω της τη λέξη φροντίδα. Κι αυτό είναι κάτι που δεν φεύγει ποτέ από τη μόδα. Τα σπουδαία «μαγειρία» των μαμάδων/γιαγιάδων είναι ακόμη σπουδαία. Κι εκείνες, σαν προγραμματισμένες να προσφέρουν, παίρνουν και δίνουν ζωή από την κατσαρόλα τους. Κι είναι εντάξει αυτό. Καλοδεχούμενη η αγάπη, από όποια κουτάλα κι αν «δένει» το πολύτιμο μείγμα της.

Τι να μαγειρέψω πάλι αύριο; Facebook Twitter
Good Living
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Good Living / Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Από τις πρώτες φυτείες αγαύης στο Jalisco μέχρι τις σύγχρονες εγκαταστάσεις αποστακτηρίων, κάθε μπουκάλι κουβαλά την κληρονομιά ενός ανθρώπου που τόλμησε να ονειρευτεί διαφορετικά.
THE LIFO TEAM
Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Good Living / Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Σε μια καθημερινότητα γεμάτη ερεθίσματα, η Stoiximan επιλέγει να επικεντρωθεί σε αυτό που τελικά μετρά περισσότερο: σε εκείνη τη μοναδική στιγμή που ο καθένας ζει με τον δικό του τρόπο.
THE LIFO TEAM
Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης και επιτυχίας που ενώνει γυναίκες και κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Good Living / Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης που ενώνει γυναίκες & κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Το πρόγραμμα, πρωτοβουλία εταιρικής υπευθυνότητας της Stoiximan σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ολοκλήρωσε την πορεία του έχοντας βρεθεί σε 10 πόλεις και έχοντας κινητοποιήσει πάνω από 1000 συμμετέχουσες.
THE LIFO TEAM
L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Good Business Directory 6 / L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Ο μεγαλύτερος όμιλος καλλυντικών παγκοσμίως χτίζει πάνω στη φιλοσοφία ότι οι άνθρωποί του αποτελούν το θεμέλιο κάθε προόδου και δημιουργεί τεχνολογίες που καθορίζουν την επόμενη μέρα της ομορφιάς.
THE LIFO TEAM
Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Good Business Directory 6 / Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών δεν αποτελεί μόνο πεδίο επενδυτικής κινητικότητας αλλά είναι και ένας από τους πιο δραστήριους κλάδους στο πεδίο της έρευνας και της καινοτομίας.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΝΑ
Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Good Business Directory 6 / Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Η προοπτική ανάδειξης της χώρας σε δίαυλο εφοδιασμού της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης με φυσικό αέριο δημιουργεί έδαφος για νέες επενδύσεις στην επεξεργασία και μεταφορά του αερίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΔΑΚΗΣ
Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Good Business Directory 6 / Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Οι εκδηλώσεις Rebrain Greece και Ημέρα Καριέρας λειτουργούν ως δίαυλος μεταξύ των επιχειρήσεων και της ελληνικής διασποράς, παρουσιάζοντας αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον, φορολογικά κίνητρα και νέες ευκαιρίες απασχόλησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΥΡΟΥΛΗ
Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Good Business Directory 6 / Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος και πρόεδρος της DDB Athens βλέπει μια αγορά που προσπαθεί να ανασάνει μέσα σε νόμους, πίξελ και αλγόριθμους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ
Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Good Business Directory 6 / Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Οι αξίες που οδήγησαν την εταιρεία στην κορυφή, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης και η δύναμη του ελληνικού ταλέντου που στηρίζει την παγκόσμια ανάπτυξή της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ