Γιάννος Κοντραφούρης: «Οι δράσεις για τη βιωσιμότητα χρειάζονται συνέχεια, συνέπεια και σύνδεση λόγων και πράξεων»

Γιάννος Κοντραφούρης: «Οι δράσεις για τη βιωσιμότητα χρειάζονται συνέχεια, συνέπεια και σύνδεση λόγων και πράξεων» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

ADVERTORIAL

— Υποστηρίξατε πρόσφατα ότι η βιωσιμότητα δεν είναι ένας όρος για να φαίνεσαι περισσότερο «πράσινος» αλλά αφορά την υποστήριξη της κοινωνίας «της οποίας είμαστε κομμάτι, με ουσιαστικούς τρόπους». Πώς μια εταιρεία μπορεί να αποφύγει επιφανειακές δράσεις και πώς ένας εξωτερικός παρατηρητής μπορεί να τις αντιληφθεί;  

Κοιτάξτε, η αλήθεια είναι πως μάλλον δεν μπορεί να τις αποφύγει, αλλά είναι σημαντικό να μη σταθεί αποκλειστικά εκεί. Τα βήματα δεν θα είναι πάντα αλματώδη, αντίθετα θα αποτελούν κομμάτι μιας μεσοπρόθεσμης στρατηγικής, η οποία θα εκπονείται σε ετήσια βάση, και αυτό θα αντιλαμβάνεται ο εξωτερικός παρατηρητής, τη συνεχή παρουσία, την έλλειψη σπασμωδικών κινήσεων, τη συνέχεια και τη συνέπεια αλλά και τη σύνδεση λόγων και πράξεων. 

— Σε μια εποχή που έχουμε στη διάθεσή μας ένα πλήθος καναλιών επικοινωνίας, πώς αναπτύσσονται ολοκληρωμένες στρατηγικές που διασφαλίζουν τη διάχυση ενός μηνύματος σε διάφορες πλατφόρμες;  

Κατά τη γνώμη μου, το πλήθος των καναλιών δεν ορίζει απαραίτητα και την επιτυχία της διάχυσης. Σημασία έχει το μήνυμα, τι έχουμε να πούμε ως οργανισμοί και με ποιο κοινό αποζητούμε τη διάδραση κάθε φορά. Εφόσον ορίσουμε τη στρατηγική μας, τότε και μόνο μπορούμε να ορίσουμε και τα κανάλια που θα ακουλουθήσουν και τον τόνο του μηνύματος που βγάζουμε προς τα έξω. Τα παραδείγματα είναι ποικίλα, αλλά αναλογίζομαι την πρόσφατη εκστρατεία μας αναφορικά με τις δράσεις αναδάσωσης της εταιρείας σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Και εκεί έπαιξε συγκεκριμένο ρόλο η επιλογή των διαθέσιμων καναλιών. 

Eνώ το generative AI δεν μετράει παρά ελάχιστα χρόνια ζωής, η έννοια της τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί εργαλείο της τεχνολογίας εδω και δεκαετίες.

— Κατά τη γνώμη σας, ποιες είναι οι αναδυόμενες τάσεις στην εταιρική κοινωνική ευθύνη την επόμενη δεκαετία; Πώς μια εταιρεία οφείλει να τοποθετηθεί απέναντί τους;

Περιβάλλον, περιβάλλον, περιβάλλον. Και οι εταιρείες που αντιλαμβάνονται ότι η σημασία του συγκεκριμένου πυλώνα δεν εξαντλείται αποκλειστικά στην ανακύκλωση ή σε μία μορφή δράσεων είναι αυτές που θα ηγηθούν του ρεύματος. Να αναλογιστούμε ότι οι εταιρείες έχουμε τεράστιο μερίδιο ευθύνης όσον αφορά τη συνολική συμπεριφορά και συνεισφορά μας – επιπρόσθετες δράσεις που αφορούν την πράσινη εκπαίδευση των νέων, την επιμόρφωση, την αλλαγή πρακτικών αλλά και άλλες θα πρωταγωνιστήσουν στον τομέα αυτόν. 

— Η σημασία των μετρήσεων δεν αμφισβητείται, ωστόσο πώς μπορούν οι εταιρείες να καταγράψουν και να μεταδώσουν άυλες πτυχές του κοινωνικού αντίκτυπου των δράσεών τους όπως η αλλαγή στάσεων;  

Στη Netcompany-Intrasoft το τμήμα Εταιρικής Επικοινωνίας στεγάζει και το πρόγραμμα βιωσιμότητας, οπότε «καταγραφή» και «επικοινωνία» είναι έννοιες βαθιά συνδεδεμένες. Υπάρχει πάντα τρόπος σωστής καταγραφής, από τον αριθμό των εθελοντών που λαμβάνουν ιστορικά μέρος στις δράσεις μας μέχρι την αυστηρή τήρηση των πρωτοκόλλων καταγραφής ρύπων και κατανάλωσης ενέργειας. Τα στοιχεία δεν είναι πάντα προς επικοινωνία, αλλά οι άυλες πτυχές, όπως τις αποκαλείτε, γίνονται αντιληπτές και με άλλους τρόπους – από τους εργαζόμενους τους ίδιους προς τον δικό τους περίγυρο, από τις αποφάσεις της εταιρείας και τον τρόπο που αφουγκράζεται την κοινωνία, ακόμα και από τον τρόπο που επιλέγει να εκπονήσει συγκεκριμένα έργα και να προσφέρει συγκεκριμένες υπηρεσίες. Για παράδειγμα, φέτος 31 εργαζόμενοι της εταιρείας συμμετείχαν ως μέντορες στη δράση «Ανακαλύπτοντας τον κλάδο της Πληροφορικής» που υλοποιούμε σε συνεργασία με τη μη κερδοσκοπική οργάνωση «The Tipping Point» σε απομακρυσμένα σχολεία της χώρας μας. Η δράση αυτή αποτελεί μέρος του βραβευμένου προγράμματος «Netcompany-Intrasoft YOUTH» που αγκαλιάζει όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, με δράσεις και προγράμματα πρακτικής άσκησης, δωρεών τεχνολογικού εξοπλισμού σε σχολεία, μέρες καριέρας σε πανεπιστήμια και υποστήριξη φοιτητικών ομάδων.

— Η εταιρεία σας απέκτησε πρόσφατα νέα γραφεία σε Μαρούσι, Σύνταγμα και Αμπελόκηπους με σύγχρονο εξοπλισμό, χώρους πολλαπλών χρήσεων, πλησίον ΜΜΜ, «σχεδιασμένες με τα υψηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα». Ποιες ήταν οι προκλήσεις σχεδιασμού χώρων εργασίας στη μεταπανδημική εποχή;  

Οφείλω να ομολογήσω ότι ως η πρώτη και η μόνη εταιρεία τεχνολογίας στην Ελλάδα που προσφέρει παρόμοιου τύπου ευελιξία στις ομάδες να συνυπάρχουν όχι σε μία αλλά σε τρεις τοποθεσίες στην ίδια πόλη, οι προκλήσεις δεν έλειψαν. Η πανδημία έθεσε έναν βηματισμό – οι ανάγκες όλων μας έχουν αλλάξει, και οι χώροι εργασίας οφείλουν να αντικατοπτρίζουν τη νέα πραγματικότητα. Κι έτσι έγινε. Και οι τρεις νέες εγκαστάσεις βάζουν στο επίκεντρο την ομάδα, τη συνεργασία, μια εκ νέου αναδυόμενη αίσθηση συναδελφικότητας που χαρακτηρίζεται και από τη γεωγραφική εγγύτητα, και όχι μόνο ψηφιακά. 

— Στη σελίδα σας αναφέρετε πως οι εργαζόμενοι εκπαιδεύονται διαρκώς πάνω σε νέες τεχνολογίες και μεθοδολογίες. Πώς η εταιρεία σας αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη και πώς εκπαιδεύει το προσωπικό της;  

Η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί τεράστιο κεφάλαιο προς αξιοποίηση για μεγάλα μέρη της κοινωνίας και ήδη το generative AI, η αυτόματη παραγωγή περιεχομένου δηλαδή, μετατρέπεται σε οδηγό των εξελίξεων σε πολλούς κλάδους. Αξίζει να σημειώσω, όμως, ότι ενώ το generative AI δεν μετράει παρά ελάχιστα χρόνια ζωής, η έννοια της τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί εργαλείο της τεχνολογίας εδω και δεκαετίες. Το επιστημονικό δυναμικό της εταιρείας μας προσφέρει ΑΙ-βασισμένες λύσεις τεχνολογίας σε ποικίλες μορφές εδώ και χρόνια (ο κλάδος των Big Data αποτελεί τρανό παράδειγμα), οπότε επενδύουμε στη συνεχή κατάρτιση των ομάδων μας και είμαστε και από αυτούς που ηγούμαστε στις εξελίξεις – απλώς δεν το κάνουμε πάντα με δυνατή φωνή. 

— Κατά τη διάρκεια της καριέρας σας έχετε αλλάξει πολλούς ρόλους. Ποιες είναι οι δεξιότητες που κρατήσατε, τι έπρεπε να αφήσετε πίσω σας;  

Ανήκω σε αυτούς που έχουν εξελιχθεί σε έναν όμιλο μετά από σειρά ετών. Στην Intrasoft βρίσκομαι πάνω από 19 χρόνια. Οι δεξιότητες που έχω «κρατήσει», αν θέλετε, είναι ο τρόπος ανάλυσης των καταστάσεων, δηλαδή η προαγωγή της συνεργασίας όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται, και –ίσως ακουστεί παράδοξο– η σωστή χρήση του λόγου ως μέσο για να χτίζουμε γέφυρες και όχι να τις γκρεμίζουμε. Πιστεύω ότι αυτό που μάλλον έχω αφήσει πίσω μου είναι η διαρκής ενασχόληση με τη λεπτομέρεια – η εξέλιξη συχνά συνεπάγεται και νέες ευθύνες που αλλάζουν το πλαίσιο εστίασης του ενδιαφέροντος. 

Good Living
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Good Living / Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Από τις πρώτες φυτείες αγαύης στο Jalisco μέχρι τις σύγχρονες εγκαταστάσεις αποστακτηρίων, κάθε μπουκάλι κουβαλά την κληρονομιά ενός ανθρώπου που τόλμησε να ονειρευτεί διαφορετικά.
THE LIFO TEAM
Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Good Living / Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Σε μια καθημερινότητα γεμάτη ερεθίσματα, η Stoiximan επιλέγει να επικεντρωθεί σε αυτό που τελικά μετρά περισσότερο: σε εκείνη τη μοναδική στιγμή που ο καθένας ζει με τον δικό του τρόπο.
THE LIFO TEAM
Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης και επιτυχίας που ενώνει γυναίκες και κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Good Living / Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης που ενώνει γυναίκες & κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Το πρόγραμμα, πρωτοβουλία εταιρικής υπευθυνότητας της Stoiximan σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ολοκλήρωσε την πορεία του έχοντας βρεθεί σε 10 πόλεις και έχοντας κινητοποιήσει πάνω από 1000 συμμετέχουσες.
THE LIFO TEAM
L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Good Business Directory 6 / L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Ο μεγαλύτερος όμιλος καλλυντικών παγκοσμίως χτίζει πάνω στη φιλοσοφία ότι οι άνθρωποί του αποτελούν το θεμέλιο κάθε προόδου και δημιουργεί τεχνολογίες που καθορίζουν την επόμενη μέρα της ομορφιάς.
THE LIFO TEAM
Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Good Business Directory 6 / Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών δεν αποτελεί μόνο πεδίο επενδυτικής κινητικότητας αλλά είναι και ένας από τους πιο δραστήριους κλάδους στο πεδίο της έρευνας και της καινοτομίας.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΝΑ
Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Good Business Directory 6 / Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Η προοπτική ανάδειξης της χώρας σε δίαυλο εφοδιασμού της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης με φυσικό αέριο δημιουργεί έδαφος για νέες επενδύσεις στην επεξεργασία και μεταφορά του αερίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΔΑΚΗΣ
Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Good Business Directory 6 / Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Οι εκδηλώσεις Rebrain Greece και Ημέρα Καριέρας λειτουργούν ως δίαυλος μεταξύ των επιχειρήσεων και της ελληνικής διασποράς, παρουσιάζοντας αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον, φορολογικά κίνητρα και νέες ευκαιρίες απασχόλησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΥΡΟΥΛΗ
Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Good Business Directory 6 / Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος και πρόεδρος της DDB Athens βλέπει μια αγορά που προσπαθεί να ανασάνει μέσα σε νόμους, πίξελ και αλγόριθμους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ
Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Good Business Directory 6 / Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Οι αξίες που οδήγησαν την εταιρεία στην κορυφή, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης και η δύναμη του ελληνικού ταλέντου που στηρίζει την παγκόσμια ανάπτυξή της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ