Αποκαλύπτοντας τα παγκόσμια σύνορα της δημιουργικότητας: Tο τολμηρό εγχείρημα της SOUL Creative Agency
Έχουμε όλοι να κερδίσουμε πάρα πολλά από τις νέες τεχνολογίες και πρωτίστως από το A.I., που είναι και η τεχνολογική επανάσταση του σήμερα.

Αποκαλύπτοντας τα παγκόσμια σύνορα της δημιουργικότητας: Tο τολμηρό εγχείρημα της SOUL Creative Agency

Ο Παύλος Τσιάπος, ιδρυτής και managing director του δημιουργικού γραφείου που άνοιξε πρόσφατα τα νέα του γραφεία στο Μανχάταν, μιλά για το πώς ξεπέρασε τα σύνορα της αγοράς, δημιουργώντας ιστορίες που μιλάνε στην καρδιά και στην ψυχή των ανθρώπων.

ADVERTORIAL

 

Το 2012, στην καρδιά της Αθήνας, γεννήθηκε ένα τολμηρό εγχείρημα, με όραμα να δημιουργήσει brands που να μιλούν στην καρδιά και την ψυχή των ανθρώπων. Σήμερα, έπειτα από ένα συναρπαστικό ταξίδι δημιουργικότητας και εξωστρέφειας, η SOUL Creative Agency έχει εξελιχθεί σε ένα πολυβραβευμένo δημιουργικό γραφείο, έχοντας εντάξει πλήθος εταιρειών και οργανισμών από τον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα στο πελατολόγιό της, έχοντας πραγματοποιήσει δραστηριότητες και πρότζεκτ σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη και, πλέον, έχοντας γιορτάσει τα εγκαίνια των ολοκαίνουργιων γραφείων της στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης.  

 

Τα νέα γραφεία της SOUL Creative Agency, στην καρδιά της παγκόσμιας αγοράς, αποτελούν ένα ορόσημο στην εντεκαετή ιστορία της, σηματοδοτώντας τη μετάβασή της από τα όρια της Ελλάδας στην παγκόσμια αγορά του branding και του creative. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της SOUL Creative Agency, κλειδί στην αποκάλυψη του παγκόσμιου ορίζοντα της δημιουργικότητας δεν ήταν μονάχα η επιχειρηματική οξυδέρκεια, αλλά κυρίως η «ατρόμητη επιδίωξη φρέσκων ιδεών, η δέσμευσή της στη συμπερίληψη, οι αφηγήσεις που δημιουργεί, τα συναισθήματα που προκαλεί και οι κοινότητες που κατορθώνει να φέρνει μαζί».

 

Πολλά έχουν αλλάξει μέσα σε αυτά τα έντεκα χρόνια ραγδαίας ανάπτυξης της SOUL Creative Agency, ένα πράγμα ωστόσο έμεινε αμετάβλητο, και αυτό είναι η προσήλωσή της στη δύναμη της δημιουργικότητας και η δέσμευσή της για καινοτομία, συμπεριληπτικότητα και βιωσιμότητα. Καθώς ξεκινά το συναρπαστικό νέο του κεφάλαιο στο Μανχάταν, η LiFO επικοινώνησε με τον Παύλο Τσιάπο και μίλησε μαζί του σχετικά με τη δέσμευση της SOUL Creative Agency να προάγει την άνευ ορίων δημιουργικότητα και να δημιουργεί brands που προσκαλούν την καθεμία και τον καθένα από εμάς να γίνουν μέρος της ιστορίας.

 

— Παύλο, πες μας λίγα λόγια για τη φιλοσοφία της SOUL Creative Agency στο design και το branding. Τι είναι αυτό που πιστεύεις πως κάνει την προσέγγισή σας να ξεχωρίζει;  

Αυτό που κάνουμε περιγράφεται πολύ απλά: δημιουργούμε συναισθήματα. Τα εργαλεία μας είναι τα χρώματα, η τυπογραφία, η εικονογράφηση, η εικόνα, ο λόγος και όχι μόνο, με τα οποία δημιουργούμε ιστορίες και εμπειρίες που μιλάνε στην καρδιά και στην ψυχή των ανθρώπων και συνδέουν τα brands με το κοινό τους. Όταν μιλάμε για ένα brand, μιλάμε γι’ αυτό που σκέφτονται και αισθάνονται οι άνθρωποι, είναι η αντίληψη που έχουμε δημιουργήσει μέσα μας, το gut feeling, όπως λένε οι Αμερικανοί. Στη SOUL, σκοπός μας είναι να δημιουργούμε brands τα οποία μιλάνε στην ψυχή των ανθρώπων, να τα συνδέουμε με το κοινό τους με τρόπο απλό, κατανοητό και βαθύ. Αυτό απαιτεί από τη μία business αντίληψη και από την άλλη πολλή δημιουργικότητα, και στη SOUL μπλέκουμε αυτούς τους δυο «κόσμους» πολύ καλά και τους φέρνουμε κοντά.

 

«Ο σκοπός μας πάντα είναι να κάνουμε πολύ καλά τη δουλειά μας και να μένουμε πιστοί στο core purpose μας, το οποίο είναι να δημιουργούμε brands που μιλάνε στην καρδιά και στο μυαλό των ανθρώπων, να εξελισσόμαστε και να αναπτυσσόμαστε βιώσιμα, σύμφωνα πάντα με τις αξίες μας».

 

— Ας ταξιδέψουμε πίσω στην αφετηρία της SOUL Creative Agency, το 2012, μια εποχή με προκλήσεις: από τη μια, η δύσκολη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και από την άλλη, ένα industry σε ραγδαίο μετασχηματισμό. Πώς πιστεύεις πως καταφέρατε να μετατρέψετε τις προκλήσεις σε ευκαιρία;

Το 2012 ήταν όντως μια αρκετά δύσκολη περίοδος, τόσο για το creative και advertising industry, το οποίο βρισκόταν παγκοσμίως σε μια μεταβατική περίοδο –από τα αναλογικά μέσα περνούσε στην digital εποχή– όσο και, ακόμα περισσότερο, για την Ελλάδα, που περνούσε μία από τις μεγαλύτερες οικονομικές κρίσεις της ιστορίας της. Για εμάς, όμως, αυτό φάνταζε τότε σαν μια μεγάλη πρόκληση και ευκαιρία, γι’ αυτό, σε μια περίοδο γενικευμένης εσωστρέφειας, κινηθήκαμε σε αντίθετη κατεύθυνση, με εξωστρέφεια, θάρρος, πολύ πάθος, αποφασιστικότητα και πολλή δουλειά. 

 

Η κρίση αυτή μας έκανε επίσης να μην περιμένουμε ποτέ την κατάλληλη ώρα ή την κατάλληλη ευκαιρία. Πιστεύω ότι αυτό αποτελεί τροχοπέδη, τόσο στη ζωή όσο και στην επιχειρηματικότητα, καθώς δεν υπάρχει ποτέ ιδανική ώρα για να προχωρήσεις μπροστά. Πάντα, σε κάθε εποχή, σε κάθε ώρα, θα είναι λίγο ή πολύ δύσκολα για να δημιουργήσεις, αλλά χρέος μας είναι να το κάνουμε, να προχωράμε πάντα μπροστά παρ' όλες τις δυσκολίες και τις αρνητικές συγκυρίες. Επίσης, μέσα σε αυτό,  δεν σταματήσαμε ποτέ να εξελισσόμαστε. Κάθε ώρα, κάθε μέρα, προσπαθούμε να γίνουμε καλύτεροι, να φέρουμε ακόμα περισσότερη δημιουργικότητα και καινοτομία και να προσφέρουμε ακόμα μεγαλύτερη αξία σε ό,τι κάνουμε.

 

— Την τελευταία δεκαετία έχετε σημειώσει ένα εντυπωσιακό scale-up με παρουσία σε πολλές ξένες αγορές, μάλιστα ανοίξατε γραφείο και στη Νέα Υόρκη. Πώς θα περιέγραφες αυτό σας το ταξίδι προς την εξωστρέφεια;

Το ταξίδι αυτό είναι γεμάτο προκλήσεις, γι’ αυτό και είναι μαγικό. Κάθε νέα αγορά είναι μια μεγάλη πρόκληση σε δημιουργικό αλλά και επιχειρηματικό επίπεδο, καθώς επιχειρούμε σε αγορές με μεγάλες πολιτισμικές διαφορές, όπως η Ελλάδα, η Κύπρος, το Κατάρ και τα Εμιράτα, η Ελβετία και η Νέα Υόρκη. Δημιουργικά, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να προσεγγίσουμε κάθε κοινό, λαμβάνοντας σοβαρά υπ’ όψιν την κουλτούρα και τα όριά του. Από τη μια έχουμε αραβικές χώρες και από την άλλη τις ΗΠΑ, και αυτά τα δύο κοινά έχουν πολύ διαφορετικό τρόπο αντίληψης του δημιουργικού, της σημειολογίας, των μέσων αλλά κυρίως του τρόπου με τον οποίο τα brands συνδέονται με τους ανθρώπους. Οι μεγάλες αυτές διαφορές, μαζί με την ένταση του ανταγωνισμού στις αγορές, μας έχουν κάνει να μη θεωρούμε τίποτα ως δεδομένο και να προσεγγίζουμε με πολύ ανοιχτό μυαλό κάθε ξεχωριστό πρότζεκτ.

 

Το scale-up δεν ήταν αυτοσκοπός αλλά αποτέλεσμα. Ο σκοπός μας πάντα είναι να κάνουμε πολύ καλά τη δουλειά μας και να μένουμε πιστοί στο core purpose μας, το οποίο είναι να δημιουργούμε brands που μιλάνε στην καρδιά και στο μυαλό των ανθρώπων, να εξελισσόμαστε και να αναπτυσσόμαστε βιώσιμα, σύμφωνα πάντα με τις αξίες μας.

 

— Σε μια εποχή που η τεχνολογία μετασχηματίζει ραγδαία τα πάντα, ειδικά με την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης, πώς επηρεάζεται η δημιουργικότητα και πώς αλλάζει ο τομέας του branding;

Έχουμε όλοι να κερδίσουμε πάρα πολλά από τις νέες τεχνολογίες και πρωτίστως από το A.I., που είναι και η τεχνολογική επανάσταση του σήμερα. Τα εργαλεία που έχουμε αυτήν τη στιγμή στα χέρια μας, όσον αφορά το branding, το design και το web, και αυτά που ήδη εξελίσσονται μάς βοηθούν σε πολύ μεγάλο βαθμό να κάνουμε τη δουλειά μας πολύ καλύτερα. Σε δημιουργικό επίπεδο έχει ανοίξει ένας νέος κόσμος δημιουργικότητας και έμπνευσης. Μιλάμε όμως, για εργαλεία που χωρίς το ανθρώπινο expertise είναι ανίσχυρα και μπορεί να κάνουν ακόμα και ζημιά.

 

Το branding έχει να κάνει με το πώς αισθάνονται και σκέφτονται οι άνθρωποι. Είναι σύνθετο, συνδυάζει στρατηγική, τακτική, επιχειρηματικότητα και δημιουργικότητα, ώστε να κάνουμε τους ανθρώπους να συνδεθούν με τα brands. Αν βάλουμε και όλα τα μέσα και τα κανάλια στα οποία απευθύνονται τα brands, το τοπίο γίνεται πολυσύνθετο και ο ανθρώπινος παράγοντας στην κατεύθυνση, στη διαδικασία, μα κυρίως στη λήψη αποφάσεων είναι απαραίτητος.
Δεν θεωρώ ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αντικαταστήσει τους ανθρώπους. Θα αντικαταστήσει όμως σίγουρα αυτούς, οι οποίοι δεν θα την υιοθετήσουν, όπως έχει ξαναγίνει στο πρόσφατο παρελθόν αρκετές φορές.

 

— Κατά τη γνώμη σου και από την εμπειρία σου, ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα μιας ελληνικής ομάδας που φιλοδοξεί να κατακτήσει τις ξένες και μεγάλες αγορές;

 

Συνδέοντας αυτήν τη σκέψη με το δικό μας ταξίδι, όπως ανέφερα παραπάνω, θεωρώ ότι ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι δεν έχουμε μάθει να περιμένουνε την κατάλληλη στιγμή. Έχουμε μάθει να επιχειρούμε και να δημιουργούμε σε ένα αρκετά σύνθετο περιβάλλον, όπου πολλές φορές οι συνθήκες είναι αρνητικές, ωστόσο έχουμε εκπαιδευτεί να αναπτυσσόμαστε μέσα σε αυτό το πλαίσιο. Αυτό μας προσφέρει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, το ότι έχουμε καλλιεργήσει πολλές δεξιότητες σε πολλά επίπεδα, πράγμα που σε καλύτερες συνθήκες ίσως δεν θα είχαμε ανάγκη να το κάνουμε. Σκεφτείτε πόσο αυτό έχει καλλιεργήσει τη δημιουργικότητά μας.

 

Ταυτόχρονα, όμως, αν δεν καταφέρουμε να εστιάσουμε και να επιμείνουμε πολύ σε κάτι συγκεκριμένο, η ευρεία αυτή αντίληψη και οι ευρηματικές λύσεις που έχουμε μάθει να βρίσκουμε ενδέχεται να μην προσφέρουν την επιθυμητή αξία σε άλλες χώρες, με άλλο πλαίσιο και ωριμότητα. Πάντως, η δημιουργικότητα και το design στην Ελλάδα είναι αυτήν τη στιγμή σε εξαιρετικό επίπεδο και θεωρώ ότι τα επόμενα χρόνια θα φανεί αρκετά αυτό.

Good Living
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ