Ο νέος Άγγλος σκηνοθέτης Ian Waugh μιλάει στο LIFO.gr

Ο νέος Άγγλος σκηνοθέτης Ian Waugh μιλάει στο LIFO.gr Facebook Twitter
Σκεφτόμουν να χρησιμοποιήσω πρωταγωνιστή άλλης εθνικότητας, μια και το ζητούμενο μου ήταν ένας τύπος που η κακή οικονομική του κατάσταση τον οδηγεί να χαθεί στο επιβλητικό τοπίο των Highlands. Τελικά έγινε Έλληνας, εφόσον όντως η χώρα σου είναι σε κακή οικονομική κατάσταση...
0

Η ταινία As he lay falling του Άγγλου Ian Waugh προβλήθηκε χθες στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Κύπρου και εντυπωσίασε για τη χρήση του φυσικού χώρου των σκοτσέζικων Highlands, όχι μόνο ως ντεκόρ, αλλά και ως αναπόσπαστο μέρος της ψυχολογίας των ηρώων της. Εν προκειμένω, ενός Έλληνα ονόματι Γιώργου που εγκαταλείπει την Ελλάδα της Κρίσης και των Μνημονίων για να βρει δουλειά σε μία ξένη μακρινή χώρα. Ή μήπως για να εξαφανιστεί, να σβηστεί ο ίδιος από τον χάρτη της γης; Ο λόγος στον Ian αυτοπροσώπως που βρίσκεται αυτές τις μέρες στη Λεμεσό και δέχτηκε πρόθυμα να μιλήσει στο LIFO.gr για την ταινία του και τη βαθύτερη σκέψη του πίσω απ' αυτήν!

Απόλυτα ικανοποιημένος κανείς σκηνοθέτης δε μπορεί να είναι. Όταν βλέπεις και ξαναβλέπεις τη δουλειά σου πάντα βρίσκεις ελλείψεις και τι θα μπορούσε να'χει πάει καλύτερα. Το κοινό πάντα έχει τον πρώτο λόγο γι'αυτό και αφήνομαι στην κρίση του.

Η ταινία σου, Ian, έκανε την ελληνική πρεμιέρα της στο τελευταίο Φεστιβάλ της Δράμας τον περασμένο μήνα. Συνάντησες τις αντιδράσεις του ελληνικού κοινού;

Να πω την αλήθεια, όχι, γιατί προβλήθηκε στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα και μάλιστα χωρίς αγγλικούς υπότιτλους. Αυτό δεν ήταν και τόσο καλό, γιατί κάποιοι που δεν είναι τα αγγλικά η πρώτη τους γλώσσα, έχασαν ορισμένα βασικά points στους διαλόγους των χαρακτήρων. Περισσότερο μίλησα με συναδέλφους από το εξωτερικό που διαγωνιζόμασταν μαζί και λιγότερο με Έλληνες. Εδώ, πάντως, ήρθαν και μου μίλησαν άνθρωποι που ήταν στη Δράμα τον περασμένο μήνα και είδαν την ταινία.

Γιατί εσύ, ένας νέος Άγγλος σκηνοθέτης, επέλεξες έναν Έλληνα για πρωταγωνιστικό χαρακτήρα της ιστορίας σου;

Σκεφτόμουν να χρησιμοποιήσω πρωταγωνιστή άλλης εθνικότητας, μια και το ζητούμενο μου ήταν ένας τύπος που η κακή οικονομική του κατάσταση τον οδηγεί να χαθεί στο επιβλητικό τοπίο των Highlands. Τελικά έγινε Έλληνας, εφόσον όντως η χώρα σου είναι σε κακή οικονομική κατάσταση. Να ξεκαθαρίσω, όμως, πως βαθύτερα στο μυαλό του αυτός ο άνθρωπος δεν είχε το να πάει κάπου απλά για να δουλέψει, αλλά για να χαθεί από προσώπου γης.

Ζεις στο Εδιμβούργο, στη Σκοτία. Αναρωτιέμαι αν υπέπεσαν στην αντίληψη σου περιστατικά ανθελληνικού ρατσισμού που ενδεχομένως να σε ώθησαν στον χαρακτήρα αυτό.

Στη Σκοτία δε νομίζω να υπάρχει κανένας ανθελληνικός ρατσισμός. Άλλωστε ο ''κακός'' χαρακτήρας είναι του Γουίλιαμ, ο οποίος είναι Άγγλος και άρα μάλλον λίγο πιο ξενοφοβικός. Αυτό που εγώ ήθελα να κάνω δεν ήταν μία ταινία κατά της ξενοφοβίας ή του ρατσισμού, όπως δηλαδή πολλοί την εκλαμβάνουν, αλλά κυρίως ένα σχόλιο για την αυτογνωσία των κραταιών δυτικών κοινωνιών: ποιοί είμαστε, έχουμε δουλειές, ζούμε σχετικά άνετα, αλλά το ζήτημα είναι και το πως βλέπουν εμάς οι άλλοι.

Ο νέος Άγγλος σκηνοθέτης Ian Waugh μιλάει στο LIFO.gr Facebook Twitter

Ο ηθοποιός σου, ο Κύπριος Κρίστοφερ Γκρέκο, είναι πραγματικά εξαιρετικός. Πως έφτασες σ' αυτόν;

Δυσκολεύτηκα πολύ με το casting. Πως να έβρισκα Έλληνα διαθέσιμο ηθοποιό στην αγγλική πρωτεύουσα; Δεν υπάρχουν και πολλοί...Βρήκα τον Κρίστοφερ μέσω του ατζέντη του στο Λονδίνο και είχαμε άψογη συνεργασία.

Πόσο ήταν το budget που είχες στη διάθεση σου;

Η ταινία κόστισε περίπου 25.000 λίρες. Χρησιμοποίησα συνεργείο από τη Σκοτία και πήραμε κάποια χρηματοδότηση από την Κοινότητα των Highlands. Υπάρχουν δύο παραγωγοί και μένα αν και είναι η έκτη κατά σειρά μικρού μήκους ταινία μου, είναι και η πρώτη επίσης που έγινε με τέτοιο μεγάλο budget.

Μου αρέσει πάντως που η εταιρεία παραγωγής σου ονομάζεται OnlySon Prod.!

(γέλια) Ναι, αυτό οφείλεται στο ότι είμαι μοναχογιός και ακόμη δεν έχω κάνει δική μου οικογένεια. Μεγάλωσα στην Αγγλία και τον επόμενο μήνα γίνομαι 33 ετών.

Ο νέος Άγγλος σκηνοθέτης Ian Waugh μιλάει στο LIFO.gr Facebook Twitter
Ο Κύπριος Κρίστοφερ Γκρέκο, πρωταγωνιστής στην ταινία του Ian Waugh.

Στην ταινία δεν υπάρχει μουσική εκτός από μία folk μπαλάντα που τραγουδούν οι θαμώνες μίας σκοτσέζικης ταβέρνας. Η δική σου σχέση με τη μουσική;

Περιπλανήθηκα στα Highlands αρκετά στη ζωή μου κι εκεί άκουσα αυτές τις folk μπαλάντες, τα λαϊκά τραγούδια τους. Ωστόσο ακούω pop μουσική και αγαπώ πολλά συγκροτήματα της indie σκηνής.

Μίλησε μας για τη φεστιβαλική πορεία της δουλειάς σου.

Έκανε πρεμιέρα στο φεστιβάλ του Εδιμβούργου, ακολούθησε το φεστιβάλ Δράμας, του Ρέικιαβικ της Ισλανδίας, όπου απέσπασε και μία τιμητική διάκριση, τώρα της Κύπρου και έπονται δύο φεστιβάλ σε Αγγλία και Σκοτία, καθώς κι αυτό της Στοκχόλμης τον Νοέμβριο.

Είσαι ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα;

Απόλυτα ικανοποιημένος κανείς σκηνοθέτης δε μπορεί να είναι. Όταν βλέπεις και ξαναβλέπεις τη δουλειά σου πάντα βρίσκεις ελλείψεις και τι θα μπορούσε να' χει πάει καλύτερα. Το κοινό πάντα έχει τον πρώτο λόγο γι'αυτό και αφήνομαι στην κρίση του.

Τα σχέδια σου για μια μεγάλου μήκους ταινία;

Δουλεύω σαφώς μεσ' στο κεφάλι μου την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία μου, αλλά δεν ξέρω αν είμαι ακόμη έτοιμος. Πιθανώς να ακολουθήσει ακόμη μία μικρού μήκους ταινία ή δεν ξέρω...

Αν σε ρωτούσα ποιο είναι το όνειρο της ζωής σου;

Θα απαντούσα το να είμαι ικανός να συνεχίσω να κάνω ταινίες και να ταξιδεύω στον κόσμο μ' αυτές. Πολύ προσωπική υπόθεση ο κινηματογράφος και άλλο τόσο όμορφη να τη μοιράζεσαι με άλλους!

Ο νέος Άγγλος σκηνοθέτης Ian Waugh μιλάει στο LIFO.gr Facebook Twitter
Δυσκολεύτηκα πολύ με το casting. Πως να έβρισκα Έλληνα διαθέσιμο ηθοποιό στην αγγλική πρωτεύουσα; Δεν υπάρχουν και πολλοί...Βρήκα τον Κρίστοφερ μέσω του ατζέντη του στο Λονδίνο και είχαμε άψογη συνεργασία...
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ