Μιχάλης Πέτρου και Στέλιος Κατσουνώτος
Μιχάλης Πέτρου και Στέλιος Κατσουνώτος

 

Στις 26 Φεβρουαρίου το nutrINsider, η εφαρμογή των Μιχάλη Πέτρου και Στέλιου Κατσουνώτου, απέσπασε τον τίτλο του «Best app of the year 2015» στο πλαίσιο του Infocom Μοbile World. Πρόκειται για ένα καινοτόμο εργαλείο που απευθύνεται στους καταναλωτές και λειτουργεί ως σύμβουλος αγορών και υγιεινής διατροφής. Μόλις λίγες μέρες νωρίτερα, το app παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό κατά τη διάρκεια του 1ου FMCG Ιnsider με θέμα «Πώς ψωνίζουμε στο σούπερ-μάρκετ; Τάσεις και προοπτικές ανάπτυξης των FMCG με τη χρήση νέων τεχνολογιών», το οποίο διοργανώθηκε στον Κόμβο Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας - INΝOVATHENS. Ζητήσαμε από τους συνδημιουργούς του να μας λύσουν ορισμένες απορίες.

 

Τι ακριβώς είναι το nutrINsider και γιατί το αποκαλείτε «all in one supermarket app»;

Μ.Π.: To nutrINsider είναι ένα νέο app που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους στα σούπερ-μάρκετ. Βάζει μια τάξη στον τρόπο που επιλέγουμε προϊόντα, αφού περιλαμβάνει όλα τα φυλλάδια με τις προσφορές των σούπερ-μάρκετ, ηλεκτρονικές λίστες σούπερ-μάρκετ με 3 διαφορετικούς τρόπους, συνταγές με «έξυπνο κουμπί» που βάζει αυτόματα όλα τα υλικά στη λίστα του σούπερ-μάρκετ και, φυσικά, διατροφικές συμβουλές, γιατί η υγεία είναι πάνω απ' όλα. To nutrINsider τα έχει όλα σε μία και μόνο εφαρμογή. Με αυτό τον τρόπο δεν επιβαρύνεται και το smartphone των χρηστών μας που συχνά, για να έχουν όλες τις παραπάνω υπηρεσίες, έπρεπε να κατεβάζουν καμιά δεκαριά εφαρμογές.

 

Μετά από δύο χρόνια εντατικής έρευνας, καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα σε μορφή mobile app που κάνει τις αγορές και τη διατροφή παιχνίδι!

 

Πώς προέκυψε η ιδέα στην οποία βασίζεται η εφαρμογή;
Σ.Κ.: Ξεκίνησε αρχές του 2012. Ως καταναλωτές παρατηρήσαμε πως στα βασικότερα σημεία πώλησης καθημερινών αγαθών, τα σούπερ-μάρκετ, επικρατεί μια χαοτική κατάσταση: βομβαρδιζόμαστε από άπειρες προσφορές, υπάρχουν πάρα πολλά παραπλήσια προϊόντα και συχνά οδηγούμαστε σε λάθος αγορές. Το ερώτημα που τέθηκε ήταν σαφές: μπορούμε με τη βοήθεια της τεχνολογίας να οργανώσουμε τις αγορές μας στο σούπερ-μάρκετ, βελτιώνοντας παράλληλα τις διατροφικές μας συνήθειες; Μετά από δύο χρόνια εντατικής έρευνας, καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα σε μορφή mobile app που κάνει τις αγορές και τη διατροφή παιχνίδι!

 

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται σήμερα το nutrINsider; Πόσοι ενεργοί χρήστες το χρησιμοποιούν, πώς μπορεί κάποιος να το κατεβάσει και ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας σχετικά με την ανάπτυξή του;

Σ.Κ.: Ο βασικός στόχος είναι να εντάσσουμε ολοένα περισσότερα προϊόντα και χρήσιμες πληροφορίες για τον καταναλωτή. Έτσι, κάνουμε την εμπειρία του χρήστη «πλουσιότερη». Μέχρι σήμερα, έχουμε ξεπεράσει τους 8.000 ικανοποιημένους χρήστες. Το nutrINsider διατίθεται δωρεάν από το App Store (iOS) & Google Play (android). Παρά την έως τώρα επιτυχημένη πορεία του, επιθυμούμε να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο την εμπειρία του χρήστη. Γι' αυτό ετοιμάζουμε μια νέα version που θα προσφέρει ταχύτερη εξυπηρέτηση αλλά και κάποιες νέες πρωτοποριακές υπηρεσίες.

 

Tι σημαίνει για εσάς και τις προσπάθειες που έχετε καταβάλει να βραβεύεστε ως «Best app of the year 2015»;

Μ.Π.: Είναι μια μεγάλη ηθική επιβράβευση. Για να είμαστε ειλικρινείς, το γιορτάσαμε! Γνωρίζουμε όμως πως το σημαντικό είναι να παραμείνουμε στην κορυφή. Πρέπει να συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο και με κάθε ενέργειά μας να αποδεικνύουμε τον λόγο που βραβευτήκαμε.


Σε ποια φάση βρίσκεται αυτήν τη στιγμή που μιλάμε το λεγόμενο «οικοσύστημα» των start ups στην Ελλάδα;

Σ.Κ.: Η αίσθησή μας είναι ότι δεν υπάρχει μόνο ένα οικοσύστημα. Δυστυχώς, υπάρχουν πολλά τα οποία δεν λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους. «Start up» σημαίνει, μεταξύ άλλων, και υψηλό ρίσκο. Πιθανότατα κάποιες επιχειρήσεις να σταματήσουν να λειτουργούν σε έναν χρόνο από τη δημιουργία τους. Όμως στη χώρα μας το ποσοστό αποτυχίας είναι υψηλότερο από των άλλων χωρών. Αυτό πρέπει να μας προβληματίσει. Εμείς, από την πλευρά μας, συμμετέχουμε στην ΕΕΝΕ (Ελληνική Ένωση Νεοφυών Επιχειρήσεων) και προσπαθούμε στον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο που έχουμε να συνεισφέρουμε για το καλό της Ένωσης. Κάθε ενωτική προσπάθεια είναι από τη φύση της καλή. Και πρέπει να την προσέχουμε και να την επαυξάνουμε.

 

Πόσο σημαντικό είναι για τις καινοτόμες ελληνικές επιχειρήσεις να υπάρχει ένας Κόμβος Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας, όπως το INNOVATHENS, στο κέντρο της Αθήνας;
Μ.Π.: Για μας, το σημαντικό δεν είναι ο «χώρος» αλλά τα «στελέχη». Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός που ορίζει την επιτυχία ενός εγχειρήματος. Στο INNOVATHENS βρήκαμε επαγγελματισμό και πολλά χαμόγελα. Ανθρώπους θετικούς, που αναζητούν λύσεις. Αυτό για εμάς είναι το σημαντικό.


Ήδη έχουμε διοργανώσει στο INNOVATHENS με μεγάλη επιτυχία το 1ο FMCG Insider με θέμα «Πώς ψωνίζουν οι καταναλωτές στα σούπερ-μάρκετ - Τάσεις και προοπτικές ανάπτυξης με τη χρήση νέων τεχνολογιών». Ομιλητές, εκτός από εμάς, ήταν εκπρόσωποι από το Ινστιτούτο Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, την Πανεπιστημιακή Κοινότητα αλλά και την Tempo OMD, το καλύτερο media shop στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα Ermis Awards. Κάναμε μια ολιστική προσέγγιση των σημερινών καταναλωτικών συνηθειών αλλά και των νέων τεχνολογιών και ευχόμαστε σε σύντομο χρονικό διάστημα να μπορέσουμε να το επαναλάβουμε.


www.nutrinsider.gr

 

Info:

Ο Κόμβος Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας –INNOVATHENS– είναι μία υποδομή στήριξης της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας σε έναν νεανικό χώρο έμπνευσης, στο πιο αναγνωρίσιμο τοπόσημο της Αθήνας, με περισσότερους από 700.000 επισκέπτες το χρόνο, την Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Σκοπός του INNOVATHENS είναι να υποστηρίξει τη δημιουργία ενός δικτύου όπου δημιουργικοί άνθρωποι με καινοτόμες ιδέες, καταξιωμένοι επιχειρηματίες, ακαδημαϊκοί, μέντορες και ερευνητές ανταλλάσσουν γνώση, ερεθίσματα, τεχνογνωσία, εμπειρία και καλές πρακτικές μέσα από επαγγελματικές συναντήσεις, ομιλίες, παρουσιάσεις, εργαστήρια, ημέρες καριέρας και επιχειρηματικότητας, διαγωνισμούς και φεστιβάλ καινοτομίας.

Πληροφορίες: 213 0109300, www.innovathens.gr και στο facebook.