Για το bullying και το τέρας της εφηβείας

Για το bullying και το τέρας της εφηβείας Facebook Twitter
Για μεγάλου μήκους εγχείρημα έχω άπειρες ιδέες αλλά δεν έχω αυτοκτονικές τάσεις. Είναι θέμα τάιμινγκ, κανείς δεν περιμένει τη μεγάλου μήκους του Νεοφώτιστου... Φωτο: Αλέξανδρος Ακρίβος/ LIFO
0

Κατά τη διάρκεια του φετινού Φεστιβάλ Δράμας, η ταινία του Θανάση Νεοφώτιστου που προβλήθηκε την πρώτη μέρα στο εθνικό διαγωνιστικό άρχισε να κυκλοφορεί από στόμα σε στόμα, ενώ τα πηγαδάκια ανέφεραν ότι ο 20something δημιουργός της είναι "κάπως περίεργος". Δεν πρόλαβα την προβολή στην αίθουσα, μόλις όμως είδα την ταινία στο Film Market, ήθελα κατευθείαν να τον γνωρίσω. Κανόνισα να τον συναντήσω στο κεντρικό πάρκο της πόλης, λίγες ώρες πριν την τελετή λήξης από την οποία έμελλε να αποχωρήσει θριαμβευτής, με τον Χρυσό Διόνυσο ανά χείρας. Τίποτε το "περίεργο" ή το ¨λοξό" δεν μου φάνηκε να χαρακτηρίζει αυτό το πρόσχαρο παιδί με το οποίο απόλαυσα την κουβέντα μας από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό.

Η "Προσευχή" είναι η πτυχιακή εργασία του Θανάση. Το θέμα ήταν ελεύθερο κι εκείνος αναρωτήθηκε τι θα ήθελε να πει, καταλήγοντας να διηγηθεί κάτι για τον εαυτό του. Ανέτρεξε στο παρελθόν του, σε ευχάριστες και δυσάρεστες στιγμές, αναδρομή που συνοδεύτηκε από χαρά, κλάμα, κουβέντες με φίλους, αλλά και ψυχιάτρους. "Είναι μια ταινία ενηλικίωσης. Ένα από τα καλύτερα σχόλια που έχω λάβει από αρκετούς είναι το "Τι μου θύμισες". Οι περισσότεροι είδαν το πρόσωπό τους κάπου εκεί μέσα. Στον παρατηρητή, στον ήρωα, στον αντιήρωα, θυμήθηκαν το σχολικό τους περιβάλλον και αυτό για μένα είναι η όποια επιτυχία της ταινίας".

Ήθελα να μιλήσω για ανθρώπους που πάσχουν, δρουν και αντιδρούν και δη στην εφηβεία όπου οι εγκεφαλικές διεργασίες που συμβαίνουν είναι άπειρες και συγχέονται. Η ερωτική αφύπνιση, η αναζήτηση ταυτότητας και η ψυχολογική βία μπαίνουν σε ένα καζάνι και γιγαντώνονται, όπως γιγαντώνονται όλα στην εφηβεία

Έχοντας κάτσει σταυροπόδι σε ένα παγκάκι, ο ένας απέναντι στον άλλο, μου δηλώνει ότι το πληθωρικό του χαρακτήρα του συνήθως είναι εμφανές και στη δουλειά του. Ενίσταμαι καθώς θεωρώ ότι στην "Προσευχή" προσέγγισε το φλέγον αλλά παράλληλα τόσο τετριμμένο πια θέμα του bullying με αφηγηματική πληρότητα, παρουσιάζοντας δυο χαρακτήρες εντελώς διφορούμενους, όπως άλλωστε διττά είναι και όλα όσα συνοδεύουν το "τέρας" της εφηβείας και το ξύπνημα της σεξουαλικότητας. Συμφωνούμε ωστόσο ως προς την πληθωρικότητα μιας αξέχαστης σκηνής που έδωσε τον τίτλο της στην ταινία και πιστεύω ότι θα διαπεράσει τη ραχοκοκαλιά όλων όσοι έχουν υπάρξει λήπτες ψυχολογικής, λεκτικής ή σωματικής βίας σε κάποια φάση της ζωής τους. Περιγράφω στον Θανάση τον τρόπο που εξέλαβα εγώ προσωπικά την ψυχοσύνθεση του κεντρικού ήρωα. Μια μίξη μίσους αλλά και θαυμασμού προς το άτομο που τον κακομεταχειρίζεται, πράγμα που αναπτύσσει ένα δίπολο κάπως σαδομαζοχιστικό μεταξύ τους. Διστάζει να μου απαντήσει ευθέως ως προς τις προθέσεις του, αλλά παράλληλα το βλέμμα του φωτίζεται καθώς αντιλαμβάνεται ότι το πάω κατά εκεί. "Όλοι μιλούν για την τάδε ταινία με το bullying. Δεν θεωρώ ότι είναι μια ταινία για το bullying." μου λέει λακωνικά και γίνεται απόλυτα σαφής. "Δεν ήθελα να πάρω θέση ως προς αυτό και να καταντήσω διδακτικός. Ήθελα να μιλήσω για ανθρώπους που πάσχουν, δρουν και αντιδρούν και δη στην εφηβεία όπου οι εγκεφαλικές διεργασίες που συμβαίνουν είναι άπειρες και συγχέονται. Μεταξύ τους δημιουργείται μια σχέση, στην οποία έχουν επιλέξει τη θέση τους. Η ερωτική αφύπνιση, η αναζήτηση ταυτότητας και η ψυχολογική βία μπαίνουν σε ένα καζάνι και γιγαντώνονται, όπως γιγαντώνονται όλα στην εφηβεία. Εξάλλου σε κάθε σχολείο ένας είναι ο μάγκας. Τον μάγκα τον ερωτεύονται όλα τα κορίτσια, τον θαυμάζουν όλα τα αγόρια και ενδεχομένως ο θαυμασμός σε αυτή την ηλικία να μπλέκεται με κάποια άλλα υποσυνείδητα συναισθήματα σε κάποια από τα αγόρια".

Για το bullying και το τέρας της εφηβείας Facebook Twitter
Η εξειδίκευση είναι πολύ σημαντική, το να είναι κάποιος καλός σε πολλά πράγματα τον κάνει να μην ξεχωρίζει πουθενά... Φωτο: Αλέξανδρος Ακρίβος/ LIFO

Θέλω να μάθω περισσότερα για το παρελθόν και τις προσλαμβάνουσές του. "Σπούδασα Αρχιτεκτονική στο Δημοκρίτειο και συνέχισα με τη μεγάλη μου αγάπη, τον κινηματογράφο στο ΙΕΚ Ακμή από το οποίο πήρα το bachelor μου στη σκηνοθεσία, σε συνεργασία με το Queen Margaret University. Μέχρι στιγμής, για να βγάλω τα προς το ζην, εργάζομαι ως αρχιτέκτονας στο οικογενειακό γραφείο κι ασχολούμαι με τα κλασικά τεχνοκρατικά. Αυθαίρετα, ημιυπαίθριους και λοιπές παπαριές. Έτσι φυσικά, έχω την ευκαιρία να ασχολούμαι με το σινεμά, αφού δεν είμαι υπάλληλος κάποιου. Αν τσουλήσει το σινεμά, είμαι έτοιμος να ρίξω μαύρη πέτρα στην άλλη μου ιδιότητα".

"Έμαθα να την αγαπώ την αρχιτεκτονική από μικρός και μάλλον λειτούργησε ως βάση για να καλλιεργήσω την ενασχόλησή μου με τη σκηνοθεσία. Ήξερα από χώρο, από φως, είναι και οι δύο τέχνες που υπόκεινται σε κανόνες, σε αγορές, δεν είναι αφηρημένες άρα σχετίζονται άμεσα. Από το πάντρεμα των δύο σπουδών μου έχει προκύψει και η σκηνογραφία. Σε όλες τις ταινίες μου την αναλαμβάνω εγώ. Ως Έλληνας κινηματογραφιστής έπρεπε να μάθω να κάνω λίγο από όλα και θέλω να αποστασιοποιηθώ σταδιακά από αυτό το one man show και να επικεντρωθώ στο κομμάτι της σκηνοθεσίας και της σκηνογραφίας. Η εξειδίκευση είναι πολύ σημαντική, το να είναι κάποιος καλός σε πολλά πράγματα τον κάνει να μην ξεχωρίζει πουθενά".

  

Πώς ρίζωσε όμως το σινεφίλ μικρόβιο στον Θανάση; "Το πρώτο μου εγχείρημα πρέπει να ήταν γύρω στα 12. Γούσταρα να μεταφέρομαι σε άλλους κόσμους, στοιχείο που διαθέτει και ο ήρωας της "Προσευχής", με τις κατασκευές που τον βλέπουμε να φτιάχνει. Η πρώτη μου σπουδαστική ταινία, το "Χαραγμένο Τριαντάφυλλο" ξεχώρισε για τη σκηνογραφία της. Σχετιζόταν με έναν άνθρωπο ο οποίος μέσω της τέχνης ξεπερνούσε κάποιες καταστάσεις, πράγμα που κάνω κι εγώ. Είναι η ψυχοθεραπεία μου. Αντιμετωπίζω κάθε φορά αυτό που με απασχολεί, χωρίς να το καταλαβαίνω. Το μαθαίνω μετά από τρίτους που με γνωρίζουν καλά και "βλέπουν" στα πρότζεκτ μου εκφάνσεις του εαυτού μου. Δεν μου αρέσει ο ωμός ρεαλισμός στο σινεμά. Προτιμώ το φαντασιακό στοιχείο, θέλω να πηγαίνω σινεμά και να ταξιδεύω. Αγαπώ Τέρι Γκίλιαμ και πρώιμο Τιμ Μπέρτον. Μου αρέσει όμως κι ο Χάνεκε και το επόμενο πρότζεκτ μου για το οποίο έχω ήδη γράψει το σενάριο θα είναι φόρος τιμής σε μια από τις πιο αγαπημένες μου ταινίες, τη "Δασκάλα του Πιάνου". Για μεγάλου μήκους εγχείρημα έχω άπειρες ιδέες αλλά δεν έχω αυτοκτονικές τάσεις. Είναι θέμα τάιμινγκ, κανείς δεν περιμένει τη μεγάλου μήκους του Νεοφώτιστου".

Για το bullying και το τέρας της εφηβείας Facebook Twitter
Σκηνή από την "Προσευχή".

Επιστρέφοντας τη συζήτηση στην "Προσευχή", αναρωτιέμαι πώς είναι να κάνεις casting με έφηβους, μη επαγγελματίες ηθοποιούς σε μια Ελλάδα που δεν φημίζεται για την καλλιτεχνική της παιδεία και μάλιστα να πρέπει να αντεπεξέλθουν σε ένα δύσκολο θέμα και να εκτεθούν ολοκληρωτικά. "Δεν ήταν τόσο δύσκολη η διαδικασία τελικά. Ωστόσο, δεν θα μπορούσε να γίνει πουθενά αλλού, πέρα από το Καλλιτεχνικό Σχολείο του Γέρακα. Τα παιδιά εκεί είναι εξαιρετικά, είναι ένα σχολείο στο οποίο το bullying δεν υφίσταται καν!". Αυτό είναι ένα σημαντικό statement για ένα ζήτημα που δεν επιδέχεται αποτελεσματικές λύσεις και δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει κανένα νομικό ή θεσμικό πλαίσιο. Ότι ένας τρόπος προσέγγισής του είναι η τέχνη. "Η τέχνη, η παιδεία και η οικογένεια" συμπληρώνει. "Οι οικογένειες των παιδιών που πηγαίνουν σε αυτό το σχολείο ζουν μες στην τέχνη γι' αυτό και στέλνουν τα παιδιά τους εκεί. Υπάρχει παιδεία επί της ουσίας. Βέβαια, με βοήθησε πολύ το γεγονός ότι ήμουν σπουδαστής, ότι υπαγόμουν κι εγώ στο υπουργείο Παιδείας. Αντιμετώπισα φυσικά την κλασική γραφειοκρατική ευθυνοφοβία, ο ένας πέταγε το μπαλάκι στον άλλο, ανάμεσα στη σχολή μου, το σχολείο και το υπουργείο. Εν τέλει, πήρα τις άδειές μου από όλους, ακόμα και από τους γονείς που τους έπεισα το ακατόρθωτο, να εμπιστευτούν τα παιδιά τους σε έναν άγνωστο! Όλο αυτό έγινε και λίγο υπόγεια, όφειλα να μπω μέσα στο σχολικό περιβάλλον, να γνωριστώ με τα παιδιά, να τα προσεγγίσω φιλικά. Οι όλοι περιορισμοί που αντιμετώπισα λειτούργησαν ως μια υπέροχη εμπειρία για μένα".

Δεν μου αρέσει ο ωμός ρεαλισμός στο σινεμά. Προτιμώ το φαντασιακό στοιχείο, θέλω να πηγαίνω σινεμά και να ταξιδεύω. Αγαπώ Τέρι Γκίλιαμ και πρώιμο Τιμ Μπέρτον. Μου αρέσει όμως κι ο Χάνεκε και το επόμενο πρότζεκτ μου για το οποίο έχω ήδη γράψει το σενάριο θα είναι φόρος τιμής σε μια από τις πιο αγαπημένες μου ταινίες, τη "Δασκάλα του Πιάνου"

 

"Την πρώτη μου μέρα στο σχολείο έπεσα πάνω σε δυο παιδιά. Το φιζίκ τους μου έκανε κατευθείαν για τους δυο πρωταγωνιστές μου. Έπειτα από 2-3 μήνες εκεί μέσα, τελικά κατέληξα σε αυτούς. Ο ένας είναι όντως ο ρομαντικός που βλέπει Μπέλα Ταρ στα 14. Ο άλλος είναι ο μάγκας του σχολείου, ο leader. Καμία σχέση με τραμπούκο βέβαια, είναι καλλιτέχνης το παιδί, ως εκεί που δεν πάει. Παίζουν τον εαυτό τους, με πράξεις δικής μου έμπνευσης. Δεν τους έδωσα ποτέ σενάριο, ατάκες, δεν τους καθόρισα το θέμα της ταινίας. Ο διάλογος είναι ελάχιστος, όμως για το παίξιμό τους έθεσα απλά κάποιους στόχους ως προς αυτό που ήθελα να βγάλω. Τα παιδιά έφεραν την ταινία στα μέτρα τους. Φοβόμουν μην κλειδώσουν αν γινόμουν πιο συγκεκριμένος, αφού δεν είναι επαγγελματίες, αλλά εύπλαστοι έφηβοι. Είμαι ευχαριστημένος από το τελικό αποτέλεσμα στο 100%, δεν θα άλλαζα ούτε τελεία. Όταν έδειξα το τελικό cut στον πιτσιρικά μου και την οικογένειά του, κλαίγαμε όλοι μαζί παρέα".

 

Για το bullying και το τέρας της εφηβείας Facebook Twitter
Είμαι ευχαριστημένος από το τελικό αποτέλεσμα στο 100%, δεν θα άλλαζα ούτε τελεία. Όταν έδειξα το τελικό cut στον πιτσιρικά μου και την οικογένειά του, κλαίγαμε όλοι μαζί παρέα... Φωτο: Αλέξανδρος Ακρίβος/ LIFO

 

Χωροχρονικά ο σκηνοθέτης αφήνει μετέωρο τον προσδιορισμό της ιστορίας του. Θα μπορούσε να τοποθετείται στα 90s, σε κάποια επαρχία χωρίς αυτό να είναι ωστόσο σαφές ή δεσμευτικό. "Ήταν συνειδητή αυτή η αμφισημία. Πάντως στο σχολείο της Αττικής που φοίτησα εγώ στα 90s, υπήρχε η λίστα της προσεχής, οπότε μη σε εκπλήσσει τόσο πολύ, δεν είναι φιξιόν στοιχείο. Δεν ήθελα καθόλου να ανέβω εκεί πάνω όταν ερχόταν η σειρά μου". Η αλήθεια είναι ότι για παιδιά λιγότερο κοινωνικά ή χωρίς αυτοπεποίθηση ή έστω με τάσεις αγοραφοβίας, αυτός ο παρωχημένος εξαναγκασμός να ανέβουν στο βήμα για να απαγγείλουν την πρωινή προσευχή είναι από μόνος του μια μορφή απίστευτου τραμπουκισμού. "Είναι δύσκολη για πολλά παιδιά αυτή η διαδικασία και τους δυσχεραίνει την όποια βεβαρημένη εφηβική ψυχολογία μπορεί να κουβαλούν. Κάποιος μπορεί να είναι παχουλός, διαφορετικός, να ψευδίζει. Η έκθεση της διαφορετικότητας σε αυτές τις ηλικίες δεν βοηθάει. Θέλω να πιστεύω ότι η κατάσταση έχει πλέον βελτιωθεί αρκετά. Δεν θέλω να κρίνω αυτή τη συνήθεια σε θρησκευτικό επίπεδο, έβαλα ωστόσο το "Greek" στον αγγλικό τίτλο της ταινίας ("Greek school prayer") γιατί δεν έβρισκα λέξη που να αντιπροσωπεύει επακριβώς αυτή την ελληνική συνήθεια. Γίνεται μόνο σε 5 χώρες σε όλο τον κόσμο αυτό. Η ελληνική σχολική προσευχή ενέχει φυσικά και τον εθνικό (ή εθνικιστικό, όπως θες πες το) χαρακτήρα, με τη σηκωμένη σημαία. Δεν εστίασα καθόλου σε αυτό το στοιχείο, δεν ήθελα να το πάω προς τα εκεί".

Επιστρέφοντας στο παρόν, βρισκόμαστε ακόμα καθισμένοι σε ένα παγκάκι της Δράμας και τον ρωτώ πώς νιώθει που βρίσκεται εδώ για δεύτερη φορά. "Η Δράμα για μένα είναι πενταήμερη. Έρχεσαι εκδρομή, γνωρίζεις κόσμο, ασχολείσαι με ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της δουλειάς μας, το socializing. Φέτος θα πάρω για πρώτη φορά μέρος και στις Νύχτες Πρεμιέρας. Το παρακολουθώ χρόνια και αυτό το φεστιβάλ, μακάρι να είχαν μια απόσταση μεταξύ τους ημερολογιακά, αλλά ούτως ή άλλως οι μικρού μήκους δεν είναι το επίκεντρο στις Νύχτες. Εδώ είμαστε οι σταρ!".

Η ταινία "Προσευχή" του Θανάση Νεοφώτιστου θα προβληθεί στο Στ' Διαγωνιστικό Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους των Νυχτών Πρεμιέρας, την Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου στις 18:00 στον κινηματογράφο Ideal.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM