Τι νέα, Χριστίνα;

Τι νέα, Χριστίνα; Facebook Twitter
Κάθε λεπτό μια σύγχρονη «Μαντάμ Σουσού» του Instagram μάς επιδεικνύει τι αγόρασε, ανοίγει τη συσκευασία παριστάνοντας ότι δεν ξέρει τι έχει μέσα, επιδεικνύοντας διακριτικά το ακρυτζέλ στο μανικιούρ. Εικονογράφηση: bianka/LIFO
0

ΣΗΜΕΡΑ Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΕΔΕΙΞΕ πλάνα από τον Μπύθουλα και αυτήν τη μαντάμ Σουσού πίσω από το παράθυρο να κράζει τις «Μπυθουλαίες τσοκαρίες» της γειτονιάς, λες και επέστρεψε από τον προηγούμενο αιώνα μόνο και μόνο για να μας θυμίσει τη διαχρονικότητα της μπυθουλίασης και την εξάπλωση της τσοκαρίασης σε όλη την Αθήνα.

Όλες οι «Μπυθουλαίες» με ένα backpack στην πλάτη σε μια ατελείωτη έρευνα για τις προσφορές του greek experience πληρώνουν όσο όσο για να ζήσουν τη λόκαλ εμπειρία: τις μολότοφ στα Εξάρχεια, τα κουίρ τρανς στέκια, το greek tzatziki, το greek dick, το greek freak και κάτι αρχαία διάσπαρτα που όσο καλά και να τα φωτογραφίσουν, δεν τους φέρνουν followers. Κι εμείς, οι λόκαλ Μπυθουλαίες, σαν να μην πέρασε ούτε μια μέρα από τότε που καθόμασταν οκλαδόν στη φλοκάτη, μπροστά από την οθόνη και η ίδια βραχνή φωνή μάς προκαλούσε ξεκαρδιστικά γέλια, καθώς μας προετοίμαζε για τη μελαγχολία της ενηλικίωσής μας.

Κάποιες προλάβαμε να ζήσουμε ότι ο «Αντώνης» και κάθε «Αντώνης» αυτού του κόσμου δεν έφερε τα πάνω-κάτω απλώς γιατί ήταν ένα ωραίο τεκνό ούτε επειδή καβαλούσε τις Yamaha ιπποτικά και κουβαλούσε τα τελάρα με ιδρωμένα μούσκουλα. Προλάβαμε να το συναντήσουμε και να το μελετήσουμε το είδος προς εξαφάνιση

Αυτή η φωνή, παντός καιρού, στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο, στο σινεμά. Πάντα με τσιγαρόβηχα, ενίοτε με νάζια, άλλοτε με μπινελίκια και τρόμο, που την ώρα της κήρυξης του γ’ παγκόσμιου πολέμου εμείς θα εξακολουθούμε να βλέπουμε αποχαυνωμένοι την Όλγα Χαρίτου σε επανάληψη, ανακατεύοντας φραπόγαλα και καπνίζοντας στριφτά. Αυτή η φωνή μάς έμαθε ότι «τεκνατζού δεν γεννιέσαι αλλά γίνεσαι», και μάλιστα πιο τεκνατζού από την τεκνατζού κολλητή σου. Εμείς την ξέραμε τη Σάσα, τη βλέπαμε να μπαίνει στα σαλόνια μας με ξώπλατα φορέματα του Πολατώφ και κορμοστασιά κύκνου και καλιαρντεύαμε μαζί της στα όρθια με τσιγάρο και ποτό, και πάντα με την άκρη του ματιού μας προσέχαμε μη μας πάρει πρέφα η Ασπασία και μας καρφώσει στη γιαγιά. Κι ας μην ξέραμε πού πέφτουν τα βόρεια προάστια και το εργοστάσιο ντομάτας, ξέραμε πού πέφτει το Sodade, το Kazarma και το Blue Τrain και ανηφορίζαμε την Πειραιώς με τα πόδια.

Όσο για «Αντώνηδες», «Παναγιωτάκηδες» και λοιπά γαργαρότεκνα, τι να σου πω! Πήξαμε στο «t kns», στα like και στα match του Tinder. Κάποιες προλάβαμε να ζήσουμε ότι ο «Αντώνης» και κάθε «Αντώνης» αυτού του κόσμου δεν έφερε τα πάνω-κάτω απλώς γιατί ήταν ένα ωραίο τεκνό ούτε επειδή καβαλούσε τις Yamaha ιπποτικά και κουβαλούσε τα τελάρα με ιδρωμένα μούσκουλα. Προλάβαμε να το συναντήσουμε και να το μελετήσουμε το είδος προς εξαφάνιση και ακόμα αναρωτιόμαστε: «Ποια πήγε και άπλωσε τα ρούχα στην ταράτσα; Ε;». Αν δεν τρέμει η φωνή, αν δεν φύγει το ποτήρι από το χέρι και αν δεν έχεις λερωθεί στις καβάτζες της Αθήνας, δεν καύλωσες, κατανάλωσες, και καλή σου χώνεψη.

Ο σύγχρονος «Αντώνης», γέννημα-θρέμμα της Καγκουρούπολης, δεν έχει ιδέα πού βρίσκεται η Λιλιπούπολη, περνάει οκτάωρο με το σελφοκόνταρο στο χέρι και σπάει το σβέρκο του μέχρι να εντοπίσει την καλή του γωνία μήπως «τσιμπήσει» κανένα χορηγούμενο για σαγιονάρες παραλίας. Τα πνευματικά σου παιδιά, καλιαρντά παπαγαλάκια και υστερικά as fuck, ξεπατικώνουν τις ατάκες σου, το χαλαρό σου σαγόνι, το κοφτερό σου μάτι και το ρυθμικό σου περπάτημα, η σημερινή γενιά των κωμικών στα σόσιαλ μίντια βρήκαν την ταυτότητά τους στην μανιέρα σου και πια δεν χρειάζεται να απολογούνται για το drag comedy. Κάθε λεπτό μια σύγχρονη «Μαντάμ Σουσού» του Instagram μάς επιδεικνύει τι αγόρασε, ανοίγει τη συσκευασία παριστάνοντας ότι δεν ξέρει τι έχει μέσα, επιδεικνύοντας διακριτικά το ακρυτζέλ στο μανικιούρ, δοκιμάζει ρούχα και καλλυντικά επιτηδευμένα έκπληκτη και σοκαρισμένη, και πριν μας αποχαιρετήσει μας προτρέπει με αστραφτερό χαμόγελο να πατήσουμε «follow like subscribe» για να ανακαλύψουμε το μυστικό της ευτυχίας όσο εκείνη ονειρεύεται να γίνει influencer και να μετακομίσει από τον δικό της προσωπικό «Μπύθουλα».

Όσο για τον Μπύθουλα που ήξερες, ανάπλαση και εκεί, όχι πρώτης κατηγορίας· μέρα με τη μέρα οι «Μπυθουλαίες Τσοκαρίες» εξευγενίζονται και προσπαθούν να σου μοιάσουν, αγοράζουν iΡhone με δόσεις, επιλέγουν filter no filter και ποζάρουν μπροστά σε παραλίες που δεν κολύμπησαν ποτέ γιατί μέχρι να βγάλουν τη σωστή σέλφι νύχτωσε. Και μέσα στη νύχτα δεν ξέρουν για ποιανού τα μάτια να ποζάρουν, ούτε σε ποια αγκαλιά να κρυφτούν, το κοινό τους βαρέθηκε νωρίς και η πόλη κοιμάται μοναχή της, από τον Μπύθουλα μέχρι τον Χεζοπόταμο.

Μπορείς να βγάλεις κάποιον μέσα από το «Μπύθουλα», αλλά δεν μπορείς να βγάλεις τον «Μπύθουλα» μέσα από κανέναν.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο καράβια των παιδικών χρόνων

Οπτική Γωνία / Η αριστοκρατική Μαριλένα και η τραχιά Μυρτιδιώτισσα όργωσαν τις ελληνικές θάλασσες, αφήνοντας το στίγμα τους

Βίος και πολιτεία δυο καραβιών που έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στα όχι άγνωστα αλλά και όχι πάντοτε ήρεμα νερά της Ελλάδας.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
«Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ρεπορτάζ / «Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης, που ζει στη Χίο και καλλιεργεί εκεί ο ίδιος τη δική του γη, περιγράφει στη LiFo την καθημερινότητα, που έχει αλλάξει ριζικά μετά τις φωτιές, και την προσπάθεια των κατοίκων να σταθούν ξανά στα πόδια τους.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Βασιλική Σιούτη / Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Πώς θα τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και πόσο κοντά βρισκόμαστε σε αυτό το τέλος; Τραμπ και Πούτιν μοιάζουν αποφασισμένοι, αλλά ο Ζελένσκι και οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν βιάζονται.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Οπτική Γωνία / Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Αν έβγαζε κάποιος ένα συμπέρασμα από τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής, θα έλεγε πως «όλα ήταν ένα λάθος». Ένα λάθος το οποίο πολλοί δεν το βλέπουν ως τέτοιο, καθώς θεωρούν αυτονόητο να μαθαίνουν πληροφορίες για τις ζωές των άλλων, ακόμα και αν αυτές έχουν δυσκολίες και απαιτούν σεβασμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Οπτική Γωνία / Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Από που προκύπτει το αναρχικό, πόσο μάλλον κάποιο «κομμουνιστικό» προφίλ των «εμπρηστών»; Από ένα σκουλαρίκι, την είδηση για το χασίς και τα τσίπουρα, τα ρούχα που είναι αυτά που συναντάς σε πλήθος εικοσάρηδων σε πλατείες και δρόμους της χώρας;
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Οπτική Γωνία / Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Υπάρχει ανάγκη στην πολιτική ζωή για ένα νέο κόμμα; Υπάρχει κρίσιμος ζωτικός χώρος που δεν έχει εκπροσώπηση; Μπορεί να ξεπεραστούν ή, έστω, να αμβλυνθούν οι έντονα αρνητικές μνήμες από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Είναι ο Αλέξης Τσίπρας το ιδανικό πρόσωπο;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Σουδάν: Ο ξεχασμένος πόλεμος και τα «παιδιά-πρόσφυγες» που κατηγορούνται ως διακινητές

Οπτική Γωνία / Σουδάν: Η μεγαλύτερη τραγωδία του αιώνα δεν γίνεται ποτέ πρωτοσέλιδο

Οι νεκροί από τις συγκρούσεις, την πείνα και τις επιδημίες υπολογίζεται συνολικά περί το 1 εκατ., και περισσότεροι από τους μισούς εξ αυτών είναι παιδιά. Μια εφιαλτική κατάσταση, που έχει όμως την «ατυχία» να περνά σε δεύτερη ή και τρίτη μοίρα, καθώς ούτε τα ΜΜΕ και τους διεθνείς οργανισμούς φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα ούτε εντάσσεται εύκολα σε κάποιο πολιτικό αφήγημα ώστε να εμπνεύσει μαζικά κινήματα αλληλεγγύης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Οπτική Γωνία / Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Σκέψεις πάνω στην απόφαση του Oposito, ενός μικρού εκδοτικού οίκου που έχει δώσει ενδιαφέροντα δείγματα ανήσυχης κοινωνικής και πολιτισμικής σκέψης, για την «αποδέσμευσή» του σε σχέση με το βιβλίο της κοινωνιολόγου Eύα Ιλούζ «Ψυχρή τρυφερότητα. Η άνοδος του συναισθηματικού καπιταλισμού».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ακροβατώντας / Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας είναι διατεθειμένο να δώσει «συγχωροχάρτι» για ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο, αρκεί οι εμπλεκόμενοι να τηρήσουν ακροδεξιά και ρατσιστική στάση στο μεταναστευτικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πέντε ιδρύματα πρώην πρωθυπουργών και ένα ινστιτούτο. Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Ρεπορτάζ / Τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών: Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Τυπικά, σκοπός τους είναι η διατήρηση των αρχείων και η προβολή του έργου πρώην πρωθυπουργών. Στην πράξη, όμως, λειτουργούν και ως think tanks και πολιτικά εργαλεία επιρροής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ