«Στο κάμπινγκ»: Ξαναβλέποντας την πιο κλασική σειρά του ελληνικού καλοκαιριού

«Στο κάμπινγκ»: Ξαναβλέποντας την πιο κλασική σειρά του ελληνικού καλοκαιριού Facebook Twitter
Η ιδέα ενός παραλιακού κάμπινγκ ακούγεται ανάλαφρη, αλλά η σειρά με γέμιζε τρομερή μελαγχολία· την αποζητούσα, χωρίς όμως να ξέρω το γιατί. Φωτ.: Αρχείο ΕΡΤ
0


ΕΑΝ ΕΧΩ ΜΙΑ ΑΝΑΜΝΗΣΗ από τα καλοκαιρινά μεσημέρια των παιδικών μου χρόνων, είναι να βλέπω με παντζούρια κλειστά και τα πόδια ψηλά στην πολυθρόνα επαναλήψεις στην τηλεόραση. Ίσως η πιο παράξενη απ’ όλες να ήταν η σειρά «Στο κάμπινγκ». Πρωτοπαίχτηκε το 1989 και μαζί με τον «Θησαυρό της Βαγίας» και τη «Μαντάμ Σουσού» παιζόταν ασταμάτητα στην ΕΡΤ σε όλη τη δεκαετία του ’90. Αν το μόνιμο «αστείο» είναι πως το καλοκαίρι στα ’90s άρχιζε με τις επαναλήψεις του «Ρετιρέ» στο Mega, η αλήθεια είναι πως το «βαθύ» καλοκαίρι ξεκινούσε με το μελαγχολικό σήμα αρχής του «Κάμπινγκ». 

Η σειρά, που βρίσκεται online στο Εrtflix (ο αγγλικός τίτλος, μάλιστα, είναι «At the campsite»!), στην κατηγορία «Παλιές αγαπημένες σειρές», σίγουρα δεν είναι για παιδιά. Κάθε επεισόδιο διαρκούσε σχεδόν 50 λεπτά και ήταν αργό ακόμα και για τα δεδομένα της εποχής, καθώς το σενάριο προοριζόταν αρχικά για ταινία. Πέρα απ’ αυτό, βέβαια, προσκαλώ οποιονδήποτε να δει κοινωνική ή δραματική σειρά της δεκαετίας του ’90 και να μην πάθει σοκ από το πόσο αργά μοιάζουν να συμβαίνουν τα πάντα.

Με στενοχωρούσε ο παράνομος έρωτας του καπεταν-Αντώνη με την Κατίνα τη μαγείρισσα, κι ας ήταν ο μόνος που είχε (κάτι σαν) αίσιο τέλος στο 13ο και τελευταίο επεισόδιο.

Η ιδέα ενός παραλιακού κάμπινγκ ακούγεται ανάλαφρη, αλλά η σειρά με γέμιζε τρομερή μελαγχολία· την αποζητούσα, χωρίς όμως να ξέρω το γιατί. Να ήταν η νοσταλγική μουσική του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου; Ο διπλός ρόλος του Νίκου Καλογερόπουλου, που υποδύεται και τον βοσκό Μήτσο που δουλεύει ως «εκπαιδευτής ιππασίας» αλλά και τον «τρελό του χωριού» Μάιμο, που με τρόμαζε λίγο; Με στενοχωρούσε ο παράνομος έρωτας του καπεταν-Αντώνη με την Κατίνα τη μαγείρισσα, κι ας ήταν ο μόνος που είχε (κάτι σαν) αίσιο τέλος στο 13ο και τελευταίο επεισόδιο.

Το κάμπινγκ όπου γυρίστηκε η σειρά, ο Τρίτων στο Δρέπανο, κοντά στο Ναύπλιο, υπάρχει ακόμα. Ξαναβλέποντας τη σειρά ξεπροβάλλει όλη η δεκαετία του ’80: μαγιό speedo, τόπλες τουρίστριες με μωρά, ζευγάρια που ακούνε λαϊκά και Στινγκ σε φορητό κασετόφωνο και δίνουν στα παιδιά τους γάλατα εβαπορέ «προ-Τσερνόμπιλ», ΚΤΕΛ με συρτά παράθυρα και κουρτινάκια. Το casting ήταν επίσης εξαιρετικό: ο Τάκης Μόσχος υποδυόταν τον ιδιοκτήτη του κάμπινγκ Τάκη Αγγελόπουλο με τον χαρακτηριστικό του τρόπο, ένα είδος εστέτ, τρυφερού κωλοπαιδισμού.

Εκτός από τον Νίκο Καλογερόπουλο σε μια τρομερά ιδιόρρυθμη διπλή ερμηνεία (αυτό κι αν είναι ασυνήθιστο στην ελληνική τηλεόραση!), πρωταγωνιστούσαν ο Νίκος Χύτας, ο οποίος έμοιαζε φτιαγμένος για να υποδυθεί τον ναυαγοσώστη Τεό (σε τυπική, late ’80s αργκό της εποχής αποκαλεί τους πάντες «αγόρι μου» και «αγορίνα μου», δίνοντάς τους φιλικά χτυπήματα στην πλάτη) και ο Ντίνος Αυγουστίδης ως μελαγχολικός καθηγητής του σκι που ζει έναν μεγάλο έρωτα με την πρώην γυναίκα του, τη Βάλια.

Μαζί με αυτούς η Kατίνα η μαγείρισσα, ο Πετράν ο μπάρμαν, ένας μάγειρας που κλέβει στα χαρτιά καθώς κι ένας αγροφύλακας (η παρουσία του προσθέτει μια σουρεαλιστική νότα). Τους πλαισιώνουν διάφοροι παραθεριστές, ανάμεσά τους και η Γερμανίδα Σαμάνθα που κλέβει την καρδιά του Μήτσου, αφήνοντάς τον απαρηγόρητο στο τέλος.

Στον αντίποδα του «Ρετιρέ» με τα σκετσάκια και τις ατάκες(«Ε, όχι, κυρία Σοφία μου, ε, όχι, κυρία Σοφία μου»), στα επεισόδια του «Κάμπινγκ» δεν γίνεται απαραίτητα κάτι συνταρακτικό ή τρομερό. Ίσως αυτό να κάνει τη σειρά κλασική: αιχμαλωτίζει εξαιρετικά ρεαλιστικά την ιδέα του μικρόκοσμου των ελληνικών διακοπών, αυτού του φανταστικού οικοδομήματος που φτιάχνεται για λίγο σε νησιά, καράβια, κάμπινγκ, ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα για μερικές ώρες, μέρες ή εβδομάδες και μετά εξαφανίζεται για πάντα – ή μέχρι του χρόνου.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί ο δήμος Αθηναίων αδιαφορεί για την αρχαία κοίτη του Ιλισού; 

Ρεπορτάζ / Γιατί ο δήμος Αθηναίων αδιαφορεί για την αρχαία κοίτη του Ιλισού; 

Αντί να απομακρύνει το Ολυμπιακό Κολυμβητήριο που έχει χτιστεί επάνω της, ο δήμαρχος το ανακαινίζει, παραβλέποντας αυτήν τη ζώνη τεράστιας ιστορικής, αρχαιολογικής και περιβαλλοντικής σημασίας. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Με αντιπολίτευση την ακρίβεια 

Οπτική Γωνία / Με αντιπολίτευση την ακρίβεια 

Ο πρωθυπουργός, με τα μέτρα που εξήγγειλε, έδωσε το καθαρό στίγμα της φιλελεύθερης οικονομικής πολιτικής του, αφήνοντας το πεδίο ανοιχτό για μια πιο αριστερή αντιπολίτευση, της οποίας οι προτάσεις αναμένονται.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Τι κομίζει ο Αλέξης Τσίπρας;

Οπτική Γωνία / Τι κομίζει ο Αλέξης Τσίπρας;

Προβάλλοντας πλέον έναν ήπιο «κριτικο-μνημονιακό» τόνο, ο Αλέξης Τσίπρας καταλήγει σε ένα πενιχρό σχήμα: τη διαμάχη μεταξύ της αναπτυξιακής Ελλάδας και της κλεπτοκρατίας, την αντίθεση έντιμης-παραγωγικής χώρας με μια μικρή μερίδα διεφθαρμένων και τις προσβάσεις τους στο κράτος.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Τι ακριβώς συμβαίνει με τα αυγά στην Ελλάδα;

Ρεπορτάζ / Τι ακριβώς συμβαίνει με τα αυγά στην Ελλάδα – να ανησυχούμε ή όχι;

Μελέτη του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του ΕΚΠΑ καταγράφει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την παρουσία PFAS σε αυγά ελευθέρας βοσκής, αναδεικνύοντας το ζήτημα των «παντοτινών χημικών».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Μητσοτάκης στη ΔΕΘ: Απάντηση στη δυσαρέσκεια για την ανάπτυξη που δεν μοιράζεται

Πολιτική / Μητσοτάκης στη ΔΕΘ: Απάντηση στη δυσαρέσκεια για την ανάπτυξη που δεν μοιράζεται

Ο πρωθυπουργός με την ομιλία του στη ΔΕΘ θα προσπαθήσει να απαντήσει στους πολίτες που δεν έχουν δει ως τώρα την οικονομική ανάπτυξη που διαφημίζει η κυβέρνηση, παρουσιάζοντας τα μέτρα που θα ανακοινώσει ως απτή απόδειξη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Πεθαίνοντας ως δημοσιογράφος στη Γάζα

Ακροβατώντας / Πόσο αξίζει η ζωή ενός Παλαιστίνιου δημοσιογράφου στη Γάζα;

Σίγουρα όχι όσο ενός που προέρχεται από τη Δύση, τουλάχιστον για τον ισραηλινό στρατό. Γιατί ο δυτικός κόσμος σίγουρα θα αντιδρούσε με μεγαλύτερη ένταση αν οι δημοσιογράφοι που έχασαν τη ζωή τους είχαν άλλες εθνικότητες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Εξάρθρωση της «μαφίας της Κρήτης» σε μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της ΕΛ.ΑΣ.

Ρεπορτάζ / Εξάρθρωση της «μαφίας της Κρήτης» σε μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της ΕΛ.ΑΣ.

Διακίνηση ναρκωτικών και όπλων, εκβιασμοί και αμφιλεγόμενες συναλλαγές ακινήτων/φιλέτων της μοναστηριακής περιουσίας περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, η δικογραφία που έφερε στη Δικαιοσύνη το κύκλωμα το οποίο δρούσε με επίκεντρο τα Χανιά.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Απειλείται η Ευρώπη από μια νέα οικονομική κρίση;

Οπτική Γωνία / Θ' αντέξει η Ευρώπη την επερχόμενη κρίση στη Γαλλία;

Η Γαλλία, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Ε.Ε., αντιμετωπίζει πολιτική αστάθεια και το ενδεχόμενο οικονομικού εκτροχιασμού. Γιατί υπάρχει φόβος για ντόμινο στις αγορές; Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Χρηματοοικονομικών στο University of Liverpool Κώστας Μήλας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Κι ύστερα γίναμε ωραία φωτογραφία…» που τη ζωντάνεψε το AI / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»; / AI, η αθανασία σού πάει πολύ / Ο θάνατος στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης 

Οπτική Γωνία / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»;

Οι φωτογραφίες νεκρών αγαπημένων μας αποκτούν «ζωή» μέσω εφαρμογών AI. Πώς αλλάζει η Τεχνητή Νοημοσύνη τον τρόπο που βλέπουμε τον θάνατο σήμερα και ποια διλήμματα και φιλοσοφικά ερωτήματα θέτει;
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ