Ο Δούκας, ο Μιτεράν και ένας σκιτσογράφος στο στόχαστρο μιας προεκλογικής κομματικής καμπάνιας

Ο Δούκας, ο Μιτεράν και ένας σκιτσογράφος στο στόχαστρο μιας προεκλογικής κομματικής καμπάνιας Facebook Twitter
Ο λόγος στον οποίο απέδωσαν οι περισσότεροι την επιθετική ανακοίνωση του Δούκα ήταν η κακή επίδοσή του στο debate. Φωτ.: Menelaos Myrillas / SOOC
0


ΕΚΠΛΗΚΤΟΙ ΔΙΑΒΑΣΑΝ ΕΧΘΕΣ 
το μεσημέρι οι υπόλοιποι υποψήφιοι του ΠΑΣΟΚ την ανακοίνωση του δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα, με την οποία κατηγορούσε τον Νίκο Ανδρουλάκη ότι του επιτέθηκαν συνεργάτες του «με τη ρητορική της δεξιάς και της ακροδεξιάς». Υποστήριξε ότι αυτό συνέβη μετά το debate, επειδή θεωρεί ότι απάντησε σε όλες τις δύσκολες ερωτήσεις που δέχθηκε (εκείνος τις λέει επιθέσεις και αυτές) και επειδή κατέθεσε προγραμματικές προτάσεις. Στην ανακοίνωση ανέφερε επίσης ότι ο Νίκος Ανδρουλάκης οφείλει να πάρει θέση, αλλιώς θα είναι συνυπεύθυνος.

Τι συνέβη όμως στην πραγματικότητα; Ποιοι ήταν αυτοί οι συνεργάτες που καταγγέλλονται και ποιες οι επιθέσεις με ακροδεξιά ρητορική, όπως λέει ο Δούκας; Οι «συνεργάτες» δεν ήταν κάποια άτομα από το επιτελείο του Νίκου Ανδρουλάκη, αλλά μέλη του ΠΑΣΟΚ που φέρονται να υποστηρίζουν την υποψηφιότητά του. Ο ένας είναι ο δημοσιογράφος και πρώην υποψήφιος βουλευτής Ανδρέας Παπαδόπουλος. Ποια ήταν η «επίθεση» που έκανε; Ανάρτησε ένα σκίτσο του Ανδρέα Πετρουλάκη από την «Καθημερινή» στο Facebook, το οποίο σατίριζε τον Χάρη Δούκα, και το σχολίασε ως «επικό». Οι συνεργάτες του Δούκα ισχυρίστηκαν ότι το σκίτσο τον εμφάνιζε ως νεκρό, ενώ ξεκάθαρα τον έδειχνε ζωντανό να βγαίνει από την ΕΡΤ, αφού πρώτα είχε καταθέσει στεφάνι στο μνημείο που βρίσκεται στο προαύλιο. Αυτό μπορούσε να το διαπιστώσει ο καθένας, αρκεί απλώς να κοιτούσε το σκίτσο.

Η δεύτερη περίπτωση ήταν επίσης υποψήφια βουλευτής, στην Πρέβεζα, και όχι συνεργάτιδα του επιτελείου Ανδρουλάκη, η οποία σχολίαζε, στο Facebook κι αυτή, ότι ο Δούκας δεν είναι χαρισματικός και ότι «η περίπτωσή του ερμηνεύεται με όρους ψυχιατρικής». Μόλις είδε την αντίδραση που υπήρξε, διέγραψε το σχόλιό της και ζήτησε συγγνώμη. Αντίστοιχα σχόλια ωστόσο (και χειρότερα), εναντίον του Ανδρουλάκη, του Γερουλάνου και της Διαμαντοπούλου γίνονται καθημερινά από υποστηρικτές του Δούκα, αλλά κανένας δεν είχε διανοηθεί να ασχοληθεί με τα σχόλια των μελών σε συζητήσεις τους στο Facebook. Η τρίτη περίπτωση ήταν κάποιος που έκανε ένα κοροϊδευτικό σχόλιο για την εμφάνιση του δημάρχου, όπως κάνουν κι άλλοι για τον Ανδρουλάκη, τη Διαμαντοπούλου κ.ο.κ. 

Συνεργάτες του Χάρη Δούκα επέμεναν εχθές ότι όλοι τον χτυπάνε και «τον χτυπάει και η δεξιά γιατί τον φοβάται» και κάποιοι σχολίαζαν ότι η ρητορική αυτή αρχίζει να θυμίζει Κασσελάκη, ενώ η Άννα Διαμαντοπούλου, με ανάρτησή της, τους είπε να προσέξουν να μην κολλήσουν ΣΥΡΙΖΑ.

Αυτές ήταν οι τρεις περιπτώσεις που χαρακτηρίστηκαν «επιθέσεις συνεργατών Ανδρουλάκη με δεξιά ρητορική» και για αυτές του ζητούσε να πάρει θέση. Στο μεταξύ ο σκιτσογράφος Ανδρέας Πετρουλάκης χθες, μετά από όσα άκουσε, αισθάνθηκε την ανάγκη να εξηγήσει το σκίτσο του. 
 

Ο λόγος στον οποίο απέδωσαν οι περισσότεροι την επιθετική ανακοίνωση του Δούκα προς τον Ανδρουλάκη, η οποία χάλασε οριστικά και το καλό κλίμα πολιτικού πολιτισμού που υπήρχε, τουλάχιστον δημόσια, ήταν η κακή επίδοσή του στο debate. «Δεν ήταν απλώς ότι ο Δούκας δεν τα πήγε καλά, αλλά ότι ήταν ο μόνος που δεν τα πήγε καλά. Όλοι οι άλλοι κέρδισαν κάτι εκτός από αυτόν», αναφέρει πολιτικός αναλυτής, εξηγώντας ότι είναι συνηθισμένο ένας υποψήφιος που θέλει να καλύψει μια κακή εμφάνιση να δημιουργεί έναν εχθρό για να καταγγείλει, προκειμένου να στρέψει αλλού την προσοχή. 

Ο Νίκος Ανδρουλάκης απάντησε με μια ανακοίνωση που εξέδωσε το γραφείο του, στην οποία μιλούσε για δημιουργία τεχνητής πόλωσης: «Κανένας στενός συνεργάτης του κ. Ανδρουλάκη δεν έχει καταφερθεί με ανάρμοστο τρόπο εναντίον κανενός υποψηφίου. Καλό θα είναι να περιφρουρήσουμε όλοι μας ανεξαιρέτως μια διαδικασία που οι πάντες αναγνωρίζουν ότι εξελίσσεται σε κλίμα πολιτικού πολιτισμού. Ας μην ψάχνουν κάποιοι σωσίβιο σε μια τεχνητή πόλωση». 

Ανακοίνωση κατά της υπονόμευσης του καλού κλίματος έβγαλε και ο Παύλος Γερουλάνος: «Το ΠΑΣΟΚ βγήκε ενισχυμένο από το debate επειδή αποδείξαμε ότι μπορούμε να συνομιλούμε, παρά τις διαφωνίες μας, με συντεταγμένο και πολιτισμένο τρόπο. Ουδείς δικαιούται να υπονομεύσει αυτό που καταφέραμε. Τεχνητές εντάσεις που δεν αφορούν κανέναν ουδόλως βοηθούν. Απαιτείται σοβαρότητα και αίσθημα ενότητας από όλους...».

Συνεργάτες του Χάρη Δούκα επέμεναν εχθές ότι όλοι τον χτυπάνε και «τον χτυπάει και η δεξιά γιατί τον φοβάται» και κάποιοι σχολίαζαν ότι η ρητορική αυτή αρχίζει να θυμίζει Κασσελάκη, ενώ η Άννα Διαμαντοπούλου, με ανάρτησή της, τους είπε να προσέξουν να μην κολλήσουν ΣΥΡΙΖΑ.

Ο Χάρης Δούκας είχε κατηγορήσει και στο debate τον Νίκο Ανδρουλάκη  για «απρέπεια», επειδή του είπε ότι «δεν είναι Μιτεράν, αλλά ευτυχώς ούτε και Ερντογάν». Τα περί Ερντογάν, Μιτεράν και άλλων, όμως, τα είπε ο ίδιος ο Χάρης Δούκας και οι δηλώσεις του ήταν δημόσιες. Πρόσφατα, όταν ρωτήθηκε σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή του ΣΚΑΪ πώς θα καταφέρει να ανταποκριθεί επιτυχώς στα απαιτητικά καθήκοντα του δημάρχου Αθηναίων, αν εκλεγεί πρόεδρος, είπε: «Θα συνεχίσω να είμαι δήμαρχος, όπως συμβαίνει σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη, με μεγάλες προσωπικότητες και λιγότερο γνωστές, Σιράκ, Μιτεράν, Βίλι Μπραντ, Ρέντσι, Κόστα, απέναντι ο Ερντογάν, που είχατε ρεπορτάζ». 

Ο Δούκας, ο Μιτεράν και ένας σκιτσογράφος στο στόχαστρο μιας προεκλογικής κομματικής καμπάνιας Facebook Twitter
Ο Μιτεράν ήταν 22 χρόνια δήμαρχος στο Σατό Σινόν, μια περιοχή γύρω από ένα φεουδαρχικό κάστρο, που δεν είχε ούτε 2 χιλιάδες κατοίκους. Δεν ήταν κάποια βαριά ασχολία που απαιτούσε μεγάλη αφοσίωση. Φωτ.: THIERRY ORBAN/Sygma via Getty Images/Ideal Image

Καμία περίπτωση όμως από αυτές που επικαλείται ο Δούκας δεν μοιάζει με τη δική του. Ο δήμος Αθηναίων είναι ένας πολύ απαιτητικός δήμος και όλοι τον ρωτάνε πώς θα καταφέρει να υπηρετεί δύο αξιώματα με επιτυχία, όταν μάλιστα δεν έχει συμπληρώσει ούτε έναν χρόνο ως δήμαρχος και δεν έχει δείξει έργο ακόμη, για να ξέρουν οι ψηφοφόροι τι μπορεί να κάνει. Οι προσωπικότητες που επικαλείται ήταν δήμαρχοι για χρόνια και μετά πέρασαν στην κεντρική πολιτική σκηνή. Ο Σιράκ, τον οποίο αναφέρει από την αρχή διαρκώς, έμεινε για πολλά χρόνια στον δήμο Παρισίων και δεν είναι ένα θετικό παράδειγμα προς μίμηση, καθώς είχε καταδικαστεί σε διετή φυλάκιση με αναστολή για διαφθορά και χρηματισμό στον δήμο. Ο Μιτεράν ήταν 22 χρόνια δήμαρχος στο Σατό Σινόν, μια περιοχή γύρω από ένα φεουδαρχικό κάστρο, που δεν είχε ούτε 2 χιλιάδες κατοίκους. Δεν ήταν κάποια βαριά ασχολία που απαιτούσε μεγάλη αφοσίωση. Υπέρ του Δούκα με αυτά τα παραδείγματα (Μιτεράν, Σιράκ κ.ά.) τοποθετήθηκε πρόσφατα και ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ Ντίνος Ρόβλιας, με άρθρο που είχε τίτλο: «Δήμαρχος και Πρόεδρος κόμματος-Ταράζει τα νερά...». Το όνομα του Ντίνου Ρόβλια, συγκεκριμένα η δικηγορική εταιρεία του, εμφανίστηκε την ίδια περίοδο στη Διαύγεια να παίρνει με απευθείας ανάθεση σύμβαση παροχής υπηρεσιών από τον δήμο Αθηναίων, προκαλώντας την απορία αν πρόκειται για σύμπτωση. 

Ο Δούκας, ο Μιτεράν και ένας σκιτσογράφος στο στόχαστρο μιας προεκλογικής κομματικής καμπάνιας Facebook Twitter
Ο Βίλι Μπραντ, μια μεγάλη προσωπικότητα της Γερμανίας, ήταν δήμαρχος του Δυτικού Βερολίνου από το 1957 έως το 1966 και εξελέγη αρχηγός του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος το 1964, δηλαδή 7 χρόνια μετά την εκλογή του ως δημάρχου. Φωτ.: Terry Fincher/Express/Hulton Archive/Getty Images/Ideal Image

Ο Βίλι Μπραντ, μια μεγάλη προσωπικότητα της Γερμανίας, ήταν δήμαρχος του Δυτικού Βερολίνου από το 1957 έως το 1966 και εξελέγη αρχηγός του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος το 1964, δηλαδή 7 χρόνια μετά την εκλογή του ως δημάρχου. Ο Πορτογάλος σοσιαλιστής Αντόνιο Κόστα εξελέγη δήμαρχος το 2007 και παραιτήθηκε από τη δημαρχία τον Απρίλιο του 2015 για να κατέβει στις εκλογές ως υποψήφιος πρωθυπουργός. Αλλά ούτε και οι άλλες περιπτώσεις που αναφέρει είναι παρόμοιες με τη δική του. Κανένας δεν επιχείρησε να γίνει πρόεδρος κόμματος έναν χρόνο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, πριν δοκιμαστεί ως δήμαρχος και πριν δείξει έργο. Ακόμα και ο Ερντογάν –που επικαλέστηκε ο Χάρης Δούκας, αλλά όταν ο Ανδρουλάκης του είπε ότι δεν είναι Ερντογάν, αντέδρασε θιγμένος– έγινε πρόεδρος κόμματος τρία χρόνια μετά την αποχώρησή του από τον δήμο Κωνσταντινούπολης και ήταν ένας δήμαρχος με πλούσιο έργο. 

Κανένας, πάντως, δεν έχει ισχυριστεί ότι δεν είναι θεμιτή η φιλοδοξία ενός δημάρχου να περάσει στην κεντρική πολιτική σκηνή. Έχει ξαναγίνει και εδώ (Έβερτ, Αβραμόπουλος κ.ά.). Η ένσταση που διατυπώνεται για τον Χάρη Δούκα είναι ότι δεν έχει παρουσιάσει ακόμα έργο στον δήμο, ώστε να αξιολογηθεί για το αν μπορεί να πάει και πιο πέρα. Οι μη ακριβείς αναφορές του, το να ισχυρίζεται ότι αυτό έκαναν και ο Μιτεράν, ο Σιράκ, ο Βίλι Μπραντ κ.ά., επίσης δεν βοηθούν.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Ρεπορτάζ / Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Τα πρόσφατα ατυχήματα με αστικά λεωφορεία φέρνουν στο προσκήνιο το θέμα της εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και καταγγελίες για θεσμικές αστοχίες. Οι εμπλεκόμενες πλευρές μιλάνε στη LiFO.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ένα ελληνο-αλβανικό ανήκειν εν τη γενέσει;

Guest Editors / Μεταξύ ελληνικότητας και αλβανικότητας 

Μια έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα αναδιαμορφώνει ριζικά τις έννοιες της ταυτότητας και του ανήκειν, αποκαλύπτοντας τις προκλήσεις και τις προοπτικές αυτής της νέας πραγματικότητας.
ΙΛΙΡΙΝΤΑ ΜΟΥΣΑΡΑΙ
ΕΠΕΞ Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Περιβάλλον / Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο για τη θαλάσσια ζωή και μπλόκαρε, έστω προσωρινά, τα σχέδια για εξορύξεις στον ανεξερεύνητο βυθό. Ο Andrew Sweetman μιλά στη LiFO για την έρευνα που έγινε απροσδόκητα viral και συγκρούστηκε με κολοσσούς, πολιτικές αποφάσεις και… το TikTok.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Ακροβατώντας / Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Τι σημασία έχουν τα μεγάλα σκάνδαλα, όταν η απειλή είναι μπροστά μας, όπως οι καραβιές Λίβυων και Σουδανών μεταναστών και πολιτικών προσφύγων που καταφθάνουν στη νότια Κρήτη και εισβάλλουν ανεξέλεγκτα στην πατρίδα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Ο δημοσιογράφος της «Εφημερίδας των Συντακτών» και του e-tetRadio μιλά για την εφημερίδα, επιβεβαιώνοντας τις τελικές συζητήσεις με τον Δημήτρη Μελισσανίδη, για την κρίση της αριστεράς, την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και το μέλλον του Τύπου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Οπτική Γωνία / «Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Ο θεατρικός σκηνοθέτης Guy Ben-Aharon, που βρέθηκε πρόσφατα στην Αθήνα, γράφει στη LiFO για την απόρριψη που βιώνει τόσο στην πατρίδα του όσο και στο εξωτερικό ως Ισραηλινός που υποστηρίζει την ελευθερία της Παλαιστίνης. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Χρόνιες παθογένειες» vs ποινικών ευθυνών

Οπτική Γωνία / «ΟΠΕΚΕΠΕ: Χρόνιες παθογένειες» vs ποινικών ευθυνών

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έστειλε πριν από λίγο καιρό στη Βουλή τη δικογραφία για Αυγενάκη και Βορίδη, αλλά η ΝΔ δεν βλέπει ποινικές ευθύνες υπουργών στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και επιμένει ότι πρόκειται για «διαχρονικές παθογένειες». 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Γιατί κανείς δεν μας προστατεύει από τον ανεξέλεγκτο θόρυβο;

Οπτική Γωνία / Γιατί δεν μας προστατεύει κανείς από τον ανεξέλεγκτο θόρυβο;

Η Κομισιόν στέλνει τη χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή δεν έχει υιοθετήσει τα απαραίτητα σχέδια δράσης για την ηχορρύπανση. Τι σημαίνει αυτό για την καθημερινότητά μας; Μιλά στη LiFO ο ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ, Γεώργιος Παπανικολάου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένας κανονικός αφελληνισμός

Οπτική Γωνία / Ένας κανονικός αφελληνισμός

Στη θέση εκείνων των ξένων που καλλιεργούσαν μια αληθινή σχέση με την Ελλάδα, πολλαπλασιάζονται τα φιμέ τζάμια των υπερπολυτελών τζιπ, αόρατοι και αδιάφοροι μεσάζοντες, αγοραστές επαύλεων που υπενοικιάζονται ή έχουν γίνει φρούρια με μικρούς ιδιωτικούς στρατούς τραμπούκων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Δημήτρης Νανόπουλος: «Ζούμε το τέλος του ανθρώπου και τη γέννηση ενός νέου τύπου ύπαρξης»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Νανόπουλος: «Ζούμε το τέλος του ανθρώπου και τη γέννηση ενός νέου τύπου ύπαρξης»

Ο διακεκριμένος ακαδημαϊκός και θεωρητικός φυσικός μιλά για την προέλευση της συνείδησης, τoν εγκέφαλο ως κβαντική μηχανή και το μέλλον του ανθρώπου ως υβριδίου τεχνολογίας και βιολογίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ