ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Γιατί κατεβαίνω σήμερα στη διαδήλωση

Τεμπη Facebook Twitter
Και εν πάσει περιπτώσει αν εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι απεργούν, διαδηλώνουν αυτό συμβαίνει για να ακουστεί το μήνυμα. Δεν το ακούτε; Εικονογράφηση: bianka
0


ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ
ή δε θυμάμαι άλλη που άνθρωποι κάνουν σύνθημα το «δε θα πάω στη συγκέντρωση». Που φωνάζουν ή διακηρύσσουν -χωρίς να ερωτηθούν καν-, δήθεν ψύχραιμα, πάντα αυθόρμητα, σε εμάς το πόπολο, ή τον όχλο το τι επιβάλλει η ευπρέπεια, πρωτίστως, να πράξουμε. Τη σημαία σηκώνουν φυσικά γυρολόγοι της εξουσίας και των αξιωμάτων που έχουν μετατραπεί σε πνευματικούς ταγούς που διακινούν ενυπόγραφα την επιχειρηματολογική τους ανοησία, ενώ λιγουρεύονται μια ακόμα θέση για τη δόξα και το χρήμα.

Η γνώμη μου αφορά προφανώς λίγους αλλά δεν πειράζει, τη θέση μας τη διατυπώνουμε όχι για την υπερτιμημένη δημοφιλία αλλά για την υποτιμημένη εντελώς φωνή των ανθρώπων σαν εμένα που δεν ανήκουν κάποιο κόμμα και μπορούν να αναγνωρίζουν λάθη και σωστά, δεξιά, αριστερά και στο κέντρο του δημόσιου βίου και να συναισθάνονται όσα συμβαίνουν γύρω τους.

Εγώ λοιπόν θέλω να αντισταθώ σε αυτή την πεποίθηση «να το βουλώσουμε» γιατί καμία συγκέντρωση ή διαδήλωση δε μπορεί να εκτρέψει το δημοκρατικό πολίτευμα, αντιθέτως όσοι βοούν περί αυτού, μας προετοιμάζουν για φασαρίες.

Κανένας από αυτούς που διατυπώνουν την αλλεργία τους για τη συγκέντρωση για τα Τέμπη, δεν αναρωτιέται αν με προσβάλλει αφού με θεωρεί ανόητο πρόβατο. Τέτοιο με θεωρεί. Ένα ζώο που χειραγωγείται από το πένθος, τους γονείς των θυμάτων και τα πολιτικά κόμματα, ότι δεν έχω κρίση, ότι δε βλέπω το πρόβλημα. Ότι αφού τρώω αμάσητη την ακρίβεια στο σούπερ μάρκετ, την άθλια περίθαλψη, την αβίωτη πόλη με τα ακριβά νοίκια και την αναρχία της και δε φωνάζω αντέχω κι άλλο. Και μου υπογραμμίζει να πενθήσω αξιοπρεπώς ενώ δε μου έχουν πει πώς θα ζήσω αξιοπρεπώς.

Εγώ λοιπόν θέλω να αντισταθώ σε αυτή την πεποίθηση «να το βουλώσουμε» γιατί καμία συγκέντρωση ή διαδήλωση δε μπορεί να εκτρέψει το δημοκρατικό πολίτευμα, αντιθέτως όσοι βοούν περί αυτού, μας προετοιμάζουν για φασαρίες. Και εν πάσει περιπτώσει αν εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι απεργούν, διαδηλώνουν αυτό συμβαίνει για να ακουστεί το μήνυμα. Δεν το ακούτε; Σωστά. Αν το στέλναμε με ταχυδρομικά περιστέρια; Θα ήταν αθόρυβο, δε λέω, αλλά έχει και πολλή κουτσουλιά. Βλέπετε, τίποτα δεν είναι τέλειο.

Και για να προλάβω, ούτε το Μάτι ξεχνάω, ούτε το Σάμινα, ούτε τους καμένους στην Ηλεία, τίποτα δε ξεχνάω και δε θα τα ξεχάσω ποτέ. Και θα μαυρίζω τους υπεύθυνους και θα φωνάζω όσο και όποτε θέλω.

Οπτική Γωνία
0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Οπτική Γωνία / Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Υπάρχει ανάγκη στην πολιτική ζωή για ένα νέο κόμμα; Υπάρχει κρίσιμος ζωτικός χώρος που δεν έχει εκπροσώπηση; Μπορεί να ξεπεραστούν ή, έστω, να αμβλυνθούν οι έντονα αρνητικές μνήμες από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Είναι ο Αλέξης Τσίπρας το ιδανικό πρόσωπο;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Σουδάν: Ο ξεχασμένος πόλεμος και τα «παιδιά-πρόσφυγες» που κατηγορούνται ως διακινητές

Οπτική Γωνία / Σουδάν: Η μεγαλύτερη τραγωδία του αιώνα δεν γίνεται ποτέ πρωτοσέλιδο

Οι νεκροί από τις συγκρούσεις, την πείνα και τις επιδημίες υπολογίζεται συνολικά περί το 1 εκατ., και περισσότεροι από τους μισούς εξ αυτών είναι παιδιά. Μια εφιαλτική κατάσταση, που έχει όμως την «ατυχία» να περνά σε δεύτερη ή και τρίτη μοίρα, καθώς ούτε τα ΜΜΕ και τους διεθνείς οργανισμούς φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα ούτε εντάσσεται εύκολα σε κάποιο πολιτικό αφήγημα ώστε να εμπνεύσει μαζικά κινήματα αλληλεγγύης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Οπτική Γωνία / Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Σκέψεις πάνω στην απόφαση του Oposito, ενός μικρού εκδοτικού οίκου που έχει δώσει ενδιαφέροντα δείγματα ανήσυχης κοινωνικής και πολιτισμικής σκέψης, για την «αποδέσμευσή» του σε σχέση με το βιβλίο της κοινωνιολόγου Eύα Ιλούζ «Ψυχρή τρυφερότητα. Η άνοδος του συναισθηματικού καπιταλισμού».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ακροβατώντας / Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας είναι διατεθειμένο να δώσει «συγχωροχάρτι» για ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο, αρκεί οι εμπλεκόμενοι να τηρήσουν ακροδεξιά και ρατσιστική στάση στο μεταναστευτικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πέντε ιδρύματα πρώην πρωθυπουργών και ένα ινστιτούτο. Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Ρεπορτάζ / Τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών: Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Τυπικά, σκοπός τους είναι η διατήρηση των αρχείων και η προβολή του έργου πρώην πρωθυπουργών. Στην πράξη, όμως, λειτουργούν και ως think tanks και πολιτικά εργαλεία επιρροής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Ρεπορτάζ / Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Τα πρόσφατα ατυχήματα με αστικά λεωφορεία φέρνουν στο προσκήνιο το θέμα της εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και καταγγελίες για θεσμικές αστοχίες. Οι εμπλεκόμενες πλευρές μιλάνε στη LiFO.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ένα ελληνο-αλβανικό ανήκειν εν τη γενέσει;

Guest Editors / Μεταξύ ελληνικότητας και αλβανικότητας 

Μια έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα αναδιαμορφώνει ριζικά τις έννοιες της ταυτότητας και του ανήκειν, αποκαλύπτοντας τις προκλήσεις και τις προοπτικές αυτής της νέας πραγματικότητας.
ΙΛΙΡΙΝΤΑ ΜΟΥΣΑΡΑΙ
ΕΠΕΞ Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Περιβάλλον / Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο για τη θαλάσσια ζωή και μπλόκαρε, έστω προσωρινά, τα σχέδια για εξορύξεις στον ανεξερεύνητο βυθό. Ο Andrew Sweetman μιλά στη LiFO για την έρευνα που έγινε απροσδόκητα viral και συγκρούστηκε με κολοσσούς, πολιτικές αποφάσεις και… το TikTok.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Ακροβατώντας / Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Τι σημασία έχουν τα μεγάλα σκάνδαλα, όταν η απειλή είναι μπροστά μας, όπως οι καραβιές Λίβυων και Σουδανών μεταναστών και πολιτικών προσφύγων που καταφθάνουν στη νότια Κρήτη και εισβάλλουν ανεξέλεγκτα στην πατρίδα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ