Ένωση προστασίας θεατών

Ένωση προστασίας θεατών Facebook Twitter
0

Μετά τηνπαρακολούθηση μερικών έργων των φεστιβάλμας αυτό το καλοκαίρι, κατέληξα σε νέαπρόταση: Να ιδρυθεί Ένωση ΠροστασίαςΘεατών (όπως Καταναλωτών) για ναπροστατεύει τους θεατές (αλλά και τουςσυγγραφείς) από τη μεγαλομανία και τηνπαράνοια των σκηνοθετών.

Κάποτε οσκηνοθέτης απλώς ερμήνευετο έργο του συγγραφέα. Η ερμηνεία μπορείνα ήταν συντηρητική ή μοντέρνα, πιστήή ελεύθερη - αλλά ήταν παράσταση ενόςσυγκεκριμένου έργου. Μπορεί να άλλαζεη εποχή ή τα κοστούμια, να πρόσθετανμουσική, πρωτότυπα σκηνικά ή φωτισμούςαλλά το έργο έμενε κυρίαρχο. Το αναγνώριζεο διαβασμένος θεατής όπως θα το αναγνώριζεκαι ο συγγραφέας του (αν ζούσε).

Όμως κάποιαστιγμή οι σκηνοθέτες χειραφετήθηκαν.Στην αρχή άρχισαν να αγνοούν τις οδηγίεςτου συγγραφέα, λέγοντας πως αυτοίγνωρίζουν καλύτερα τις βαθύτερεςπροθέσεις του. Έτσι άρχισαν να παρερμηνεύουντα έργα κατά τη δική τους αντίληψηθεωρώντας πως ο συγγραφέας δεν είχετολμήσει - αλλά αυτοί μπορούν.

Το επόμενοστάδιο ήταν η πλήρης παράκαμψη τουσυγγραφέα. Δεν μας ενδιαφέρει πιατο έργο - το θεωρούμε σαν απλή αφορμήγια να συνθέσουμε κάτι δικό μας, για ναεκφραστούμε εμείς. Απελευθερώθηκαν καιαπό την όποια παράδοση στο ανέβασμα καιτην ερμηνεία και επιδόθηκαν σε έναανταγωνισμό εφευρετικότητας καιπρωτοτυπίας. Η σκηνοθεσία ως αυθύπαρκτητέχνη, δηλαδή η σκηνοθεσία για τησκηνοθεσία.

Καιφτάνουμε στην τελευταία φάση, που τόσοαπολαύσαμε φέτος. Η σκηνοθεσία ΕΝΑΝΤΙΟΝτου έργου. Η σκηνοθεσία ως υπονόμευση,αναίρεση, ακύρωση της συγγραφικήςδημιουργίας.

Ένα είδοςπνευματικής τρομοκρατίας είναι αυτό.Ζώνεσαι τα εκρηκτικά σουκαι τινάζεις το συγγραφέα στον αέρα.Σκεφθείτε τον άνθρωπο που δεν είχε δειούτε διαβάσει τα φετινά μεγάλα έργα τουαρχαίου και ευρωπαϊκού ρεπερτορίου καιτα έβλεπε για πρώτη φορά. Δεν θα καταλάβαινετίποτα.

Αλλά καιεμείς, που ξέραμε τα έργα,καταλάβαμε μόνον ένα μεγαλομανήναρκισσισμό μαζί με απόλυτη περιφρόνησηπρος το δημιουργό. Τόσος μόχθος, έξοδακαι ταλαιπωρία (των θεατών) για το Εγώτων ελάχιστων;

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ