Σταμάτης Μπιτάκος

Σταμάτης Μπιτάκος Facebook Twitter
0

Θυμάμαι τον εαυτό μου πάντα μέσα σ' ένα γυμναστήριο. Δεν είχα καμία σχέση με τα άλλα παιδιά της ηλικίας μου.

Το πρόγραμμά μου είναι μονότονο, κάθε μέρα τα ίδια. Ξεκινάει στις 7 το πρωί. Πρώτο γεύμα, γυμναστήριο, πρωινή προπόνηση, μεσημεριανό, ύπνος, απογευματινή προπόνηση, μασάζ, τακτική με τον προπονητή μου, ξεκούραση, βραδινό γεύμα, στο κρεβάτι νωρίς. Ελεύθερο χρόνο έχω μόνο το βράδυ, μια δυο ώρες πριν κοιμηθώ.

Θα ήθελα να είμαι λίγο πιο ελεύθερος, να ξυπνάω και να μην έχω να κάνω για μια βδομάδα τίποτα, να είμαι χαλαρός. Να μην προσέχω τι θα φάω, να μην κοιτάζω συνέχεια το ρολόι μου. Ακόμα και μετά τους αγώνες, που έχω μια σχετική ελευθερία, δεν μπορώ να ξεφεύγω.

Έμαθα να ζω με την κούραση και τον πόνο. Να υπερβαίνω συνεχώς τα όριά μου, να φτάνω στο κόκκινο συνεχώς. Στον πρωταθλητισμό αυτό είναι το πιο δύσκολο: το ότι πρέπει να ξεπερνάς συνεχώς τα όριά σου.

Αυτά που κάνουν οι άνθρωποι της ηλικίας μου όμως δεν μου λένε και πολλά πράγματα. Οι στιγμές που βιώνω πάνω στο ρινγκ είναι μοναδικές, το ίδιο και οι εμπειρίες που έχω από πολύ μικρός, το να ταξιδεύω σε ξένες χώρες - όλα αυτά δεν θα τα άλλαζα με τίποτα· τα προτιμώ από κάτι συνηθισμένο.

Η ζωή του πρωταθλητή έχει πολλά κοινά με του μοναχού. Ο μοναχός θέλει να σώσει την ψυχή του, εγώ θέλω να γίνω καλύτερος άνθρωπος.

Το μάι τάι είναι το πιο δύσκολο άθλημα απ' τις πολεμικές τέχνες. Χρησιμοποιείς ό,τι έχεις πάνω σου, χέρια, πόδια, γόνατα, αγκώνες, κεφάλι, τα πάντα· τα κάνεις εργαλεία και γίνεσαι στην κυριολεξία πολεμική μηχανή. Στα δικά μου τα μάτια είναι όμορφο, κι ας είναι για πολύ λίγους.

Ήμουν για χρόνια πρωταθλητής Ελλάδας, και πέρσι κατάφερα και πήρα και παγκόσμιο τίτλο. Είμαι ο μοναδικός παγκόσμιος πρωταθλητής του μάι τάι στην Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο αυτό.

Η οικογένειά μου με στηρίζει, παρ' όλες τις αντιρρήσεις τους. Η μητέρα μου δεν μπορεί να συνηθίσει να με βλέπει να χτυπιέμαι πάνω στο ρινγκ, της είναι αδύνατον. Ακόμα και τώρα είναι αντίθετη με αυτό που κάνω. Δεν το βλέπει σαν δουλειά, το βλέπει σαν μητέρα. Την κατανοώ. Ο πατέρας μου το βλέπει λίγο πιο ψύχραιμα αλλά αισθάνομαι ότι δεν του αρέσει - δεν τον ενδιαφέρει που κατάφερα να βγάζω χρήματα. Μάλλον δεν θα αλλάξει ποτέ η γωνία που το βλέπουν.

Όταν σταματήσω τον αθλητισμό, θα ήθελα να κάνω πράγματα που δεν μπορώ τώρα, να πάψω να είμαι ο ξενέρωτος της παρέας. Θα κάνω όλα όσα μού αρέσουν και στερούμαι από ανάγκη: δεν μπορώ να παίξω ποδόσφαιρο για να μην τραυματίσω τα πόδια μου, δεν μπορώ να κάνω snowboard για να μην γυρίσει το γόνατό μου. Θα ήθελα να πάω να παίξω με τους φίλους μου.

Πάνω στο ρινγκ δεν σκέφτομαι και πολλά πράγματα. Γίνονται όλα τόσο γρήγορα που δεν προλαβαίνεις να σκεφτείς. Περνάνε κάποιες σκέψεις απ' το μυαλό μου -κυρίως όταν πονάω. Ακούω μια φωνή μέσα μου να λέει «προσπάθησε να κρύψεις το συναίσθημα του πόνου»· όταν είμαι κουρασμένος μού λέει «συνέχισε», όταν δεν έχω ανάσα με βοηθάει να τη βρω.

Το να χτυπάω τον αντίπαλο είναι μέρος της δουλειάς μου. Ακούγεται κάπως ωμό, αλλά είναι η φύση του αθλήματος. Το βλέπω σαν άθλημα, το ίδιο κι όσοι πληρώνουν εισιτήριο κι έρχονται να το δουν. Αυτό που προσπαθώ είναι να βρω κενό να τον χτυπήσω και να μην πέσω πάνω στις άμυνες, να πάρω κάποιο σημείο.

Όταν αγωνίζομαι, παίρνω δύναμη από κάποιους ανθρώπους που είναι κοντά μου. Το δύσκολο κομμάτι του αθλητή είναι πριν βγει. Εκεί μου δίνουν θάρρος οι δικοί μου άνθρωποι, που ξέρουν τι έχω περάσει: ο προπονητής μου, η κοπέλα μου, οι γονείς μου, ο Θεός. Στα αποδυτήρια, που είμαι μόνος, προσεύχομαι να μου δώσει ο Θεός δύναμη να αντέξω. Περισσότερο όμως -όσο κι αν σου φανεί περίεργο- παρακαλάω να μη χτυπήσει ο αντίπαλός μου. Παρ' όλο που είναι ένα σκληρό άθλημα, δεν έχω ζητήσει δύναμη να ανέβω να τον χτυπήσω. Ποτέ.

Επιτυχία σημαίνει να ανταμείβονται οι κόποι που έχω κάνει στην προπόνηση. Ο αγώνας στο ρινγκ είναι τρεις γύροι συν 5-10 λεπτά, πίσω απ' αυτό όμως κρύβονται πόνος, ιδρώτας, δυο τρεις μήνες θυσιών, στερήσεων. Να νιώθω ότι οι τρεις μήνες προετοιμασίας δεν πήγαν χαμένοι - αυτό είναι επιτυχία.

Από την ήττα μπορείς να μάθεις πράγματα. Έχω χάσει αγώνες και έχω μάθει πολλά. Ο αγώνας με έμαθε να αντιμετωπίζω τις δυσκολίες. Όταν είσαι στο ρινγκ δεν έχεις επιλογή, πρέπει να ξεπεράσεις τη δυσκολία και να πας μπροστά, είσαι μόνο εσύ και ο αντίπαλος. Αυτό το χρησιμοποιώ και στη ζωή μου - τις δυσκολίες τις βλέπω σαν αντίπαλο και προσπαθώ να τις παλέψω.

Οι 9 στους 10 ξένους αθλητές παίρνουν ουσίες, έχω δει εικοσάχρονα «καμένα» απ' τα χάπια και τις ενέσεις. Οι έλληνες αθλητές δεν το κάνουν τόσο πολύ όσο οι ξένοι. Όλοι το κάνουν όμως.

Τον περιμένω πώς και πώς αυτόν τον αγώνα. Είναι Ελλάδα-Τουρκία, δεν τον βλέπουμε σαν αγώνα kick-box και μάι τάι, κακά τα ψέματα. Υπάρχει η πίεση από τον κόσμο και η δημοσιότητα στα κανάλια, που μας επηρεάζουν αρκετά. Θα δώσουμε το 100% των δυνατοτήτων μας, θα τα δώσουμε όλα.

Είμαι ο μόνος αθλητής στην Ελλάδα που έχει δικό του τραγούδι. Ο Υποχθόνιος κι ο Τσάκι Τσαν έγραψαν ένα κομμάτι μόνο για μένα, νομίζω ότι είναι αρκετά πρωτοποριακό. Μιλάει για το όνομά μου, Stam The Showman. Κάποιος μού κόλλησε το παρατσούκλι εξαιτίας του τρόπου που βγαίνω κάθε φορά στο ρινγκ. Τι λέει; «Βγαίνει ο Showman στο καναβάτσο / το όνομά του είναι Stam / δεν πα' να 'σαι απ' την Τουρκία ή την Ταϊβάν / θα σε βγάλει νοκ άουτ μπαμ μπαμ». Μου έκανε εντύπωση που σε μια πρόσφατη συναυλία τους με 2000 άτομα οι περισσότεροι ήξεραν το κομμάτι. Είναι εντυπωσιακό, γιατί δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα σε δίσκο!

Μου αρέσει η Αθήνα το βράδυ. Δεν μου αρέσει η φασαρία της ημέρας, το καυσαέριο. Θέλω να παίρνω το αυτοκίνητό μου και να φεύγω, να γυρνάω στους άδειους δρόμους. Επειδή ταξιδεύω συχνά, δεν μπορώ να μείνω για πολύ μακριά από την Αθήνα, μου λείπει. Πιο πολύ μού λείπει η ζωή της, η ενέργειά της. Είναι μια πόλη που, ακόμα κι αν δεν βλέπεις κανέναν στο δρόμο, βγάζει ζωή. Αυτό δεν το βλέπω στις περισσότερες ξένες πόλεις που έχω πάει.

Τι με ενοχλεί; Η πίεση και ένταση που βγάζουν οι άνθρωποι, το άγχος, το ότι όλοι είναι συνέχεια έτοιμοι να αρπαχτούν. Βγάζω alarm να παρκάρω και ξαφνικά χτυπάνε την κόρνα, δεν έχουν υπομονή. Δεν μου αρέσει που βλέπω αυτήν την έκφραση στα πρόσωπά τους, που δεν βλέπω χαρούμενους ανθρώπους. Δεν μου αρέσει επίσης που είναι αχάριστοι και ξεχνάνε εύκολα, που είναι περισσότερο άδικοι απ' όσο πρέπει. Η εθνική έφερε το κύπελλο στο ποδόσφαιρο και όλοι πανηγύριζαν. Τώρα που έχασαν απ' τους Τούρκους τα ξέχασαν όλα. Απ' την άλλη, είναι καλό που είναι εκφραστικοί στις χαρές τους και λειτουργούν συναισθηματικά. Κερδίζει η ομάδα τους και βγαίνουν στους δρόμους. Σε αγκαλιάζουν λες και σε ξέρουν. Είναι τρελοί.

Το βράδυ πριν κοιμηθώ σκέφτομαι τον αγώνα. Σκέφτομαι τη διαδικασία. Πολύ καιρό πριν, τον αγώνα τον φτιάχνω μέσα στο μυαλό μου - μπορεί και ένα μήνα νωρίτερα. Φτιάχνω τα πάντα, πώς θα μπω στα αποδυτήρια, τι θα κολλήσω στον τοίχο - πάντα βάζω μία μικρή εικόνα της Παναγίας και κάποια προσωπικά πράγματα σε μία γωνία. Είναι το γούρι μου, πράγματα αγαπημένων προσώπων και φίλων που έχουν μια θετική αύρα. Τις περισσότερες στιγμές τις ζω από πριν στον ύπνο μου.

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογία της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Οι Αθηναίοι / O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Ο 81χρονος δημοσιογράφος και συγγραφέας που για δεκαετίες διηύθηνε τις πολιτιστικές σελίδες της Ελευθεροτυπίας, αφηγείται τη συναρπαστική καριέρα του στη LiFO
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Οι Αθηναίοι / Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Από τις ανασκαφές στην Επίδαυρο και τη Νάξο, ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας αφηγείται μια ζωή αφιερωμένη στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και όπως λέει, το πιο πολύτιμο εύρημα δεν ήταν αρχαιολογικό – ήταν η γυναίκα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Ελένη Σαράντη

Γεύση / Ελένη Σαράντη: «Κυνήγησα πράγματα που τελικά δεν είχαν σημασία»

Μετά από μια δύσκολη στιγμή, κατάλαβε πως η μόνη επιβράβευση που μετρά δεν είναι τα αστέρια, αλλά το “φάγαμε καταπληκτικά”. Όταν την αποκαλούν σεφ, απαντά απλά: «Εγώ μαγειρεύω». Η υπερήφανη μαγείρισσα που προκαλεί ουρές στην οδό Σαλαμίνος, στον Κεραμεικό, είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Κώστας Σπαθαράκης, εκδότης.

Κώστας Σπαθαράκης / Κώστας Σπαθαράκης: «Δεν έχουμε αφηγήσεις για τις ερωτικές μας σχέσεις, για τα νιάτα μας»

Για τον άνθρωπο πίσω από τις εκδόσεις αντίποδες, το μεγαλύτερο όφελος ήταν ότι, ενώ του άρεσε να είναι χωμένος μέσα στα βιβλία – μια μοναχική και ίσως ναρκισσιστική συνήθεια –, στην πορεία έμαθε να τη μετατρέπει σε εργαλείο κοινωνικότητας και επαφής με τους γύρω του.
M. HULOT
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ