Δανάη Τσεκούρα a.k.a. Mama Superfoods

Δανάη Τσεκούρα a.k.a. Mama Superfoods Facebook Twitter
MAMA SUPERFOODS AFTER PALESTINE: Θυμάμαι ότι ήμουν αγοροκόριτσο, αντιδραστική απέναντι σε κάθε μορφής καταπίεση και αδικία
0

Έχω ένα όνειρο: να μάθουν οι Έλληνες να τρώνε σωστά, να αποκτήσουν μια διατροφική ηθική απέναντι στα ζώα και να σεβαστούν το σώμα τους. Και ένα ακόμη, πιο σημαντικό: να απελευθερωθεί η Παλαιστίνη.

Έγινα εντελώς χορτοφάγος στα 15 μου, ούτε ζωικά προϊόντα δεν τρώω. Εντάξει, αν βρεθώ σε κανένα χωριό και ξέρω τον άνθρωπο που παράγει τα προϊόντα και την επεξεργασία που ακολουθεί, μπορεί να κάνω μια εξαίρεση. Αλλά μαζικά παραγόμενα τρόφιμα; Ξέχασέ το, δεν τα βάζω στο στόμα μου.

Μικρή έτρωγα πολύ. Μου άρεσε πολύ να τρώω, κυρίως μακαρόνια. Η γιαγιά μου ήταν τρομερή μαγείρισσα, αλλά πιο πολύ θυμάμαι κάτι υπέροχα σάντουιτς που μου έφτιαχνε. Τελείωσε αυτή η φάση όμως. Έγινα χορτοφάγος όταν έμαθα με ποιο τρόπο παράγονται οι τροφές και πόσο υποφέρουν τα ζώα. Μου μίλησε για όλα αυτά ο τότε φίλος μου -ήταν μεγαλύτερός μου, ήξερε περισσότερα πράγματα, ζούσε αρκετά χρόνια στην Αγγλία- μου έδειξε ακόμη και φωτογραφίες. Το σοκ που έπαθα ήταν μεγάλο. Έτσι στράφηκα στη χορτοφαγία και στην ωμοφαγία. Αυτός τώρα, βέβαια, τρώει σουβλάκια. Ναι, είχαμε χωρίσει πολύ καιρό πριν από αυτό.

Θυμάμαι ότι ήμουν αγοροκόριτσο, αντιδραστική απέναντι σε κάθε μορφής καταπίεση και αδικία. Πήγαινα σε ένα ιδιωτικό διεθνές σχολείο, φορούσα στολή και υπέφερα από τον διευθυντή, που ήταν σούπερ κομπλεξικός. Θυμάμαι, την τελευταία χρονιά, είχα γράψει μια επιστολή απευθυνόμενη στους καθηγητές και τους κατηγορούσα για τον συντηρητισμό τους. Είχα κάνει πολλές κόπιες για να τις μοιράσω στα παιδιά, αλλά μου τις κατέσχεσαν. Αποβλήθηκα.

Έμεινα στο σχολείο αυτό, γιατί δεν είχα άλλη επιλογή. Παρά τον συντηρητισμό του είχε καλό σύστημα, ενάντια στην παπαγαλία, την οποία μισούσα. Μέχρι την Γ' Δημοτικού πήγαινα σε δημόσιο, αλλά δεν μπορούσα να παπαγαλίσω. Παραλίγο να μείνω στην ίδια τάξη, οπότε η μητέρα μου με πήγε στο ιδιωτικό.

Δούλευα από τα 13 μου στην επιχείρηση των γονιών μου, επειδή ήθελα να είμαι ανεξάρτητη. Να έχω τα δικά μου λεφτά. Οι γονείς μου ήταν πολιτικοποιημένοι, ενημερώνονταν πάντα για τα διεθνή γεγονότα και μιλούσαν γι' αυτά σε μένα και την αδελφή μου. Σε διαδηλώσεις δεν πήγαιναν, γιατί δεν είχαν ποτέ χρόνο - δούλευαν συνέχεια. Μικρή ήθελα να γίνω πιλότος, ακροβάτης (ακόμη έχω μια ουλή στο σαγόνι από κάτι ακροβατικά που έκανα στο μονόζυγο). Μεγαλώνοντας ήθελα μόνο ένα πράγμα: να φύγω από το σπίτι, να ζήσω μόνη. Μακριά από τη χώρα μου.

Έφυγα στα 18 μου χρόνια για το Λονδίνο, για να σπουδάσω Λογοτεχνία και Φιλοσοφία. Η αίσθηση ότι είμαι ελεύθερη ήταν υπέροχη. Από την άλλη, όμως, ήταν και δύσκολα: το Λονδίνο ήταν πανάκριβο, μουντό. Δεν κινδύνευσα από τίποτα άλλο, παρά μόνο από τα πολλά μακαρόνια που έτρωγα. Στο Λονδίνο έμαθα πολλά πράγματα για την παγκόσμια κατάσταση. Τα σημαντικότερα όμως τα έμαθα από τη μουσική, από τα πανκ συγκροτήματα με τον πολιτικό στίχο. Τα άκουγα και μετά έψαχνα να διαβάσω και να μάθω για τι ακριβώς μιλάνε.

Ένα βιβλίο που με επηρέασε πάρα πολύ είναι το graphic novel του Jo Sacco Παλαιστίνη. Για να το γράψει έζησε έξι χρόνια σε παλαιστινιακές κοινότητες, πήρε συνεντεύξεις, έδειξε τι πραγματικά συμβαίνει στην Παλαιστίνη, όσα δεν δείχνουν τα mainstream media. Mόνο τότε κατάλαβα...

Έχω έναν καλό φίλο που είναι Ισραηλίτης ακτιβιστής. Μου μίλησε για την οργάνωση IFM, τα μέλη της οποίας ζουν σε κοινότητες παλαιστινιακές και προσφέρουν προστατευτική παρουσία. Αποφάσισα να πάω και εγώ εκεί, από τα μέσα Ιουνίου ως τα μέσα Αυγούστου. Δίδασκα αγγλικά στα παιδιά της κοινότητας, έπαιζα μαζί τους και συμμετείχα στις περιφρουρήσεις.

Είδα πράγματα που με συγκλόνισαν. Ήδη, την πρώτη εβδομάδα έζησα καταστάσεις που δεν είχα βιώσει σε όλη μου τη ζωή. Είδα βιαιότητες αστυνομικές, ταπεινώσεις, είδα να ασκείται ψυχολογική τρομοκρατία, να γίνονται απαγωγές 13χρονων παιδιών. Υπήρχε η λεγόμενη μαζική τιμωρία: αν έκανε κάποιος κάτι παράνομο, ο στρατός τιμωρούσε όλο το χωριό.

Κάθε Παρασκευή γίνονταν διαδηλώσεις και τα παιδιά πετούσαν πέτρες στα τανκς και στα προτεταμένα όπλα. Οι πέτρες ήταν οι λέξεις τους. Αργότερα, τα ξημερώματα, έρχονταν και άρπαζαν τα παιδιά, τα φυλάκιζαν. Ένας από τους πιο αγαπημένους μου μαθητές έπαιζε μαζί με φίλους του στα χωράφια όταν τους πλησίασαν στρατιώτες, σημαδεύοντάς τους με όπλα. Τα άλλα παιδιά έτρεξαν και έφυγαν, ο μαθητής μου δεν πρόλαβε. Τον συνέλαβαν. Το ίδιο βράδυ έγινε μια παιδική διαδήλωση - συμμετείχαν ακόμη και παιδιά 3 ή 4 χρόνων.

Λίγο αργότερα συνέλαβαν και 'μένα. Βρισκόμουν σε μια περιφρούρηση στην αραβική πλευρά, όπου εισχωρούν πολλοί άποικοι. Το κράτος στέλνει εξώδικα σε διάφορα σπίτια και προειδοποιεί τους κατοίκους να τα εκκενώσουν, προκειμένου να ζήσουν εκεί οι άποικοι. Εμείς μέναμε με τις οικογένειες αυτές, κάναμε περιφρούρηση και είχαμε κάμερες προκειμένου να αποτρέψουμε τις βιαιότητες. Ήταν σαν να λέμε στον στρατό «όλος ο κόσμος σας κοιτάει».

Στο χωριό Sheikh Jarrah αγωνιζόμασταν για να μη γίνει εκκένωση σε τρία σπίτια. Τελικά, στις 5 το πρωί άρχισε η εκκένωση, έδειραν ένα κορίτσι 13 χρόνων, έσπασαν το χέρι ενός 18χρονου, συνέλαβαν 10 ανθρώπους. Οργανώσαμε αμέσως μια διαδήλωση και εκεί οι στρατιώτες μάς επιτέθηκαν. Μας χτύπησαν βίαια, μας έσυραν, μας τράβηξαν. Μια Παλαιστίνια την γρονθοκόπησαν, έσπασαν τη μύτη και τα ζυγωματικά ενός άλλου. Εγώ είχα μελανιές και ουλές σε όλο μου το σώμα. Μας συνέλαβαν και μας πέρασαν από ανάκριση. Έμεινα στη φυλακή για 24 ώρες. Αμέσως μετά μου απαγόρευσαν να επισκεφθώ την περιοχή για τις επόμενες 21 μέρες. Φοβάμαι ότι δεν θα μου επιτρέψουν ποτέ ξανά να ταξιδέψω εκεί. Συνεχίζω να αγωνίζομαι εδώ στην Ελλάδα, επικοινωνώ με φίλους μου στην περιοχή και θα καλέσω κάποιους για να δώσουν διαλέξεις. Το μότο μου είναι «Free Palestine».

Με το διατροφικό θέμα, πάντως, ασχολιόμουν και στην Παλαιστίνη. Μελετούσα πώς τρώνε, προσπαθούσα να τους διδάξω να τρέφονται σωστά. Έχουν εξαιρετικά μπαχαρικά, κυρίως ένα φοβερό που λέγεται «ζάπαρ». Θα ήθελα να φέρω μερικά από αυτά στην Ελλάδα, να δημιουργήσω ένα είδος fair trade που θα ενισχύσει την οικονομία τους. Με τη φίλη μου, την Αννα Καρακάκη, έχουμε φτιάξει τη Μama Superfoods, μια εταιρεία που κάνει εισαγωγή υπερτροφών και διοργανώνει events που έχουν σχέση με τη διατροφή και τη γιόγκα. Καλούμε chef guru της ωμοφαγίας αλλά και ιθαγενείς Ινδιάνους που κάνουν ειδικές τελετές.

Δεν κάνω σχέδια για το μέλλον. Γενικά, το παρελθόν και το μέλλον είναι διαστάσεις του χρόνου που δεν με ενδιαφέρουν ιδιαίτερα. Μου ζητάς να σου αναφέρω μια στιγμή ευτυχίας και δεν μπορώ παρά να σκεφτώ κάτι πρόσφατο: στο χωριό που ήμουν, στην Παλαιστίνη, έκανα περιπολίες μαζί με έναν τεράστιο τύπο, έναν κανονικό αρκούδο. Μέναμε ξύπνιοι όλο το βράδυ για να αποτρέψουμε έφοδο των στρατιωτών. Όταν έφευγα μου είπε: «Σε ευχαριστώ για όλα, ένιωθα τόσο ασφαλής όταν ήσουν δίπλα μου». Ήταν το πιο όμορφο πράγμα που μου έχουν πει ποτέ.

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Οι Αθηναίοι / O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Ο 81χρονος δημοσιογράφος και συγγραφέας που για δεκαετίες διηύθηνε τις πολιτιστικές σελίδες της Ελευθεροτυπίας, αφηγείται τη συναρπαστική καριέρα του στη LiFO
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Οι Αθηναίοι / Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Από τις ανασκαφές στην Επίδαυρο και τη Νάξο, ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας αφηγείται μια ζωή αφιερωμένη στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και όπως λέει, το πιο πολύτιμο εύρημα δεν ήταν αρχαιολογικό – ήταν η γυναίκα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Ελένη Σαράντη

Γεύση / Ελένη Σαράντη: «Κυνήγησα πράγματα που τελικά δεν είχαν σημασία»

Μετά από μια δύσκολη στιγμή, κατάλαβε πως η μόνη επιβράβευση που μετρά δεν είναι τα αστέρια, αλλά το “φάγαμε καταπληκτικά”. Όταν την αποκαλούν σεφ, απαντά απλά: «Εγώ μαγειρεύω». Η υπερήφανη μαγείρισσα που προκαλεί ουρές στην οδό Σαλαμίνος, στον Κεραμεικό, είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Κώστας Σπαθαράκης, εκδότης.

Κώστας Σπαθαράκης / Κώστας Σπαθαράκης: «Δεν έχουμε αφηγήσεις για τις ερωτικές μας σχέσεις, για τα νιάτα μας»

Για τον άνθρωπο πίσω από τις εκδόσεις αντίποδες, το μεγαλύτερο όφελος ήταν ότι, ενώ του άρεσε να είναι χωμένος μέσα στα βιβλία – μια μοναχική και ίσως ναρκισσιστική συνήθεια –, στην πορεία έμαθε να τη μετατρέπει σε εργαλείο κοινωνικότητας και επαφής με τους γύρω του.
M. HULOT
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Οι Αθηναίοι / Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Η εκτέλεση του Μπελογιάννη τον έκανε αριστερό. Η αυτοκτονία του Νίκου Πουλαντζά, μπροστά στα μάτια του, τον καθόρισε. Ο Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, αφηγείται το προσωπικό του ταξίδι και την πνευματική περιπέτεια μιας ολόκληρης εποχής, από τη διανόηση του Παρισιού μέχρι τους δρόμους της πολιτικής και τις αίθουσες των πανεπιστημίων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γκίκας Ξενάκης

Γκίκας Ξενάκης / «Έχω κάνει λάθη – δούλεψα πολύ με τον εαυτό μου για να τους σέβομαι όλους στην κουζίνα»

Μεγαλώνοντας στη Θήβα, αγάπησε το φρέσκο ψάρι, τα άγρια χόρτα και τις ταπεινές συνταγές. Αν και είχε αρχικά πολύ κακή εικόνα για τους μάγειρες, εξελίχθηκε σε σεφ για τον οποίο –όπως είπε ο Επίκουρος– μπορούσε να καταλάβει κανείς ένα πιάτο του με κλειστά τα μάτια. Ο «τιμονιέρης» της κουζίνας του Aleria, Γκίκας Ξενάκης, είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Για τις Αρχές ήταν «τρομοκράτης» και «αρχηγός» της 17Ν, ενώ για την Αριστερά «προβοκάτορας». Σήμερα δηλώνει αντιστασιακός εκ φύσεως και πιστεύει ότι η «Ελευθεροτυπία» της δικής του εποχής δεν μπορεί να ξαναβγεί. Ο θρυλικός δημοσιογράφος αφηγείται την πολυτάραχη ζωή του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ