To «Inside Out» είναι σίγουρα ένα από τα αριστουργήματα της Pixar

To «Inside Out» είναι σίγουρα ένα από τα αριστουργήματα της Pixar Facebook Twitter
0


Ήταν ένα από τα φετινά Όσκαρ που είχαν «κλειδώσει» από πολύ νωρίς. Το «Inside Out», το ευφυές δημιούργημα των Πιτ Ντόκτερ και Ρόνι ντελ Κάρμεν, είχε ενθουσιάσει κοινό και κριτικούς από την πρώτη στιγμή. Μετά την πρεμιέρα του στο περσινό Φεστιβάλ Καννών και τη σαρωτική του πορεία στο αμερικανικό και διεθνές box-office, όπου συγκέντρωσε 356,5 και 856,8 εκ. δολάρια αντίστοιχα και έγινε μία από τις 3 πιο εμπορικές ταινίες στην ιστορία της Pixar, ένα βραβείο Όσκαρ θα ήταν απλώς η ευτυχής κατακλείδα για μια ταινία που πολλοί τοποθετούν πλέον δίπλα σε κορυφαία φιλμ του animation studio, όπως το «Toy Story», το «Finding Nemo» και το «Wall-E».

Έτσι κι έγινε. Το βραβείο (13ο Όσκαρ στο σύνολο για την Pixar) απονεμήθηκε στους δημιουργούς της ταινίας δια «χειρός» Woody και Buzz Lightyear, δύο παλιών γνώριμων που βρέθηκαν στη σκηνή του Dolby Theatre με αφορμή τον εορτασμό των 20 χρόνων που συμπληρώνονται φέτος από τότε που κυκλοφόρησε η πρώτη ταινία της Pixar, το πρώτο «Toy Story». Ο Ντόκτερ, γνωστός από την εξαιρετική του δουλειά στο «Monsters, Inc.» και το «Up!», σε μια από τις πιο απολαυστικές στιγμές της απονομής, χρησιμοποίησε το ευχαριστήριο crawl που εισήχθη για πρώτη φορά φέτος στους ευχαριστήριους λόγους για να απευθυνθεί προς τη σύζυγο και τα παιδιά του: «Σας αγαπώ Αμάντα, Νικ και Έλι. Λοιπόν, ΟΚ, ας πάρουμε σκύλο!».

To «Inside Out» είναι σίγουρα ένα από τα αριστουργήματα της Pixar Facebook Twitter

Τι το τόσο ξεχωριστό όμως διαθέτει αυτή η αριστουργηματική ταινία; Πέρα από το ασύλληπτο εικαστικό και τεχνικό επίπεδό της, που χαρακτηρίζει λίγο-πολύ όλες τις ταινίες των «μεγάλων μυαλών» της Pixar, είναι ίσως η πρώτη ταινία του είδους που τολμά να καταδυθεί σε πραγματικά δύσβατα μονοπάτια, αγγίζοντας ψυχαναλυτικές έννοιες που είναι παραδοσιακά δυσθεώρητες ακόμα και σε «κανονικές» ταινίες. Η μοναξιά, η μνήμη, το υποσυνείδητο, η εφηβεία παρουσιάζονται εδώ με εξαιρετικά πρωτότυπο, αστείο και προσιτό τρόπο, ώστε να μπορούν να ακολουθήσουν τα παιδιά αλλά οι δημιουργοί κρατούν φυλαγμένα «δωράκια» και για τους ενήλικους θεατές. Η ιστορία της μικρής Ράιλι που προσπαθεί να διαχειριστεί τα 5 βασικά συναισθήματά της (χαρά, λύπη, θυμός, φόβος και αηδία) καθώς περνά στην εφηβεία και ενώ αναγκάζεται να μετακομίσει με τους γονείς της από την ήσυχη Μινεσότα στο πολύβουο Σαν Φρανσίσκο, είναι απλώς η αφορμή για μια ασυναγώνιστη μελέτη στην ανθρώπινη ψυχοσύνθεση.

Δικαίως το σενάριο της ταινίας, για τη συγγραφή του οποίου οι σεναριογράφοι συμβουλεύτηκαν κορυφαίους επιστήμονες από τον τομέα της ψυχολογίας, έφτασε επίσης μέχρι τις υποψηφιότητες για Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου. Άλλη μια εξαιρετική πρεμιέρα λοιπόν αυτό το Σάββατο από τα κανάλια Novacinema, που εξασφαλίζουν πάντα τις καλύτερες ταινίες σε αποκλειστική Α' προβολή, τουλάχιστον έναν χρόνο πριν από οποιοδήποτε άλλο κανάλι. Και μην ξεχνάτε: Με τα κανάλια Novacinema βλέπετε τις ταινίες που θέλετε live αλλά και On Demand μέσω Nova GO σε tablet, laptop ή smartphone χωρίς καμία πρόσθετη χρέωση!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ