H 27χρονη Μέγκαν Έλισον: A Star (Producer) is Born

H 27χρονη Μέγκαν Έλισον: A Star (Producer) is Born Facebook Twitter
Με τον Γιόακιν Φίνιξ
0

Στην εννιάδα των υποψήφιων για Όσκαρ ταινιών, η Μέγκαν Έλισον φιγουράρει ως παραγωγός δύο ταινιών: του Her και του Οδηγού Διαπλοκής, που διεκδικεί 10 αγαλματίδια. Ούτως ή άλλως, μια γυναίκα παραγωγός στο Χόλιγουντ εξακολουθεί να αποτελεί εξωτικό φρούτο, πόσο μάλλον μια νεότατη γυναίκα, που επενδύει χρήματα και κάνει actual παραγωγή, πείθοντας ηθοποιούς και ακολουθώντας τα γυρίσματα και τα προβλήματα που προκύπτουν, για να βρει επί τόπου λύσεις.

Η δις υποψήφια Έλισον (αν σας θυμίζει κάτι το επώνυμο) είναι κόρη του Λάρι Έλισον, του τρίτου πλουσιότερου Αμερικανού, με προσωπική περιουσία 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ιδρυτή και ιδιοκτήτη της εταιρείας Oracle. Δεν έχει κλείσει ακόμη τα 30 της χρόνια (είναι περίπου 27) και ήδη συμπληρώνει μια 8ετία από τότε που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με ταινίες, αφιερώνοντας τον χρόνο της στη σωτηρία δύσκολων projects, που χρειάστηκαν χείρα βοηθείας, ακόμη και έναν από μηχανής Θεό. Ακριβώς αυτό έκανε η Θεά για τους φίλους και συνεργάτες της Έλισον στην περίπτωση του The Master του Πολ Τόμας Άντερσον, σηκώνοντας πολλά και διάφορα φρύδια στο Χόλιγουντ, από τη στιγμή που έβαλε από τη δική της τσέπη τα 40 εκατομμύρια που στοίχισε η σπουδαία αλλά προβληματική για να ξεκινήσει αυτή ταινία- είναι και η μόνη από την οποία έχασε λεφτά, μιας και από τις υπόλοιπες είτε κερδίζει, είτε έρχεται στα ίσα της.

Στην αρχή, πόνταρε σε μικρές και ασήμαντες ανεξάρτητες ταινιούλες, κάτι σαν μετεφηβικό καπρίτσιο μιας κοπέλας που παράτησε τις σπουδές της και πειραματιζόταν με το σινεμά. Πολύ γρήγορα πλησίασε τους αγαπημένους της σκηνοθέτες και μόλις έλαβε ένα απίθανο πακέτο από τον μπαμπά, κάπου στα 200 εκατομμύρια, έκανε αισθητή την παρουσία της. Όπως γράφει και το Vanity Fair σε ένα μεγάλο προφίλ που έγραψε για εκείνην, χωρίς δικά της σχόλια (δεν δίνει ποτέ συνεντεύξεις, απλώς διορθώνει διακριτικά τα λάθη μέσω εκπροσώπου Τύπου) τις προσωπικές παρεμβάσεις ανεξάρτητων παραγωγών, παλιά τις ονόμαζαν «χαζά χρήματα» στο Χόλιγουντ. Πλέον, μόνο χαζά δεν είναι, αφού λίγοι και καλοί θαρραλέοι με διαίσθηση, όπως οι αδελφοί Τόμπσον, επενδύουν εκεί που τους οδηγεί το καλό τους γούστο, με αποτέλεσμα να στηρίζουν τις μεσαίες και δύσκολες παραγωγές με όραμα, που τα στούντιο, με την εξασθένιση ως και εξαφάνιση των καλλιτεχνικών τους παραρτημάτων, αφήνουν στην τύχη τους, ή δεν ασχολούνται καθόλου, έχοντας εστιάσει στο νεανικό κοινό και τα μεγάλα σιγουράκια.

H 27χρονη Μέγκαν Έλισον: A Star (Producer) is Born Facebook Twitter
Με την Ρόμπιν Σαπίρο (αριστερά) και την Τζέσικα Τσαστέιν

Η Μέγκαν Έλισον δεν ανακάλυψε την πυρίτιδα. Ο Σπάικ Τζονζ και ο Ντέιβιντ Ο' Ράσελ θεωρητικά δεν αποτελούν ρίσκο αλλά μάλλον λογική επιλογή. Αν είχαμε κι εμείς πολλά λεφτά και αγαπούσαμε το σινεμά, δεν θα διστάζαμε να βάλουμε πλάτη στα σχέδια τους και να τους στηρίξουμε. Με την κρίση ωστόσο, και τα πολλά λογιστικά θέματα που ανακύπτουν από τέτοιου είδους παραγωγές, το αυτονόητο δεν συμβαίνει και κανείς δεν μπαίνει στον κόπο να αιμορραγήσει οικονομικά για χάρη κάποιου σκηνοθέτη με όραμα. Και στατιστικά μιλώντας, τα πλουσιόπαιδα της Silicon Valley ή του Λος Άντζελες, ξοδεύουν τον χρόνο τους απλώς ξοδεύοντας, αντί να βάλουν το μυαλό τους να δουλέψει δημιουργικά- άντε να αυγατίσουν περιουσίες μέσω της χρηματοπιστωτικής οδού κληρονομώντας αυτοκρατορίες.

Η Έλισον κάνει τη διαφορά γιατί είναι ταμένη στα ψυχαγωγικά καλλιτεχνήματα, όπως ακριβώς και ο αυτοδημιούργητος φαφλατάς και αυτοδιαφημιζόμενος αλλά εξαιρετικά ικανός Χάρβεϊ Γουανστάιν, με τον οποίο κρατάει τις αποστάσεις και μια λεπτή ισορροπία καλώς σχέσεων, από εκείνες που πιβοτάρουν από την άμιλλα στον ανταγωνισμό, και που παραλίγο να χαλάσουν αμετάκλητα όταν το Master δεν πήγε καλά εισπρακτικά και ο παραγωγός Χάρβεϊ μάλωσε άσχημα τη μικρή χρηματοδότη Μέγκαν για τις απερισκεψίες της. Η δουλεία όμως είναι δουλειά, και όταν χρειάστηκε η Έλισον να διανείμει μια ταινία του Χάρβεϊ δεν κράτησε γινάτι και το έκανε.

Πολλοί λένε πως η Μέγκαν Έλισον ξοδεύει πολύ και θέλει να αποδείξει  κάτι παραπάνω από τα κυβικά της. Αρνείται πως έχει χάσει υπέρογκα ποσά και δεν διστάζει να κάνει πίσω όταν οι συμφωνίες δεν τηρούνται ή δεν ελέγχονται από εκείνην, όπως τις έχει σχεδιάσει - εγκατέλειψε το Side Effects του Σόντερμπεργκ, όταν αισθάνθηκε πως παραβιάστηκε μια σειρά από δεοντολογίες. Άλλοι ισχυρίζονται πως κατά βάση είναι ένα κακομαθημένο πλουσιοκόριτσο, που μεγάλωσε με άλογα και σκάφη και εντυπωσιάζεται από την παρέα και την προσοχή των σταρ, όπως η Τζέσικα Τσαστέιν και ο Τζέισον Κλαρκ από το δικό της Zero Dark Thirty και η Έιμι Άνταμς, ενώ άλλοι λένε πως είναι σκληρή, ξέρει να κρατάει τα χαλινάρια και ήρθε για να μείνει.

Ο αδελφός της Ντέιβιντ Έλισον, είναι επίσης παραγωγός. Συνεργάζεται στενά με την Paramount και προσανατολίζεται σε περιπέτειες, όπως οι Επικίνδυνες Αποστολές και ο Παγκόσμιος Πόλεμος Ζ. Η εταιρεία του Skydance είναι το αντίθετο της Annapurna της αδελφής του - το όνομα βγήκε από μια διαδρομή των Ιμαλαΐων. Όταν μαθεύτηκε πως η Μέγκαν αγόρασε τα δικαιώματα, έναντι 10 εκατομμυρίων των συνεχειών του Εξολοθρευτή, με την παρουσία του Σβαρτσενέγκερ στο ρόλο που τον έκανε διάσημο, παραξενεύτηκαν όλοι. Σύντομα ωστόσο, η πιο ψαγμένη Annapurna παραχώρησε τα δικαιώματα στην εμπορικής κατεύθυνσης Skydance και τα αδέλφια θα συνεργαστούν, αρμονικά όπως φαίνεται, με τον Ντέιβιντ να βρίσκεται κοντά στο στοιχείο του και τη Μέγκαν να επωφελείται οικονομικά, με δεδομένη την επιτυχία.

Η παραγωγός φαίνεται να χαίρεται από την αναγνώριση των ταινιών της στα Όσκαρ. Ντροπαλή και ιδιωτεύουσα μέχρι τώρα, φωτογραφίζεται συνέχεια στις πρεμιέρες και τις επίσημες εκδηλώσεις, και όλοι οι κινηματογραφιστές προσεύχονται να ακουμπήσει ένα μικρό τούβλο από τα πολύτιμα χρήματα της, στο όνειρο τους.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ