Η Διάσωση (The Martian)

Η Διάσωση (The Martian) Facebook Twitter
0

Κάνοντας αναφορά στην επικαιρότητα, η Διάσωση μοιάζει με το Έβερεστ, που προβάλλεται ταυτόχρονα στις αίθουσες, στο μέτρο που εξιστορεί μια περιπέτεια επιβίωσης σε ένα εχθρικότατο, εξαιρετικά επικίνδυνο περιβάλλον και δεν δαιμονοποιεί τον αστάθμητο φυσικό παράγοντα. Από εκεί και πέρα, διαφέρει σε όλα τα υπόλοιπα. Ο Ρίντλεϊ Σκοτ αφηγείται τρομερά την παραμονή του αστροναύτη Ματ Ντέιμον στον Άρη, συνδέει αριστοτεχνικά τη μοναξιά του με την αγωνία της ΝΑΣΑ να διαχειριστεί την ως εκ θαύματος ανθεκτικότητα του και να τον φέρει στη Γη, και παράλληλα την επανδρωμένη αποστολή που τον παράτησε, χωρίς να το γνωρίζει, ζωντανό στον κόκκινο πλανήτη, και την πιθανότητα να εμπλακεί στην επιχείρηση επαναφοράς του στα πάτρια.

Η Διάσωση έχει περισσότερες ομοιότητες με το Gravity παρά με τις μεταφυσικές ανησυχίες ταινιών όπως το Interstellar, και τηρεί τους κανόνες ακρίβειας επιστημονικών δεδομένων όσο καλύτερα μπορεί- έχοντας και την τύχη με το μέρος της, καθώς τα πρόσφατα ευρήματα για νερό στον πλανήτη αυξάνουν το ενδιαφέρον και μειώνουν την αυθαιρεσία. Από "επιστημονική", τσεκ. Από "φαντασία", ελέγχεται. Φαντασία μεν έχει, αλλά περισσότερο ποντάρει σε δραματικές υπερβολές και ακροβατικές ανατροπές για να επιβεβαιώσει τον μάλλον θετικό τόνο που διαφαίνεται από την αρχή. Ενώ το Gravity είναι μια εξίσου μοναχική εμπειρία στο διάστημα, η Διάσωση δεν φαίνεται ως τέτοια: ο Σκοτ προσθέτει καλόγουστο χιούμορ και πολλά τραγούδια, από το απρόσμενο Hot Stuff της Ντόνα Σάμερ, μέχρι το τελείως αναμενόμενο Starman του Ντέιβιντ Μπόουι, μοντάρει επάνω τους ανθρώπινες αντιδράσεις και κινηματογραφικές δράσεις και εκμεταλλεύεται κάθε νύξη του σεναρίου, κάθε πόντο της επιφάνειας που δημιουργεί σε πλατό ή στο κομπιούτερ, κάθε έκφραση του βιρτουόζου Ματ Ντέϊμον, σε ένα ρόλο αντίστοιχο του Ναυαγού από τον Τομ Χανκς.

Πρωτότυπο το έργο δεν είναι, αλλά είναι τόσο καλά φτιαγμένο, επαγγελματικά αλλά και συνολικά ανεπτυγμένο, που πιάνει ακριβώς το στόχο του, αντίθετα με το Έβερεστ, που συνωστίζει πολλούς και πολλά και διστάζει να αποφασίσει. Μου έρχεται στο νου πάντα η δήλωση του σκηνοθέτη Άλαν Πάρκερ για τον συνάδελφο και συμπατριώτη του: "Ο Ρίντλεϊ Σκοτ είναι ένας καταπληκτικός σκηνοθέτης που φτιάχνει κάκιστες ταινίες". Υπερβολή. Έχει κάνει και αριστουργήματα (τα έχουμε ξαναγράψει αυτά). Αλλά τα τελευταία χρόνια, δεκαετίες καλύτερα, ο Σκοτ ανεβάζει στροφές σε ρυθμό και τεχνικά επιτεύγματα, καθώς και την άνεση και τη σιγουριά της εικόνας και των ετερόκλητων θεμάτων που πραγματεύεται, αλλά υστερεί σε απόχρωση και πρωτοτυπία. Σερ Ρίντλεϊ, το Όσκαρ θα έρθει σύντομα προβλέπω. Περισσότερο πιθανό είναι, ωστόσο, το τιμητικό...

 
Σκηνοθεσία: Ρίντλεϊ Σκοτ

Πρωταγωνιστούν: Ματ Ντέιμον, Τζέσικα Τσαστέιν, Κρίστεν Γουίγκ, Κέιτ Μάρα, Μάικλ Πένια, Τζεφ Ντάνιελς, Τσιουέτελ Ετζίοφορ, Ντόναλντ Γκλόβερ, Σον Μπιν

Βαθμολογία: 3/5

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ