H 33χρονη περφόρμερ που ξεγυμνώθηκε μπροστά στη Μόνα Λίζα οδηγείται σε δίκη

H 33χρονη περφόρμερ που ξεγυμνώθηκε μπροστά στη Μόνα Λίζα οδηγείται σε δίκη Facebook Twitter
6

Μια περφόρμερ που εξέθεσε αρκετές φορές το γυμνό της σώμα σε γκαλερί τέχνης και μουσεία στο Παρίσι διώκεται για επιδειξιομανία μετά την τελευταία της γυμνή εμφάνιση μπροστά στον πίνακα Μονά Λίζα κατά τη διάρκεια της οποίας φώναζε «Μόνα Λίζα, το αιδοίο μου, τα πνευματικά μου δικαιώματα».


Η Deborah de Robertis άνοιξε τα γυμνά πόδια της μπροστά στο αριστούργημα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι την Κυριακή στο μουσείο του Λούβρου, μπροστά σε αρκετές δεκάδες τουρίστες. Τον περασμένο Απρίλιο είχε επίσης κάνει κάτι παρόμοιο ενώ γύριζε ένα ντοκιμαντέρ για το France 2 TV.

Το βίντεο (στο 13ο λεπτό) δείχνει την μάχη των φρουρών που προσπαθούν απεγνωσμένα να την καλύψουν.

«Ο στόχος δεν ήταν να εκθέσω τα γεννητικά όργανα μου» δήλωσε η 33χρονη στο AFP, «αλλά να αντιγράψω μια φημισμένη φωτογραφία της Valie Export» πρόσθεσε.

«Το μήνυμά μου είναι να αμφισβητήσω τη θέση των γυναικών καλλιτεχνών στην ιστορία της τέχνης, γι' αυτό είναι απαραίτητο να κάνω τις παραστάσεις μου στα μουσεία», δήλωσε η Robertis.

H 33χρονη περφόρμερ που ξεγυμνώθηκε μπροστά στη Μόνα Λίζα οδηγείται σε δίκη Facebook Twitter

Η γυναίκα ήταν υπό κράτηση για δύο ημέρες πριν εμφανιστεί ενώπιον δικαστή, ο οποίος διέταξε να δικαστεί στις 18 Οκτωβρίου για κατηγορίες σεξουαλικής έκθεσης και επίθεσης - επειδή δάγκωσε το σακάκι ενός μουσουλμανού φρουρού κατά τη σύλληψή της.

«Η νομική προσέγγιση σε αυτή την υπόθεση είναι σκανδαλώδης», δήλωσε ο δικηγόρος της Robertis Marie Dose. «Δεν είναι επιδειξιομανία  αν δεν υπάρχει καμία επιθυμία να επιτεθεί κανείς σεξουαλικά, κάτι που είναι εντελώς αντίθετο με το έργο της»

Η 33χρονη είχε δικαστεί πάλι τον Φεβρουάριο για άλλο γυμνό περιστατικό, αλλά αθωώθηκε όταν ένας δικαστής διαπίστωσε ότι παρόμοιες ενέργειες που είχαν γίνει σε μουσεία ήταν χαρακτηρισμένες καλλιτεχνικές παραστάσεις.

Διεθνή
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

5 σχόλια
Τελικά η Μόνα Λίζα της απάντησε;Θα πρέπει να της είπε ''Κοπελιά μη φωνάζεις ετσι για το αιδοίο σου.Το δικό μου να δεις τι αράχνες εχει πιάσει τόσα χρόνια,πάρα τις φροντίδες των συντηρητων.''
Θεωρώ ιερόσυλες τέτοιου τύπου δράσεις ή περφόρμανς.Όχι τόσο για την χυδαιότητα της γύμνιας σε δημόσιο χώρο όπου μπορεί να παρεβρίσκονται ανήλικοι ή άτομα που ενοχλούνται από τέτοιες πράξεις, αλλά γιατί όλοι αυτοί οι νέοι "καλλιτέχνες" είναι τόσο ετερόφωτοι που φαντάζουν ακόμα πιο άσχημοι μπροστά σε καλλιτεχνήματα παγκόσμιας αναγνώρισης και αξίας.
Υπεροχο περφομανς, τελειως αξιοπιστη η καλιτεχνης, μπορει να συγκριθει με τη μεγαλη Αμπραμοβιτς.Η μοντερνα, μετα-μεταμοντερνα, δεν ψαχνει για ομορφα θεματα που κινουνται στο χωρο των, κατ ευφημισμον, "καλων τεχνων", δουλευουν αλλοιως. Τι μας αρεσει ειναι ενα θεμα, τι ειναι τεχνη ειναι αλλο.